Kiitos vastauksista!
Olen koittanut kiillottaa umpioita mutta on niin syvälle syöpynyt että ei ole enää pelastettavissa. Onko kellään tietoa onko näissä karvalakkiversioissa noita ominaisuuksia että ovet menee lukkoon liikuttaessa ja turvavyön merkkivalon vilkkuminen? Mittaristossa on ainakin turvavyön merkkivalo mutta se palaa vain yhtä kauan kuin muutkin valot käynnistäessä. Lyhyemmillä matkoilla kun ei tule vyötä laitettua niin jos valo vilkkuisi ja summeri huutaisi niin olisi pakko laittaa. Ja saako tuolla carlyllä tai vastaavilla ohjelmilla esimerkiksi ulkolämpömittaria näkymään mittaristossa?
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
330i, öljynpaine...näkyykö jostain valikosta tai mistä mitataan ?
Leave a comment:
-
Onko sedanissa takaluukussa eroja vuosimallien välillä? Realoem näytti tuon oman räjäytyskuvissa, että luukku kävis 8/01 jälkeen valmistetuista. Mutta mahtaako niissä eroja olla? Olis tarjolla 1/01 valmistetusta autosta luukku.
Leave a comment:
-
Mankuh;
Ajovalojen lasien vaihdoissa en ole itse ainakaan vaihtanut tiivisteitä, kuminhoitoainetta/silikoonia olen laittanut ja lasiin ei ole kertynyt kondensaatiota. Oletko kokeillut hioa/kiillottaa niitä ennenkuin ostat uudet?
Kannattaa myös vaihtaa ketjunkiristin päivitettyyn versioon jollei sitä ole varmuudella tehty (riippumatta kilometreistä). Helppo vaihtaa ja edullinen osa.
Leave a comment:
-
Sinuna veisin kardaanin johonkin kardaanipajalle, luulisi löytyvän sunki kotikaupungista. Omani korjautin kun tärräsi, 300€ irroituksineen yms.Originally posted by Mankuh View PostMoro. Pari viikkoa sitten ostin ensimmäisen bemarini, 316i 1.8 bensa 2004 ( tiedän että työnsin käteni paskaan, siitä ei sen enempää
), ja nyt olisi pari kysymystä autoon liittyen mihin en haulla enkä Googlella löytänyt yksipuolista vastausta.
Kardaani jyrrää ja korjaamolla kerrottiin että koko kardaani täytyy vaihtaa. Käykö mikä tahansa kardaani kunhan on samasta korimallista vai pitääkö olla samalla koneella?
Saako manuaali-ilmastoinnin paneelin laitettua vaihdekepin edessä olevaan lokeroon jos haluaa laittaa 2-din soittimen? Osa on sitä mieltä että onnistuu ja osa väittää että ei onnistu.
Vakiokaiuttimet on ovissa ilmeisesti 6,5"? Sopiiko sinne esim 65mm asennussyvyydellä olevat kaiuttimet? Onko hattuhyllyllä myös 6,5" kaiuttimet?
Saako jollain konstilla vilkut vilkahtamaan kun ovet laittaa lukkoon? Ohjekirjasta luin että jostain saisi myös esim. ovet menemään lukkoon liikkeelle lähdettäessä ja turvavyön merkkivalon palamaan jos vyö ei ole kiinni?
Pitääkö ajovalojen lasien vaihdon yhteydessä tilata myös uudet tiivisteet niille?
Jos tahdot tarkistaa käykö jokin osa sun autoon, tai missä autoissa samaa osaa on käytetty, näät sen www.bmwfans.info sivuilta. Auton runkonumeron 7 vikaa merkkiä VIN kenttään. Räjäytyskuvista etsit kardaanin, painat osanumeroa ja missä autoissa sitä on käytetty. Ensikerralla osaat ja löydät etsimäsi nopeammin ja helpommin, ei tarvi vastausta odotella.
Manuaali-ilmastoinnin paneelin on ainaki joskus siirtäny sinne alemmas A.I nimimerkki, en nyt muista mitä työtä siihen liitty. Aikalailla sama prokkis kun autoilmastoinnin kanssa.
Linkki: http://www.cdlcforum.com/t4888-e46-kesalintta
Kuvapalvelin vanhana, mutta on tehtävissä.
