Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pademus
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 18
    • K

    Originally posted by Rider View Post
    Oisko joku asentanut e46 328i polttoainelämmitintä (webasto, eberi)? Ois tarkotus väsäillä semmonen autoon ennen talvea niin oisko vinkkejä/ohjeita ja mikä lämmitin?
    Omaan 320d laitellut. Webaston 5kw niin riittää lämpöä, jos auto ac niin hanskalokeron takana sulakkeelle puhallinkytkentä. Johdosta ei muistikuvaa ja manuaalisella ilmastoinnilla varmaankin puhallinmoottorille kytkentä. Takapenkki irtoaa nykäsemällä ja luukun alla natsa, jonka poikkasemalla saa polttoaineet tankista. Toivottavasti edes jotain jeesas

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      Originally posted by Nikke- View Post
      Mistähän mahtais johtua että vetää auton lasit huuruun näillä kesäkeleillä samantien ku laittaa käyntiin :think ongelma kyllä häviää hetikö laittaa viilennyksen päälle se nappula josa hiutaleen kuva muuten vetää kyllä aivan tukkoon, muttako kelit viilenee ja talvi aikaan muutenki niin ei mitään ongelmaa.
      Ilmastointi kun ollut päällä sammutettaessa, jää kenno märäksi ja seuraavan kerran kun lähtee tuo ilmiö on väistämätön. Ilmastoinnin kanssa jää vähän kuin koukkuun kosteammilla keleillä kun sitä ei tahdo voida sammuttaa ilman välitöntä huurtumista.

      Tuon voi vältää jos muistaa sammuttaa ilmastoinnin muutama kilometri ennen perille tuloa, näin kenno kuivahtaa mutta päästää useimmiten tiskirätin hajun ilmoille ennen kuivumista. > kennon desinfiointi.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Jygga
        BTCF Member
        • May 2013
        • 197
        • Oulu / Kainuu




        Vastaavanlaisia ääniä päästellyt oma 320i jo tovin aikaa...
        Raklattaa varsinkin 2000-3000rpm välillä, läpi kierrosalueen mutta selvimmin tuolloin. Kaasua kun polkaisee niin kuuluu ensin "RrlaK" myös.

        Oletin kauan että ääni johtuu vanoksesta mutta eipä johtunut ainakaan pelkästään siitä, vanosremppa tehty alkukesästä jo ja ääni vaan pahenee... Tiivisteet ja laakerien helat vaihdettu siis vanosmäntiin.

        Jakoketjuhan tuota ääntä vissiin päästelee niin onkohan siellä sitten joku kiristin tai laahain menossa/mennyt vai..? :think

        Mitä tuohon pitäisi/kannattaisi uusia että tulee kerralla hyvä..?
        Onnistuuko DIY vai onko viisaampi viiä liikkeeseen..?
        Kustannusarviota..?

        Voiko aiheuttaa jotain vakavampaa jos vaan ajelee raklatuksen saattelemana..?

        Comment

        • TseiPii
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 188
          • Keskellä Suomea

          Originally posted by Jygga View Post
          https://www.youtube.com/watch?v=3HVaW7Laf3c


          Vastaavanlaisia ääniä päästellyt oma 320i jo tovin aikaa...
          Raklattaa varsinkin 2000-3000rpm välillä, läpi kierrosalueen mutta selvimmin tuolloin. Kaasua kun polkaisee niin kuuluu ensin "RrlaK" myös.

          Oletin kauan että ääni johtuu vanoksesta mutta eipä johtunut ainakaan pelkästään siitä, vanosremppa tehty alkukesästä jo ja ääni vaan pahenee... Tiivisteet ja laakerien helat vaihdettu siis vanosmäntiin.

          Jakoketjuhan tuota ääntä vissiin päästelee niin onkohan siellä sitten joku kiristin tai laahain menossa/mennyt vai..? :think

          Mitä tuohon pitäisi/kannattaisi uusia että tulee kerralla hyvä..?
          Onnistuuko DIY vai onko viisaampi viiä liikkeeseen..?
          Kustannusarviota..?

          Voiko aiheuttaa jotain vakavampaa jos vaan ajelee raklatuksen saattelemana..?


