E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei nelikutosessa mikään nollaannu. Tiiä sitten mikä oli ideana.
    Joo mä tiiän, oma 46 tuolla tallissa akkukaapelit irti nytkin.
    Mutta liikkeessä ne ei välttämättä tiedä ja jos heille sattunut joskus e6x kanssa äxidentti niin varoittelevat varmuuden vuoksi.

    ?

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Siellä olis taas takatan bagin vaihto kamppis päällä.
    Tällä kertaa kuskin airbag. Ei koske kaikkia e46:a mutta kannattaa kysyä
    Kaks näitä nyt seisoo pihassa nii vois kysellä :think Oliko mitään tarkennusta korimallista / vuosimallista tms? :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Oisko ne meinannu että kaikki sähköiset järjestelmät nollautuu niin ei kannata irroittaa ?:think
    Ei nelikutosessa mikään nollaannu. Tiiä sitten mikä oli ideana.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Toi on varmaan sama kun ei kannata syödä tyhjään mahaan kun se on epäterveellistä. Ei se siitä mihinkään hajoa latasit sitten irrallaan tai paikallaan. Lämpösessä sisällä ottaa varmaan virtasen paremmin vastaan.
    Oisko ne meinannu että kaikki sähköiset järjestelmät nollautuu niin ei kannata irroittaa ?:think

    Leave a comment:


  • jaahco
    replied
    HTK12 ja protoni, kiitos selventävistä vastauksista! Ahh ette uskokaan miten paljon stressitasot laski..

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Originally posted by jaahco View Post
    Ok. Mites ku autoliikkeestä sanottiin, ettei kannattais irrottaa tyhjänä? Että silloin se olis entinen akku ja sano että ladata se täyteen ennen irrotusta.. Mihis tämä perustuu?
    Toi on varmaan sama kun ei kannata syödä tyhjään mahaan kun se on epäterveellistä. Ei se siitä mihinkään hajoa latasit sitten irrallaan tai paikallaan. Lämpösessä sisällä ottaa varmaan virtasen paremmin vastaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jaahco View Post
    Oon täsä nyt aika paljon kahlaillu nettiä läpi ja koittanut valistaa amatööri-oppimäärääni minkä vapaa-ajaltani kerkeän mutta ei per*ele taho tulla mittään.

    Eli auto joutui seisontaan kuskin liian raskaan kaasujalan takia ja nyt ensi-autoa omistavana joudun laittamaan ensi-kerran auton seisontaan pakkasten ajaksi, eli tammikuun puoleen väliin saakka.. En ehtinyt asiaa edes ajatella, kun tuli ensimmäiset pakkaset ja rupesin starttaamaan. Huomasin että akku oli vääntänyt itsensä tyhjilleen. Varusteista mitä sain käsiin, oli nyt sitten akkulaturi ja se on yön ollut latauksessa, mutta huomasin sitten että peräluukku oli ollut huonosti kiinni ja akku oli kerännyt huurretta päällensä suojamuovin ollessa tietty irti.

    Kysymykset kuuluukin että..

    Mitäs tuolle huurteelle pitäisi tehdä ennen käynnistyksen yritystä? Pitääkö? Äkkiseltään vähän jännittää, mutta mie olenki vähän tämmönen turhan teoreettinen ihminen välillä.. Eli nyt sitä "käytännön"tietoa?

    Bensan jättämisestä tankkiin ja sen määrästä näytti olevan montaa koulukuntaa ja päätin laittaa sinne nyt kuitenkin n.15 - 20l 98E:tä, mutta onko tämäkin nyt vähän huono ns. välimalli?

    Kuinka paljon renkaat oikeasti kanttaantuu tässä ajassa, eli häätyiskö autoa siirrellä, ettei huomaisi sulien tullen auton tärryyttävän?

    Ja olisiko tässä tapauksessa järkevintä siis ladata akku mahd. täyteen nyt ja irroittaa sitten vain (-) napa akusta, ettei purkaannu?

    TAI voiko auto olla liian kauan lohkolämmityksessä? Saan siitä nimittäin virtaa puhaltimeen, mikä lämmittää autoa sisältä. Tarkoituksena tässä olisi saada kaikki kosteus mahdollisimman nopeasti esiin, jotta sisätilaan hankittu kosteudenpoistaja saisi imettyä tehokkaasti kaikki veks ja sen jälkeen voisi antaa vapaasti seisoa..
    Se huurre ei haittaa mitään käynnistyksessä. Sen verran lyhyt säilytys, että bensa säilyy riittävän hyvin tuon ajan. Toki ne renkaat menee kantikkaiksi, mutta siitä on turha murehtia ne muuttuu takaisin pyöreiksi kun otat auton ajoon. Ilmanpaineet kannattaa katsoa, että ilmaa on riittävästi. Mikäli autossa on hälyytin alkaa se huutamaan, jos otat akun irti kun ovet on lukossa. Ilmeisesti on virtaa saatavilla, niin jättäisin akun kiinni ja lataisin sen täyteen välillä (vaikka kerran 2 viikossa). Sisätilojen kuivattamisesta ei ole oikein mitään hyötyä, jos auto seisoo pihalla pakkasessa. Kosteus jäätyy eikä aiheuta hometta/hajua tms. Autoa voi pitää lohkolämmittimessä niin kauan kun haluaa. Toki jäähdytysneste siitä hieman kärsii, mutta jos ne vaihtaa kuten BMW suosittaa, niin eipä sillä ole kovin suurta merkitystä.

