E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meizzel1
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 247
    • JKL

    Originally posted by Nikke- View Post
    Minkäslainen homma on vaihtaa etujouset, onko jotai mitä olis hyvä tietää näin enskertalaisena? :think sen verran lukenu jo aiheesta ettei kuitenkaa paharasti pitäs olla jos vaan omistaa jousipuristimen
    Originally posted by Antti O View Post
    Hommaat kunnon puristimet ja kunnollisen tuplavasara pulttipyssyn käyttöön niin ei siinä pitäs mitään ihmeitä olla. Youtubessa on hyviä diy ohjevideoita kun haet vaikka e46 front shock replacement.
    Eipä tuota pulttipyssyä tarvi välttämättä, ihan perus lenkillä ja räikällä pystyy homman tekemään. Jousipuristimeksi ei sitten oikein riitä mikään parinmarkan halppis riitä. nimimerkillä kokemusta on.(http://www.motonet.fi/fi/tuote/80421...pari-2-kapalaa) tuollaiset ei siis riitä!

    Jotain rautalankaa/narua kannattaa myös ottaa matkaan niin voi laittaa jarrusatulan roikkumaan muuten kuin letkujensa varassa....

    Ei paha rasti ollenkaan tehdä, kunhan vähän katselee ja miettii mitä tekee
    Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire
    E91 320i Alpinweiss III

    EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II
    E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
    E36 320i Taxi Schwarz joku?
    E36 318i Touring Hellrot

    Comment

    • pouri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 370
      • 06 area

      Tuo EGR:n tulppaus onnistuu kyllä ihan hyvin myös sen alipaineletkun tulppaamalla. Näin siis jos haluaa helposti testata sen poistoa. Omassa 110kw tehoisessa savutus väheni kun tulppasin alipaineletkun, niin olen pitänyt letkua tukossa.
      Diesel, fuel of satin man

      Comment

      • EmpirioN
        Newbiemmer
        • Jul 2013
        • 20
        • Kotka

        Originally posted by Antti O View Post
        Missä kunnossa alatukivarsien takapuslat on edessä?
        Sata varmasti nyt kyllä paha sanoa, mutta auto käytiin läpitte ja kaikki mitä katsottiin että on mennyt/menossa vaihdettiin..

        Comment

        • TseiPii
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 188
          • Keskellä Suomea

          Originally posted by Nikke- View Post
          Minkäslainen homma on vaihtaa etujouset, onko jotai mitä olis hyvä tietää näin enskertalaisena? :think sen verran lukenu jo aiheesta ettei kuitenkaa paharasti pitäs olla jos vaan omistaa jousipuristimen
          Originally posted by Meizzel1 View Post
          Eipä tuota pulttipyssyä tarvi välttämättä, ihan perus lenkillä ja räikällä pystyy homman tekemään. Jousipuristimeksi ei sitten oikein riitä mikään parinmarkan halppis riitä. nimimerkillä kokemusta on.(http://www.motonet.fi/fi/tuote/80421...pari-2-kapalaa) tuollaiset ei siis riitä!

          Jotain rautalankaa/narua kannattaa myös ottaa matkaan niin voi laittaa jarrusatulan roikkumaan muuten kuin letkujensa varassa....

          Ei paha rasti ollenkaan tehdä, kunhan vähän katselee ja miettii mitä tekee


          Ja jos tuollasia perus kaks käpälä puristimia käyttää niin suosittelen laittamaan nuotten käpälien molemmille puolille klemmarit jokka estää sen että ei lähe kesken puristamisen luistamaan.
          E30 318i -85

          E30 320i -87 ex
          E36 316i -91 ex
          E36 325i -94 ex
          E46 325i -03 ex
          E46 316i -02 ex
          E61 525i -06 ex
          E46 320d -03

          E70 3.0d - 09


          E39 M5 pyhänä

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 699
            • Espoo

            Originally posted by Meizzel1 View Post
            Eipä tuota pulttipyssyä tarvi välttämättä, ihan perus lenkillä ja räikällä pystyy homman tekemään. Jousipuristimeksi ei sitten oikein riitä mikään parinmarkan halppis riitä. nimimerkillä kokemusta on.(http://www.motonet.fi/fi/tuote/80421...pari-2-kapalaa) tuollaiset ei siis riitä!

