E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jondis
    replied
    Alkoi 330d oikuttelemaan, välillä tuntuu että vetää ihan normaalisti ja silloin ahtaakin 1-1,1bar, välillä tekee jo 100-110kmh kiihdytys tiukkaa. Tällöin kulutusmittari ei nouse kuin vähän yli 10l ja ahtaa vain 0,5bar. Vika ilmeni termarin ja ahtimen säiliön ja alipainelähdön välisen uusimisen jälkeen. Antaa myös vikakoodia egr insufficient flow ja moottorin vikavalo palaa. Kysymys kuuluukin, että mihin kaikkialle siitä imusarjan alla olevasta alipainelähdöstä(4paikkaa) kuuluu mennä letkuja? Ahtimelle, imusarjan läppien kellolle ja egr:lle ainakin, mutta mikä on neljäs? Kaksi letkua oli jo aivan hauraita ja toinen niistä oli irti tuosta lähdöstä silloin, kun toimi. Nyt kaikki letkut on kiinni. Sitten neljäs letku oli jotain läpinäkyvää aftermarket tavaraa, josta ei tietoa mihin menee. Epäilen että nuo kaksi haurasta menee egr:lle ja läppien ohjaukseen, läpät tosin on poistettu mutta en tiedä onko kello vielä paikallaan. Autocomin testerillä en jostain syystä päässyt moottorinohjaukseen sisään, vaikka muualle pääsi.. Eli onko jotain perus juttuja mitä näistä hajoaa aiheuttaen tälläisiä oireita, vai voiko homma olla kiinni noista kahdesta alipaineletkusta? Auto siis facelift m57n koneella ja 220tkm ajettu.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    Njahas. Piti eilen vaihtaa nopeesti jäähdytin-nesteet kun valo palanut taulussa muutaman päivän. Eli nesteet ollu vähissä, mutta valo sammunut kun hetken ajanut.

    korkki auki ja ilmausruuvi auki, ja paisarin pohjasta (vai syylärin pohjassa missälie) tulppa auki.. Tuli ehkä desi nestettä sieltä
    <clip>
    Sitten aloin laittamaan uutta nestettä sisään, niin eihän sinne mennyt kuin ehkä 2litraa tavaraa :think Pois valutettua määrää en ossaa sanoa kun meni sellaiseen jäätävän isoon laakeaan astiaan ja tuli kaadettua sitten suoraan isoon tynnyriin..
    <clip>
    No tässä vaiheessa oli jo kiire päästä liikenteeseen joten otin vettä ja loput nesteet kyytiin ja lähdin ajelemaan. lämmintä tulee ihan normaalisti eikä nesteen valo pala mittarissa, ja koneen lämmötkin normaalit.
    <clip>
    Mikäs tuossa nyt olis vialla? Tosiaan kiire alkoi painaa niskaan niin en kerennyt enempää eilen tapella, mutta jäi mietityttämään että onko tuo järjestelmä nyt jostain tukossa (syyläri?), jäässä se tuskin on koska olin ajanut n.70-80km ennen kuin aloin vaihtamaan nesteitä.
    <clip>
    Moottorilohkon tyhjennysproppu jäänyt avaamatta vissiin?

    Katso virallinen ohje: KLIK - jos siis on M47TU. Pari sivua eteenpäin on myös ilmausohje.

    E46 ja M47 tai M47TU ei kerro jäähdytysnesteen määrää, mutta veikkaisin jotain 8,0...8,5 litran väliltä lämppärin kenno mukaan lukien.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    ?

    Jos ei mitään järkevää sanottavaa nii miksi nähdä vaivaa vastata..?
    Miksi kysyä mikä on vikana jos ei ole mitään vikaa. Saatana.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    "lämmintä tulee ihan normaalisti eikä nesteen valo pala mittarissa, ja koneen lämmötkin normaalit."

    "Mikäs tuossa nyt olis vialla?"

    Niin, mikähän...
    ?

