E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mikä siitä tekee paskan? N42B18?
    Nykyisen E36:n M43B16 ollut ihan luotettava...
    Harkitse vähintään 320i M54 6-mukista. Kuten mainittua, valvetronic ei vaan kestä.

    Vanoksenkin joutunee M54:stä korjaamaan Beisanin setillä mutta se on sentään kotikonstein tehtävissä. Imuvuodot tietty vaivaa vanhemmiten ja DISA on syytä päivittää German Autosolutionin kitillä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mikä siitä tekee paskan? N42B18?
    Nykyisen E36:n M43B16 ollut ihan luotettava...
    Kyllä, ja tuo m43 onkin aivan eri maata.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Kuskin ovenkahva heitti pelaamasta ulkopuolelta. Kahvassa ei ole "vastetta" ja sen saa vedettyä aavistuksen ulommas kuin muut kahvat. Sisäpuolen kahva pelaa normaalisti. Koitin säätää siitä suojatulpan alla olevasta pultista mutta ilman vaikutusta.

    Mikä piru sieltä nyt on sitten pettänyt ja kuinka hankala tuo kahva on purkaa? Kannattaako edes alkaa tekemään taivasalla?

    Tämmöinen tulikin vastaan: http://forum.e46fanatics.com/showpos...4&postcount=11

    Pääseekö tuohon mekanismiin käsiksi ihan vain ovipahvin ja kosteussulun purkamalla?
    Kyllä pääsee. Ovipahvi ja kosteussulku pois. Sitten vilkaiset mikä vikana ja korjaat. Kosteussulku takaisin bytuulinauhan/massan kanssa, että pysyy vedet siellä missä kuuluvat.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Kuskin ovenkahva heitti pelaamasta ulkopuolelta. Kahvassa ei ole "vastetta" ja sen saa vedettyä aavistuksen ulommas kuin muut kahvat. Sisäpuolen kahva pelaa normaalisti. Koitin säätää siitä suojatulpan alla olevasta pultista mutta ilman vaikutusta.

    Mikä piru sieltä nyt on sitten pettänyt ja kuinka hankala tuo kahva on purkaa? Kannattaako edes alkaa tekemään taivasalla?

    Tämmöinen tulikin vastaan: http://forum.e46fanatics.com/showpos...4&postcount=11

    Pääseekö tuohon mekanismiin käsiksi ihan vain ovipahvin ja kosteussulun purkamalla?
    Last edited by Jampsu87; 14-01-2017, 14:41. Reason: edit.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tämä on helppo, älä osta. Paska kone, pelkkiä murheita tällä foorumilla sen kanssa.
    Mikä siitä tekee paskan? N42B18?
    Nykyisen E36:n M43B16 ollut ihan luotettava...
    Last edited by QUASIMODO; 14-01-2017, 13:52.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Hellurei!

    Aiemmat kokemukset ainoastaan E36:sta, mutta nyt kiinnostaisi facelift e46 pienellä koneella talviautoksi.

    Mitä tuollaisesta 2002/2003 --> facelift 316 bensamallista kannattaa katsoa? Onko kone luotettava? Ketjulla? Mistä nämä ruostuvat? Touring hakusessa.

    Tiedän että auto on jo vanha ja voi olla vaikka mitä vikoja, mutta mitkä on ne yleisimmät? Voi laittaa linkin jos tätä käsittelevä topic jo löytyy (en jostain syystä löytänyt)..
    Tämä on helppo, älä osta. Paska kone, pelkkiä murheita tällä foorumilla sen kanssa.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Hellurei!

    Aiemmat kokemukset ainoastaan E36:sta, mutta nyt kiinnostaisi facelift e46 pienellä koneella talviautoksi.

    Mitä tuollaisesta 2002/2003 --> facelift 316 bensamallista kannattaa katsoa? Onko kone luotettava? Ketjulla? Mistä nämä ruostuvat? Touring hakusessa.

    Tiedän että auto on jo vanha ja voi olla vaikka mitä vikoja, mutta mitkä on ne yleisimmät? Voi laittaa linkin jos tätä käsittelevä topic jo löytyy (en jostain syystä löytänyt)..

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Eipä ole tullut itse tarvittua, mutta pari vinkkiä joskus jäänyt haaviin.

