Separaattorin jäätyminen aiheuttaa öljyjen oksentamisen pihalle, mutta mistä välistä ne öljyt on sitte tullu pihalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oisko vinkkejä mistä sais takapuskuriin sen lärpäkkeen siihen kun koukun ottaa irti. Siihen jää sellanen aukko..
Tilasin schmiedmann.fi :stä mutta ei ollut sopivaBMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
-
Originally posted by Hege_ View PostSeparaattorin jäätyminen aiheuttaa öljyjen oksentamisen pihalle, mutta mistä välistä ne öljyt on sitte tullu pihalle?E46 320i Coupé -02
ex E36 318ia Touring -96
ex E34 535ia -91
ex E34 525i -91
Comment
-
-
Hei auttaisko joku viisaampi asiassa, liian tuoretta vm auto ja pomppas leimalla päästöistä. Happiarvo n.9% ja lambda-arvosta jäi myös. Pakoputki ei vuoda, tarkistettu on.
Auto on siis 99vm e46 m43 1.9L mosalla 390tkm ajettu. Välillä alkaa röpeltämään ja samassa vedot katoaa lähes kokonaan, esiintyi syksyllä jokusen kerran, mutta nyt auto oli lämpimässä tallissa päivän ja vika palasi pahempana. Paukuttaa myös vähän putkeen kun alkaa rötäämään. Kaasua pumppailemalla lähtee taas liikkeelle mutta laiskasti. Myös tehoja uupuu.
Noh, auto tallille ja ihmettelemään. Parit hapertuneet alipaineletkut vaihdoin, ei vaikutusta. Kaveri tuli nollaamaan ja luettiin vikakoodit uudelleen. Herjasi polttoaineen säädin/säätö paikka 1, voisko johtua tosta ja mihin viittaa? Äkkiseltään en etsimällä aiheesta löytänyt mitään.
Pitäis saada vehkeet rokkaamaan kun käyttöautona on.e30 m20b27 stroker & e34 525i
Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
e30 320i-86, e30 318i-88
Comment
-
-
noniin nyt tarvitaan taas apuja. vikakoodeja luettaessa tuli tälläisiä.
13573=hehkusarjan ohjaus hehkutuksen ohjainlaite viallinen
1702=lisävesipumppu lisä/seisontalämmitin maa vuoto
OF=ohjainlaite reset
eli siis mitä nuo on ja miten korjaan? koulun vikakoodin lukia ei antanut ohjeita näihin eikä myöskään AD tieto. AD tieto ei edes tunnistanut yhtään noista vikakoodeista??Ex: e46 330d farkku vm 2002
Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2
Comment
-
-
Originally posted by amfe View PostOisko vinkkejä mistä sais takapuskuriin sen lärpäkkeen siihen kun koukun ottaa irti. Siihen jää sellanen aukko..
Tilasin schmiedmann.fi :stä mutta ei ollut sopiva
Onko tosiaan niin että se levy menee todella tökerön näköisesti siihen puskurin päälle?
Tämä tilaamani osa on bmw:n alkuperäinen peitelevy ja kuuluu kuulema olla sellainen. :thinkBMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View PostHei auttaisko joku viisaampi asiassa, liian tuoretta vm auto ja pomppas leimalla päästöistä. Happiarvo n.9% ja lambda-arvosta jäi myös. Pakoputki ei vuoda, tarkistettu on.
Auto on siis 99vm e46 m43 1.9L mosalla 390tkm ajettu. Välillä alkaa röpeltämään ja samassa vedot katoaa lähes kokonaan, esiintyi syksyllä jokusen kerran, mutta nyt auto oli lämpimässä tallissa päivän ja vika palasi pahempana. Paukuttaa myös vähän putkeen kun alkaa rötäämään. Kaasua pumppailemalla lähtee taas liikkeelle mutta laiskasti. Myös tehoja uupuu.
Noh, auto tallille ja ihmettelemään. Parit hapertuneet alipaineletkut vaihdoin, ei vaikutusta. Kaveri tuli nollaamaan ja luettiin vikakoodit uudelleen. Herjasi polttoaineen säädin/säätö paikka 1, voisko johtua tosta ja mihin viittaa? Äkkiseltään en etsimällä aiheesta löytänyt mitään.
Pitäis saada vehkeet rokkaamaan kun käyttöautona on.
[Edit] Kulutusmittari ei nouse vaikka motarilla painaa kaasun pohjaan. Nousee n. 14L/100 ja jää siihen.Last edited by jesper.e; 20-01-2016, 17:44.e30 m20b27 stroker & e34 525i
Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
e30 320i-86, e30 318i-88
Comment
-
-
Originally posted by jonzze View PostNyt kaipaan kipeesti apua... Tänään luin vika koodit mutta siellä ei ollut mitään mikä viittaisi ahtoje kautta tehojen häviimiseen.. Alhaalla (alle 3 tonnii) ei ole mitään tehoa mutta 3 tonnin jälkeen lähtee vähän paremmin menemään.
polttoaine suodatin juonitteli itellä samaan tapaan.. alle 3000 ei yhtään ketään kotona.. suosittelen vaihtaa näil keleil muutenki jos ei tietoa millo vaihettu.
nouseeko kulutusmittari pohjaan silloin ku ei ahda vai jääkö johonki 12-16l kohalle ??
Comment
-
-
Originally posted by jesper.e View PostTulpat vaihdettu huollon yhteydessä mutta vika vaan pysyy. Toimii jotenkuten mutta ei tosiaan jaksa vetää. Ja aina kun auton on startannut esiintyy toi totaalinen hyytyminen, paukuttaen välillä putkeen. Pidemmän aikaa ajettua häviää.
[Edit] Kulutusmittari ei nouse vaikka motarilla painaa kaasun pohjaan. Nousee n. 14L/100 ja jää siihen.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
pikkusen näyttäs hukkaavan jostain jäähdytysnestettä.. nii onko jotain vakio paikkoja näissä mitkä kannattas tsekata eli on tuo faselift malli vanhanmallin myllyllä 1.9Bmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Originally posted by jonzze View PostNyt kaipaan kipeesti apua... Tänään luin vika koodit mutta siellä ei ollut mitään mikä viittaisi ahtoje kautta tehojen häviimiseen.. Alhaalla (alle 3 tonnii) ei ole mitään tehoa mutta 3 tonnin jälkeen lähtee vähän paremmin menemään.
Alipainevuoto. Letkuissa tai säiliössä. Oireilee juuri noin.Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
-
Originally posted by mapa View PostAlipainevuoto. Letkuissa tai säiliössä. Oireilee juuri noin.
päädyin itsekki jo tähän että toi on vikana tai sitten kaalliimpi homma eli siivet jäänyt jumiin (vissiin tässä tilanteessa uusi turbo?)
niin ja suodattimen vaihdoin mutta se ei vaikuttanut ollenkaan.Ex: e46 330d farkku vm 2002
Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2
Comment
-
-
Originally posted by jonzze View Postmistäs löydän näitä letkuja ja säiliön? kuvat olisi plussaa. pitääkö purkaa jotain jotta löydän nuo?
päädyin itsekki jo tähän että toi on vikana tai sitten kaalliimpi homma eli siivet jäänyt jumiin (vissiin tässä tilanteessa uusi turbo?)
niin ja suodattimen vaihdoin mutta se ei vaikuttanut ollenkaan.Last edited by mapa; 21-01-2016, 19:47.Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
-
Originally posted by Lundersson View PostMikä oli tarkka vikakoodi? Käännöksen perusteella ongelma saattaa olla seosmittauksen puolella eli Lamda tai sitten MAF.. Kun alkaa röpöttämään niin onko mustaa savua? Jos on niin motti käy reippaasti rikkaalla tai sitten on puolavika. En ole varma, mutta outoa jos ei silloin anna sytytyskatkoksista koodia. Tuo korkea happi, kulutusmittari ja röpötys/pätkiminen voi myös olla jos polttoaineen syötössä on tukos/katkoksia. Silloin voi edellisten lisäksi olla ongelmana suuttimet/sähköt, suodattimet tai pumppu.. Tuosta jotain, motti ei minulle tuttu
Ei savuta mustaa savua eikä muutenkaan normaalisti poikkeavan runsaasti. Eli laihalla vissiin käy tai sytkässä vikaa.
Kenelläkään sattumoisin helsingin lähettyvillä lainata ehjää ecua? Tuli mieleen olisko ecu voinut ottaa siipeensä.
Kaiken kukkuraksi tallilta kotiin ajaessa alkoi puhaltaa vaan kylmää ilmaa kabiiniin, niin että toppatakki päällä paleli. Aiemmin päivällä lämmin ku sauna kun lämmönsäätö tapissa. :thinke30 m20b27 stroker & e34 525i
Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
e30 320i-86, e30 318i-88
Comment
-
Comment