E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dabbe
    replied
    Originally posted by Henkka992 View Post
    Mitenkä pitkään menee vaihtaessa molemmat käsijarruvaijerit ??? ? Käytössä nosturi monttu sun muut.

    Varasin ajan ja sanovat et menee pari tuntii, nyt auto kummiski ollu jo 6h ja ku soitin nii sanovat että joutuu taka akselin irrottamaan kokonaaan et saa vaihettuu:think

    onpa ammattilainen asialla, jos käsijarruvaijerin takia irrottaa taka-akselin itellä meni varmaan max 2h molempien vaihdossa, kukin tosin tyylillään.
    Last edited by dabbe; 11-11-2016, 23:21.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Originally posted by Henkka992 View Post
    Mitenkä pitkään menee vaihtaessa molemmat käsijarruvaijerit ??? ? Käytössä nosturi monttu sun muut.

    Varasin ajan ja sanovat et menee pari tuntii, nyt auto kummiski ollu jo 6h ja ku soitin nii sanovat että joutuu taka akselin irrottamaan kokonaaan et saa vaihettuu:think
    Itse kun tein homman niin oli akseli kokonaan pois mutta myös vaihdoi kaikki puslat ymsyms..
    Väitän silti vahvasti että vaijerit saa pois ja uudet tilalle ilman akselin irrotusta.
    homma nyt on jo melkeen korjaamontason laitteilla helpompi että irrotteleen sen akselin

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by |makke View Post

    Eli jos nyt teen nelipyöräsuuntauksen talvirenkailla, niin muuttuuko kulmat kun vaihdan kesärenkaat alle?
    Täh ? Miksi muuttuisi, säädätkö jotakin raidetangon päätä tjs. samalla ?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Onko merkitystä tekeekö nelipyöräsuuntauksen nyt 18" talvirenkailla vai keväällä 19" kesärenkailla?

    Talvirenkaat:
    Edessä 8x18 ET40 vanne 225/40R18 kumilla
    Takana 9x18 ET40 vanne 225/40R18kumilla

    Kesärenkaat
    Edessä 8,5x19 ET40 vanne 225/35R19 kumilla
    Takana 10x19 ET35 vanne 265/30R19 kumilla

    Eli jos nyt teen nelipyöräsuuntauksen talvirenkailla, niin muuttuuko kulmat kun vaihdan kesärenkaat alle?
    Kulmathan ei muutu vaikka renkaat vaihtaakin. Leveillä takavalsseilla vaan olisi parempi saada takarenkaat liki pystyyn, vähemmän siis negatiivista camberia kuin 225/40R18 renkaille. Muuten 265-levyiset renkaat kuluvat sisäreunaltaan. Jos Hemi sattuisi lukemaan niin voisi kertoa sopivat kulmat.

    Suuntauksessa pitää siis pyytää ottamaan huomioon kesärenkaiden koko. Tietty noin leveillä ja matalaprofiilisilla renkailla pyöräyttää kesän puolessa välissä renkaat toisin päin valsseille niin että taka-akselilla sisäreuna vasemmalta puoleta vaihtuukin oikean puolen ulkoreunaksi.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Onko merkitystä tekeekö nelipyöräsuuntauksen nyt 18" talvirenkailla vai keväällä 19" kesärenkailla?

    Talvirenkaat:
    Edessä 8x18 ET40 vanne 225/40R18 kumilla
    Takana 9x18 ET40 vanne 225/40R18kumilla

    Kesärenkaat
    Edessä 8,5x19 ET40 vanne 225/35R19 kumilla
    Takana 10x19 ET35 vanne 265/30R19 kumilla

    Eli jos nyt teen nelipyöräsuuntauksen talvirenkailla, niin muuttuuko kulmat kun vaihdan kesärenkaat alle?
    Foorumilla on nyt sellainen tilanne että, Joudut 2kk odottamaan oikeaa vastausta...��

    mutta ainakaan itse en ole säädättänyt kuin toisilla vanteilla jos kahta eri kokoa rengassarjat.
    Renkaan halkaisija ei kuitenkaan muutu montaa milliä.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Onko merkitystä tekeekö nelipyöräsuuntauksen nyt 18" talvirenkailla vai keväällä 19" kesärenkailla?

    Talvirenkaat:
    Edessä 8x18 ET40 vanne 225/40R18 kumilla
    Takana 9x18 ET40 vanne 225/40R18kumilla

    Kesärenkaat
    Edessä 8,5x19 ET40 vanne 225/35R19 kumilla
    Takana 10x19 ET35 vanne 265/30R19 kumilla

    Eli jos nyt teen nelipyöräsuuntauksen talvirenkailla, niin muuttuuko kulmat kun vaihdan kesärenkaat alle?

    Leave a comment:


  • Pekumie
    replied
    Tekeekö tuo sähköinen lisävastus(aux heater) aina sitä tuttua tyhjäkäynnin humppausta kylmänä? Aiempina talvina on humppaillut, mutta nyt loistaa poissaolollaan. Inpa näyttää vastuksen olevan päällä, kun kävin testailemassa, eikä vikakoodejakaan löydy. :think Inpalla säätelin myös lämmittimen vastuksen tehoa, eikä mitään vaikutusta käyntiin.

    Leave a comment:


  • Henkka992
    replied
    Käsjarrun vaihto

    Mitenkä pitkään menee vaihtaessa molemmat käsijarruvaijerit ??? ? Käytössä nosturi monttu sun muut.

    Varasin ajan ja sanovat et menee pari tuntii, nyt auto kummiski ollu jo 6h ja ku soitin nii sanovat että joutuu taka akselin irrottamaan kokonaaan et saa vaihettuu:think

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Joo ei ollu apukuskin bägiä vaihettu. Molemmat vaihtavat samalla kertaa, kunhan saavat kuskin bägejä tonteille.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Pitääpä huomenna soittaa ja huvikseen kysäistä. Heinäkuussa tuli tämä e46 ja en tiiä onko vaihettu bagiä, kun omistajia vaihtunu parin vuoden aikana pari kertaa.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Jos kamppis on menny jo ohi, mutta bagiä ei ole vaihdettu, niin kannattaako sitä edes kysellä että vieläkö vaihtavat jos auto kuuluu niihin malleihin joihin sen vaihtoivat?
    Kuitenkin turvallisuusvarusteesta kyse, niin luulisi että kuuluisi vaihtaa. :think

    Milloin tuo apumiehen puolen kamppis oli?
    Kyllä ne kamppikset siellä näkyy vuosia. Siitä en tiedä miten se vaihtaminen tälläisen ajan jälkeen. Luulisi vaihtavan, eikä näitä kamppiksia taida olla edes kuin näihin turvallisuus asioihin liittyen näin vanhoissa autoissa.
    Uudemmissa varmaan jotain teknisiäkin huolia hoidetaan takaisin kutsuissa, esim e61:n virtakaapeli suojaus jne

    Pitäisihän tästä kirjekkin tulla kotiin mutta joillain autot vaihtuu, posti kadottaa kirjeitä jne eikä kaikki käytä autoa huollossa bmwllä että kuulisi sitäkään kautta.

    Olisko tosta joku 2v kun se tuli, omalle varattiin aika samantien ja nytkin varattoon osa kun
    Olivat jo ehtineet saksasta loppua. Niin ei saanut suoraan ajan varausta

    Parasta on itse soittaa ja kysyä jos ei kirjettä jaksa odottaa.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Ei, jos olisi olisin kirjannut.
    Ei tainnut viimeksikään olla kuin muutama malli mihin ei olisi hanttarin bagiä tarvinnut vaihtaa
    Jos kamppis on menny jo ohi, mutta bagiä ei ole vaihdettu, niin kannattaako sitä edes kysellä että vieläkö vaihtavat jos auto kuuluu niihin malleihin joihin sen vaihtoivat?
    Kuitenkin turvallisuusvarusteesta kyse, niin luulisi että kuuluisi vaihtaa. :think

    Milloin tuo apumiehen puolen kamppis oli?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    Kaks näitä nyt seisoo pihassa nii vois kysellä :think Oliko mitään tarkennusta korimallista / vuosimallista tms? :think
    Ei, jos olisi olisin kirjannut.
    Ei tainnut viimeksikään olla kuin muutama malli mihin ei olisi hanttarin bagiä tarvinnut vaihtaa

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    1:
    Tarviiko navisoittimen irroitus jotain erikoistyökaluja? youtube videoita katselin niin niissä käyttivät sellasia metallisia klipseja tms jolla saivat soittimen kyljestä pidikkeet vapautettua. Onnistuuko ilman vai pitääkö haalia jostain sellaiset?

    ainakaan schmiedmannin sivuilla esim ei löytynyt, sisustan listojen irroitukseen oli kyllä työkalut siellä.

    aux piuha lähti tulemaan saksanmaalta niin sitävarten pitäis soitin irroitella, eikö?

    2:
    business soitin taisi lähteä ruuveilla vaan irti? tuohon emännän kauppakassiinkin pitäisi piuha laittaa, mikä on odotellut jo pari kk hyllyssä asennusta

    3:
    Saako nelikutoseen hipaisuvilkkua koodailtua :think: passatissa tottui siihen ja se on ihan mukava varuste..
    1. Ainakaan kasettipesällä oleva ei tarvi ku ristipäämeisselin
    2. Sama kuin 1.
    3. Tähän oli joku lisäboksi mikä jutteli myös alpinen jonkun cd-vaihtaja mokkulan kanssa muttei jaksa muistaa nimeä. EDIT. Intravee II oli se nimi.
    Last edited by janne30; 09-11-2016, 21:30.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    1:
    Tarviiko navisoittimen irroitus jotain erikoistyökaluja? youtube videoita katselin niin niissä käyttivät sellasia metallisia klipseja tms jolla saivat soittimen kyljestä pidikkeet vapautettua. Onnistuuko ilman vai pitääkö haalia jostain sellaiset?

    ainakaan schmiedmannin sivuilla esim ei löytynyt, sisustan listojen irroitukseen oli kyllä työkalut siellä.

    aux piuha lähti tulemaan saksanmaalta niin sitävarten pitäis soitin irroitella, eikö?

    2:
    business soitin taisi lähteä ruuveilla vaan irti? tuohon emännän kauppakassiinkin pitäisi piuha laittaa, mikä on odotellut jo pari kk hyllyssä asennusta

    3:
    Saako nelikutoseen hipaisuvilkkua koodailtua :think: passatissa tottui siihen ja se on ihan mukava varuste..

    Leave a comment:

Working...
X