    Jos ei mitään järkevää sanottavaa nii miksi nähdä vaivaa vastata..?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Saako näihin retrofitattua REST toimintoa? Vm. 01 M3 ja ja automaaginen yksialueilmastointi.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    E46 facelift 9/03. Isolla navilla ja S676A Hifi speaker system. Löin takaluukun "soittimen" johtosarjaan iso adaperin ja perus pioneerin kiinni kokeillakseni, että toimiiko tuossa normi soitin. Soitin lähti kyllä päälle ja kaikki muuten pelitti, mutta ääntä ei tullut ulos. Eli onko tuossa nyt joku kikka kutonen miten saisi tarvikesoittimen pelittämään, vai pitäskö tässä vetää uudelta soittimelta kaikki kaiutin piuhat uusiksi? Jostain luin, että ei tarvis kuin laittaa iso adapteri sinne konttiin ja jatkaa johdot sitten keulille.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    "lämmintä tulee ihan normaalisti eikä nesteen valo pala mittarissa, ja koneen lämmötkin normaalit."

    "Mikäs tuossa nyt olis vialla?"

    Niin, mikähän...

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Njahas. Piti eilen vaihtaa nopeesti jäähdytin-nesteet kun valo palanut taulussa muutaman päivän. Eli nesteet ollu vähissä, mutta valo sammunut kun hetken ajanut.

    korkki auki ja ilmausruuvi auki, ja paisarin pohjasta (vai syylärin pohjassa missälie) tulppa auki.. Tuli ehkä desi nestettä sieltä

    laitoin kuumaa vettä niin paljon kuin meni paisariin ja kone käyntiin.

    ei tullut vieläkään mitään.

    sitten ohuella tikulla sörkin sinne tulpan koloon ja johan alkoi tavaraa tulla. Roskaa moskaa edessä?

    lorottelin niin paljon kuin tuli nestettä, kaadoin vielä kastelukannullisen vettä järjestelmän läpi ja odottelin että nekin sieltä ulos tuli.

    Sitten aloin laittamaan uutta nestettä sisään, niin eihän sinne mennyt kuin ehkä 2litraa tavaraa :think Pois valutettua määrää en ossaa sanoa kun meni sellaiseen jäätävän isoon laakeaan astiaan ja tuli kaadettua sitten suoraan isoon tynnyriin..

    pidin autoa käynnissä ja ilmausruuvi oli auki, lämmöt täysillä ym. ylävesiletkusta suihkusi jatkuvasti vettä paisariin eli nesteet ainakin kiertää koneessa?

    No tässä vaiheessa oli jo kiire päästä liikenteeseen joten otin vettä ja loput nesteet kyytiin ja lähdin ajelemaan. lämmintä tulee ihan normaalisti eikä nesteen valo pala mittarissa, ja koneen lämmötkin normaalit.

    Mikäs tuossa nyt olis vialla? Tosiaan kiire alkoi painaa niskaan niin en kerennyt enempää eilen tapella, mutta jäi mietityttämään että onko tuo järjestelmä nyt jostain tukossa (syyläri?), jäässä se tuskin on koska olin ajanut n.70-80km ennen kuin aloin vaihtamaan nesteitä.

    Onko syylärin irroitus millainen homma? 320d siis kyseessä.

    Jotain muuta mikä voisi olla vialla?

    Tosiaan ennen operaatiotakin kone lämpenee normilämpöön ja puhalsi sisälle kyllä lämmintä.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Onkos jengi ostellut noita lasikuituisia tai hiilikuituisia CSL kontin luukkuja näihin? Lähinnä näyttäisi tuota AutoR tekelettä olevan saatavilla helpoiten, niin että mitenkäs istuu vai istuuko mitenkään?

    Hiilariin meinaa kallistua, mut ei viitsisi maksaa itseään kipeäksi minne sattuu harottavasta paskasta.. :think

    Leave a comment:


  • Kylli-Täti
    replied
    Originally posted by Sfight View Post
    Hei apuva! Ossaattako auttaa oon ostamassa 2001vm 330ci ajettu 223tkm ja tollanen on korkki ni onko öljyt ja jäähy nesteet menossa sekasi? Öljy itessää juuri niinkö pitääkin. Ja auto seissy ulkona jonku aikaa.
    Ihan normaalia. Mulla on korkissa ton mönjän lisäks ihan kirkasta vettä, eikä mitään nestettä oo ikinä hävinny. Omalle autolle tulee tosi paljon lyhyttä pätkää, eikä toi mönjä lähteny viime talvena edes 6,5h ajoreissun päätteeks korkista (j-nesteen lämmöt normaalit 89-93C kelillä kuin kelillä). Enemmänkin kannattaa olla huolissaan tosta mönjästä huohottimessa/huohottimen letkuissa. Jäätyessään päästää paineet ulos yleensä venttiilikopan tiivisteestä. Pidemmät ajomatkat varsinkin just ennen kovia pakkasia auttaa poistamaan kosteutta, jotta ei jäätyis ja aiheuttais remonttia.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Originally posted by Sfight View Post
    Hei apuva! Ossaattako auttaa oon ostamassa 2001vm 330ci ajettu 223tkm ja tollanen on korkki ni onko öljyt ja jäähy nesteet menossa sekasi? Öljy itessää juuri niinkö pitääkin. Ja auto seissy ulkona jonku aikaa.
    Itse en pelästyisi moisesta.
    Onko jäähdytysneste ihan vielä värissään ettei ole öljyä seassa?
    Yleensähän nämä johtuu siitä että on ajettu usein pikkumatkoja jolloin moottori ei ole kerennyt aina lämpeämään tarpeeksi ja siksi kerää tuollasta "mömmöä" korkkeihin. Jos vaikka pyöräyttää kunnon lenkin autolla niin että kone varmasti on lämmennyt ja katsoo sitten korkkia uudelleen!

    Leave a comment:


  • Sfight
    replied
    Hei apuva! Ossaattako auttaa oon ostamassa 2001vm 330ci ajettu 223tkm ja tollanen on korkki ni onko öljyt ja jäähy nesteet menossa sekasi? Öljy itessää juuri niinkö pitääkin. Ja auto seissy ulkona jonku aikaa.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Juu no huomenna jos ois jostain saanu hakea niin olisi riittänyt. No pistin nyt vanhat suojakumit sitten kun olivat vielä ihan hyväkuntoiset reilun 100k ajettunakin.

    Lemförderin pusseissa olivat uudet , Profiteilelta tulivat, jopa ne onnettomat orkkistyyliset kiristimet tulivat mukana, mutta ei noita päätypaloja..

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Raidetangon päitä vaihtelen alustajumpan yhteydessä, ja luonnollisesti uudet raidetangon suojakumit samalla. Vaan eipä tullut uusissa niitä päätytulppia (kuvassa mustat ympyrät: https://goo.gl/images/eF7Kwj ), ja vanhat kumit ovat erimalliset, niissä ei ole irtoavaa päätypalaa. Eli mistäs noita nyt saisi tähän hätään äkkiä kaksi kappaletta? RealOEM ei tunne noille erikseen varaosanumeroa, pitäisi tulla aina tuon setin mukana..
    Outoa ettei tullut mukana, liekö unohtunut jossain pakkausvaiheessa nuo laittaa tai palautustuote jonka joku jo kerran avanut? Kyllä nuo on aina tullut joko raidetangon mukana jossa nuo on kiinni jo valmiina tai suojakumin mukana, oli kyseessä tarvike tai alkuperäinen osa:think Tähän hätään tuskin saa mistään, kun hyvä että ruokakaupatkaan on auki

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Raidetangon päitä vaihtelen alustajumpan yhteydessä, ja luonnollisesti uudet raidetangon suojakumit samalla. Vaan eipä tullut uusissa niitä päätytulppia (kuvassa mustat ympyrät: https://goo.gl/images/eF7Kwj ), ja vanhat kumit ovat erimalliset, niissä ei ole irtoavaa päätypalaa. Eli mistäs noita nyt saisi tähän hätään äkkiä kaksi kappaletta? RealOEM ei tunne noille erikseen varaosanumeroa, pitäisi tulla aina tuon setin mukana..

    Leave a comment:

Working...
X