Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmozzi
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 2
    • Satakunta

    Auton nopeusmittari pyörähtänyt ympäri ja tärisee mittariston tapissa. Kerkesi oireilemaan viikon verran ennen kuin lopetti toiminnan kokonaan. Mittarin viisari pysähty sinne, tänne ja tonne. Toisinaan toimi satunnaisesti.

    Mistä lähteä vikaa etsimään?

    Autona siis E46 320d sedan VM. -98.

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      Entiiä kuulusko tää tonne vanne ja rengas topiikkii mut kusastaan:

      Eli mulla on 255/35/18 renkaat nelikutoses takana ja raapii kaariin jos joutuu joustaa enempää. Aiemmi sitä ei huomannu ku oli nii kuluneet kumit
      Alustana on TA technix pasha ja perä nii ylhääl ku voi.. Nii onko tietoa että mite matala jousitus kärsii olla ettei ota renkaat kaariin kiinni vai pitäskö seuraavat kumit olla 245tms? Alustana ois vakiona ollut näköjää m-sport eli -20(?).
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • koma
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 55
        • Juupajoki/Tampere

        Originally posted by Kimmozzi View Post
        Auton nopeusmittari pyörähtänyt ympäri ja tärisee mittariston tapissa. Kerkesi oireilemaan viikon verran ennen kuin lopetti toiminnan kokonaan. Mittarin viisari pysähty sinne, tänne ja tonne. Toisinaan toimi satunnaisesti.

        Mistä lähteä vikaa etsimään?

        Autona siis E46 320d sedan VM. -98.
        Mun arvaus on että nopeusmittarin viisari lähteny irti tai itse viisarin moottori rikki.

        Comment

        • Kimm133
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 5
          • Småbömders

          Miten kytkeä evry mod 320d?

          Moro miten kytketään evry mod tuohon M47D20 koneeseen? Siis kysessä on bmw e46 320d...

          Comment

          • Ovaali
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 244
            • Ylivieska

            Originally posted by Kimm133 View Post
            Moro miten kytketään evry mod tuohon M47D20 koneeseen? Siis kysessä on bmw e46 320d...
            Ei taida olla mahdollinen kyseisessä laitoksessa.

            Comment

            • Rider
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 211
              • Tampere

              Selailin tossa foorumia läpi, mutta eipä oikeen oikeeta vastausta tuntunut löytyvän. Eli aattelin vaihtaa omaan e46 328i manuaaliin sekä perän, että vaihteiston öljyt. Autossa ei tietääkseni ole lukkoa perässä ja vaihdelaatikon kyljestä löytyy keltainen tarra missä lukee, että MTF-LT-1 ja löytyy vielä luistonesto.

              Kysymys kuuluu että voinko "huuhdella" tuota perää jollakin nesteen hypoidi s täyssynteettisellä 75W-90 öljyllä ja vaihtaa 1000km jälkeen perään castrollin syntrax universal plus 75w-90 öljyn. Vaihdelaatikon ajattelin huuhdella motonetin syntrans 75w-90 osasynteettisellä öljyllä jota suositellaan vaihteistoihin joissa käytetään GL4 öljyä ja sitten laittaa jotakin redlinea tms. Käykö nämä aineet edes sinnepäin?

              Comment

              • teemu.k
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 492
                • raahe

                Originally posted by Rider View Post
                Selailin tossa foorumia läpi, mutta eipä oikeen oikeeta vastausta tuntunut löytyvän. Eli aattelin vaihtaa omaan e46 328i manuaaliin sekä perän, että vaihteiston öljyt. Autossa ei tietääkseni ole lukkoa perässä ja vaihdelaatikon kyljestä löytyy keltainen tarra missä lukee, että MTF-LT-1 ja löytyy vielä luistonesto.

                Kysymys kuuluu että voinko "huuhdella" tuota perää jollakin nesteen hypoidi s täyssynteettisellä 75W-90 öljyllä ja vaihtaa 1000km jälkeen perään castrollin syntrax universal plus 75w-90 öljyn. Vaihdelaatikon ajattelin huuhdella motonetin syntrans 75w-90 osasynteettisellä öljyllä jota suositellaan vaihteistoihin joissa käytetään GL4 öljyä ja sitten laittaa jotakin redlinea tms. Käykö nämä aineet edes sinnepäin?
                Omaani vaihdoin perään mobil vs600 ja laatiikkoon liqui moly atf top tec 1200.
                Vaihdoin periaatteella, vanha pois uusi tilalle. Ei huuhtelua. Laatikko öljyjä ei olisi edes tarvinnu vaihtaa kun oli kirkkaat.

