Originally posted by Rider
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Nikke- View PostMistähän mahtais johtua että vetää auton lasit huuruun näillä kesäkeleillä samantien ku laittaa käyntiin :think ongelma kyllä häviää hetikö laittaa viilennyksen päälle se nappula josa hiutaleen kuva muuten vetää kyllä aivan tukkoon, muttako kelit viilenee ja talvi aikaan muutenki niin ei mitään ongelmaa.
Tuon voi vältää jos muistaa sammuttaa ilmastoinnin muutama kilometri ennen perille tuloa, näin kenno kuivahtaa mutta päästää useimmiten tiskirätin hajun ilmoille ennen kuivumista. > kennon desinfiointi.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Vastaavanlaisia ääniä päästellyt oma 320i jo tovin aikaa...
Raklattaa varsinkin 2000-3000rpm välillä, läpi kierrosalueen mutta selvimmin tuolloin. Kaasua kun polkaisee niin kuuluu ensin "RrlaK" myös.
Oletin kauan että ääni johtuu vanoksesta mutta eipä johtunut ainakaan pelkästään siitä, vanosremppa tehty alkukesästä jo ja ääni vaan pahenee... Tiivisteet ja laakerien helat vaihdettu siis vanosmäntiin.
Jakoketjuhan tuota ääntä vissiin päästelee niin onkohan siellä sitten joku kiristin tai laahain menossa/mennyt vai..? :think
Mitä tuohon pitäisi/kannattaisi uusia että tulee kerralla hyvä..?
Onnistuuko DIY vai onko viisaampi viiä liikkeeseen..?
Kustannusarviota..?
Voiko aiheuttaa jotain vakavampaa jos vaan ajelee raklatuksen saattelemana..?
Comment
-
-
Originally posted by Jygga View Posthttps://www.youtube.com/watch?v=3HVaW7Laf3c
Vastaavanlaisia ääniä päästellyt oma 320i jo tovin aikaa...
Raklattaa varsinkin 2000-3000rpm välillä, läpi kierrosalueen mutta selvimmin tuolloin. Kaasua kun polkaisee niin kuuluu ensin "RrlaK" myös.
Oletin kauan että ääni johtuu vanoksesta mutta eipä johtunut ainakaan pelkästään siitä, vanosremppa tehty alkukesästä jo ja ääni vaan pahenee... Tiivisteet ja laakerien helat vaihdettu siis vanosmäntiin.
Jakoketjuhan tuota ääntä vissiin päästelee niin onkohan siellä sitten joku kiristin tai laahain menossa/mennyt vai..? :think
Mitä tuohon pitäisi/kannattaisi uusia että tulee kerralla hyvä..?
Onnistuuko DIY vai onko viisaampi viiä liikkeeseen..?
Kustannusarviota..?
Voiko aiheuttaa jotain vakavampaa jos vaan ajelee raklatuksen saattelemana..?
Disa venttiiliä ookko katellu?E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
DISA:n alkukesästä käytin kädessä myös. Läpän akseli oli paikoillaan, hieman väljä kylläkin. Mutta niin vähän etten tehnyt mitään, läppä kumminkin pysyi jämysti asennossa eikä pyörinyt holtittomasti. Voiko tuo nyt sitten kumminkin johtua siitä..?
Semmoisen olen kyllä huomannut että se taitaa avautua liian aikasin, vaikuttaisi avautuvan n. 1800rpm... Jostain taisin lukea joskus että pitäisi avautua vasta 4000rpm, onko näin..?
(EDIT: sen läpän avautumisenhan tietää siis kun katselee disan päältä kaasua poljettaessa, näkyy reiästä kun tappi liikkuu..)Last edited by Jygga; 18-08-2014, 15:10.
Comment
-
-
Originally posted by Jygga View PostDISA:n alkukesästä käytin kädessä myös. Läpän akseli oli paikoillaan, hieman väljä kylläkin. Mutta niin vähän etten tehnyt mitään, läppä kumminkin pysyi jämysti asennossa eikä pyörinyt holtittomasti. Voiko tuo nyt sitten kumminkin johtua siitä..?
