Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rider
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 211
    • Tampere

    Onko tuohon e46 saatava sellaista suksiluukkua mikä ei vaadi sitä nappulaa siinä takapenkissä? ECS tuningilla muistelin joskus nähneeni ehkä sellaisen mutta nyt ei löytynyt mistään?

    Comment

    • biglimited
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1519
      • Turku

      Oma cäbi on alkanu temppuilee apparin puolen lukon suhteen. Lukitus avattaessa sekä ulko että sisäkahva täysin tiedottomat. Muutama lukitus ja avaus ja hetken kahvaa auki kokeilemalla ovi sitten aukeaa. Onkohan ovessa jotain kosketushäikkää? Lukkoon menee napista ok joka kerta ja tappi nousee myös avatessa, vaikkei ovi silti heti aukeakaan...
      Deutchland uber alles!

      Comment

      • MAKELA
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 497
        • Kymenlaakso

        Originally posted by Slazha View Post
        Valvetronic vika, jollekkin osaavalle korjamolle tai onhan taitaa foorumillakin muutamat jotka tekee noita


        Valvetronic vika aiheuttaa sytytyshäiriö vikakoodin


        Lisää oireita, ajonhallinta vilkkuu välillä. Sekä ihme nykiminen pienemmillä kierroksilla..?

        Comment

        • vaarni
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 1
          • kempele

          Moroooo

          Tietoa mistä sais 325 nelikkoon takajarrulevyt ku on erit ku takavetosessa.?? ja onko zimmerman ainut valmistaja?
          onko kokemusta topautoosat.fi:stä?
          Last edited by vaarni; 01-08-2014, 18:08.

          Comment

          • Tupelex
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 153
            • --

            e46 takapää

            Mikä ihme takapäässä vialla, kun kävin nelipyöräsuuntauksessa ja vasemmalla takana ei riitä säätövara aurauksessa?

            Takatukivarren etummaiset puslat vaihdettu ja muissa puslissa ei ole väljyyttä.
            Myös takakelkan puslat katsottu että vielä hyvässä kunnossa.

            Tukivarret eivät ole vääntynyt tai erilaisessa asennossa oikeaan puoleen verrattuna.
            Säätö on vasemmalta vedetty aivan toiseen laitaan ja aurausta on silti 0.20

            Autoa ei ole kolaroitu.
            Oikealla puolella aurauksen säätöä on keskellä, joten takakelkka on oikeassa asennossa.
            F11 523i
            Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

            Comment

            • Rider
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 211
              • Tampere

              Originally posted by Rider View Post
              Onko tuohon e46 saatava sellaista suksiluukkua mikä ei vaadi sitä nappulaa siinä takapenkissä? ECS tuningilla muistelin joskus nähneeni ehkä sellaisen mutta nyt ei löytynyt mistään?
              Löytyi nyt se luukku! Eli onko kellään tietoa että onnistuuko ilman sitä nappulaa siinä penkissä tämmöisen luukun asennus? http://www.ecstuning.com/Search/72608215262/ES187265/

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                Originally posted by vaarni View Post
                Tietoa mistä sais 325 nelikkoon takajarrulevyt ku on erit ku takavetosessa.?? ja onko zimmerman ainut valmistaja?
                onko kokemusta topautoosat.fi:stä?
                Kokeiles tuota, pitäs olla aika hyvä valikoima



                Siinä nopealla vilkaisulla ois 325xi takalevyt ATE

                Comment

                • Rider
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 211
                  • Tampere

                  Originally posted by vaarni View Post
                  Tietoa mistä sais 325 nelikkoon takajarrulevyt ku on erit ku takavetosessa.?? ja onko zimmerman ainut valmistaja?
                  onko kokemusta topautoosat.fi:stä?
                  Audi puolen porukka on hommannut noita zimmermanin jarrulevyjä täältä http://speed-autoteile.fi/index.php?route=common/home ja saa tuolta näköjään tilattua muutakin BMW osaa.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17509
                    • Turku

                    Originally posted by Rider View Post
                    Audi puolen porukka on hommannut noita zimmermanin jarrulevyjä täältä http://speed-autoteile.fi/index.php?route=common/home ja saa tuolta näköjään tilattua muutakin BMW osaa.
                    Jep, niin saa, mutta hinnat ovat kalliita vs. Pielmeier tai jopa Genuine Parts.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • teemu.k
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 489
                      • raahe

                      Onko kukaan jälkiasentanut sadetunnistinta e46 bemariin? Olisi tuulilasin vaihto mielessä jossakin vaiheessa, niin voisi samalla laittaa sadetunnistimen. Jotain ohjeita löysin, mutta tuo lontoon kieli ei oikeen suju :think

                      Comment

                      • Rise
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 213
                        • Jyväskylä

                        Noniin, eli semmonen asia pisti hieman mietityttämään kun ajoin todella pitkään (ainakin puoli tuntia?) helteellä ruuhkassa kävelyvauhtia (rallit perhana ), niin sitten alkoi lämmöt jo nousemaan yli puolen välin sigun autossa. Laski takaisin normaaliin heti kun laittoi puhaltimessa lämmöt täysille ja tämän episodin jälkeen toiminut myös normiajossa.