    - Troubleshooting Erratic Instrument Cluster Functions, SI-doku: KLIK
    - Samat jutut miltei, mutta kuvilla bmwgm5.com:sta: KLIK
    - E38 Bus system: KLIK
    - E46 Driver information: KLIK. Tuosta näkee mitä on K-väylässä kiinni.
    - E46 Central body electronics: KLIK.

    Tuo E38-doku pätee pääosiltaan myös E46:een, siellä on K-väylään vinkkejä. Sopivasti pudonnut akkujännite voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä, katso sivu 22.

    Central body electronics -dokusta sivulta 78:

    BATTERY STATUS
    The GM monitors KL R on a dedicated circuit. If the ignition is switched on and detected via the KL R circuit but the GM does not receive KL R status via the K Bus, the GM monitors the KL R voltage level. If after an additional 0.3 seconds there is no K Bus activity, the GM initiates an emergency running program.

    A substitute value for vehicle speed is used to allow the GM to operate certain functions.

    The emergency running program will terminate if the GM detects a vehicle speed or KL R status via the K bus.


    Olisko se nyt emergency programmilla?

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    316i compact 2002

    Kun ottaa avaimen pois virtalukosta niin matkamittari ja jarruvalot jäävät palamaan.

    Vilkut, sähkölasit ja pyyhkijät toimivat vaikka avain on poistettu.

    Testerillä pääsee GM/ZKE moduuliin, varashälyyttimeen ja valomoduuliin vaikka avain on taskussa.

    Valomodulin irroitus ja/tai mittariston irrottaminen ei poista kaikkia oireita.

    Kaukolukitus ei toimi.

    Virtalukonpohjan irroitus(tai vaihto!) ei muuta oiretta ollenkaan.

    Voisiko joku väylän periaatetta enemmän ymmärtävä neuvoa rajaamaan vikaa?

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Ei saa, lohkon kyljestä (samalla puolella kuin öljypohjan proppu) proppu auki niin tulee loputkin nesteet pihalle. Siihen pitää sitten viritellä joku letku tms. ettei roiski ihan vallattomasti ympäriinsä.
    Okei. Mennään sitten entisellä punaisella liemellä. Liekö siitä haittaa, jos ei mitään hyötyäkään. Nestettä on roiskittu jo ihan tarpeeksi.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Saako syylärin letkut irrottamalla systeemin niin tyhjäksi, että voisi vaihtaa eri väriset nesteet?
    Ei saa, lohkon kyljestä (samalla puolella kuin öljypohjan proppu) proppu auki niin tulee loputkin nesteet pihalle. Siihen pitää sitten viritellä joku letku tms. ettei roiski ihan vallattomasti ympäriinsä.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Miten huuhdella jäähdytysjärjestelmä, jos ei ole muuta kuin kantovesi saatavilla? Lattiakaivo löytyy Onko edes tarvetta, jos laittaa saman väristä tavaraa? Saako syylärin letkut irrottamalla systeemin niin tyhjäksi, että voisi vaihtaa eri väriset nesteet?

    Kyseessä siis 330Xi, josta meni syyläri, uusi odottaa asennusta ja uusia O-renkaita.

    Leave a comment:


  • makek87
    replied
    2001 eli 184hv

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by makek87 View Post
    Pystyykö noista ahdoista päättelemään tehovaroista yhtään?
    Kyseessä on e46 330d, joka on ohjelmoitu ja kuulemma putkistoa muokattu.. Ahtaa kuulemma 1,7bar.
    Eikö noista joku 230hv/500nm yleensä yleensä oteta? :-)
    Kannattaa varmaan kertoa onko vanhemmalla vai uudemmalla koneella, uudemmassa vakiona jo 204hp...

    Edit. Toteutuneista syöttömääristä näkee ainaki paljon vääntöä, sen avulla saat laskettua hp.

    Leave a comment:


  • makek87
    replied
    Pystyykö noista ahdoista päättelemään tehovaroista yhtään?
    Kyseessä on e46 330d, joka on ohjelmoitu ja kuulemma putkistoa muokattu.. Ahtaa kuulemma 1,7bar.
    Eikö noista joku 230hv/500nm yleensä yleensä oteta? :-)

    Leave a comment:

Working...
X