Pitääkö molemmat moottorin tukikumit vaihtaa samaan aikaan vai voiko vaihtaa vain toisen? Onnistuin vääntämään toisesta pultin poikki..
E46 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Erikoinen homma!?
Morjens!
Meikällä vm. 2003 330xi automaatissa ollut vähän tyhjäkäynti ongelmaa kylmänä. Auton kun lyö tulille kylmänä ja antaa käydä niin jossain kohtaa vikavalo lävähtää tauluun ja käynti muuttuu röpötykseksi. No, auton kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin vikavalo sammuu ja käynti on normaalia. Tätä ongelmaa ei ole jos käynnistää kylmänä ja lähtee suoraan ajoon, vain jos antaa käydä tyhjäkäyntiä paikallaan. Noh, näitä keskusteluja lueskellessani löysin neuvon koittaa jos irroittaa maffin piuhan ja lyö auton käyntiin niin jos vikaa ei ilmene niin syypää on tod.näk. paskana oleva maffi...minähän tein työtä käskettyä ja moottorin vikavalo ei syttynyt mutta sen sijaan vaihteiston vikavalo eli huutomerkki rattaan sisällä lävähti nyt tauluun. Sen lisäksi auton käydessä kun kytkin maffin piuhan takaisin kiinni niin koko auto sammui. No virrat pois ja uudestaan käyntiin niin ei ongelmaa muuta kuin että vaihteiston vikavalo jäi palamaan ja ajaessani kauppaan noin 2 km niin vaihteistohan oli sekaisin kuin seinäkello...tarina jatkuu siten että lähtiessäni kaupasta vaihteiston vikavalo ei enään syttynyt vaan kotimatkan vaihteisto pelasi niinkuin ennenkin, mielestäni ihan hyvin. Eli viisaammat jos nyt neuvois voiko tämä maffin piuhan irroitus viedä vaihteiston jotenkin vikatilaan, vai onko tässä nyt meikällä käsillä sekä paskana oleva maffi että vaihdelaatikko? Ensimmäinen ei niin rassais mutta tuo toinen jo saattaa aiheuttaa pari harmaata lisää.
Niin ja autoon jo imuvuotoja silmälläpitäen vaihdettu iso nippu haurastuneita imuletkuja ml. maffilta lähtevät haitariletkut, huohotin kaikkine letkuineen cold country versioon, öljynsuodattimen jalan tiiviste, vanoksen tiivisteet ja venttiilikopan tiivisteet.
Nyt olisi jälleen hyvät neuvot kalliit.
Comment
-
-
Originally posted by -Hekaaa View Postmikä avuksi kun tuntuu umpioon pääsevän kosteutta ja siitä sitten huurustuu melko ärsyttävästi sisäpuolelta koko linssi, uuden tiivisteet auttaisko?e46 330d Sedan ///M-Sport II -02 Topasblau Metallic
ex e36 325i Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by Nikke- View PostOotko tarkkaan kattonu ettei umpion linssi oo mistään halki? Ei tarvi isoo säröö että kosteus on umpiossa. Ite vaihoin uuet linssit tiivisteineen ~ 90€ ja huurtuminen loppu
Comment
-
-
Originally posted by -Hekaaa View PostEi sen pitäis kyllä olla halki mitä tässä on sitä tutkinu, pitänee varmaan itekki vaihtaa tiivisteet tuohon jos se sillä lähtis :pEx: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Eli omistan tollasen 328i -00 niin tuossa on se obd pistoke tuolla kuskin jalkotilassa niin voiko sieltä ihan normaalisti lukea vikakoodit?
Kun aamulla lähdin ajamaan niin syttyi moottorin vikavalo palamaan ja liikennevaloissa se kävi vähän huonosti tyhjäkäynti pomppi?
Mutta aattelin että joko tulppa rikki tai puola niin ei se niin varallista ole mutta huomenna pääsee vikakoodien lukuun jos siis sieltä jalkotilasta pystyy lukeen?
Comment
-
-
m43 disavalve
Juu eli omasata e46 318i on alkanut pitää kummalista ääntä imusarjasta. Eli pienen googlauksen jälkeen löytyi että toi DISA-Valve voisi olla aiheuttaja. Tuli kysyttyä paikallisesta Bmw huoltamolta hintaa tolle Disa-Valvelle. Niin sanoivat 294€Eli kysymys kuulu löytyisikö jostain halvemalla uutta tai jotain korjaussarjaa?( Schmiedmannilta löytyy hintaan 243.90€)
Comment
-
-
Originally posted by RQQP3 View PostEli omistan tollasen 328i -00 niin tuossa on se obd pistoke tuolla kuskin jalkotilassa niin voiko sieltä ihan normaalisti lukea vikakoodit?
Kun aamulla lähdin ajamaan niin syttyi moottorin vikavalo palamaan ja liikennevaloissa se kävi vähän huonosti tyhjäkäynti pomppi?
Mutta aattelin että joko tulppa rikki tai puola niin ei se niin varallista ole mutta huomenna pääsee vikakoodien lukuun jos siis sieltä jalkotilasta pystyy lukeen?
Comment
-
Comment