                        Autoon vaihdettu vesipumppu ja nesteet n. 1000km sitten ja hyvin on pelittänyt tähän asti helteillä ja kaupunkiajossa myös. Nesteet on tallella yhä tästä operaatiosta, ei ole tarvinnut lisäillä.

                        Onko tällaisessakin tilanteessa autossa aina jotain häikkää, vai oliko tuo kuormitus vain niin kova tekniikalle? Voiko esim. termari tai ilmaa järjestelmässä tehdä tuon yllämainitun tempun, luulisi että tulisi ilmi herkemmin jos vikaa?
                        Ex
                        F11 530d m-sport
                        E46 325i cabriolet m-sport
                        E39 540iA m-sport
                        E39 523iA
                        E46 316i

                        Comment

                        • TseiPii
                          BTCF Member
                          • Apr 2012
                          • 188
                          • Keskellä Suomea

                          Originally posted by Rise View Post
                          Noniin, eli semmonen asia pisti hieman mietityttämään kun ajoin todella pitkään (ainakin puoli tuntia?) helteellä ruuhkassa kävelyvauhtia (rallit perhana ), niin sitten alkoi lämmöt jo nousemaan yli puolen välin sigun autossa. Laski takaisin normaaliin heti kun laittoi puhaltimessa lämmöt täysille ja tämän episodin jälkeen toiminut myös normiajossa.

                          Autoon vaihdettu vesipumppu ja nesteet n. 1000km sitten ja hyvin on pelittänyt tähän asti helteillä ja kaupunkiajossa myös. Nesteet on tallella yhä tästä operaatiosta, ei ole tarvinnut lisäillä.

                          Onko tällaisessakin tilanteessa autossa aina jotain häikkää, vai oliko tuo kuormitus vain niin kova tekniikalle? Voiko esim. termari tai ilmaa järjestelmässä tehdä tuon yllämainitun tempun, luulisi että tulisi ilmi herkemmin jos vikaa?


                          Toimiiko flekti? Taikka sitte vaan jäänyt ilmaa koneeseen.
                          E30 318i -85

                          E30 320i -87 ex
                          E36 316i -91 ex
                          E36 325i -94 ex
                          E46 325i -03 ex
                          E46 316i -02 ex
                          E61 525i -06 ex
                          E46 320d -03

                          E70 3.0d - 09


                          E39 M5 pyhänä

                          Comment

                          • hw74
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 49
                            • Finland

                            Originally posted by MAKELA View Post
                            Mikäs siinä valvetronicissa menee? Itselläkin paikka tehdä ja työkalut pysyy käsissä niin ei raaskink hirveästi työtunneista maksella..
                            Valvetronicin servomoottori on yksi mahdollinen vikapaikka. Tässä kuvassa se on osa numero 9.

                            Comment

                            • maukka86
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 488
                              • Pirkanmaa

                              Mikä on vetänyt hammastangon suojakumit aivan kasaan? Näyttää lähinnä siltä, kuin niiden sisällä olisi valtava alipaine. Taustana tälle on ohjaustehostimen pumpun vaihto. Kääntelin ohjausta muutaman kerran laidasta laitaan pumpun ollessa irti, jotta letkuista tulisi vanhat öljyt mahdollisimman hyvin pois. Tämän jälkeen suojakumit olivat menneet kasaan (olivat siis täysin normaalin näköiset remppaa aloitettaessa).

                              Tekeekö ohjauksen kääntely ilman pumpun pyörimistä hammastankoon alipaineen vai mitä ihmettä on tapahtunut? Uusi pumppu ei ole vielä paikallaan, joten vielä ei ole päässyt testaamaan, josko tilanne palaisi normaaliksi pumpun kierrättäessä öljyä.
                              f22 220i

                              Comment

                              • Rider
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2014
                                • 211
                                • Tampere

                                Nyt tarvitaa nopeasti apua!!

                                Eli voiko e46 sedanin takakontissa apparinpuolella olevan korimoduulin irroittaa ilman, että tapahtuu mitään hirveyksiä?

                                Pitää päästä mittaamaan parkkitutkan johdon kun ei suostu kuskinpuolen tutka toimiaan. Kaikki muut anturit naksuu->uusi anturi->ei vaikutusta->yksi poikki ollut johto korjattu->ei vaikutusta. Kaikkiin muihin tulee etäisyystieto ja ne muuttuu paitsi siihen mikä ei naksu. Ehdotuksia?

                                Vikakoodit mitä antoi/antaa ennen anturin vaihtoa, sen jälkeen ja johdonkorjauksen jälkeen on "keskusrunko PDC (pysäköintijärjestelmä)-20napainen diagnostiikka pistoke. 10-etäisyysanturi takana vasemmalla, -Signaali, avoin virtapiiri, -jatkuva, -virheellinen taajuus 50.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