Vilkut saat välkähtämään koodaanalla kännykällä+obd kaapelilla/sovittimella esim carly tai bmwwhat appseilla mitä niitä nyt on, läppäril myös NCSexpert on hyvä softa, saa dummy versiona.
Mä vaihtaisin tiivisteet uusiin vasta kun umpiot huurtuu, uusien tiivisteiden kanssa kerran niputin ja alkoi huurtua samantien. Toinen puoli oli vanhalla tiivisteel eikä huurtunut, oli helpompi kasatakki tuolla vanhemmalla tiivisteellä.Last edited by janne30; 29-11-2016, 17:51.
Leave a comment:
-
Moro. Pari viikkoa sitten ostin ensimmäisen bemarini, 316i 1.8 bensa 2004 ( tiedän että työnsin käteni paskaan, siitä ei sen enempää
), ja nyt olisi pari kysymystä autoon liittyen mihin en haulla enkä Googlella löytänyt yksipuolista vastausta.
Kardaani jyrrää ja korjaamolla kerrottiin että koko kardaani täytyy vaihtaa. Käykö mikä tahansa kardaani kunhan on samasta korimallista vai pitääkö olla samalla koneella?
Saako manuaali-ilmastoinnin paneelin laitettua vaihdekepin edessä olevaan lokeroon jos haluaa laittaa 2-din soittimen? Osa on sitä mieltä että onnistuu ja osa väittää että ei onnistu.
Vakiokaiuttimet on ovissa ilmeisesti 6,5"? Sopiiko sinne esim 65mm asennussyvyydellä olevat kaiuttimet? Onko hattuhyllyllä myös 6,5" kaiuttimet?
Saako jollain konstilla vilkut vilkahtamaan kun ovet laittaa lukkoon? Ohjekirjasta luin että jostain saisi myös esim. ovet menemään lukkoon liikkeelle lähdettäessä ja turvavyön merkkivalon palamaan jos vyö ei ole kiinni?
Pitääkö ajovalojen lasien vaihdon yhteydessä tilata myös uudet tiivisteet niille?
Leave a comment:
-
Siellä varmaan joustintukilaakeri jumissa, eli se etujousen yläpää? Se jää mihin asentoon sattuu ja kääntyy jousesta jolloin kinnaa johonkin suuntaan kokoajan. Jos oikein pahasti jumittuu, voi jousi katketa.Originally posted by Sansq View PostAuton ohjaus puoltaa vasemmalle, eli joutuu rattia kääntämään oikealle noin 2-3 sentin verran normaalista keskiasennosta päästäkseen ajamaan suoraan. Ongelma ilmeni nyt lyhyen seisonnan jälkeen kun aloin autoa siirtämään pikku pakkasilla; tuntui aluksi että ratti olisi jumittanut hetkeksi ennen kuin kääntyi vaikka renkaat kyllä kääntyivät:think Vai onko tuo vain omaa mielen häiriötä ja kuvitelmaa? Eli siis ensimmäisen käännöksen kohdalla tuntui kuin ratti olisi pysynyt paikallaan vaikka auto kääntyi... Autoa tutkittaessa huomasin oikeasta takajousesta puuttuvan puolikierrosta jousen yläpäästä eli ainakin jousikaupoille täytyy lähteä ja kulmat säädättämään.. Voiko pelkästään tuo yksi jousi tehdä ohjauskäyttäytymisestä tuollaista? Mietityttää vaan, että eikös auton pitäisi sillon vedellä ennemmin oikealle kun siltä puolelta takapää alempana verrattuna ehjään vasempaan puoleen? Ja tosiaan sigun auto kyseessä.
Leave a comment:
-
Auton ohjaus puoltaa vasemmalle, eli joutuu rattia kääntämään oikealle noin 2-3 sentin verran normaalista keskiasennosta päästäkseen ajamaan suoraan. Ongelma ilmeni nyt lyhyen seisonnan jälkeen kun aloin autoa siirtämään pikku pakkasilla; tuntui aluksi että ratti olisi jumittanut hetkeksi ennen kuin kääntyi vaikka renkaat kyllä kääntyivät:think Vai onko tuo vain omaa mielen häiriötä ja kuvitelmaa? Eli siis ensimmäisen käännöksen kohdalla tuntui kuin ratti olisi pysynyt paikallaan vaikka auto kääntyi... Autoa tutkittaessa huomasin oikeasta takajousesta puuttuvan puolikierrosta jousen yläpäästä eli ainakin jousikaupoille täytyy lähteä ja kulmat säädättämään.. Voiko pelkästään tuo yksi jousi tehdä ohjauskäyttäytymisestä tuollaista? Mietityttää vaan, että eikös auton pitäisi sillon vedellä ennemmin oikealle kun siltä puolelta takapää alempana verrattuna ehjään vasempaan puoleen? Ja tosiaan sigun auto kyseessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by MNi View PostMoniurahihan ohjain- tai kiristinrulla myös mahdolliset, tietty moniurahihnoilla myös ohjaustehostin ja ilmastoinnin kompura. Kun ohjaus toiminee, oletettavasti ei ole tehostimen pumppu kun et maininnut.
