E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by jonzze View Post
    mutta pitäis uskaltaa pitää punasetkin?
    Kyllä ne siellä toimii ihan kuten sinisetkin. Niitä kannattaa vaan muistaa vaihtaa välillä. Ominaisuudet ei säily ikuisesti jäähdytysnesteessä.

    Leave a comment:


  • jonzze
    replied
    mutta pitäis uskaltaa pitää punasetkin?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jonzze View Post
    minkäs väristä jäähdytysnestettä pitäs olla e46 330d? lukenu jottai et vihreetä mut onko haittaa jos on punaista? tällä hetkellä punasta mutta mietin että kannattaisko vaihtaa vihreeseen?
    Tehtaalta se on ollut sinistä, mitä BMW yleisesti käyttää. Kyllähän siellä monet muutakin käyttää. Jos menet vaihtamaan, niin järjestelmä pitää huuhdella huolella. Näitä EI SAA sekoittaa.

    Leave a comment:


  • jonzze
    replied
    minkäs väristä jäähdytysnestettä pitäs olla e46 330d? lukenu jottai et vihreetä mut onko haittaa jos on punaista? tällä hetkellä punasta mutta mietin että kannattaisko vaihtaa vihreeseen?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Ei ollu mulla kun yksi paksu ruskea johto. Salooniin piti sarjan kuulua. Takaisikaa sitä ei voi enää lähettää.
    En ole E46 kontin johtoja korjannut, mutta hieman ihmettelen kyllä, jos siinä siis ei ole riitävästi johtoja. E39 kun korjasin kontin johdot, niin vetäsin ihan vaan silikonijohdolla, en alkanut mitään sarjaa tilaamaan. Kolvasin johdot kiinni ja kutistesukkaa päälle. Lopuksi sitten päälle johtosarjoihin tarkoitettua Tesan teippiä (samanlaista oli alkuperäinenkin teippi). Normaalia sähköteippiä sinne ei kannata laittaa tulee melkoinen liimaklöntti niistä. Kytke ne johdot kuten ohjeessa on, luulisi toimivan.

    Leave a comment:


  • Aaqee
    replied
    e46 320d. Lambda-anturista roikkuu valkoinen katkaistu johto. Mikä lienee tarkoitus, pitäisikö olla kytketty? Ei vikakoodeja ja katsastettu ok eli päästöt niiltä osin kunnossa.

    Kuva: http://pouserinet.fi/~aq/320/btcf/lambda.jpg

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Kuuluuko E46:ssa ylemmän sulakerivin sulakkeet olla jännitteettömiä kunnes avainta käännetään vai kuuluisiko niihin tulla jännite aina?
    Voisiko joku ottaa nyt yleismittarin käteen ja mitata tuleeko ylempään riviin jännite jos avain ei ole virtalukossa?

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Toki alkuperäisistä johdoista erottaa, mutta tuossa SenCom korjaussarjassa näyttäisi olevan useampi ruskea. Joten tarkkana pitää olla kun kytkee sen.
    Ei ollu mulla kun yksi paksu ruskea johto. Salooniin piti sarjan kuulua. Takaisikaa sitä ei voi enää lähettää.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Siellä on useita ruskeita johtoja. Ei siis ole sama minkä ruskean johdon yhdistää mihinkin ruskeaan johtoon.
    No voi ... pitiki luottaa siihe ohjeesee. Eihä ton sarjan johdot riitä mitenkää sitte. Im fucked D: mitää käryä enää mikä kuuluis mihkä. Kaikki toimii kyl muuten, mut ku rekkarivalot sais pelaa sillo kun pitäs.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    -00 coupessa oli ainakin selkeästi kaikki värit erotettavissa ja pari ruskeaakin oli merkitty eri värisin raidoin esim mustalla raidalla. Suurentavat lasit päässä erotti hyvin johdot.

    Kannattaa purkaa takakonttiin asti johdot liittimineen ja kolvailla tai teippailla siinä väljemmällä ne yhteen, rauhallisesti pujotella takaisin kontin kanteen.
    Toki alkuperäisistä johdoista erottaa, mutta tuossa SenCom korjaussarjassa näyttäisi olevan useampi ruskea. Joten tarkkana pitää olla kun kytkee sen.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Siellä on useita ruskeita johtoja. Ei siis ole sama minkä ruskean johdon yhdistää mihinkin ruskeaan johtoon.
    -00 coupessa oli ainakin selkeästi kaikki värit erotettavissa ja pari ruskeaakin oli merkitty eri värisin raidoin esim mustalla raidalla. Suurentavat lasit päässä erotti hyvin johdot.

    Kannattaa purkaa takakonttiin asti johdot liittimineen ja kolvailla tai teippailla siinä väljemmällä ne yhteen, rauhallisesti pujotella takaisin kontin kanteen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Mitä tarkoitat tolla maakarvojen väärin kytkemisellä? Schmiedmanin sarjassa, eli siis SenComin sarjassa oli ohjeet että kaikki ruskeat auton johdot korjaussarjan ruskeaan.

    No itellä semmonen ongelma ollu jota en oo viel oikeen hoksinu, rekkarivalot toimii vaa kontti auki. Jos valot on 0-asennos ja kontti on auki niin mittaristo ei tajua sitä. Valot päällä vasta hoksaa että kontti auki. Kontti kiinni ja rekvalot sammuu.. Muistaakseni laitoin rekkarivalon ja boot lidin samaan kun ei riittäny johdot..
    Siellä on useita ruskeita johtoja. Ei siis ole sama minkä ruskean johdon yhdistää mihinkin ruskeaan johtoon.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Huomiovalot kontin luukussa pitäisi palaa. Tyyppivika, kuorii johdot paljaaksi/poikki kumisukan sisältä. Joko polyuretaani/silikonipintaiset kaapelit tilalle tai SenCom Kabeltechnikin valmis korjaussarja. Maakarvoja ei kannata kytkeä summassa. Katso myös rungon takavalojen polttimolevy, tyypillisesti maajohtimen liittimen mitoitus on pienehkö, voi sulattaa liittimen. Tee ohitus maakarvalle, katso hakusana "bmw e46 tail light ground problem".
    Mitä tarkoitat tolla maakarvojen väärin kytkemisellä? Schmiedmanin sarjassa, eli siis SenComin sarjassa oli ohjeet että kaikki ruskeat auton johdot korjaussarjan ruskeaan.

    No itellä semmonen ongelma ollu jota en oo viel oikeen hoksinu, rekkarivalot toimii vaa kontti auki. Jos valot on 0-asennos ja kontti on auki niin mittaristo ei tajua sitä. Valot päällä vasta hoksaa että kontti auki. Kontti kiinni ja rekvalot sammuu.. Muistaakseni laitoin rekkarivalon ja boot lidin samaan kun ei riittäny johdot..

    Leave a comment:


  • mualari
    replied
    330d- m57tud30. millasia letkulämppäreitä porukalla on? defa vai calix? minkä mallinen?

    tyhjäkäynnillä autotärisee ja sammuttaessa hihna vähän inahtaa, kiristin rikki?

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    E46 touring ja -00 . Repsikan takaovi aukee sisältä kun kahvaa vetäsee ja sen jälkeen myös ulkoonta. Lukossa kun käyttää niin jää taas nuppi alas . Keskuslukon moottori loppu ?

    Leave a comment:

Working...
X