                Comment

                • maukka86
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 490
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by teemu.k View Post
                  Omaani vaihdoin perään mobil vs600 ja laatiikkoon liqui moly atf top tec 1200.
                  Vaihdoin periaatteella, vanha pois uusi tilalle. Ei huuhtelua. Laatikko öljyjä ei olisi edes tarvinnu vaihtaa kun oli kirkkaat.
                  Samalla periatteella itsekin tein. Perään meni mobil vs600 ja vaihteistoon BMW:een omaa MTF-LT-2-öljyä. Vaihteiston öljyt oli täysin kirkkaat, perän öljyt oli jo hieman tummuneet.
                  f22 220i

                  Comment

                  • elliV
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 41
                    • Ylöjärvi

                    Varmaan tuo rättinivel kaipaa vaihtoa omaan autoon eli tuo osa numero 1 ko kö?



                    Mitähän muuta kannattaa vaihtaa samalla kun tuon nyt repäsee irti, pultit ja mutterit mutta jotain muuta?

                    Comment

                    • Slazha
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2284
                      • Joensuu/Syvyys

                      Originally posted by elliV View Post
                      Varmaan tuo rättinivel kaipaa vaihtoa omaan autoon eli tuo osa numero 1 ko kö?



                      Mitähän muuta kannattaa vaihtaa samalla kun tuon nyt repäsee irti, pultit ja mutterit mutta jotain muuta?
                      Nro. 8 kannattaa laittaa myös
                      Edit: tarvikemallissa sisältää laakerin, tuosta oem kuvasta ei selviä onko se laakerilla vai ilman
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      E36 318is class II, e30 turpo

                      Comment

                      • elliV
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 41
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by Slazha View Post
                        Nro. 8 kannattaa laittaa myös
                        Edit: tarvikemallissa sisältää laakerin, tuosta oem kuvasta ei selviä onko se laakerilla vai ilman
                        Okei, ei tarvi varmaan mitään ihmeellisiä erityistyökaluja? Ja pitääkö tunkee tasan samoille booreille takasin vai kuinka? Ja pakoputkenhan tuossa joutuu irrottamaan myös niin kannattaako lyödä joku tuuuninki putki samalla tilalle vai onko mitään muita iloja kun äänet ja saako näihin mitään mitkä menee vakiopakosarjaan kiinni?

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          ... ....
                          Last edited by kani; 16-07-2014, 20:41. Reason: Tupla
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            Samoille booreille joo. Merkkaa ennen avaamista viivalla kardaanin puoliskot niin on helppo laittaa takaisin oikein. Ainakin omassa keskilaakeri ei irronnut ilman ulosvetäjää, käytin pajalla joka otti laatikkorempan yhteydessä vanhan keskilaakerin pois kardaanista ja laittoi uuden paikalleen.

                            Isoin ahdistus näissä on pakosarja, sen vaihtamalla saa ihan tehoakin. Putken vaihtamalla saa vain sporttisemmat äänet.
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Tarviiko 328ia:n syyläriä vaihdettaessa järjestelmä ilmata jotenkin monen mutkan kautta vai meneekö ihan vaan aineet sisään ja käymään menetelmällä?
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • elliV
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 41
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by kani View Post
                                Samoille booreille joo. Merkkaa ennen avaamista viivalla kardaanin puoliskot niin on helppo laittaa takaisin oikein. Ainakin omassa keskilaakeri ei irronnut ilman ulosvetäjää, käytin pajalla joka otti laatikkorempan yhteydessä vanhan keskilaakerin pois kardaanista ja laittoi uuden paikalleen.

                                Isoin ahdistus näissä on pakosarja, sen vaihtamalla saa ihan tehoakin. Putken vaihtamalla saa vain sporttisemmat äänet.
                                Kiitoksia vastauksista, ulosvetäjää löytyy iteltä jonkinlaista katotaan kuinka tässä kotirempassa taas käy , saa jäädä tuo putkiston uusiminen sitten toiseen kertaan, suositella saa minkälainen setti sinne kannattais laittaa auto on 323Ci vm -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