Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Inkine
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 22
    • Kokemäki

    Huomasin tänään kaksi asiaa autosta (330da):
    1. Kun laitan lapun tiskiin niin n. 50km/h kohdalla pitää auto ihme "jyrinää" tai sellaista ihme tärinää/vapinaa. Mikä ihme?
    2. Pakin kun laitan päälle niin välillä kuuluu pakittaesssa ihme paukahdus perästä, välillä myös ulvoo

    Comment

    • Baabylon85
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 177
      • Äänekoski

      Pari kysymystä jäi jälleen mietityttämään:

      -Miksi kuskinpuoleinen peili surisee keskuslukituksen avatessa? joku "hieno" toiminto?

      -Autoon pitäisi saada cd soitin ja ajattelin asentaa tuon alkuperäisen vaihtajan konttiin, kuitenkaan tehtaalla eivät ole vetäneet johtosarjaa ja semmoinen täytyisi metsästää. Tulevatko boksia ohjaavat piuhat kumpikin kojelaudassa olevan "soittimen" perästä. Kyseessä siis se nuolinavi/pikkunavi + kasettisoitin kauhistus.

      Comment

      • huppu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 423
        • Rovaniemi

        Originally posted by Inkine View Post
        Huomasin tänään kaksi asiaa autosta (330da):
        1. Kun laitan lapun tiskiin niin n. 50km/h kohdalla pitää auto ihme "jyrinää" tai sellaista ihme tärinää/vapinaa. Mikä ihme?
        2. Pakin kun laitan päälle niin välillä kuuluu pakittaesssa ihme paukahdus perästä, välillä myös ulvoo
        Kardaanin kumilimppi ja keskilaakeri vaihtoon, joiden antautuminen aiheuttaa jyrinää kiihdyttäessä. Toki voi olla myös kaksoismassapyörä? Peräpäästä vaihtoon isot runkopuslat -> olisko ollut olennaisin pusla paukkeen kannalta nro 9? (ihan ulkomuistista). Itse vaihdatin v. 2010 oireilun takia kaikki perän puslat kelkasta ja tukivarsista sekä nuo kardaanin osat ja tuolloin loppui kaikki äänet.
        BMW E46 318d 10/04

        Comment

        • Furior
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 176
          • Laukaa

          Originally posted by Baabylon85 View Post
          Pari kysymystä jäi jälleen mietityttämään:

          -Miksi kuskinpuoleinen peili surisee keskuslukituksen avatessa? joku "hieno" toiminto?

          -Autoon pitäisi saada cd soitin ja ajattelin asentaa tuon alkuperäisen vaihtajan konttiin, kuitenkaan tehtaalla eivät ole vetäneet johtosarjaa ja semmoinen täytyisi metsästää. Tulevatko boksia ohjaavat piuhat kumpikin kojelaudassa olevan "soittimen" perästä. Kyseessä siis se nuolinavi/pikkunavi + kasettisoitin kauhistus.
          Onko sulla sähköpenkit muistilla? Kuulostaa vähän siltä, että peili yrittää hakea avaimeen tallennettua asentoa (tämä oli sit ihan mutua).

          Oletko ihan varma, ettei kontista löydy johtoja valmiina? Mulla olisi tuossa tuossa vaihtaja ylimääräisenä.
          -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
          ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
          ex: -05 E87 120d

          Comment

          • Baabylon85
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 177
            • Äänekoski

            Originally posted by Furior View Post
            Onko sulla sähköpenkit muistilla? Kuulostaa vähän siltä, että peili yrittää hakea avaimeen tallennettua asentoa (tämä oli sit ihan mutua).

            Oletko ihan varma, ettei kontista löydy johtoja valmiina? Mulla olisi tuossa tuossa vaihtaja ylimääräisenä.

            Sähköpenkit tosiaan on muistilla, varmastikkin siis siihen liittyvää surinaa. Luulin itsekkin, että vaihtajan johtosarja löytyy likimain kaikista e46:sta, mistään sitä ei kuitenkaan löytynyt. Tilasin jo uuden johtosarjan laakkoselta hintaan 49e, kun sattui tuo itse loota jo löytymään.

            Comment

            • juhm97
              Newbiemmer
              • Jun 2015
              • 10
              • Lappeenranta

              Mulla olis tälläset kaksi ongelmaa (328i sedan '98):

              1. Keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi. Lopetti toimimasta yhtäkkiä, ilmeisesti avaimen paristo oli loppu. Vaihdoin uuden samanlaisen pariston tilalle, nyt vaan vilkkuu punainen valo avaimessa kun painaa nappia ja mitään muuta ei tapahdu. Keskuslukitus kuitenkin toimii normaalisti oven lukosta.

