Onko kellään ollu tuulitunnelin räppänöiden ohjauksessa vikaa? Järkeen kävis et ne kylmään on kii ja kun lämpii ni aukee . Vai?
E: siellä on joku sähköohjattu alipaineventtiili kaiketi 11747810831. Voiskohan sen toimintaa jollain katella?
Sigun peli kyseessä.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä pitää ilman hirveätä sahaamista näillä keleillä käynnistyä vaikka kaikki hehkut olisi pimeänä. Suuntaisin katseeni suuttimiin. Näistä kannattaa katsoa korjausarvot ja mitataohivuodot. Samalla kannattaa vilkaista sitten käynnistyksen aikana rail-paine.Originally posted by susi_ihminen View PostMikähän mahtaisi olla vikana kun ei meinaa auto kylmänä lähteä käyntiin. Saa sahata perkeleesti ja sitten jos lähtee niin hirveän savupilven saattelemana, sitten kun on hetken ajellut niin lähtee aina kivasti käyntiin.
Voisko olla jokin suodatin tukossa? Tai sitten hehkut?:think
Kuinkas kallis/vaikea remontti on noiden hehkujen vaihto?
Auto siis 320d -136HV
Leave a comment:
-
320d kylmäkäynnistys
Mikähän mahtaisi olla vikana kun ei meinaa auto kylmänä lähteä käyntiin. Saa sahata perkeleesti ja sitten jos lähtee niin hirveän savupilven saattelemana, sitten kun on hetken ajellut niin lähtee aina kivasti käyntiin.
Voisko olla jokin suodatin tukossa? Tai sitten hehkut?:think
Kuinkas kallis/vaikea remontti on noiden hehkujen vaihto?
Auto siis 320d -136HV
Leave a comment:
-
Originally posted by Amigo View PostYleensä tuo viittaa imupuolen anturiin mutta voi vissiin tulla molemmista. Alkuperäistä Hellaa tilalle, tarvikkeet tuppaa reistailemaan noissa. Omassakin autossa tuli tuo koodi ja silloin ei kyllä ajossa huomannu mitään eroa, ymmärtääkseni auton pitäisi hätätilassa kuitenkin toimia kampiakselin antureilla jos nokka akselin anturit ei toimi. Tarkista noiden antureiden sulake, eli tuo 20 A konetilasta: http://blog.bavauto.com/wp-content/u...-Pack-0281.jpg
Sulake kunnossa. Täytyy odotella toi toinen anturi ja kokeilla jos se sillä. Mitähän tuolle osais sitten tehä jos ei lähde käyntiiin?
Leave a comment:
-
Ei vaikutusta puhaltimen asennolla, ajaessa alkoi nyt myös tekemään välillä samaa kierrosten heijausta 1500-2000 kierroksessa.Originally posted by Esal View PostKierrosten heittely johtuu varmaan siitä sähköisestä lisälämmittimestä joka ottaa ihan hirveesti virtaa, samalla auton valot yms. välkkyy. Kokeile laittaa lämmityslaite kiinni, eli puhallus kokonaan pois niin pitäisi lakata heijaus?
Tuosta lämpimänä sahauttamisesta en tiedä, olisko se nyt se kampiakselin asentotunnistin...?
Leave a comment:
-
Yleensä tuo viittaa imupuolen anturiin mutta voi vissiin tulla molemmista. Alkuperäistä Hellaa tilalle, tarvikkeet tuppaa reistailemaan noissa. Omassakin autossa tuli tuo koodi ja silloin ei kyllä ajossa huomannu mitään eroa, ymmärtääkseni auton pitäisi hätätilassa kuitenkin toimia kampiakselin antureilla jos nokka akselin anturit ei toimi. Tarkista noiden antureiden sulake, eli tuo 20 A konetilasta: http://blog.bavauto.com/wp-content/u...-Pack-0281.jpgOriginally posted by Wille87 View Postkysästään tässäkin kun, e46 sammu tienposkeen anto koodiks p0340 eli nokan asentotunnistin? vaihoin imu puolelle tunnistimen mutta ei käynnisty vielä. Voisiko olla se toinen pakopuolen tunnistin mykkä?