          Disa venttiiliä ookko katellu?
          E30 318i -85

          E30 320i -87 ex
          E36 316i -91 ex
          E36 325i -94 ex
          E46 325i -03 ex
          E46 316i -02 ex
          E61 525i -06 ex
          E46 320d -03

          E70 3.0d - 09


          E39 M5 pyhänä

          Comment

          • Jygga
            BTCF Member
            • May 2013
            • 197
            • Oulu / Kainuu

            DISA:n alkukesästä käytin kädessä myös. Läpän akseli oli paikoillaan, hieman väljä kylläkin. Mutta niin vähän etten tehnyt mitään, läppä kumminkin pysyi jämysti asennossa eikä pyörinyt holtittomasti. Voiko tuo nyt sitten kumminkin johtua siitä..?

            Semmoisen olen kyllä huomannut että se taitaa avautua liian aikasin, vaikuttaisi avautuvan n. 1800rpm... Jostain taisin lukea joskus että pitäisi avautua vasta 4000rpm, onko näin..?

            (EDIT: sen läpän avautumisenhan tietää siis kun katselee disan päältä kaasua poljettaessa, näkyy reiästä kun tappi liikkuu..)
            Last edited by Jygga; 18-08-2014, 15:10.

            Comment

            • TseiPii
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 188
              • Keskellä Suomea

              Originally posted by Jygga View Post
              DISA:n alkukesästä käytin kädessä myös. Läpän akseli oli paikoillaan, hieman väljä kylläkin. Mutta niin vähän etten tehnyt mitään, läppä kumminkin pysyi jämysti asennossa eikä pyörinyt holtittomasti. Voiko tuo nyt sitten kumminkin johtua siitä..?

              Semmoisen olen kyllä huomannut että se taitaa avautua liian aikasin, vaikuttaisi avautuvan n. 1800rpm... Jostain taisin lukea joskus että pitäisi avautua vasta 4000rpm, onko näin..?

              (EDIT: sen läpän avautumisenhan tietää siis kun katselee disan päältä kaasua poljettaessa, näkyy reiästä kun tappi liikkuu..)
              Ei sielä muistaakseni pitäisi olla välyksiä ku just ne tekee sitte sitä kalkatusta. Suosittelen vaihtamaan.

              Ja kierroksia en tarkalleen muista koska pitääs aueta mutta muistikuva olis kans että jossain tuola 3500-4000.
              E30 318i -85

              E30 320i -87 ex
              E36 316i -91 ex
              E36 325i -94 ex
              E46 325i -03 ex
              E46 316i -02 ex
              E61 525i -06 ex
              E46 320d -03

              E70 3.0d - 09


              E39 M5 pyhänä

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                E46 330d

                Ahdot kun saavuttaa maksimin 1,2barkohan se nyt oli mutta kumminkin niin rupeaa viheltämään, tai melkein sihisee paremminkin. Ei kuulosta siis normaalilta turbon vislaukselta eikä siltä että pakosarjakaan vuotais. Ääni kuuluu siis todella selvästi varsinkin ikkuna auki, alle 1,0 barin ei päästele mitään ääniä. Vaikea ettiä vuotoa kun paikallaan tuota ääntä ei saa esille. Mistäs nämä yleensä rupeaa falskaamaan? Egr tulpattu jos se nyt mitään tähän vaikuttaa...

                Ja että tuleeko imu vai painepuolelta tuommonen ääni...

                Comment

                • biglimited
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1519
                  • Turku

                  Onko kellään haljennut paisuntasäiliö bensakoneesta? Omasta 2.5sesta tuli vedet alle ja paisari oli kyljestä halki... :think
                  Deutchland uber alles!

                  Comment

                  • Jygga
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 197
                    • Oulu / Kainuu

                    Originally posted by TseiPii View Post
                    Ei sielä muistaakseni pitäisi olla välyksiä ku just ne tekee sitte sitä kalkatusta. Suosittelen vaihtamaan.