    Leave a comment:


  • jaahco
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Kaverin E46:sta seisotin yhden talven kerrostalon parkkipaikalla siirtämättä, eikä se ainakaan ollut moksiskaan bensan, renkaiden tai sisätilojen suhteen. 2kk on kuitenkin lyhyt aika. Hae akku sisälle ja lataat pari kertaa seisonnan aikana.

    Ok. Mites ku autoliikkeestä sanottiin, ettei kannattais irrottaa tyhjänä? Että silloin se olis entinen akku ja sano että ladata se täyteen ennen irrotusta.. Mihis tämä perustuu?

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Kaverin E46:sta seisotin yhden talven kerrostalon parkkipaikalla siirtämättä, eikä se ainakaan ollut moksiskaan bensan, renkaiden tai sisätilojen suhteen. 2kk on kuitenkin lyhyt aika. Hae akku sisälle ja lataat pari kertaa seisonnan aikana.

    Leave a comment:


  • jaahco
    replied
    Oon täsä nyt aika paljon kahlaillu nettiä läpi ja koittanut valistaa amatööri-oppimäärääni minkä vapaa-ajaltani kerkeän mutta ei per*ele taho tulla mittään.

    Eli auto joutui seisontaan kuskin liian raskaan kaasujalan takia ja nyt ensi-autoa omistavana joudun laittamaan ensi-kerran auton seisontaan pakkasten ajaksi, eli tammikuun puoleen väliin saakka.. En ehtinyt asiaa edes ajatella, kun tuli ensimmäiset pakkaset ja rupesin starttaamaan. Huomasin että akku oli vääntänyt itsensä tyhjilleen. Varusteista mitä sain käsiin, oli nyt sitten akkulaturi ja se on yön ollut latauksessa, mutta huomasin sitten että peräluukku oli ollut huonosti kiinni ja akku oli kerännyt huurretta päällensä suojamuovin ollessa tietty irti.

    Kysymykset kuuluukin että..

    Mitäs tuolle huurteelle pitäisi tehdä ennen käynnistyksen yritystä? Pitääkö? Äkkiseltään vähän jännittää, mutta mie olenki vähän tämmönen turhan teoreettinen ihminen välillä.. Eli nyt sitä "käytännön"tietoa?

    Bensan jättämisestä tankkiin ja sen määrästä näytti olevan montaa koulukuntaa ja päätin laittaa sinne nyt kuitenkin n.15 - 20l 98E:tä, mutta onko tämäkin nyt vähän huono ns. välimalli?

    Kuinka paljon renkaat oikeasti kanttaantuu tässä ajassa, eli häätyiskö autoa siirrellä, ettei huomaisi sulien tullen auton tärryyttävän?

    Ja olisiko tässä tapauksessa järkevintä siis ladata akku mahd. täyteen nyt ja irroittaa sitten vain (-) napa akusta, ettei purkaannu?

    TAI voiko auto olla liian kauan lohkolämmityksessä? Saan siitä nimittäin virtaa puhaltimeen, mikä lämmittää autoa sisältä. Tarkoituksena tässä olisi saada kaikki kosteus mahdollisimman nopeasti esiin, jotta sisätilaan hankittu kosteudenpoistaja saisi imettyä tehokkaasti kaikki veks ja sen jälkeen voisi antaa vapaasti seisoa..

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Siellä olis taas takatan bagin vaihto kamppis päällä.
    Tällä kertaa kuskin airbag. Ei koske kaikkia e46:a mutta kannattaa kysyä

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Jos ei anna vikakoodia mistään abs-anturista, niin sitten kenties akku/laturi?

    Leave a comment:


  • Jekku
    replied
    BMW 316 -99 luistonesto

    Eli mun bmw 316 -99 on palanu luistonestovalo ja abs valo nyt jonku aikaa ja vikakoodi näytti moottorin kaasuläppää. Alussa kun valot sytty ne sammu ku käynnistyksen jälkee lähti liikkeel ja kaasuttu ykkösvaihteel vähä kovemmi mut sit sytty taas ajon aikana uudestaa. Nyt ku liukkaat tuli ne sammu kans ku lähti pihast ja renkaat löi vähä tyhjää ja luistonesto ja abs toimi normaalisti mut vartin ajon jälkeen sytty taas eikä toiminu. Sama tapahtu useempaa kertaa. Mikä tän vian vois aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Kylli-Täti View Post
    Näin ajattelinkin, eipä tossa taida mitään muuta mahdollista vikakohtaa olla, ellei sit joku liitos renaa. Kiitos vinkistä, otan matkaan myös ton suodattimen
    Suodin oli orkkisosa eli tilauskamaa. Toimii samalla myös tiivisteenä pumpun ja säiliön välissä. Vanha olis ehkä vielä tiivistänyt kelvollisesti mutta aatteli olla ottamatta riskiä.

    Mullahan pumppu vuoti rungosta. Siinä puolivälissä pumppua on semmoinen pieni neliömäinen reikä, varman joku taitettu tukinippa tjsp ja siitä tunki vettä pihalle.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    No sehän riippuu ihan siitä millaista ajoa on ollut ja millaisella pidolla. Jos ei ole isoa nippua kuitteja vaihdetuista osista / tehdyistä huolloista niin ei kannata ainakaan mottipäisiä summia maksaa. Laatikko ja kone näissä pääsääntöisesti kestää hyvin, ruostuminen voi noilla kilsoilla alkaa jo olla ongelma.
    Kilometriruostetta

    Leave a comment:

Working...
X