Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Akku ensin laturiin. Sitten epäilemään maajohtimien liitäntöjä rungosta moottoriin, akulta runkoon ja plusjohtimen liitäntöjä. Oksidaatio ei näy välttämättä päälle. Jos ei tämä jumppa riitä, lienee syytä epäillä josko startti alkaa olla finaalissa kun ei kerran 12,0V jaksa enää pyörittää.

    Comment

    • jonzze
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 77
      • Salo

      Akku oli yön laturissa ja nyt toimii.
      Kiitos avusta!
      Ex: e46 330d farkku vm 2002
      Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

      Comment

      • Garash
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 524
        • Joensuu

        Mistä M52 disa venttiilin korjaussarja kannattaa ostaa? Tuosta yksilöstä ilmeisesti kalvo paskana:think

        Ohjaustehostimesta onko tietoa käykö xi malleista takavetoon? Realoem näyttää eri koodilla mutta onko todellisuudessa myös eripumppu?
        Last edited by Garash; 22-12-2015, 21:48.
        E30 325iA
        F31 320xd

        Comment

        • Jygga
          BTCF Member
          • May 2013
          • 197
          • Oulu / Kainuu

          Minulla puolestaan hammastanko/ohjausvaihde kaputt.

          Näissä on näköjään vaihtunut tuo hammastanko aika useaan otteeseen...
          Pelkästään preface 320i ollut seuraavanlaisia osia käytössä:

          09/1998 asti:
          BMW osanumero: 32 13 1 096 283
          ZF osanumero: 7852.974.456

          09/1998 - 04/1999:
          BMW osanumero: 32 13 1 097 315
          ZF osanumero: 7852.974.494

          04/1999 - 09/2001:
          BMW osanumero: 32 13 6 753 438
          ZF osanumero: 7852.974.495

          09/2001 eteenpäin:
          BMW osanumero: 32 13 6 755 065
          ZF osanumero: 7852.974.680

          03/2001 - 09/2001 with M-sport II package II:
          BMW osanumero: 32 13 1 097 316
          ZF osanumero: 7852.974.495

          Ja paikallaan olevassa rikkinäisessä hammastangossa:
          BMW osanumero: 1 096 906 vastaa ilmeisesti 32 13 1 097 315 (??)
          ZF osanumero: 7852.974.489


          Mitähän eroja näillä mahdollisesti on?
          Mistä sopiva?

          Auto 320i, valmistettu 01/1999.

          Ainakaan tuolla paikallaan olevan osan koodilla ei löydä oikein mitään...
          Last edited by Jygga; 23-12-2015, 22:22.

          Comment

          • Hege_
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 170
            • Lappeenranta

            Avain ongelma?

            Onkos muilla täällä ollut ongelmia salmiakkiavaimen kanssa? Itselläni on 2 avainta jolla toisella ei saa autoa käyntiin, mutta ovet saa kyllä lukkoon ja auki, eli tästä lienee ajonestosiru kaput. Toisella avaimella saa kyllä auton käytiin mutta avaimen lukitusnappi (BMW logo) ei toimi, muut napit toimii kyllä.

            Saako näistä kasattua edes yhden toimivan avaimen?
            E46 320i Coupé -02
            ex E36 318ia Touring -96
            ex E34 535ia -91
            ex E34 525i -91

            Comment

            • jonzze
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 77
              • Salo

              Mistäs lähtis vikaa ettimään kun akku tyhjenee yön aikana.. Aamulla autoon ja hehkutus ja starttaus pieni pyöräytys ja naksahtaa... Ilmeni opetuspolkimien jälkeen.. Ennen ei ole tehnyt tätä. Voikos olla siitä että alku meni silloin opetuspolkimia laittaessa tyhjäksi?
              Kyseessä farkku 330d
              Ex: e46 330d farkku vm 2002
              Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

              Comment

              • ooopeee
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 2110
                • Kouvola

                E46 330D A -01 ostamassa, mitä
                Huomioitavaa kun käyn katsomassa? Näkeekö mistään onko läpät poistettu?

                Vai kannattaako tollasta käyä ees kattomassa
                Last edited by ooopeee; 27-12-2015, 19:11.
                VW passat 1.9tdi 4motion
                E36 "328" cabrio

                Comment

                • dolby
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 70
                  • Oulu

                  Originally posted by jonzze View Post
                  Mistäs lähtis vikaa ettimään kun akku tyhjenee yön aikana.. Aamulla autoon ja hehkutus ja starttaus pieni pyöräytys ja naksahtaa... Ilmeni opetuspolkimien jälkeen.. Ennen ei ole tehnyt tätä. Voikos olla siitä että alku meni silloin opetuspolkimia laittaessa tyhjäksi?
                  Kyseessä farkku 330d
                  Jos on vanha akku niin uutta vaan tilalle.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by jonzze View Post
                    Mistäs lähtis vikaa ettimään kun akku tyhjenee yön aikana.. Aamulla autoon ja hehkutus ja starttaus pieni pyöräytys ja naksahtaa... Ilmeni opetuspolkimien jälkeen.. Ennen ei ole tehnyt tätä. Voikos olla siitä että alku meni silloin opetuspolkimia laittaessa tyhjäksi?
                    Kyseessä farkku 330d
                    Eikös se juuri joulun alla ollut laturin päässä tuolla threadin numeroissa 525-527? Ei siis liene enää eka kerta.

