E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Garash View Post
    Tuli laitettua bensa 46seen(m52tu) polttoainekäyttöinen lisälämmitin talvea varten ja varmaan hyvä olisi uusia akkukin. Minkälainen akku kannattaa ottaa mikä kestäis mahd. kauan ilman latausta? Pääosin lyhyttä muutaman kilsan työmatkaa tulee ajettua. Mitä lukemia noista akuista kannattaa tuijottaa jos hyvän haluaa? Vai otanko esim. dieseliin tarkoitetun akun?
    Akulla ei niin paljoa merkitystä kuin laturilla, se käytetty virta pitäisi ehtiä ladata takaisin lyhyessä ajassa ja pelkästään kylmä ilma rajoittaa latautumista.
    Käytännössä vakiolla akulla pärjäät ihan ok.
    Lyhyessä ajossa kannattaa ladata akkulaturilla kerran viikkoon akku ihan oikeasti täyteen lämpöisessä yön yli.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Tuli laitettua bensa 46seen(m52tu) polttoainekäyttöinen lisälämmitin talvea varten ja varmaan hyvä olisi uusia akkukin. Minkälainen akku kannattaa ottaa mikä kestäis mahd. kauan ilman latausta? Pääosin lyhyttä muutaman kilsan työmatkaa tulee ajettua. Mitä lukemia noista akuista kannattaa tuijottaa jos hyvän haluaa? Vai otanko esim. dieseliin tarkoitetun akun?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by 5/5 View Post
    Onko jollain tietoa sopivan kokoisesta oikee etu abs anturista, kun motonetin ja yksi eBayn anturi on liian paksuja. Vanha anturi lähti vetämällä irti ja uudet on n.3mm paksumpia. Jos jollain tietoa, niin laita linkki vaikka ebayhin. E46 316i -99 sedani.
    Katsot osanumeron anturille vaikka bmwfans.info sivulta auton runkonumerolla ja sitten se numero ebay:n hakuun. Pitäisi löytyä sopiva anturi.

    Leave a comment:


  • 5/5
    replied
    Onko jollain tietoa sopivan kokoisesta oikee etu abs anturista, kun motonetin ja yksi eBayn anturi on liian paksuja. Vanha anturi lähti vetämällä irti ja uudet on n.3mm paksumpia. Jos jollain tietoa, niin laita linkki vaikka ebayhin. E46 316i -99 sedani.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Typ188k

    Eli tuossa mun e46 330ci:ssä on ilmeisesti kyseinen perä, 2.93 välityksellä.
    Käykö e39:n typ188k (3.46) suoraan alkuperäisen tilalle e46:een ?

    :think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by pablo View Post
    Tossa vaihtelin omaan autton talvirenkaat niin huomasin et kuskinpuolella näyttäs niinkuin kallistuksenvakaaja ois vääntyny tms kun koiranluu oli niin erikoisessa asennossa. Ikäänkuin joku 30 astetta tolppaan nähden ja vielä pikkusen alapää koteloon päin. Luu ei ollut mitenkään väljän oloinen ja vakaajan kumikin näytti ihan ehjältä.

    Mitään poikkeavaa en oo huomannu ja auto kulkee suoraan eikä kolise tms.. Onko tuollainen tyypillisä nelikutosissa vai voisko olla joku mitä en nyt hoksaa? Auto 330i

    -Anssi
    Voiko se olla väärinpäin/väärällä puolella vakaajaa

    Leave a comment:


  • pablo
    replied
    Tossa vaihtelin omaan autton talvirenkaat niin huomasin et kuskinpuolella näyttäs niinkuin kallistuksenvakaaja ois vääntyny tms kun koiranluu oli niin erikoisessa asennossa. Ikäänkuin joku 30 astetta tolppaan nähden ja vielä pikkusen alapää koteloon päin. Luu ei ollut mitenkään väljän oloinen ja vakaajan kumikin näytti ihan ehjältä.

    Mitään poikkeavaa en oo huomannu ja auto kulkee suoraan eikä kolise tms.. Onko tuollainen tyypillisä nelikutosissa vai voisko olla joku mitä en nyt hoksaa? Auto 330i

    -Anssi

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    En ole E46 kontin johtoja korjannut, mutta hieman ihmettelen kyllä, jos siinä siis ei ole riitävästi johtoja. E39 kun korjasin kontin johdot, niin vetäsin ihan vaan silikonijohdolla, en alkanut mitään sarjaa tilaamaan. Kolvasin johdot kiinni ja kutistesukkaa päälle. Lopuksi sitten päälle johtosarjoihin tarkoitettua Tesan teippiä (samanlaista oli alkuperäinenkin teippi). Normaalia sähköteippiä sinne ei kannata laittaa tulee melkoinen liimaklöntti niistä. Kytke ne johdot kuten ohjeessa on, luulisi toimivan.
    Ei ne ohjeet täsmää yhtään kun eri värejä lueteltu mitä autosta löytyy. Oisin korjannutkin tollee niinku sanoit, mutta ajattelin että kerralla tulee kestävä kun tilaan uuden sarjan. Vaikeeks meni

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Omaan M3:een on menossa nyt alustaan kaikki uudet puslat ja painin nyt kysymyksen kanssa, että laittaako Strongflexin punaista vai keltaista... :think Löytyykö käyttökokemuksia eroista? Omat Strongflex kokemukset rajoittuu lähinnä E36 korimalleihin ja sillä perustella keltaisia olisin nyt siis laittamassa. :think
    Itse olen laittanut alustan melkein täyteen pelkkää keltaista. Ehkä jälkeenpäin ajateltuna ainakin taakse laittaisin punaiset (ne RTAB puslat), ne oli ainoat minkä vaihdon jälkeen huomasin ajomukavuuden huonontuneen kun vanhat kumipuslat olivat niin paskana. En kyllä tiedä kuinka paljon punaisella ja keltaisella on käytännössä eroa. 10 hSa muistaakseni mutta huomaako sitä missään.

    Mutta esim. vakaajatangon puslat ehdottomasti kovimpaan mahdolliseen, ei vaikuta mukavuuteen mutta ajettavuuteen kyllä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Tulee jokapäivä ajettua reittiä missä on tietyö käynnissä.
    Tuossa kohtaa on laitettu uutta asfalttia ja jätetty noin 5cm korkea koroke vanhan ja uuden asfaltin liitoskohtaan. Jos tuohon töyssyyn ajaa vähänkään kovempaa auto nykäsee oikein kunnolla, ihan kuin sammuisi mutta lähtee heti käyntiin. Ei mikään kamalan häiritsevä mutta ei uskoisi ihan normaaliakaan olevan Missä mahtaa ongelma olla?
    Ihan ensimmäisenä tarkistaisin, että akun kaapelit on kunnolla kiinni, sitten konehuoneen maapisteiden tarkistus.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Tulee jokapäivä ajettua reittiä missä on tietyö käynnissä.
    Tuossa kohtaa on laitettu uutta asfalttia ja jätetty noin 5cm korkea koroke vanhan ja uuden asfaltin liitoskohtaan. Jos tuohon töyssyyn ajaa vähänkään kovempaa auto nykäsee oikein kunnolla, ihan kuin sammuisi mutta lähtee heti käyntiin. Ei mikään kamalan häiritsevä mutta ei uskoisi ihan normaaliakaan olevan Missä mahtaa ongelma olla?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    BMW Operating Fluids vuodelta 2007 kertoo toista, tarkemmin: KLIK.

    Värihän ei ratkaise vaan riippuu mitä punaista nestettä se on. Jos on BMW:hen sopivaa, niin sinistä ja punaista sopii sekoittaa jos molemmat ovat etyleeniglykolia eikä nesteessä ole nitriittiä/fosfaattia/silikaattia.
    No myöhemmin sen nesteen tarkka väli voi olla hankala sanoa. Tuolla yritin vain sanoa, ettei se ole alkuperäistä BMW nestettä.

    Joo ei se väri ratkaise, mutta miten jälkikäteen selvität kotitallissa mitä siellä on? Ehkä se on yhteensopivaa tai sitten ei. Seuraavassa viestissä kysyttiin, että voiko ne sinne jättää. Itse väittäisin, että kyllä voi. Harvassa on ne jäähdytysnesteet, jotka ei toimisi BMW:ssä (olettaen, että niitä nesteitä ei ole sekoiteltu). Huolellisesti huuhtelemalla sinne voi laittaa ihan mitä haluaa eikä se auto siitä räjähdä. "Väärä" neste ei välttämättä tarjoa optimaalista suojaa, mutta kyllä se auto sillä kulkee.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Omaan M3:een on menossa nyt alustaan kaikki uudet puslat ja painin nyt kysymyksen kanssa, että laittaako Strongflexin punaista vai keltaista... :think Löytyykö käyttökokemuksia eroista? Omat Strongflex kokemukset rajoittuu lähinnä E36 korimalleihin ja sillä perustella keltaisia olisin nyt siis laittamassa. :think
    Kesällä juttelin apparalla erään vanhemman herran kanssa jolla punainen M3 katulaillisena rata-autona. Hän sanoi ettei kannata laittaa urtsupuslia ollenkaan, M3 omat puslat on kuulemma parhaat ja joustavat juuri oikealla tavalla.

    :think

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Omaan M3:een on menossa nyt alustaan kaikki uudet puslat ja painin nyt kysymyksen kanssa, että laittaako Strongflexin punaista vai keltaista... :think Löytyykö käyttökokemuksia eroista? Omat Strongflex kokemukset rajoittuu lähinnä E36 korimalleihin ja sillä perustella keltaisia olisin nyt siis laittamassa. :think

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tehtaalta se on ollut sinistä, mitä BMW yleisesti käyttää. Kyllähän siellä monet muutakin käyttää. Jos menet vaihtamaan, niin järjestelmä pitää huuhdella huolella. Näitä EI SAA sekoittaa.
    BMW Operating Fluids vuodelta 2007 kertoo toista, tarkemmin: KLIK.

    Värihän ei ratkaise vaan riippuu mitä punaista nestettä se on. Jos on BMW:hen sopivaa, niin sinistä ja punaista sopii sekoittaa jos molemmat ovat etyleeniglykolia eikä nesteessä ole nitriittiä/fosfaattia/silikaattia.

    Leave a comment:

Working...
X