Semmoisen olen kyllä huomannut että se taitaa avautua liian aikasin, vaikuttaisi avautuvan n. 1800rpm... Jostain taisin lukea joskus että pitäisi avautua vasta 4000rpm, onko näin..?
(EDIT: sen läpän avautumisenhan tietää siis kun katselee disan päältä kaasua poljettaessa, näkyy reiästä kun tappi liikkuu..)
Ja kierroksia en tarkalleen muista koska pitääs aueta mutta muistikuva olis kans että jossain tuola 3500-4000.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
E46 330d
Ahdot kun saavuttaa maksimin 1,2barkohan se nyt oli mutta kumminkin niin rupeaa viheltämään, tai melkein sihisee paremminkin. Ei kuulosta siis normaalilta turbon vislaukselta eikä siltä että pakosarjakaan vuotais. Ääni kuuluu siis todella selvästi varsinkin ikkuna auki, alle 1,0 barin ei päästele mitään ääniä. Vaikea ettiä vuotoa kun paikallaan tuota ääntä ei saa esille. Mistäs nämä yleensä rupeaa falskaamaan? Egr tulpattu jos se nyt mitään tähän vaikuttaa...
Ja että tuleeko imu vai painepuolelta tuommonen ääni...
Comment
-
-
Originally posted by TseiPii View PostEi sielä muistaakseni pitäisi olla välyksiä ku just ne tekee sitte sitä kalkatusta. Suosittelen vaihtamaan.
Ja kierroksia en tarkalleen muista koska pitääs aueta mutta muistikuva olis kans että jossain tuola 3500-4000.
Mahtaakohan german auto solutionsin m54 disa korjaussarja passata m52..?
Minusta se rallatus on vain niin iso että ei voi kuulua disasta pelkästään...
Eikä se kuulu sieltä päinkään mielestäni, vaan jakopään tienoilta.. :think
Ihan niinkuin tuossa pidemmässä videossa jossa konepelti auki kierrättää konetta...
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostOnko kellään haljennut paisuntasäiliö bensakoneesta? Omasta 2.5sesta tuli vedet alle ja paisari oli kyljestä halki... :thinkVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by nuuki View PostMistä porukka on tilannut eteen alatukivarsia e46 nelikkoon ja onko merkillä väliä? Tarviis saada oikealle alatukivarsi ja se pusla ainaki.
Kataloogia selailemaan täältä: KLIK.
Löytyy sekä alatukivarret ja takahelat.
Tilailla voi vaikka KL-Varaosat, ebay.de, Schmiedmann jne.
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostOnko kellään haljennut paisuntasäiliö bensakoneesta? Omasta 2.5sesta tuli vedet alle ja paisari oli kyljestä halki... :thinkExät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Jygga View PostJuuh no kai se on korjattava jossain vaiheessa...
Mahtaakohan german auto solutionsin m54 disa korjaussarja passata m52..?
Minusta se rallatus on vain niin iso että ei voi kuulua disasta pelkästään...
Eikä se kuulu sieltä päinkään mielestäni, vaan jakopään tienoilta.. :think
Ihan niinkuin tuossa pidemmässä videossa jossa konepelti auki kierrättää konetta...
Voithan kokeella putsailla sen vanoksen solenoidin ellet oo jo teheny. Ja eipähän siinä taida olla sitte enää paljoa muuta vaihtoehtoa ku se jakopää joka sielä mekkalaa pitää.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostOnko kellään haljennut paisuntasäiliö bensakoneesta? Omasta 2.5sesta tuli vedet alle ja paisari oli kyljestä halki... :think
Mutta miks?. Oma arvio,tämä pirkuleen kierrätys muovi ei vaan kestä.. !!-E21-
Comment
-
-
Originally posted by Hasaba View PostMistä heräte otettu? Voi vaikuttaa asiaan. Itse jouduin ottamaan omassa sigun autossa harman/kardon vahvistimelle tulevalle herätteestä, takavaloilta ei toiminut auto käynnissä.Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986
EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659
EX: Bmw 325i sedan 1992
Comment
-
Comment