                    Ja kierroksia en tarkalleen muista koska pitääs aueta mutta muistikuva olis kans että jossain tuola 3500-4000.
                    Juuh no kai se on korjattava jossain vaiheessa...
                    Mahtaakohan german auto solutionsin m54 disa korjaussarja passata m52..?


                    Minusta se rallatus on vain niin iso että ei voi kuulua disasta pelkästään...
                    Eikä se kuulu sieltä päinkään mielestäni, vaan jakopään tienoilta.. :think
                    Ihan niinkuin tuossa pidemmässä videossa jossa konepelti auki kierrättää konetta...

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by biglimited View Post
                      Onko kellään haljennut paisuntasäiliö bensakoneesta? Omasta 2.5sesta tuli vedet alle ja paisari oli kyljestä halki... :think
                      On niitä mennyt. Ei kannata välttämättä vielä huolestua jos ei päässyt käymään kuumana.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by nuuki View Post
                        Mistä porukka on tilannut eteen alatukivarsia e46 nelikkoon ja onko merkillä väliä? Tarviis saada oikealle alatukivarsi ja se pusla ainaki.
                        Lemförderin tuotteita voi suositella (tarkemmin siis ZF, tuotemerkit Lemförder, Sachs ja Boge).

                        Kataloogia selailemaan täältä: KLIK.

                        Löytyy sekä alatukivarret ja takahelat.

                        Tilailla voi vaikka KL-Varaosat, ebay.de, Schmiedmann jne.

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          Originally posted by biglimited View Post
                          Onko kellään haljennut paisuntasäiliö bensakoneesta? Omasta 2.5sesta tuli vedet alle ja paisari oli kyljestä halki... :think
                          Mulla meni kun osui tuulettimen siipi siihen automaatin vaihtaessa 1->2 sopivassa kallistuksessa ja kurvissa. Moottorin tukikumit finaalissa.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • TseiPii
                            BTCF Member
                            • Apr 2012
                            • 188
                            • Keskellä Suomea

                            Originally posted by Jygga View Post
                            Juuh no kai se on korjattava jossain vaiheessa...
                            Mahtaakohan german auto solutionsin m54 disa korjaussarja passata m52..?


                            Minusta se rallatus on vain niin iso että ei voi kuulua disasta pelkästään...
                            Eikä se kuulu sieltä päinkään mielestäni, vaan jakopään tienoilta.. :think
                            Ihan niinkuin tuossa pidemmässä videossa jossa konepelti auki kierrättää konetta...
                            Ei taida tuo korjaussarja käydä. Ainaki nuo disa-venttiilit on eri osanumeroilla m52 ja m54 mutta tiedä sitte.

                            Voithan kokeella putsailla sen vanoksen solenoidin ellet oo jo teheny. Ja eipähän siinä taida olla sitte enää paljoa muuta vaihtoehtoa ku se jakopää joka sielä mekkalaa pitää.
                            E30 318i -85

                            E30 320i -87 ex
                            E36 316i -91 ex
                            E36 325i -94 ex
                            E46 325i -03 ex
                            E46 316i -02 ex
                            E61 525i -06 ex
                            E46 320d -03

                            E70 3.0d - 09


                            E39 M5 pyhänä

                            Comment

                            • juice777
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 230
                              • E-P

                              Originally posted by biglimited View Post
                              Onko kellään haljennut paisuntasäiliö bensakoneesta? Omasta 2.5sesta tuli vedet alle ja paisari oli kyljestä halki... :think
                              Juu toki toki.. Alkoi saumasta vuotamaan "suotamaan" .Uutta tilalle.

                              Mutta miks?. Oma arvio,tämä pirkuleen kierrätys muovi ei vaan kestä.. !!
                              -E21-

                              Comment

                              • Juuso Karimo96
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 292
                                • Salo

                                Originally posted by Hasaba View Post
                                Mistä heräte otettu? Voi vaikuttaa asiaan. Itse jouduin ottamaan omassa sigun autossa harman/kardon vahvistimelle tulevalle herätteestä, takavaloilta ei toiminut auto käynnissä.
                                Otitko siis itsekkin ton ''rca:n'' tuolta vakio subilta? vai mistä?:think
                                Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

                                EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

                                EX: Bmw 325i sedan 1992

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