Originally posted by Jondis
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ootko varma että ne puslat on asennettu oikein? Tai ylipäätänsä vaihdettu, vaikka kuitti siitä löytyykin.
-
e46 323 Antaa kolme vikakoodia
P0170 Fuel Trim (bank1)
p0173 Fuel Trim Malfunction (bank2)
p1250
Netistä koittanut etsiä mitä koodit tarkoittaa,mutta tuntuu että joka paikasta löytyy eri ratkaisu
Vaihdettu tähän mennessä
-kaikki alipaineletkut
-Haitarikumi joka menee ilmanputsarilta kaasuläpälle
-kummatkin lambdat
Auto toimii oikein kierrokset ei humpaa ja vastaa kaasuun.Ainut mikä on niin kylmänä kun käynnistää niin eka ei jää käyntiin(ei käy kaikilla) Seuraavalla starttauksella lähtee oikein käyntiin.
Pari kertaa vikavalo nollattu,syttyy yleensä parin päivän päästä uudestaan.
Leave a comment:
-
täytyy varmaan neliöprofiilista ja kierretangosta semmonen jossain välissä värkätä. Pitäs vaan jostain keksiä puslan kokosia prikkoja:think Ajattelin jos jotain valmiita olis olemassa, niin ei tarvis ite turata
Edittiä: ylempään vastaukseen, keppi on väljä sivusuunnassa myös vaihde päällä. esim. kun vitonen on päällä niin keppiä saa työnnettyä oikeelle niin pitkälle kunnes ottaa pussin kehikkoon kiinni..
Leave a comment:
-
Eikös tuossa ohjeessa nimenomaan ne keskitysjouset ja -männät vaihdeta? Tuon vian pitäisi tosin koskea vain viisivaihteisia laatikoita välillä 9/97-12/02. Mulla itellä tottakai sattui tuollainen yksilö, jossa ainakin vitosen palautin jumitti varsinkin pakkasilla. Silloin kun se jousen mäntä oli jumissa, niin vaihdekeppi heilui ihan hervottomana eikä keskittänyt itsestään. Oikean vaihteen valinta oli aika tarkkaa puuhaa. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole tarvinnut vaihdelaatikko tuon takia irrottaa, vaan vaihtamalla laatikkoon Redline öljyt ja laittamalla RVS:ää tuo ominaisuus katosi.Originally posted by Jondis View PostTuo ei vaan ole se keskitysvieteri mikä tossa vaihellaan? Eikä oireetkaan oikeen tohon vian kuvaukseen täsmää, kun vitonen tai pakki ei mitenkään huonosti tule pois päältä tai keppi jätä tulematta sieltä takasin vapalle. Vai ymmärsinkö nyt vaan väärin?
Kysymys varmaan kannattaa tiivistää siihen, että onko se vaihdekeppi väljä vaihteen ollessa päällä, vai ainoastaan vapaalla.
Leave a comment:
-
Toiseen kyssäriin, onhan siihen olemassa ulosvetäjää ja on semmonen tehtävissä vaikka DIY ties minkälaistaOriginally posted by Jondis View PostTuo ei vaan ole se keskitysvieteri mikä tossa vaihellaan? Eikä oireetkaan oikeen tohon vian kuvaukseen täsmää, kun vitonen tai pakki ei mitenkään huonosti tule pois päältä tai keppi jätä tulematta sieltä takasin vapalle. Vai ymmärsinkö nyt vaan väärin?
Toinen kyssäri: onko olemassa jotain näppärää työkalua, jolla saa perämurikan takapään puslan irti? Se kun on aivan loppu ja ajattelin uretaanisen laittaa tilalle ja pikkuhiljaa muuallekkin alustaan.
tai saa sen vaikka sahattua tai murjottua tapoja on monia
Leave a comment:
-
Tuo ei vaan ole se keskitysvieteri mikä tossa vaihellaan? Eikä oireetkaan oikeen tohon vian kuvaukseen täsmää, kun vitonen tai pakki ei mitenkään huonosti tule pois päältä tai keppi jätä tulematta sieltä takasin vapalle. Vai ymmärsinkö nyt vaan väärin?
Toinen kyssäri: onko olemassa jotain näppärää työkalua, jolla saa perämurikan takapään puslan irti? Se kun on aivan loppu ja ajattelin uretaanisen laittaa tilalle ja pikkuhiljaa muuallekkin alustaan.