Ohjaus tuntuu toimivan normaalisti eikä äännä kääntyessä tms.
Hankala vain paikallistaa, kun ääni kuuluu vain kuormituksessa. Moottoritielläkin saattaa olla hiljainen pitkään kunnes ohituksen/loivan ylämäen jälkeen ääni jää päälle. Hiljenee aina kun kaasun päästää.
Ei kuulosta perus luistavalta hihnalta vaan ehkä enemmän jonkun sähkölaitteen ääni. Kuulostaa vähän samalta kuin remmiahdin huutaisi koko ajan :think
Voikohan kuitenkaan mikään rulla ottaa niin pahasti vastaan, että estäisi kiihtymisen pienillä kierroksilla lähes kokonaan? Tässä ongelmassa saattaa kyllä olla joku muu aiheuttaja kyseessä.Last edited by -TSM-; 28-11-2016, 15:00.
Leave a comment:
-
Mul on ainaki touringissa diffussoori mallia koukku, siitä irtoo keskeltä se läppä.Originally posted by ruupanen View Post330i tourinkiin vetokoukun laitto edessä. Sedanista olen koukkua ostatellut, mutta facebookissa tuli vastaan, että sedanin koukku olisi erilainen mitä touringin?
Irroitettavaa alkuperäistä olen metättänyt ja sellainen sedanin koukkupaketti olisikkin tiiossa, mutta puskuriin en rupea reikää tekemään.
Että jos se muuten käy ni vaihtaa vaa ton diffun ni tartte kairailla.
Leave a comment:
-
330i tourinkiin vetokoukun laitto edessä. Sedanista olen koukkua ostatellut, mutta facebookissa tuli vastaan, että sedanin koukku olisi erilainen mitä touringin?
Irroitettavaa alkuperäistä olen metättänyt ja sellainen sedanin koukkupaketti olisikkin tiiossa, mutta puskuriin en rupea reikää tekemään.
Leave a comment:
-
Moniurahihan ohjain- tai kiristinrulla myös mahdolliset, tietty moniurahihnoilla myös ohjaustehostin ja ilmastoinnin kompura. Kun ohjaus toiminee, oletettavasti ei ole tehostimen pumppu kun et maininnut.
Leave a comment:
-
N46 moottorista kuuluu kiihdyttäessä kova vinkuna/sähköinen sirinä, todella korkea ääni. Kuuluu autoon sisälle, mutta vielä paremmin jos ajaa vieressä/takana.
Pysähtyessä konepellin alla haisee palaneelle hihnalle.
Myös etenkin isommalta tieltä kaupunkiin tultaessa auto on täysin ponneton alle 3000 kierroksen ja yrittäessä kiihdyttää myös vinkuna kiihtyy. Tuntuu että joku pistäisi pahasti vastaan.
Paikallaan käytellessä/kaasutellessa ääntä ei saa kuuluviin.
Voiko laturi oireilla noin ja pistää vastaan?
En ole vielä ehtinyt autoa tutkimaan, mutta mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Leave a comment:
-
Tämähän on ominaisuus monessa merkissä, jopa vika mutta tuulilasin muoto nyt vaan sattuu olemaan tuollainen ko. kohdassa että sulka ei täysin sitä alakulman muotoa seuraa ja tämä asiahan on perseestä.
Leave a comment:
-
Hei thänks MNi!! Täytyypi tuota kokeilla
Ja jep, eipä se törrötys sisältä edes näy, eikä oikeen ulkoakaan. Se vaan kun sen tietää ja kiinnittää huomiota joka kerta niin alkaa ottaa kaaliin
Leave a comment:
Leave a comment: