memebuy23buy

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jermu97
    Newbiemmer
    • Apr 2016
    • 1
    • finland

    bmw 325i

    Terve, tuli perjantaina haettua oulusta 325i -02 sedan. Matkalla syttyi moottorin vikavalo ja kävin seuraavana päivänä lukemas vikakoodit. Vikoja oli 3.
    Palamiskatkoksia sylinterissä 4. Seosvaihtelu poikkeama liian suuri lohko 1 ja lohko 2. Tämä on ensimmäinen bemarini eikä oikein tietoa autosta. Mitkä voisi aiheuttaa vian? Talla pohjassa ykkös ja kakkos vaihteella lievää nykimistä.

    Comment

    • Weilside
      Bimmer Rookie
      • Sep 2015
      • 60
      • Kuopio

      Rekisterikilvenvalon polttimon pituus?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3144
        • Tampere

        Originally posted by tth View Post
        Johtimissa on sanomista johdot ehjiä mutta kuoret puhki parista kohtaa. Voiko heittely johtua niistä?
        Kuulostaa epäilyttävältä. Pista auto tyhjäkäynnille ja varovasti heiluttele johdinta. Kaveri katsomaan railpainetta, muistaakseni INPAn näytöllä pitäisi löytyä sekä SOLL (desired) ja IST (actual) arvot. Tyhjäkäynnillä syytä pysyä 300 barin tuntumassa. Jollei muuten onnistu niin Testoa kehiin ja plottaamaan railpainetta.

        Comment

        • katajama
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 105
          • Tampere

          Minkälainen homma on kallistuksenvakaajan vaihto?

          Katsastusmies kertoi, että edessä kuskinpuolella kallistuksenvakaaja (pysty) on löysähkö.

          Kannattaako ite ähertää ja löytyykö DIY ohjetta jostain?
          Paljos osat?

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1194
            • Muhos

            Originally posted by katajama View Post
            Minkälainen homma on kallistuksenvakaajan vaihto?

            Katsastusmies kertoi, että edessä kuskinpuolella kallistuksenvakaaja (pysty) on löysähkö.

            Kannattaako ite ähertää ja löytyykö DIY ohjetta jostain?
            Paljos osat?
            Olisiko katsastusmies tarkoittanut noita ns"koiranluita"? Numero 5 linkin kuvassa.



            Kallistuksenvakaajan pystytanko tai etuvakaajan yhdystanko taitaa olla nimitys jolla sen löytää vaikka motonetin luettelosta. Eiköhän tuon vaihto ole yksi yksinkertaisimpia remontteja mitä autoon voi tehdä renkaanvaihdon lisäksi. Osa(t) saa vaikka lähimmästä varaosaliikkeestä, ja hinta on jossain 20 euron tietämillä/kpl. Mm. Lemförder on asiallisen laatuinen osa.

            Comment

            • katajama
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 105
              • Tampere

              Juuri tuotahan se insinööri meinas

              Onko kokemusta "pihahuoltona" tehtynä.. kannattaako/pystyykö tekeen jos vaan nostaa etupään ylös.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by katajama View Post
                Juuri tuotahan se insinööri meinas

                Onko kokemusta "pihahuoltona" tehtynä.. kannattaako/pystyykö tekeen jos vaan nostaa etupään ylös.
                Keula ylös, lenkkiavain ja kuusiokolo käteen ja ruuvaamaan. Saattahan tuohon tupakki- ja kahvitauon kanssa 15min mennä. Erittäin helppo työ, jopa vasta-alkajalle.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • pedroo
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 58
                  • helsinki

                  Originally posted by MNi View Post
                  Joku kumipusla on kaput, kylmänä jaksaa sinnitellä mutta lämpimänä lerpahtaa. Rattiakselin rättinivel kenties. Puslia löytyy tietty alatukivarressa, alatukivarren takahelat ynnä raidetangon päät.
                  hmm tänään kuitenkin auto meni katsastuksesta läpi heittämällä kehujen kera, joten onko oletettavaa että alustassa ei siis väljää voi olla.....?

                  e61 530d lci M- sport
                  e46 330i Cabriolet M- sport
                  e91 325d M-sport
                  e60 530d
                  e46 330i M-sport cabriolet
                  e39 530d M-sport
                  e39 530d
                  e46 323
                  e36 318

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3144
                    • Tampere

                    Originally posted by pedroo View Post
                    hmm tänään kuitenkin auto meni katsastuksesta läpi heittämällä kehujen kera, joten onko oletettavaa että alustassa ei siis väljää voi olla.....?
                    Tuurilla ne laivatkin seilaa. Kaveri vääntämään ohjauspyörää ja kattomaan taskulampulla ohjausakselin rättiniveltä kun sen klapin tuntee. Tuolta löytyy kuvat minkälaista kumilimppua etsitään: KLIK.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by T3 View Post
                      Keula ylös, lenkkiavain ja kuusiokolo käteen ja ruuvaamaan. Saattahan tuohon tupakki- ja kahvitauon kanssa 15min mennä. Erittäin helppo työ, jopa vasta-alkajalle.
                      Teoriassa näin. Käytännössä sitten ei välttämättä mene näin helposti käsityökaluilla. Mutterit on ajankanssa jumittuneet -> kuusiokolo pyöristyy. Sitten saa kaivella rälläkkää. Monesti ovat vaan melko tiukassa. Pulttimopolla toki yleensä lähtee melko helposti.

                      Kuten sanoit todella yksinkertainen remppa, joten tälläisellä rempalla on hyvä aloitella. Ellei saa irti, niin vie sitten pajalle.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Juxeyy
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 66
                        • Kalajoki

                        Morjesta!
                        Tuli tossa myytyä E34, kun pitäs diisseli auto saada.. Kahtellu nytte enimmäkseen nuita E39 ja E46 jonkin aikaan, kun ne sopis budjettiin parhaiten.. Tämmönen yksilö pistäny silmään -> http://www.nettiauto.com/bmw/320/7877543 :think
                        Mitä porukka on mieltä kyseisestä yksilöstä? Käsittääkseni nuo 2l diisseli manuaalit on melko varmoja vehkeitä?

                        Comment

                        • MaxSound
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 255
                          • Kajaani

                          Sopiiko e46 toukassa se kapeanmallinen vararengas olemaan paikallaan tämmöisen vararengaskoteloon tulevan subwooferkotelon kanssa?https://www.hifitalo.fi/subwooferkotelo-bmw-e46
                          E39 525DA Touring -01, 540tkm

                          Comment

                          • inno.o
                            BTCF Member
                            • Apr 2014
                            • 293
                            • Salo

                            Kuvasta päätellen mahtuisi. Voishan sitä vaikka laittaa spostia ja kysäistä asiaa :think

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by huTsu View Post
                              Jos OEM ei ole vaade niin ainakin Redlinen sivuilta löytyy.
                              Kiitokset.

                              Kysytään vielä onko kellään manuaalivaihtossa 80-90 öljyn käytöstä kokemusta, ns. suositus taisi olla 75-90 öljy 330Ci manuaaliin.

                              Ja sitten, onko näissä lukkoperä vai jokin muu variaatio, öljyjä on perään lukolle ja ilman.

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1879
                                • Karjaa

                                Ei näissä mitään lukkoperää vakiona ole, paitsi toki M3:sessa. Ja sekään ei "ihan heittämällä" mene näihin tavan malleihin.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X