memebuy23buy

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3144
    • Tampere

    Originally posted by Antti O View Post
    Osaisiko joku jeesata, 316 1.8 N46 2005, tarttisi siihen syylärin kohdalle kun on se iso peitelevy missä on bmw logo sinne vasempaan päähän missä se kiinnittyy pissapojan säiliöön, sen kumirenkaan siihen. En meinaa etk:sta löytää sitä.



    Osa #13 vasemmassa päässä muttei kuvissa näy, eikä pesusäiliönkään kuvissa..
    Olisko osa 11 tuolta: KLIK eli:

    Rubber grommet 12X2MM 31421236240

    Comment

    • apina
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 274
      • Espoo

      Originally posted by MNi View Post
      Olisko osa 11 tuolta: KLIK eli:

      Rubber grommet 12X2MM 31421236240
      Tai osa nro 13 jos tulee pissapojan säiliöön?
      318iA Touring -02
      ex 316 2.5l -87
      ex 525tdsA Touring -95

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6948
        • N/A

        Originally posted by apina View Post
        Tai osa nro 13 jos tulee pissapojan säiliöön?
        Tuo näyttäisi oikealta.
        Kiitoksia

        Comment

        • Juhni
          Bimmer Rookie
          • Aug 2014
          • 53
          • turku

          Tarvitteeko N42 sylinterikannen ja jakoketjun irrottamiseen mitään "erikoistyökalua" paitti sen ajotustyökalun ku laittaa ketjun takasin?

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1298
            • Kajaani

            Tekeekö nuilla e46 316i-318i:llä mitään? mitä niistä kannattaa ottaa huomioon ostaessa? Millaisella kulutuksella moisella pääsee?

            Vai onko viisain pysyä 6cyl moottorissa...? :think
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • jonsered92
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 470
              • JKL

              Älä osta, sit tympäsee ku mummot ajaa corolalla ohite
              Kutoskone ainaki suht varma kapine :P
              Nyt:e60 530xda herkuilla
              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1298
                • Kajaani

                Originally posted by jonsered92 View Post
                Älä osta, sit tympäsee ku mummot ajaa corolalla ohite
                Kutoskone ainaki suht varma kapine :P
                Lähinnä sillä teholla nyt ei niin älytöntä merkitystä ole kun naisen käyttöön tulossa. Mutta lähinnä sitä luotettavuutta ja onko kulutuksessa kovinkaan suurta eroa..?
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • bitzer223
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 78
                  • Oulu

                  Originally posted by Soininen View Post
                  Lähinnä sillä teholla nyt ei niin älytöntä merkitystä ole kun naisen käyttöön tulossa. Mutta lähinnä sitä luotettavuutta ja onko kulutuksessa kovinkaan suurta eroa..?
                  Itsellä ollut 5 v 316i N46:lla. Talvella kaupunkipainotteista ajoa siirtymä töihin jne.keskikulutus 9, maantiellä asiallisesti ajellen 7 ja jopa alle. Ajotietokoneen lukemia siis.
                  Tänä aikana vaihdettu huohotin, ja sitten tässä äskettäin jakoketju laahaimineen ja alipainepumpun tiiviste mikä oli isoin remppa. Nyt sillä varmaan ajelee taas pitkän aikaa. Ihan toimiva käyttis ollut. Vaihtoon menossa kun farmaria tarviin

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1298
                    • Kajaani

                    Originally posted by bitzer223 View Post
                    Itsellä ollut 5 v 316i N46:lla. Talvella kaupunkipainotteista ajoa siirtymä töihin jne.keskikulutus 9, maantiellä asiallisesti ajellen 7 ja jopa alle. Ajotietokoneen lukemia siis.
                    Tänä aikana vaihdettu huohotin, ja sitten tässä äskettäin jakoketju laahaimineen ja alipainepumpun tiiviste mikä oli isoin remppa. Nyt sillä varmaan ajelee taas pitkän aikaa. Ihan toimiva käyttis ollut. Vaihtoon menossa kun farmaria tarviin
                    Eli eipä tuo kulutuskaan kyllä pahemmin eroa kutosmoottorillisesta. Lukenu nuista valvetronic ongelmista ja jakoketju hommista jotenkin karsastaa ajatus omaan korvaan
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      Prefaceliftissä (316i - 318i) on M43 kone, ei valvetronic eikä jakoketjuongelmia.
                      Lowtech, 8-venttiiliä ja vain yksi nokka-akseli.
                      Huoleton käyttöauton moottori, jos ei osaamaton tuunaaja ole sitä pilannut.
                      Kroonista tehonpuutetta potee kylläkin, ja kulutuskaan ei pääse aivan uudempien lukemiin, tosin siihen aikaan oli tapana, että ilmoitettu kulutus on myös mahdollista saavuttaa.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Luin vikakoodit yhdestä 330xd:stä jossa välillä tyhjäkäynti seilannut.
                        Vikakoodeja oli

                        "6660 Coolant temperature heater"

                        "4704 Pre-supply pressure monitoring"

                        Livedatasta katsottuna moottorin lämpö näytti n. 19 astetta 40km ajon jälkeen, mittari n. puolivälissä.

                        Vissiin selvinnee lämpöanturin vaihdolla, sitä varmaan tuo ensimmäinen vikakoodi meinaa vaikka siinä lukee temperature heater?

                        Mitäs tuo toinen meinaa? Liittyykö siirtopumppuun jotenkin? Nollaamisen jälkeen ainakin kävi tasaisesti.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • jonsered92
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 470
                          • JKL

                          Originally posted by jonsered92 View Post
                          Melkein tiiän vastauksen mut kysytääs..

                          Eli orkkis xenon ajovalo välkähtää ja toisinaan sammuu, useimmin töyssys. Joskus välähtää kun kiihdyttää kunnolla. Toisella puolen vain. Sittenku käyttää valot kiinni ja laittaa takasi päälle nii palaa taas. Ballasti menossa?
                          Eikö kukaa osaa sanoa? Vai vaihdanko vaan ballasti ?
                          Nyt:e60 530xda herkuilla
                          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                          Comment

                          • bmw_tuning_is
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 149
                            • tornio

                            330ix 2001vm 5 ja 6 pytylle sytytys häiriötä

                            Mikä vois olla vikana kun an
                            taa vikakoodin 5 ja 6 pytylle sytytys katkoksia. Vika sytyttelee moottori häiriövaloa. Olen vaihtanut puolat, tulpat, lisännyt puolille maadoitus johtoja, käynyt boxin liittimet läpi ja putsannu ei mistään vaikutusta. Viisaat kertokaa Missä mättää?
                            Last edited by bmw_tuning_is; 11-04-2016, 10:53.

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1298
                              • Kajaani

                              Originally posted by Soininen View Post
                              Eli eipä tuo kulutuskaan kyllä pahemmin eroa kutosmoottorillisesta. Lukenu nuista valvetronic ongelmista ja jakoketju hommista jotenkin karsastaa ajatus omaan korvaan
                              Tämä auto ongelma ratkaistiin eilen 328ia touringilla
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • Kaimu
                                BTCF Member
                                • Nov 2011
                                • 450
                                • Turun kupeessa

                                Originally posted by jonsered92 View Post
                                Eikö kukaa osaa sanoa? Vai vaihdanko vaan ballasti ?
                                Jos d1s niin vaihtaisin ensin kokeeksi polttimon, nuo ballastit on yleensä kiinaxenoneissakin yllättävän pitkäikäisiä
                                sigpic

                                E82 n55

                                Comment

                                Working...
                                X