Leave a comment:
-
Kierrosten heittely johtuu varmaan siitä sähköisestä lisälämmittimestä joka ottaa ihan hirveesti virtaa, samalla auton valot yms. välkkyy. Kokeile laittaa lämmityslaite kiinni, eli puhallus kokonaan pois niin pitäisi lakata heijaus?Originally posted by topiiz View Poste46 330d automaatti, ongelmana kierrosten heijjaaminen tyhjäkäynnillä ja lämpimällä koneella joutuu starttaamaan pitkään ennenkuin lähtee käyntiin. Kierrosten heittely satunnaista tyhjäkäynniltä n.1500 kierrokseen asti. Ei tee aina tätä. Mistäs lähteä etsimään vikaa?
Tuosta lämpimänä sahauttamisesta en tiedä, olisko se nyt se kampiakselin asentotunnistin...?
Leave a comment:
-
Originally posted by jr66 View PostTäh ? Miksi muuttuisi, säädätkö jotakin raidetangon päätä tjs. samalla ?
Tätä asiaa nyt käytännössä oli tarkoitus kysyä. Pitäs saada kulmat sellaiseksi ettei vetele urissa (lue: että vetelisi mahdollisimman vähän) ja kesärenkaat se ongelma on vetelyn suhteen on. Asiaa voisi jatkaa uraherkkyystopicissa, kun ei nää nyt välttämättä tänne niin kuulu. Kirjottelen sinne jossain vaiheessa.Originally posted by MNi View PostKulmathan ei muutu vaikka renkaat vaihtaakin. Leveillä takavalsseilla vaan olisi parempi saada takarenkaat liki pystyyn, vähemmän siis negatiivista camberia kuin 225/40R18 renkaille.
Jep, mielummin silti säädättäisin kesärenkailla nuo kulmat. Talvella pehmeemmät renkaat ja antaa enemmän anteeksi.Originally posted by MNi View PostSuuntauksessa pitää siis pyytää ottamaan huomioon kesärenkaiden koko. Tietty noin leveillä ja matalaprofiilisilla renkailla pyöräyttää kesän puolessa välissä renkaat toisin päin valsseille niin että taka-akselilla sisäreuna vasemmalta puoleta vaihtuukin oikean puolen ulkoreunaksi.
Leave a comment:
-
e46 330d automaatti, ongelmana kierrosten heijjaaminen tyhjäkäynnillä ja lämpimällä koneella joutuu starttaamaan pitkään ennenkuin lähtee käyntiin. Kierrosten heittely satunnaista tyhjäkäynniltä n.1500 kierrokseen asti. Ei tee aina tätä. Mistäs lähteä etsimään vikaa?Last edited by topiiz; 14-11-2016, 19:10.
Leave a comment:
-
kysästään tässäkin kun, e46 sammu tienposkeen anto koodiks p0340 eli nokan asentotunnistin? vaihoin imu puolelle tunnistimen mutta ei käynnisty vielä. Voisiko olla se toinen pakopuolen tunnistin mykkä?
Leave a comment:
-
Ihan ylimmäiset sulake paikat 1,3,5,7 jne 16,18,20,jne kaikki tyhjiä seuraava rivi tuossa peilin asennuksen yhteydessä mitattu seuraava rivi alaspäin tulee virrat vain avimen ollessa virta aennossa siinä rivissä on muutama sulake jo käytössä ja muutamassa tuleva virtaliitin ja loput tyhjiä,jos aiot niitä tulevia virtaliitinpaikkoja hyödyntää pitää niihin hankkia myös lähtevää virtaa varten sopiva liitin. :thinkOriginally posted by |makke View PostVoisiko joku ottaa nyt yleismittarin käteen ja mitata tuleeko ylempään riviin jännite jos avain ei ole virtalukossa?
Leave a comment:
Leave a comment: