E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |makke
    replied
    Kuuluuko E46:ssa ylemmän sulakerivin sulakkeet olla jännitteettömiä kunnes avainta käännetään vai kuuluisiko niihin tulla jännite aina?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Henkka992 View Post
    Mitkä valot pitäs palaa nelikutosessa sedanissa, siinä kontinluukussa? Leimalla ei tullu sanomista niistä mutta varotusvalot palaa mittaristossa ja ne on pimeenä:think:think Kilvenvalot toimii normaalisti.
    Huomiovalot kontin luukussa pitäisi palaa. Tyyppivika, kuorii johdot paljaaksi/poikki kumisukan sisältä. Joko polyuretaani/silikonipintaiset kaapelit tilalle tai SenCom Kabeltechnikin valmis korjaussarja. Maakarvoja ei kannata kytkeä summassa. Katso myös rungon takavalojen polttimolevy, tyypillisesti maajohtimen liittimen mitoitus on pienehkö, voi sulattaa liittimen. Tee ohitus maakarvalle, katso hakusana "bmw e46 tail light ground problem".

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Originally posted by Henkka992 View Post
    Mitkä valot pitäs palaa nelikutosessa sedanissa, siinä kontinluukussa? Leimalla ei tullu sanomista niistä mutta varotusvalot palaa mittaristossa ja ne on pimeenä:think:think Kilvenvalot toimii normaalisti.
    Faceliftissä takavalot palaa myös siinä kontin puolella mut preface taitaa olla pelkästään sumuvalo ellen ihan väärässä ole?

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    e46 valo ongelma

    Mitkä valot pitäs palaa nelikutosessa sedanissa, siinä kontinluukussa? Leimalla ei tullu sanomista niistä mutta varotusvalot palaa mittaristossa ja ne on pimeenä:think:think Kilvenvalot toimii normaalisti.

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    Originally posted by BMW3 View Post
    02vuosmallinen... Inpalla ja bmwwhatilla koitettu..
    Hox Hox. Auto löhti käymään. Kävikin tyhjäkäyntiä nätistee, koeajolla huomattiin että vapaalla ei ota kierroksia ylitse 3500. Vaihde päällä ei ota kierroksia käytännössä ollenkaan. Kesken koeajon sammui kun heitettin N vaihteelta D:lle. Ampui paisarista nesteet ulos..Eikä lähtenyt enään käymään.. Hermo meni ja auto jäi sinne.. Mistäs tällä kertaan lähtään etsimään vikaa?

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Millä kaikilla laitteilla on yritetty lukea koodeja? Siksi kyselen, että voi kieliä isommasta ongelmasta auton sähköjen kanssa, jos siihen ei saa testerillä mitään yhteyttä. Testerillä näkisi siirto ja rail-paineet.

    Ajonesto ongelmat kyllä yleensä estää käynnistymisen, auton ei sen takia kyllä enää pitäisi sammua, jos sen saa käyntiin. Huono käynnistyminen voi johtua esim vuotavasta suuttimesta. Suuttimien ohivuotojen mittaus on helppo tehdä itse. Minkä ikäinen auto? Onko VP44 pumpulla? Noista pumpuista menee aivot rikki todella yleisesti.
    02vuosmallinen... Inpalla ja bmwwhatilla koitettu..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BMW3 View Post
    Elikkä 320D ei lähde käyntiin. Startti pyörittää konetta välillä lupailee ja pysyy käynnissä max 10s jonka jälleen sammuu. Ei anna antaa kierroksia yhtään käydessään..

    Vikakoodien luku ei ole tähän mennessä onnistunut millään laitteella joten "viat lukuun huudot voidan unohtaa"

    Vaihdettuja osia tähän mennessä
    Turbo(vaihdon jälkeen toimi moitteetta 1000km, jonka jälkeen auto meni vuotavan vesipumpun takia odottaman huoltoaan)

    Polttoaine ja polttoaineen suodatin. Polttoainepumput surraa ja siirtopumppu siirtää dieseliä(testattu auton alta suodattimesta letku irti ja virrat päälle, polttoainetta tulee)

    Katit tyhjätty molemmat kun epäilyksenä oli tukkeutunut katti..

    Akku vaihdettu

    Voisikohan vika olla ajonestossa? Ajoneston releen ja sulakkeen sijainti ois nyt näin alkuun etsinnässä, suuntaa antavat ohjeet olisi hienoa, englanti ei oikein taivu niin ulkomaisilta foorumeilta vaikeahko etsiä neuvvoa.

    Autohan kävi ja toimi ennen seisontaa vallanmainiosti. Seisoi muutaman kuukauden jonka jälkeen alkoi tämä hässäkkä.
    Millä kaikilla laitteilla on yritetty lukea koodeja? Siksi kyselen, että voi kieliä isommasta ongelmasta auton sähköjen kanssa, jos siihen ei saa testerillä mitään yhteyttä. Testerillä näkisi siirto ja rail-paineet.

    Ajonesto ongelmat kyllä yleensä estää käynnistymisen, auton ei sen takia kyllä enää pitäisi sammua, jos sen saa käyntiin. Huono käynnistyminen voi johtua esim vuotavasta suuttimesta. Suuttimien ohivuotojen mittaus on helppo tehdä itse. Minkä ikäinen auto? Onko VP44 pumpulla? Noista pumpuista menee aivot rikki todella yleisesti.

    Leave a comment:


  • BMW3
    replied
    Elikkä 320D ei lähde käyntiin. Startti pyörittää konetta välillä lupailee ja pysyy käynnissä max 10s jonka jälleen sammuu. Ei anna antaa kierroksia yhtään käydessään..

    Vikakoodien luku ei ole tähän mennessä onnistunut millään laitteella joten "viat lukuun huudot voidan unohtaa"

    Vaihdettuja osia tähän mennessä
    Turbo(vaihdon jälkeen toimi moitteetta 1000km, jonka jälkeen auto meni vuotavan vesipumpun takia odottaman huoltoaan)

    Polttoaine ja polttoaineen suodatin. Polttoainepumput surraa ja siirtopumppu siirtää dieseliä(testattu auton alta suodattimesta letku irti ja virrat päälle, polttoainetta tulee)

    Katit tyhjätty molemmat kun epäilyksenä oli tukkeutunut katti..

    Akku vaihdettu

    Voisikohan vika olla ajonestossa? Ajoneston releen ja sulakkeen sijainti ois nyt näin alkuun etsinnässä, suuntaa antavat ohjeet olisi hienoa, englanti ei oikein taivu niin ulkomaisilta foorumeilta vaikeahko etsiä neuvvoa.

    Autohan kävi ja toimi ennen seisontaa vallanmainiosti. Seisoi muutaman kuukauden jonka jälkeen alkoi tämä hässäkkä.

    Leave a comment:


  • jonppa4
    replied
    e46 320 m54b22 kylmäkäynnistys ongelmia

    Eli autona 320 m54b22 joka ei tykkää kylmänä lähteä käyntiin ilman kaasua. ja käyntiin kun saa ja lähtee ajamaan kylmällä koneella niin tuntuu että tukehtuu eikä kärsi kaasua painaa ollenkaan.

    vikakoodia antoin katalysaattorin jälkeiselle lambdalle, mutta sillä ei pitäisi olla vaikutusta kylmäkäynnistykseen?
    käytin autoa korjaamolla eikä imuvuotoja löytynyt eikä vialle löytynyt selitystä.

    elikkäs kaikki neuvot olisi tervetulleita ennen kun ilmat kylmenee entisestään!

    Leave a comment:


  • Siirry
    replied
    Emission control-air pump

    Onko normaalia että tuonne ilmapumppuun ja siitä eteenpäin pääsee hieman vettä? Mistä se johtuu? Autona 316i -00

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Sampoq View Post
    Joo termostaatin pistän vaihtoon, salavalikko näytti lämmöiksi vain 75° vaikka neula on normaalissa.
    Nesteen luulen hävinneen pikkuhiljaa ja se nyt sattu yhtaikaa ton termarin kaa.
    Seuraile sitä nestettä, omassa 330xd tullut jo monta kertaa tuo nestehävikki. Alkaa pikkuhiljaa mutta lisääntyy kokoajan, eikä meinaa löytyä vuoto ennenkun saa lisätä melkein päivittäin. Ensin se muovi/bakeliitti yhde siinä keskellä imusarjan alla ja toisena perinteinen paisuntasäiliö, lisäksi on mennyt jäähdytin ja ilmausruuveja. Ei näy paisarin halkeema, mutta koneen ollessa kuuma ja paineet päällä suihkuaa hienona sumuna konehuoneeseen.

    Leave a comment:


  • Sampoq
    replied
    Joo termostaatin pistän vaihtoon, salavalikko näytti lämmöiksi vain 75° vaikka neula on normaalissa.
    Nesteen luulen hävinneen pikkuhiljaa ja se nyt sattu yhtaikaa ton termarin kaa.

    Leave a comment:


  • Aaqee
    replied
    Originally posted by Sampoq View Post
    2002 320da 110kw, lämmöt nousee vähän ja elää kuormituksen mukaan. Eli jos ajaa esim 80kmh lämmöt jää toisen viivan kohdille, 120kmh lämmöt nousee keskelle normaaliin eikä siitä enempää nouse. Nopeuden laskiessa myös lämmöt laskevat.
    Alkoi siitä kun nestevalo sytty ajaessa ja pysähtyessä sammu. Lisäsin n.0,8l nestettä, ilmaruuvin avatessa tulee mestettä kyllä.
    Mikähän mahtaa mättää?
    Termostaatti ehkä. Omassa autossa piti lämpöjä paremmin moottoritiellä mutta kaupungissa ja hitaammalla maantiellä neula laski selvästi.
    EDIT: en osaa sanoa onko tuolla nestevalolla tekemistä tämän kanssa, normaalistihan nestettä ei kulu
    Last edited by Aaqee; 17-10-2016, 09:45.

    Leave a comment:


  • OEM
    replied
    Originally posted by OEM View Post
    Oukhei, täytyy tutkailla jos vika löytyisi.
    Itse itselleni vastaten, sielläpä oli mekanismit kuivanneet, rasvaa väliin ja lähti toimimaan.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Mites näistä lähtee ulkopuoliset sivuikkunalistat irti? Kuskin oven lista ja takaoven lista ikävästi turvonnut joten ne voisi vaihtaa.

    Leave a comment:

Working...
X