                    Vaihtoehdot a) akku finaalissa, ei ole ilmennyt kuinka vanha, jos yli 5 v niin automaattisesti vaihtoon b) pää/EGR-termostaatti särki c) liian suuri lepovirta d) akkukaapelien huono kontakti e) poljinasennus.

                    e) Opetuspolkimien asennuksessa pääsulaketaulu, korimoduli ja suurin osa releistä on vissiin aika liki hanttarin polkimia. Jouduitko ottamaan hanskalokeron pois? Jos jouduit, lienet touhunnut aika liki pääsulaketaulua. Ettei ole johtosarjaan osunut?

                    d) Jos otit akkukaapelin pois asennuksen ajaksi, onhan se varmasti kiinni kunnolla? Huono kontakti pluskaapelissa, ei jaksa antaa käynnistysvirtaa

                    c) Jos asennuksessa on osunut jonnekin korimodulin suunnalle tai rele heilahtanut, meneekö pirssi uinumaan? Katso lepovirran mittausohjetta: KLIK.

                    b) Mahdollista ettei liity mitenkään polkimiin. Jos moottorina M57N ja nyt vasta ajettu ensimmäisillä pikku pakkasilla, nouseeko moottorin lämpömittari täsmälleen klo 12 asentoon? Pysyykö siellä? Jos laskee edes klo 11 kohtaan, termostaatti (pää ja/tai EGR) vetelee viimeisiään --> sähköinen lisälämmitin alkaa puskea maantieajossa moottoriin lämpöä --> akku kuluu huomattavan nopeasti. Tällöin vaihdetaan akku ja molemmat termostaatit

                    a) Katso kohta c) lepovirran mittausohje akun kunnon tulkitsemiseen.

                    Comment

                    • Jarge92
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2014
                      • 35
                      • -

                      huohotin

                      Missä tässä 2004 VM 316i sijaitsee toi separaattori? Pitääkö moottori sellasta ihmeellistä hölinää jos se tukossa?

                      Comment

                      • bitzer223
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 78
                        • Oulu

                        Imusarjan alla, itsellä ainakin tyhjäkäynti heitteli kun oli tukossa

                        Comment

                        • Garash
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 524
                          • Joensuu

                          Uskaltaako minkän valtakunnan tarvikelokaria ostaa 46seen? Motonet tms? Alvadilla taitaa olla jopa kolmeakin eri hintaista mutta istuuko kalliimpi tarvike paremmin kuin halvempikaan? :think
                          E30 325iA
                          F31 320xd

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7078
                            • Forssa

                            Tuli pakkaset ja oudot ominaisuudet. Matka-ajossa hennosti kaasua painaessa kuuluu jostain suhteellisen korkeaa vihellystä. Ilmeisesti koneen puolelta kun kaasun asentoa muuttamalla loppuu.
                            Paha vauhdissa lähteä kuuntelemaan mistä tulee.
                            Onko tuttu vika muille?
                            Sigun käyttis kyseessä.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Hege_
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 170
                              • Lappeenranta

                              Kylmänä käynnistäessä joku laakeri rohisee muutamanminuutin kunnes lämpenee. Kuuluu aikaselvästi apulaitehihnan luonta. Mikä näistä yleensä menee? mittarissa 215tkm. Vesipumppu, kiristäjä vai laturi?
                              E46 320i Coupé -02
                              ex E36 318ia Touring -96
                              ex E34 535ia -91
                              ex E34 525i -91

                              Comment

                              • Jygga
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 197
                                • Oulu / Kainuu

                                Originally posted by Hege_ View Post
                                Kylmänä käynnistäessä joku laakeri rohisee muutamanminuutin kunnes lämpenee. Kuuluu aikaselvästi apulaitehihnan luonta. Mikä näistä yleensä menee? mittarissa 215tkm. Vesipumppu, kiristäjä vai laturi?
                                Jos ei vielä ole vesipumppua vaihdettu niin äkkiä vaihtoon. Omassa oli samoilla kilometreillä aivan finaalissa, halpa ja helppo vaihtaa mutta voi saada paljon vahinkoa aikaan. Samalla voi miettiä jo myös termarin, paisarin ja vesiletkujen vaihtoa. Porsiivat lopulta kuitenkin.

                                Sama hihnankiristäjien kanssa. Kaikki vaan kerralla vaihtoon varsinkin jos alkuperäisiä ovat, ei ne niin paljoa maksa. Omassa 210k ajettuna kaikissa laakerit rohisi jo.

                                Toki sitten on vielä laturin, ohjaustehostajan pumpun ja mahdollisen ilmastoinnin kompuran laakerit. Omassa meinaa ilmeisesti ilmanstoinnin kompura ääntelehtiä vähän kylmänä.


                                Mutta hammastankoasiaan en saanut vastausta, schmiedmannilta kysyin lopulta. Onkos kellään kokemusta noista schmiedmann tehdaskorjatuista tarvikehammastangoista..? Hintaa jää ~430e jos laittaa vanhan osan vaihtoon, alkuperäiselle jää hintaa esim pielmeierillä 1000e....

                                Ja olenko ymmärtänyt oikein että "keltainen" chf öljy eli synteettinen chf on paras talviolosuhteisiin ohjaustehostuksessa? Koko järjestelmä mennyt jo uusiksi joten en rupea enää öljyssä kitsastelemaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