E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vam0s
    replied
    Mitenköhän sais avaimen kantamaa kasvatettua? Paristot vaihtamalla ottaa nyt jo sen 5m kun ennen piti olla ihan vieressä. Toisessa coupessa ottaa helposti lähes 100m päästä

    Leave a comment:


  • 5/5
    replied
    Rupes kesken ajon kardaani kolisemaan satunnaisesti ja kun ottaa vedon pois hetkeksi (kun kolisee) niin kolina lakkaa vähäksi aikaa.
    Varmaan rättinivel tai kannatin laakeri paskana, mutta onko toivoakaan saada vaihdettua osia, jos ajaan auton pukeille? Samalla vaihdan molemmat kikkareet, mutta onko siälä muita romuja mitä kannattaa vaihtaa.

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Ite laitoin alvadista Jokku halvimmat n. 100 yhteesä nii toinen on nyt kolmatta vuotta ja toinen on vaihdettu kahdesti sen jälkeen

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by Kojontti View Post
    E46 x kaipaa uusia etutukivarsia, onko kokemuksia tarviketukivarsista. Varsinkin että mitä kannattaa välttää...
    Mulla on jotki saksalaiset noname tukivarret ja takahelat , sarja maksoi yht 170e muistaakseni vs motonet 300e. Saas nähä koska joutuu vaihtaa.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Kojontti View Post
    E46 x kaipaa uusia etutukivarsia, onko kokemuksia tarviketukivarsista. Varsinkin että mitä kannattaa välttää...
    Harkitsisin vain Lemförderiä (eli ZF:n tuotemerkkiä).

    Leave a comment:


  • Kojontti
    replied
    E46 x kaipaa uusia etutukivarsia, onko kokemuksia tarviketukivarsista. Varsinkin että mitä kannattaa välttää...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Wille87 View Post
    Mitä pitäs alkaa korjaamaan vielä että lähtis käyntiin? nokan ja kampiakselin tunnistimet vaihdettu

    [ATTACH]140312[/ATTACH]
    Voisit aloittaa vaikka laittamalla kuvan, josta saa jotain selvää. Siellä taisi olla koodia bensapumpun releestä, pyöriikö pumppu ja haiseeko bensa kun starttaat?

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied


    Mihis tuo letku nro 5 menee? On halki tuosta alusta.. Jonnekin imusarjan alle sukeltaa



    Ja tuosta nuo nro 7 letkut 3 kpl oli halki, kaks jo vaihdoin.. Noi ilmeisesti jotain alipaineletkuja? Mitään käyntihäiriöitä ei ollu vaikka nuo oli halki

    Leave a comment:


  • Wille87
    replied
    Mitä pitäs alkaa korjaamaan vielä että lähtis käyntiin? nokan ja kampiakselin tunnistimet vaihdettu



    Last edited by Wille87; 13-03-2023, 13:42.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Zanddu View Post
    Moikka!
    Tarvis jeesiä e46:sen kanssa. Kyseessä siis 316 m43b19 koneella.
    Ongelmana on se, että lopetti lämpöisen ilman puhaltamisen ehkä noin viikko sitten. Jäähdytysnestettä on vuotanut jo tosi pitkään ja se on paikallistettu syyläriin päätyyn. Se ei ole kuitenkaan ennen haitannut, koska toiminut moitteettomasti nesteitä lisäämällä. Pari viikkoa sitten kovimmilla pakkasilla nesteet pääsi jäätymään, oli tosin nestevajausta silloin että ei sen puoleen hajottanut mitään. Sulatuksen ja uusien nesteiden jälkeen toimi taas ihan hyvin, tuota edellämainittua vuotoa lukuunottamatta. Sitten eräänä päivänä naikkosen ajossa tuo lopetti lämpösen ilman puhaltamisen(olin itse ajanut sillä aamulla ja silloin vielä tuli lämpöstä). Kyseisen päivän iltana pari kertaa puhalsi satunnaisesti lämmintä ilmaa vähän aikaa, mutta sen jälkeen on tullut vain kylmää.
    Missähän voisi olla vika? Missä tuossa sijaitsee vesiventtiili tai lämppärin kenno(olisko mahdollista että tämä olisi tukossa)? Tai onko tuossa jotain kiertovesipumppua, mikä kierrättää nesteen lämppärin kennolle?
    Jos pitempään ajaa, niin höyryä nousee konehuoneesta, mutta se ilmeisesti tulee tuosta syylärin halkeamasta. Onko normaalia? Ja uusi syyläri tulee ensi viikolla, mutta ei tuo ongelma varmaan kokonaan siitä johdu.
    Paikkausainetta on kokeiltu sen jälkeen, kun ei puhaltanut ollenkaan lämmintä.
    Se paikkausaineen laittaminen oli se viimeinen erhe. Nyt siellä on sitten sitä ainetta vähän kaikkialla tukkimassa ja estämässä lämmön siirtymistä. Syylärin vaihdoin jälkeen pitäisi se jäähdytysjärjestelmä puhdistaa huolellisesti. Vesiventtiili luultavasti lopetti toimintansa silloin kun lämpimän tulo loppui. Eli se vaihtoon. Löytyy kun seuraat kennolle meneviä letkuja. Kyllähän se on ihan normaalia, että höyryä nousee kun syyläri vuotaa.

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Vesiventtiili tuppaa jumimaan... Mulla joskus tulee vain kuumaa..olikos se siinä ilmansuodatin kotelon takana...

    Leave a comment:


  • Zanddu
    replied
    Moikka!
    Tarvis jeesiä e46:sen kanssa. Kyseessä siis 316 m43b19 koneella.
    Ongelmana on se, että lopetti lämpöisen ilman puhaltamisen ehkä noin viikko sitten. Jäähdytysnestettä on vuotanut jo tosi pitkään ja se on paikallistettu syyläriin päätyyn. Se ei ole kuitenkaan ennen haitannut, koska toiminut moitteettomasti nesteitä lisäämällä. Pari viikkoa sitten kovimmilla pakkasilla nesteet pääsi jäätymään, oli tosin nestevajausta silloin että ei sen puoleen hajottanut mitään. Sulatuksen ja uusien nesteiden jälkeen toimi taas ihan hyvin, tuota edellämainittua vuotoa lukuunottamatta. Sitten eräänä päivänä naikkosen ajossa tuo lopetti lämpösen ilman puhaltamisen(olin itse ajanut sillä aamulla ja silloin vielä tuli lämpöstä). Kyseisen päivän iltana pari kertaa puhalsi satunnaisesti lämmintä ilmaa vähän aikaa, mutta sen jälkeen on tullut vain kylmää.
    Missähän voisi olla vika? Missä tuossa sijaitsee vesiventtiili tai lämppärin kenno(olisko mahdollista että tämä olisi tukossa)? Tai onko tuossa jotain kiertovesipumppua, mikä kierrättää nesteen lämppärin kennolle?
    Jos pitempään ajaa, niin höyryä nousee konehuoneesta, mutta se ilmeisesti tulee tuosta syylärin halkeamasta. Onko normaalia? Ja uusi syyläri tulee ensi viikolla, mutta ei tuo ongelma varmaan kokonaan siitä johdu.
    Paikkausainetta on kokeiltu sen jälkeen, kun ei puhaltanut ollenkaan lämmintä.

    Leave a comment:


  • Pekumie
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Sama uutinen täältäkin, viime viikon lopulla kysäisin ja juuri tulin kuskin airbägin vaihdosta. Auto siis E46 -04 M-sport ratilla. Aikaa meni 40 minuuttia kun olin pikkasen etuajassa.
    Omassa tais mennä kaikenkaikkiaan 9min koko suorituksessa

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Pekumie View Post
    Taitaa tuo kuskin bägin vaihto koskea suht laajaa osaa nelikutosista, alkuviikosta kysyin koskeeko omaa ja nyt on jo uusi paikallaan.
    Sama uutinen täältäkin, viime viikon lopulla kysäisin ja juuri tulin kuskin airbägin vaihdosta. Auto siis E46 -04 M-sport ratilla. Aikaa meni 40 minuuttia kun olin pikkasen etuajassa.

    Leave a comment:


  • Pekumie
    replied
    Taitaa tuo kuskin bägin vaihto koskea suht laajaa osaa nelikutosista, alkuviikosta kysyin koskeeko omaa ja nyt on jo uusi paikallaan.

    Leave a comment:

Working...
X