              2. Rekisterikilven valot lopetti yhtäkkiä toimimasta. Pistin auton parkkiin, avasin paksin ja laitoin kiinni ja sitten kun lähdin uudestaan ajamaan, kumpikaan rekkarinvalo ei enää palanut ja mittaristoon tietysti ilmestyi vikavalot siitä. Ennen toimineet ihan normaalisti. Molemmat polttimot kunnossa. Olisko voinut joku paksinluukkuun menevä johto katketa siinä paksia sulkiessa? :think

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                1. Kuulostaa korimodulilta, katso http://bmwgm5.com

                2. Tyyppivika E39/E46/E6x/E9x. Johtosarja, takaluukun kahva tai polttimolevyn liitin, katso tarkemmin: KLIK. Aukesiko takakontin luukun napista vielä?

                Comment

                • juhm97
                  Newbiemmer
                  • Jun 2015
                  • 10
                  • Lappeenranta

                  Kiitos vastauksesta! Takaluukku toimii normaalisti kahvasta kun auton keskuslukitus on auki, avaimesta ei sitäkään saa auki.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Siinä tapauksessa epäilykseen antennivahvistin eli osa 2 täältä: KLIK. Kokeile avaimen kaukosäätöä kuskin puolen C-pilarin yläreunassa. Jos siitä 10 cm etäisyydeltä avaa, niin antennivahvistimen kaukosäätöosa on poissa pelistä.

                    Voi olla niinkin yksinkertainen kuin hapettumaa liittimissä: KLIK. Ollaan sitten varovaisia siellä, pikkasen ahdasta kontata takapenkillä ja noita ikkunaan paistettuja liittimiä ei ole syytä kovalla kädellä pidellä.

                    Tai sitten antennivahvistimesta on vaan loppunut kilometrit. Samalla kun tarkistaa/puhdistaa, ota valokuva vahvistimen osanumerosta.

                    Onko radio alkuperäinen, onko siitä kuuluuvuus heikentynyt? Jos paikoitellen kuuluu heikommin kuin aiemmin, niin antennivahvistimen FM-puolikin diversity control on pudonnut pois pelistä.

                    Comment

                    • Keisari
                      BTCF Member
                      • Nov 2008
                      • 165
                      • Himanka


                      Käytin navi boksin allaolevan boxin johtoja irti niin muuttu näyttö tuommoseks ja vaihtu faarenheitit celsiuksen tilalle????

                      Miten takas normaaliks

                      Eli tämmöseks==>

                      Last edited by Keisari; 14-11-2015, 08:18.
                      e34 525tds, e30 325tds touring
                      Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                      e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                      Volvo 3 x D24T + B200ET
                      MB 250D x2 vw caddy d
                      Opel ford

                      Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                      Comment

                      • Lundersson
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2009
                        • 245
                        • Kerava

                        Korjaus/Käytetty/Uusi moottorinohjausyksikkö

                        Moro,
                        Voiko joku antaa neuvoa moottoriohjainyksikön ongelman kanssa?
                        Sain selville että imunokka-akselin 3 pinni ei anna maata. Johto on kuitenkin ehjä ecun pinnille 48 asti. Eli ecussa taitaa olla katkos.
                        - Jos sen korjauttaisi, mikä firma/tekijä olisi edullinen? Googlen kautta löytyi kaikkea 200-500€ väliltä. Filemon klaukkalassa ehdotti jotain brittiläistä firmaa; kokemuksia?
                        - Jos heittää noppaa ja ostaa käytetyn onko ohjelmointi minkähintainen operaatio vai pärjääkö ilman?
                        - Saako edes uusia mistään?

                        Ecun tiedot -> https://onedrive.live.com/redir?resi...nt=photo%2cjpg

                        Edit: Maadoittamalla nokka-anturin 3 pinnin sai vikakoodin pois ja meno on selvästi puhdikkaampi
                        Last edited by Lundersson; 10-07-2023, 14:35.
                        Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                        ex 325 e30, 316ti e46

                        Comment

                        • Inkine
                          Newbiemmer
                          • Sep 2015
                          • 22
                          • Kokemäki

                          Originally posted by huppu View Post
                          Kardaanin kumilimppi ja keskilaakeri vaihtoon, joiden antautuminen aiheuttaa jyrinää kiihdyttäessä. Toki voi olla myös kaksoismassapyörä? Peräpäästä vaihtoon isot runkopuslat -> olisko ollut olennaisin pusla paukkeen kannalta nro 9? (ihan ulkomuistista). Itse vaihdatin v. 2010 oireilun takia kaikki perän puslat kelkasta ja tukivarsista sekä nuo kardaanin osat ja tuolloin loppui kaikki äänet.
                          2. Taitaa muuten itseasiassa olla jarrut jotka paukkuu, pakittaessa ja ekan kerran jarruun koskiessa pitää paukahduksen.

                          Comment

                          • juhm97
                            Newbiemmer
                            • Jun 2015
                            • 10
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by MNi View Post
                            Jos siitä 10 cm etäisyydeltä avaa, niin antennivahvistimen kaukosäätöosa on poissa pelistä.

                            Onko radio alkuperäinen, onko siitä kuuluuvuus heikentynyt? Jos paikoitellen kuuluu heikommin kuin aiemmin, niin antennivahvistimen FM-puolikin diversity control on pudonnut pois pelistä.
                            Ei toiminut kaukosäätö edes siitä C-pilarin vierestä.

                            Radio ei ole alkuperäinen ja kuuluvuus on kyllä heikompi kuin aiemmin.

                            Btw. Rekisterikilven valot sain toimimaan. Paksinluukkuun menevästä nipusta oli johto hiertynyt katki ja sen korjaamalla lähti toimimaan.

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by Lundersson View Post
                              Moro,
                              Voiko joku antaa neuvoa moottoriohjainyksikön ongelman kanssa?
                              Sain selville että imunokka-akselin 3 pinni ei anna maata. Johto on kuitenkin ehjä ecun pinnille 48 asti. Eli ecussa taitaa olla katkos.
                              - Jos sen korjauttaisi, mikä firma/tekijä olisi edullinen? Googlen kautta löytyi kaikkea 200-500€ väliltä. Filemon klaukkalassa ehdotti jotain brittiläistä firmaa; kokemuksia?
                              - Jos heittää noppaa ja ostaa käytetyn onko ohjelmointi minkähintainen operaatio vai pärjääkö ilman?
                              - Saako edes uusia mistään?

                              Ecun tiedot -> https://onedrive.live.com/redir?resi...nt=photo%2cjpg
                              Olet varmaan DME:n liittimen tarkistanut ettei siellä ole hapettumaa? INPAlla kannattaa nyt vikakoodit ensi alkuun lukea/luetuttaa.

                              Foorumilla sähköhommia tekevät käsittääkseni nimimerkit Rahu, jaki ja buksin-1. Firmoista autoelektro.fi (nimimerkki WSE1) ja Sercap. Muitakin löytyy googlella, vaikka autodiagnoosi.fi. Ei ole omakohtaista kokemusta.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by juhm97 View Post
                                Ei toiminut kaukosäätö edes siitä C-pilarin vierestä.

                                Radio ei ole alkuperäinen ja kuuluvuus on kyllä heikompi kuin aiemmin.

                                Btw. Rekisterikilven valot sain toimimaan. Paksinluukkuun menevästä nipusta oli johto hiertynyt katki ja sen korjaamalla lähti toimimaan.
                                Radion kuuluvuuteen vaikuttaa diversity control, takaikkunassa on 3 antennialuetta lämpöliuskoissa, vain alkuperäinen head unit osaa ohjata niitä (ohut koaksiaalikaapeli head unitin perässä). En ole vielä törmännyt jälkiasenteiseen soittimeen jossa diversity control toimii.

                                Äh, ajatusvirhe. Antenniosa on tietysti takalasissa. Jos takalasin yläreunasta ei kaukosäätö toimi, on periaatteessa kolme vaihtoehtoa: a) antennivahvistimen kaukosäätöosa (FZV) on rikki (silti pitäisi ihan antennin vierestä toimia) b) avaimen kaukosäätöosa on rikki (EWS eli ajonesto on erillinen siru joka saa käyttösähkön virtalukon lähettimestä) c) korimoduli on särki.

                                Jos on toinen avain millä kokeilla, saat suljettua avaimen pois. Seuraavaksi epäilisin korimodulia. Antennivahvistimesta lisää juttu bmwgm5.com:sta KLIK ja KLIK.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