Originally posted by Kaimu
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
D2S. Mjoo voisha ne kokeilla vaihtaa ekaks ristiin.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
-
Kaverin puolesta kysyn, mikä saattais olla vikana kun kierrokset seilaa n42b20? Säännöllisesti noin 20sec välein kierrokset nousee muutamalla sadalla rpm pariksi sekunniksi, sit laskee takas tyhjäkäynnille ja taas noin 20sec ja sama homma. Voiko imuvuoto aiheuttaa noin järjestelmällistä seilaamista? Separaattori vaihdettu muutamaviikko takaperin ja toimi normaalisti senjälkeenE91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
Bmw 325 -03
bmw 325:ssa ilmennyt puhaltimien tehoissa heittelyä. Puhaltimet nykivät kylmällä koneella välillä ei aina. (Autossa on automaatti ilmastointi) Ei vaikuta mitenkään auton kierroksiin. Onko puhaltimien tehoa säätelevää ohjausyksikköä erikseen?
Osaisko joku viisaampi neuvoa?
Comment
-
Kuulostaa hieman isolta, mutta suurempi nopeus voisi selittää sitä... Itellä työmatka-autona -02 320d touring, 5v-manuaali ja työmatka 95%:sti maantietä. Kulutus talvinopeusrajoituksilla keskimäärin 5,2 l/100km ja kesärajoituksilla 5,4 l/100km. Talvirenkaat 225/45-17 ja kesällä 225/40-18" ja 235/40-18Originally posted by inno.o View PostTyömatka on noin 90%motaria, kulutus ollut sellainen 6,3l/100km. Onko toi normaali kulutus? Auto 320d -02, 110kw ja 5v manuaali, renkaat 225/45/r17. Jotenkin kulutus tuntuu hieman isolta.
Kaverilla oli useita vuosia prefacelift 320d touring, eli vanhemmalla koneella ja vakiorengastuksella. Kirjanpitonsa mukaan vei jatkuvasti omaani vastaavassa ajossa 4,5 - 4,8 l/100km. Ite olen vain yhdellä tankillisella päässyt alle viiden litran.
Comment
-
Sopivalla (lue kylmän kostealla) kelillä JOMin takapönttö kilisee ja kolisee startatessa kymmenkunta sekuntia ennen kuin kone alkaa lämmetä. Putkiston kannakekumi(t)ko siellä alkaa olla elinkaarensa loppupäässä, vai onko näissä joku muu tyypillinen tsekkauksen paikka?E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Lämmityslaitteen etuvastus (Siili)Originally posted by koljami View Postbmw 325:ssa ilmennyt puhaltimien tehoissa heittelyä. Puhaltimet nykivät kylmällä koneella välillä ei aina. (Autossa on automaatti ilmastointi) Ei vaikuta mitenkään auton kierroksiin. Onko puhaltimien tehoa säätelevää ohjausyksikköä erikseen?
Osaisko joku viisaampi neuvoa?
58e motonetistä Maylen vastus, vähän vittumainen ja ahdas paikka vaihtaa.
Ite vaihdoin just pääsiäisenä pikkukaljoissa sen ja sillä heittely loppui mitä itselläkin oli oireina.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
Coupe ovi
Omassa coupe e46 rupee repsikan puoleinen ovi oleen vaihtokunnossa (ruosteessa) ja oon sit kattellu purku autoja. Nyt olis ovi mahdollisesti löydetty mutta ajattelin kysyä vielä että onko vm. -06 ovessa eroa, vm. -00 oveen? eli sopiiko kaikki e46 coupen ovet ristiin vai onko uudemmissa jotain eroa?
Comment
-
Noin 90% ajosta matkaa, enkä ole saanut menemään nyt talvellakaan yli 5,5l/100 km vaikka on tullut välillä polettua vähän rajumminkin ja webasto ollut käytössä. Auto tosin pre facelift -00 100kw manuaali 16 tuuman rengastuksella.Originally posted by inno.o View PostTyömatka on noin 90%motaria, kulutus ollut sellainen 6,3l/100km. Onko toi normaali kulutus? Auto 320d -02, 110kw ja 5v manuaali, renkaat 225/45/r17. Jotenkin kulutus tuntuu hieman isolta.e36 325tds -93, ex e46 320d -00
Comment
-
E46 1999 automaatti
Ajattelin myös täällä kysyä jos joku tietää että onko rengas/vanne koolla mitään vaikutusta automaattilaatikkoon. Kauan sitten.muistelen lukeneeni että laatikko menis vikatilaa/ ei toimi normaalisti jos menee jotain mittaa muuttamaan tai on jotain eroavaisuuksia(?)
Comment
-
Osaakos täällä joku jeesata että mikä mahtaa olla ongelmana kun auto antaa vikakoodia: 106 control-vanos mechanical outlet jammed or blocked?
Uusittu tähän mennessä Vanoksen pakopuolen solenoidi, nokka-akselin Pakopuolen asentoanturi ja o-renkaat.
Mottori on m54b25Last edited by makke122; 07-04-2016, 18:26.-Ihala Connection-
Comment
-
Kuinkas m-sport alusta käy tuommoiseen nelivetoon?
Tarkoitus olis saada autoa pikkuisen madallettua ja tuommoinen m-sport alusta saattais löytyä sopivasti, meneekö nuo ollenkaan ristiin vai unohdanko kokonaan.bmw e61 - 535da
POHJANMAA CONNECTION
Comment
-
Nelivetoon madallussarjoja on heikohkosti tarjolla. M-sport ei käsittääkseni mene sellaisenaan. Nelikon madalluksessa etuvetarit ovat kovilla, vaihtoväli tihenee.Originally posted by uho-matti View PostKuinkas m-sport alusta käy tuommoiseen nelivetoon?
Tarkoitus olis saada autoa pikkuisen madallettua ja tuommoinen m-sport alusta saattais löytyä sopivasti, meneekö nuo ollenkaan ristiin vai unohdanko kokonaan.
Comment
-
Totta puhut etuvetareista, kokemusta on. Tosin ajoin autolla 43 tkm -> 275 tkm ja etuvetarit vaihdettiin tasan kerran tärinän takia (joku olisi jatkanut ajoa). 65 tkm kohdalla vaihdettiin Eibachin -30mm jouset ja Bilsteinin iskarit alle. 3 talvea myöhemmin takaiskarit vuotivat ja vaihdettiin Koniin. Niillä myin auton. Ai niin, takajousista toinen oli katki 2 vuotta ennen myyntiä, joten ne vaihdoin AP:n jousiin. AP+Konit oli huomattavasti vähemmän pintakova kuin Eibach+Bilstein yhdistelmä takana. Jälkimmäinenhän oli edessa yli 200 tkm kuitenkin.Originally posted by MNi View PostNelivetoon madallussarjoja on heikohkosti tarjolla. M-sport ei käsittääkseni mene sellaisenaan. Nelikon madalluksessa etuvetarit ovat kovilla, vaihtoväli tihenee.
Pointtini on, että kyllä nelivetoon madallussarjoja saa paljonkin, mutta kovin tonttiin sitä ei saa/kannata laittaa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
Comment