Leave a comment:
-
5-pykäläisessä sama ongelma tuossa lontoon poikaen ohje http://www.bimmerfest.com/forums/att...4&d=1251397489Originally posted by Jondis View PostGS6-53DZ tuntijoita? Keppi mallia soppakauha, sivusuunnassa eniten väljystä. Huoltokuittien mukaan edellinen vastikään vaihdattanut kaikki vivuston puslat, joten niissä tuskin vikaa. Jostain lueskelin noista vietereistä, mitä askin kyljestä löytyy luukkujen takaa kolme kipaletta. Osaako joku tästä kuvasta sanoa, että mikä noista on millekkin funktiolle? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin joku niistä vaikuttaa nimenomaan tuohon sivuittaiseen välykseen.
Leave a comment:
-
GS6-53DZ tuntijoita? Keppi mallia soppakauha, sivusuunnassa eniten väljystä. Huoltokuittien mukaan edellinen vastikään vaihdattanut kaikki vivuston puslat, joten niissä tuskin vikaa. Jostain lueskelin noista vietereistä, mitä askin kyljestä löytyy luukkujen takaa kolme kipaletta. Osaako joku tästä kuvasta sanoa, että mikä noista on millekkin funktiolle? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin joku niistä vaikuttaa nimenomaan tuohon sivuittaiseen välykseen.
Leave a comment:
-
[QUOTE=dabbe;3846431]Onko nämä ne kuuluisat narinahelat? Jos on niin ainakin nimen perusteella sopis. Villi vaan että tuo ääni alkoi noin rajusti ihan yhtäkkiä.Originally posted by Jampsu87 View PostKyllä se tuntuis takaa kuuluvan : https://www.youtube.com/watch?v=w3Il...ature=youtu.be
olisko ne pallonivelet keinuvarressa? Just guessing here.
Osa nr 2.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...el_suspension/
Leave a comment:
-
Tämä kävi itsellä myös, mut itellä ne myös pyöri ja jumittu = paukkuu ja rutisee.Originally posted by 330Driver View Postitellä tuli noista videoista heti mielen kässäri! Toimiiko käsijarru ihan samallain kun ennen? Näissähän on surullisesti käsijarrun kenkien kiinnikkeet jarrukilvessä ja ne tahtoo ruostua puhki ja seurauksena on että ne rojut on siellä levyn sisällä sitte jumissa
Last edited by dabbe; 18-01-2017, 10:03.
Leave a comment:
-
itellä tuli noista videoista heti mielen kässäri! Toimiiko käsijarru ihan samallain kun ennen? Näissähän on surullisesti käsijarrun kenkien kiinnikkeet jarrukilvessä ja ne tahtoo ruostua puhki ja seurauksena on että ne rojut on siellä levyn sisällä sitte jumissa
Leave a comment:
-
[QUOTE=Jampsu87;3846327]Kyllä se tuntuis takaa kuuluvan : https://www.youtube.com/watch?v=w3Il...ature=youtu.be
olisko ne pallonivelet keinuvarressa? Just guessing here.
Osa nr 2.
Last edited by dabbe; 17-01-2017, 22:47.
Leave a comment:
-
Kyllä se tuntuis takaa kuuluvan : https://www.youtube.com/watch?v=w3Il...ature=youtu.beOriginally posted by Lundersson View PostViimeisen videon perusteella (pakittaessa) huomaa että kitinän taajuus on sen verran korkea että veikkaan alueeksi kardaanin. Jos tosiaan vaihde vapaalla kytkin ylhäällä/alhaalla on hiljaa ja ääni tulee vain liikkeessä.
Eli auto ylös ja kuuntelemaan/tunnustelemaan mistä tulee. Jos tuuria on matkassa makaa siellä lämpökilpi kardaanissa kiinni..
Pitää huomenna paremmalla ajalla alkaa tunkkailemaan autoa ylös. Pääasia ettei kytkimen suunnalta tule.
Leave a comment:
-
Viimeisen videon perusteella (pakittaessa) huomaa että kitinän taajuus on sen verran korkea että veikkaan alueeksi kardaanin. Jos tosiaan vaihde vapaalla kytkin ylhäällä/alhaalla on hiljaa ja ääni tulee vain liikkeessä.Originally posted by Jampsu87 View Post325 farkku rupesi pitämään ihme vikinää\kihnutusta......Nyt on tainnu joku pusla pettää kerrasta ja kunnolla.
Eli auto ylös ja kuuntelemaan/tunnustelemaan mistä tulee. Jos tuuria on matkassa makaa siellä lämpökilpi kardaanissa kiinni..
Leave a comment:
Leave a comment: