E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Originally posted by Suorakuus View Post
    Lähinnä hain että onko noilla kilsoilla oleva auto jo aivan täysi pommi.
    No sehän riippuu ihan siitä millaista ajoa on ollut ja millaisella pidolla. Jos ei ole isoa nippua kuitteja vaihdetuista osista / tehdyistä huolloista niin ei kannata ainakaan mottipäisiä summia maksaa. Laatikko ja kone näissä pääsääntöisesti kestää hyvin, ruostuminen voi noilla kilsoilla alkaa jo olla ongelma.

    Leave a comment:


  • Suorakuus
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Hinta ?
    Lähinnä hain että onko noilla kilsoilla oleva auto jo aivan täysi pommi.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Tarvikemoottori oli KL-Varaosista muistaakseni 18€, otin vielä alkuperäisen uuden pohjasuodin/tiivisteen (osa 5: KLIK) joka maksoi vissiin 5€ KL:ssä. Ei kannata paljoa arpoa näillä hinnoilla.
    Näin ajattelinkin, eipä tossa taida mitään muuta mahdollista vikakohtaa olla, ellei sit joku liitos renaa. Kiitos vinkistä, otan matkaan myös ton suodattimen

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Suorakuus View Post
    Mitäs foorumilaiset on mieltä onko järkeä ostaa ~300tkm ajettua 320i 2,2 koneella eli onko tuo nyt sitten M54B22 moottori? :think
    Autossa on ilmeisesti täydellinen huoltohistoria.
    Hinta ?

    Leave a comment:


  • Suorakuus
    replied
    Mitäs foorumilaiset on mieltä onko järkeä ostaa ~300tkm ajettua 320i 2,2 koneella eli onko tuo nyt sitten M54B22 moottori? :think
    Autossa on ilmeisesti täydellinen huoltohistoria.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Mikähän lie..

    Vaihdettiin tossa kardaanin tukilaakeri, esijännitettiin myös. Rättinivel/kuminivel myös tottakai. Vaihto auttoi mutta vieläkin about 120km/h vauhdissa kuuluu kaasu pohjassa 3 ja 4 vaihteella humina takaa/keskeltä autoa(vaikea sanoa).. Sitten se häviää nopeasti kun vauhti kasvaa.

    Kardaanin ristikko oli ihan hyvä, klappia oli vähän laatikon päässä muttta voiko se tehdä ton äänen? Vai voiko perä ääntää noin tietyssä vauhdissa?

    (vähä sekava teksti mutta meinaa väsyttää)

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Kylli-Täti View Post
    Kun lähden ajamaan kylmällä autolla, ruiskii tuulilasinpesuneste tuulilasille täysin moitteetta. Parina viime kertana ei tuulilasipesunestettä oo tullukaan ajon loppumetreillä ollenkaan. Pyyhkijät pyyhkii, mutta nestettä ei tuu. Pienen tauon jälkeen kun lähtee ajaan niin nestettä ruikkii taas hyvin :think Vuotoja en löytäny, pakkaskestoo on ihan hyvin, suuttimet ei oo tukossa tai mitään ja nestettä tulee hyvällä paineella kun toimii. Toiminta vaan loppuu ihan yhtäkkiä. Moottoriko tossa menee vaihtoon sokkona? Ei paljoo maksais... mut mites se joku kuumenemissuoja vaikkei kauheen rankalla käytöllä oo ees ollu? Voiko se jotenkin kettuilla? :think
    Tarvikemoottori oli KL-Varaosista muistaakseni 18€, otin vielä alkuperäisen uuden pohjasuodin/tiivisteen (osa 5: KLIK) joka maksoi vissiin 5€ KL:ssä. Ei kannata paljoa arpoa näillä hinnoilla.

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Kun lähden ajamaan kylmällä autolla, ruiskii tuulilasinpesuneste tuulilasille täysin moitteetta. Parina viime kertana ei tuulilasipesunestettä oo tullukaan ajon loppumetreillä ollenkaan. Pyyhkijät pyyhkii, mutta nestettä ei tuu. Pienen tauon jälkeen kun lähtee ajaan niin nestettä ruikkii taas hyvin :think Vuotoja en löytäny, pakkaskestoo on ihan hyvin, suuttimet ei oo tukossa tai mitään ja nestettä tulee hyvällä paineella kun toimii. Toiminta vaan loppuu ihan yhtäkkiä. Moottoriko tossa menee vaihtoon sokkona? Ei paljoo maksais... mut mites se joku kuumenemissuoja vaikkei kauheen rankalla käytöllä oo ees ollu? Voiko se jotenkin kettuilla? :think

    Leave a comment:


  • Gog
    replied
    Mitä raati mieltä, onko järkeä lähteä katsomaan e46 318i -98 joka ei ilmaannu vaikka omistaja on yrittänyt useemman kerran? Onko jotain mitä kannattaa kattoo het alkuun kyseisestä menopelistä? Syyläri ja vesipumppu on kyseiseen pirssiin vaihdettu just ja sen jälkeen ei enää oo ilmaantunu? Auttakee tyhmää :think

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Ei sittenkään mitään.
    Last edited by Pekkude; 03-11-2016, 20:07.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Itekki katoin ku kesäl vaihdoin anturi että uusi liia paksu. Mittasin tönärillä reijän ja anturin, totesin että pitäs mennä mut ei menny. Noh vähä ku hiomapaperilla pyöräytti reikää ja liukastutti anturia nii meni se sitten. Entisen irroitus oli kans semmonen työmaa että oksat pois. Katkesi sisään ja ei paskat poranterätkää uponneet nii sulatin isolla kolvilla pois
    Oma kokemus aika vastaava. Eivät irtoa ehjänä ja haastavia paikalleen tungettavia. Vasemmalta takaa on pultti poikki, mutta tuskin se anturi ilmankaan putoaa.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Kuuluuko E46:ssa ylemmän sulakerivin sulakkeet olla jännitteettömiä kunnes avainta käännetään vai kuuluisiko niihin tulla jännite aina?
    Originally posted by |makke View Post
    Voisiko joku ottaa nyt yleismittarin käteen ja mitata tuleeko ylempään riviin jännite jos avain ei ole virtalukossa?
    Kyllä joku tietää tähän vastauksen

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by 5/5 View Post
    Onko jollain tietoa sopivan kokoisesta oikee etu abs anturista, kun motonetin ja yksi eBayn anturi on liian paksuja. Vanha anturi lähti vetämällä irti ja uudet on n.3mm paksumpia. Jos jollain tietoa, niin laita linkki vaikka ebayhin. E46 316i -99 sedani.
    Itekki katoin ku kesäl vaihdoin anturi että uusi liia paksu. Mittasin tönärillä reijän ja anturin, totesin että pitäs mennä mut ei menny. Noh vähä ku hiomapaperilla pyöräytti reikää ja liukastutti anturia nii meni se sitten. Entisen irroitus oli kans semmonen työmaa että oksat pois. Katkesi sisään ja ei paskat poranterätkää uponneet nii sulatin isolla kolvilla pois

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Originally posted by Garash View Post
    Tuli laitettua bensa 46seen(m52tu) polttoainekäyttöinen lisälämmitin talvea varten ja varmaan hyvä olisi uusia akkukin. Minkälainen akku kannattaa ottaa mikä kestäis mahd. kauan ilman latausta? Pääosin lyhyttä muutaman kilsan työmatkaa tulee ajettua. Mitä lukemia noista akuista kannattaa tuijottaa jos hyvän haluaa? Vai otanko esim. dieseliin tarkoitetun akun?
    AGM-akku ehdottomasti jos on pätkäajoa lisälämppärin kanssa. Jaksaa paremmin kylmässä ja ottaa halukkaamin virtaa vastaan. Mieluiten toki suurin mitä sinne mahtuu ja laatumerkiltä kuten bosch. Hinnatkin tietysti nousee koon mukana että budjetin mukaan
    Last edited by Amigo; 01-11-2016, 18:53.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Akulla ei niin paljoa merkitystä kuin laturilla, se käytetty virta pitäisi ehtiä ladata takaisin lyhyessä ajassa ja pelkästään kylmä ilma rajoittaa latautumista.
    Käytännössä vakiolla akulla pärjäät ihan ok.
    Lyhyessä ajossa kannattaa ladata akkulaturilla kerran viikkoon akku ihan oikeasti täyteen lämpöisessä yön yli.
    Eipä tuo nykyinen akkukaan hyvä ole, niin joutuu muutenkin uusimaan.
    Jos otan vaan niin ison aH määrällä olevan akun mitä akkukoteloon mahtuu ja välillä lataa akun täyteen niin pärjännee ihan hyvin :think

    Leave a comment:

Working...
X