            Jotain rautalankaa/narua kannattaa myös ottaa matkaan niin voi laittaa jarrusatulan roikkumaan muuten kuin letkujensa varassa....

            Ei paha rasti ollenkaan tehdä, kunhan vähän katselee ja miettii mitä tekee
            Joo. Hommasin itsekin motonetiltä paremman puristinsysteemin, http://www.motonet.fi/fi/tuote/80421...uristinpari-HD. On paljon kivempi vaihtaa jousia tai iskareita kun niillä halpispuristimilla. Mustekalat http://www.motonet.fi/fi/tuote/38106...kpl-First-Gear on myös POP löytyy vaikka minkälaista, monihaaraistakin.
            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              Originally posted by stts View Post
              Onko sinulla joku näkemys miksi EGR kannattaa tulpata/eliminoida, noin yleisellä tasolla?

              Näin mututuntumalla jonkun tehonlisäys-ohjelmiston yhteydessä saattaa olla tarpeellinen toimenpide, mutta miksi vakiossa pitäisi tulpata? Nähdäkseni E46 320d ei todellakaan pahimmasta päästä jos puhutaan EGR:n aikaansaamista imukanavien ahdistuksista.

              Nimim.
              Vakio mittarissa 350tkm EGR käytössä
              Egr:n poisto aiheuttaa kylläkin moottorin hitaampaa lämpiämistä ja ehkä pakkasilla ei edes nouse normaalilämpöön. Tämä tietenkin kiinni millaista ajoa on.
              Itsellä on egr-pyyntiä penennetty, ei kai kokonaan pois ja tuollainen 60-70 kmh hissukseen ajelu ei tahdo saada millään lämpöjä ylös vaikka koko etupää tukossa.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • nevari
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 263
                • jyväskylä

                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                Onko näissä 5- vaihteisissa 320d vaihteistoissa jokin tyyppivika. Omassa siis sellainen, että kakkonen ja kolmonen kytkeytyy tökkien. Varsinkin kylmänä kakkonen ja kolmonen menee alussa huonosti päälle. Ei rutise, mutta keppi ei vain kohtuullisella voimalla liiku vaihteen paikalle.
                Tämä ongelma on ollut autossa minulla ollessa aina. Vakioöljyillä ilmenee noin -5 ja kylmemmissä oloissa ja tosi paha jossain -15 kylmemmässä. Nyt testimielessä laatikossa eri öljyt ( hieman paksummat). No toimi kesällä noilla suht. ok, mutta nyt menee jo nollakelissä tosi kankeeksi.
                Ihmeellisintä asiassa on se, että nelonen ja vitonen pelaa aina ok ja kakkonen ja kolmonenkin hieman lämmettyään ihan ok. Mitään rutinoita ei tosiaan kuulu, joten voiko olla synkrovikakaan.

                Sitten tuli mieleen, että mitäs tuo cdv venttiili aiheuttaa ? Kannattaako se poistaa
                Autooni on myös vaihdettu yksmassa konversio, mutta sama ongelma oli mielestäni aiemmin myös kaksoismassalla.
                onkos tässä 5 vaihteinen zf vaihteisto, eli sama kun e36 m3 malleissa? Itsellä e46 328i jossa sama vaihdeloota ja ongelma on vaihteistolle tyypillinen "jumittaminen" vaihteenvaihdossa. Vaatii laatikon irroituksen ja laatikossa olevien vaihteensiirto "mäntien" vaihdon. Terminologia ei hallussa eli osien virallista nimeä en tiedä.. joku foorumilainen tämän rempan myös tehnyt hiljattain kun lueskelin.

                Comment

                • Temsku
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 59
                  • Vaasa

                  Onko kellään ideoita mistä voisi johtua 318i vm. 99 M43 koneen disan vinkuminen? Vaihdoin tässä kuvassa nro. 9 olevan tiivisteen http://aijaa.com/0sYkhd mutta ei vaikutusta.

                  Tuota osaa 13 autossa ei edes ole. Ilmeisesti kuuluu olla paikallaan, jos disaa ei ole. Vinkuminen loppuu samantien kun irrottaa disan liittimen ja alkaa kun sen laittaa takasin kiinni. Suihkutin siihen vähän wurthin cleaneria käynnissä ollessa imuvuodon paikantamiseksi, mutta mitään ei tapahtunut.:think
                  BMW E46 318 vm. -99

                  Comment

                  • Juuso Karimo96
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 292
                    • Salo

                    Kellään kokemuksia? Tekeekö näillä mitään ja sopiiko nää siis xenon umpioiden kanssa?

