Tilailla voi vaikka KL-Varaosat, ebay.de, Schmiedmann jne.
Juu saksanmaalta pitäs olla tulollaan tukivarsi ja paikallisen liikkeen kautta puslat...kaikkien pitäs olla lemförderiä piti vaa tilata saksankieliseltä sivulta se tukivarsi ni jospa sieltä oikeanpuolen osa tulee google translaten ja osanumeron perusteella pyrin varmistelemaan
http://www.nettiauto.com/bmw/320/6430228 onko teijän mielestä vähän ylihintanen? Kävin paikan päällä kattomassa tota, niin maalipinta oli kohtuu hyvä, mitä nyt konepellin etuosassa pieni uudelleen maalattu kohta (ruostetta varmaan alla ) mutta muuten oli ihan ok näkönen. Koeajolla en siis käynyt.
http://www.nettiauto.com/bmw/320/6430228 onko teijän mielestä vähän ylihintanen? Kävin paikan päällä kattomassa tota, niin maalipinta oli kohtuu hyvä, mitä nyt konepellin etuosassa pieni uudelleen maalattu kohta (ruostetta varmaan alla ) mutta muuten oli ihan ok näkönen. Koeajolla en siis käynyt.
On kyllä liikaa hintaa kun on 136 hv koneella ja varusteet unohtunu koko autosta oikea hinta noin 3k omasta mielestä.
Ahdot kun saavuttaa maksimin 1,2barkohan se nyt oli mutta kumminkin niin rupeaa viheltämään, tai melkein sihisee paremminkin. Ei kuulosta siis normaalilta turbon vislaukselta eikä siltä että pakosarjakaan vuotais. Ääni kuuluu siis todella selvästi varsinkin ikkuna auki, alle 1,0 barin ei päästele mitään ääniä. Vaikea ettiä vuotoa kun paikallaan tuota ääntä ei saa esille. Mistäs nämä yleensä rupeaa falskaamaan? Egr tulpattu jos se nyt mitään tähän vaikuttaa...
Ja että tuleeko imu vai painepuolelta tuommonen ääni...
Ajattelin viikonlopun ratoksi vaihtaa omaan 330xi:hin vanoksen tiivisteet ja öljynsuodattimen jalan tiivisteen, kun näyttäs vähän falskaavan öljyä vanhan välistä lohkon kylkeen. Nyt kaipaisin vähän tietoa onko samalla vaihdettava öljyt koko koneeseen, eli tuleeko öljyt pihalle suodattimen jalan irrotuksessa muualtakin kuin suodattimesta?:think
Olisko heittää mitään arvailuja 2001 330xd suhteen, auto pitää samanlaista ääntä turbolla mitä se sierramies aikoinaan kalajoella. Pihisee yms n.2500rpm asti ja sit kuulostais hiljaselta. Vedot on tallella kyllä.
Ajattelin viikonlopun ratoksi vaihtaa omaan 330xi:hin vanoksen tiivisteet ja öljynsuodattimen jalan tiivisteen, kun näyttäs vähän falskaavan öljyä vanhan välistä lohkon kylkeen. Nyt kaipaisin vähän tietoa onko samalla vaihdettava öljyt koko koneeseen, eli tuleeko öljyt pihalle suodattimen jalan irrotuksessa muualtakin kuin suodattimesta?:think
Jotain desejä voi tulla noista. Öljypohjassa ne öljyt ovat kun auto ei ole käynnissä. Kun hommat tehty niin öljymäärän tsekkaus ja tarpeen mukaan lisäys.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Ahdot kun saavuttaa maksimin 1,2barkohan se nyt oli mutta kumminkin niin rupeaa viheltämään, tai melkein sihisee paremminkin. Ei kuulosta siis normaalilta turbon vislaukselta eikä siltä että pakosarjakaan vuotais. Ääni kuuluu siis todella selvästi varsinkin ikkuna auki, alle 1,0 barin ei päästele mitään ääniä. Vaikea ettiä vuotoa kun paikallaan tuota ääntä ei saa esille. Mistäs nämä yleensä rupeaa falskaamaan? Egr tulpattu jos se nyt mitään tähän vaikuttaa...
Ja että tuleeko imu vai painepuolelta tuommonen ääni...
Oliko M57 vai M57N?
Voi olla imusarjakin halki, näin muistelen täällä lukeneeni. Ahtoputket syyniin, M57N:ssä erityisesti kaikki ahtoputken tiivarit vaihtoon. Pikalukolliset, vanha tiiviste ei vaan riitä enää.
Jos kuskin puolen ahtoputkessa on lämpöanturi, sen juuresta voi vuotaa.
Välijäähy on myös mahdollinen vikapaikka. Jos/kun vaihdat ahtoputkien tiivisteet niin puhdista myös välijäähyn ja varsinaisen jäähdyttimen väli, sieltä tulee kaikenlaista oravaa pienempää jossei ole koskaan puhdistettu. Välijäähyssä voi olla öljyä, alle puolen desin en huolestuisi. Välijäähylle kannattaa tehdä testi irtonaisena vaikka vedellä, jos tiputtaa jostain niin uusiksi.
Ahtoputkissakin voi olla halkeama ja EGR:lle menevä metalliputki voi olla lohkon puolesta syöpynyt puhki.
Vika selvis eilen, downpipen haitariputkessa 2mm reikä, korjasin yleismallisella... tosin voi siellä vielä muukin vuotaa vielä kun kuuluu mörisevä pakoääni alhasilla kierroksilla auton alta, eikä pakoputkessa ole enää vuotoja niin pakosarjahan se luultavasti vuotaa.... uus vika löyty silti meinaan tiputtaa jäähytinnestettä imusarjan alta, joku y-haara vihreänä nesteestä siellä...
Onko kellään haljennut paisuntasäiliö bensakoneesta? Omasta 2.5sesta tuli vedet alle ja paisari oli kyljestä halki... :think
Paisuntasäiliön korkki menee ajan saatossa rikki eli jumiin, paine nousee sen jälkeen järjestelmässä niin kauan että jotain hajoaa. yleisin paikka on se paisuntasäiliö. Eli vaihtoon vähintään korkki sekä se paisuntasäiliö. Omasta autosta vaihtanut jo ne ja tyypillisen vikapaikan eli syylärin..
Kukaan tilannut alkuperäisiä vilkkuja marmorilta? Mitähän mahtaa kustantaa?
Katselin netistä tuningkauppiaiden vilkkuja ja aikalailla siinä 35-45e luokkaa liikkuvat. Entäs sitten mitkä ovat mahdollisimman epätuning-näköiset, eli mahdollisimman oem näköiset? Se tärkein tietenkin, istuvuus. Ei viitsis tilailla kymmeniä eri vilkkuja vain todetakseen ettei istu ja irvistelee sieltä täältä.
Verkkokauppojen sivuilla mallikuvat on mitä on ja nyt metsästetään kokemuksia.
Comment