                    Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                    EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                    EX: Bmw 325i sedan 1992

                    Comment

                    • Styroxi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 383
                      • Vaasa

                      Lämpötila anturi 330xd man 01

                      Missä sijaitsee moottorin lämpötilaa seuraava anturi?
                      sammutuksen jälkee kusi jäähdytys nestettä paisarin kautta,,
                      (järjestelmäss sisällä ilmaa)
                      seuraavana päivänä seisonnan jälkeen kun hyppäs hyttiin ja laittoi virrat päälle niin näyttää moottorin lämmöt MAX! vaikka kone kylmä..

                      Comment

                      • 5/5
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 135
                        • suomi

                        Mikä mahtaa olla, kun nyt auto nykii ykkös vaihteella? Muilla vaihteilla ei nyi lainakaan.

                        E46 316i

                        Comment

                        • Styroxi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 383
                          • Vaasa

                          Originally posted by Styroxi View Post
                          Missä sijaitsee moottorin lämpötilaa seuraava anturi?
                          sammutuksen jälkee kusi jäähdytys nestettä paisarin kautta,,
                          (järjestelmäss sisällä ilmaa)
                          seuraavana päivänä seisonnan jälkeen kun hyppäs hyttiin ja laittoi virrat päälle niin näyttää moottorin lämmöt MAX! vaikka kone kylmä..
                          Vastaan itse itselleni,, imusarjan alapuolella kannessa, "vittumaisimmassa mahdollisessa paikassa"

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 876
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            M43/TU manuaalilla, mitä vaihteistoöljyä? Olevinaan "ikiöljyt" MFT-LT-2, mutta kun tarkistusropusta katoin niin pinta toista senttiä roppua alempana.

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • Matte1411
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 75
                              • Jyväskylä

                              Terve, onko ideoita tai onko tuossa e46:ssa mitään tyyppivikoja aiheeseen liittyen, eli on alkanut tuo jäähdytinnesteen merkkivalo palamaan aina satunnaisesti, aluksi paloi joskus vain pari minuuttia "puolilämpimänä", mutta nykyään palaa jo huomattavasti useammin milloin sattuu? Jäähdytinnestettä on kyllä riittävästi ja vuosi sitten vaihdettukkin uudet. Missähän tuo anturi mahtaa sijaita jos sitä tutkisi?
                              BMW E46 320i -99
                              BMW E30 320i -85

                              Comment

                              • Lundersson
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2009
                                • 249
                                • Kerava

                                Originally posted by Matte1411 View Post
                                Terve, onko ideoita tai onko tuossa e46:ssa mitään tyyppivikoja aiheeseen liittyen, eli on alkanut tuo jäähdytinnesteen merkkivalo palamaan aina satunnaisesti, aluksi paloi joskus vain pari minuuttia "puolilämpimänä", mutta nykyään palaa jo huomattavasti useammin milloin sattuu? Jäähdytinnestettä on kyllä riittävästi ja vuosi sitten vaihdettukkin uudet. Missähän tuo anturi mahtaa sijaita jos sitä tutkisi?
                                Paisuntasäiliön pohjassa on sähköliitin määräanturille. Liitin pois ja kierrä säiliössä olevaa liitintä kun olisi normikierteinen pultti (muistaakseni, ja vain varttikierros). Nou hätä - vettä ei tule ellei paisari halki. Kuulemma lasinpesunestesäiliössä sama "anturi" jolla voi kokeilla.

                                Omakohtaisesti teki samaa silloin tällöin, vaihdoin uuteen eikä vaikuttanut mitenkään. Jotkut sanoo että säiliön kohossa oleva magneetti joka avaa/kytkee anturia kuolettuu ajan myötä -> paisari uusittava. Jos kohoa liikutti ylhäältä alas virrat päällä ei vilautellut valoa. Toisaalta männä aamuna vedet ei lähtenyt kiertämään kunnes ryntäytin pari kertaa. Tämän jälkeen ei valoa ole näkynyt, eli jatkokysymyksenä kertooko valo myös kiertohäriöstä/ilmasta?
                                Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                                ex 325 e30, 316ti e46

                                Comment

                                Working...
                                X