Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Siirry
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 2
    • Finland

    Emission control-air pump

    Onko normaalia että tuonne ilmapumppuun ja siitä eteenpäin pääsee hieman vettä? Mistä se johtuu? Autona 316i -00

    Comment

    • jonppa4
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 12
      • lieksa

      e46 320 m54b22 kylmäkäynnistys ongelmia

      Eli autona 320 m54b22 joka ei tykkää kylmänä lähteä käyntiin ilman kaasua. ja käyntiin kun saa ja lähtee ajamaan kylmällä koneella niin tuntuu että tukehtuu eikä kärsi kaasua painaa ollenkaan.

      vikakoodia antoin katalysaattorin jälkeiselle lambdalle, mutta sillä ei pitäisi olla vaikutusta kylmäkäynnistykseen?
      käytin autoa korjaamolla eikä imuvuotoja löytynyt eikä vialle löytynyt selitystä.

      elikkäs kaikki neuvot olisi tervetulleita ennen kun ilmat kylmenee entisestään!

      Comment

      • BMW3
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 131
        • Kuopio

        Elikkä 320D ei lähde käyntiin. Startti pyörittää konetta välillä lupailee ja pysyy käynnissä max 10s jonka jälleen sammuu. Ei anna antaa kierroksia yhtään käydessään..

        Vikakoodien luku ei ole tähän mennessä onnistunut millään laitteella joten "viat lukuun huudot voidan unohtaa"

        Vaihdettuja osia tähän mennessä
        Turbo(vaihdon jälkeen toimi moitteetta 1000km, jonka jälkeen auto meni vuotavan vesipumpun takia odottaman huoltoaan)

        Polttoaine ja polttoaineen suodatin. Polttoainepumput surraa ja siirtopumppu siirtää dieseliä(testattu auton alta suodattimesta letku irti ja virrat päälle, polttoainetta tulee)

        Katit tyhjätty molemmat kun epäilyksenä oli tukkeutunut katti..

        Akku vaihdettu

        Voisikohan vika olla ajonestossa? Ajoneston releen ja sulakkeen sijainti ois nyt näin alkuun etsinnässä, suuntaa antavat ohjeet olisi hienoa, englanti ei oikein taivu niin ulkomaisilta foorumeilta vaikeahko etsiä neuvvoa.

        Autohan kävi ja toimi ennen seisontaa vallanmainiosti. Seisoi muutaman kuukauden jonka jälkeen alkoi tämä hässäkkä.
        e30 m40b16

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by BMW3 View Post
          Elikkä 320D ei lähde käyntiin. Startti pyörittää konetta välillä lupailee ja pysyy käynnissä max 10s jonka jälleen sammuu. Ei anna antaa kierroksia yhtään käydessään..

          Vikakoodien luku ei ole tähän mennessä onnistunut millään laitteella joten "viat lukuun huudot voidan unohtaa"

          Vaihdettuja osia tähän mennessä
          Turbo(vaihdon jälkeen toimi moitteetta 1000km, jonka jälkeen auto meni vuotavan vesipumpun takia odottaman huoltoaan)

          Polttoaine ja polttoaineen suodatin. Polttoainepumput surraa ja siirtopumppu siirtää dieseliä(testattu auton alta suodattimesta letku irti ja virrat päälle, polttoainetta tulee)

          Katit tyhjätty molemmat kun epäilyksenä oli tukkeutunut katti..

          Akku vaihdettu

          Voisikohan vika olla ajonestossa? Ajoneston releen ja sulakkeen sijainti ois nyt näin alkuun etsinnässä, suuntaa antavat ohjeet olisi hienoa, englanti ei oikein taivu niin ulkomaisilta foorumeilta vaikeahko etsiä neuvvoa.

          Autohan kävi ja toimi ennen seisontaa vallanmainiosti. Seisoi muutaman kuukauden jonka jälkeen alkoi tämä hässäkkä.
          Millä kaikilla laitteilla on yritetty lukea koodeja? Siksi kyselen, että voi kieliä isommasta ongelmasta auton sähköjen kanssa, jos siihen ei saa testerillä mitään yhteyttä. Testerillä näkisi siirto ja rail-paineet.

          Ajonesto ongelmat kyllä yleensä estää käynnistymisen, auton ei sen takia kyllä enää pitäisi sammua, jos sen saa käyntiin. Huono käynnistyminen voi johtua esim vuotavasta suuttimesta. Suuttimien ohivuotojen mittaus on helppo tehdä itse. Minkä ikäinen auto? Onko VP44 pumpulla? Noista pumpuista menee aivot rikki todella yleisesti.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • BMW3
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 131
            • Kuopio

            Originally posted by HTK12 View Post
            Millä kaikilla laitteilla on yritetty lukea koodeja? Siksi kyselen, että voi kieliä isommasta ongelmasta auton sähköjen kanssa, jos siihen ei saa testerillä mitään yhteyttä. Testerillä näkisi siirto ja rail-paineet.

            Ajonesto ongelmat kyllä yleensä estää käynnistymisen, auton ei sen takia kyllä enää pitäisi sammua, jos sen saa käyntiin. Huono käynnistyminen voi johtua esim vuotavasta suuttimesta. Suuttimien ohivuotojen mittaus on helppo tehdä itse. Minkä ikäinen auto? Onko VP44 pumpulla? Noista pumpuista menee aivot rikki todella yleisesti.
            02vuosmallinen... Inpalla ja bmwwhatilla koitettu..
            e30 m40b16

            Comment

            • BMW3
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 131
              • Kuopio

              Originally posted by BMW3 View Post
              02vuosmallinen... Inpalla ja bmwwhatilla koitettu..
              Hox Hox. Auto löhti käymään. Kävikin tyhjäkäyntiä nätistee, koeajolla huomattiin että vapaalla ei ota kierroksia ylitse 3500. Vaihde päällä ei ota kierroksia käytännössä ollenkaan. Kesken koeajon sammui kun heitettin N vaihteelta D:lle. Ampui paisarista nesteet ulos..Eikä lähtenyt enään käymään.. Hermo meni ja auto jäi sinne.. Mistäs tällä kertaan lähtään etsimään vikaa?
              e30 m40b16

              Comment

              • Henkka992
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 155
                • Polvijärvi

                e46 valo ongelma

                Mitkä valot pitäs palaa nelikutosessa sedanissa, siinä kontinluukussa? Leimalla ei tullu sanomista niistä mutta varotusvalot palaa mittaristossa ja ne on pimeenä:think:think Kilvenvalot toimii normaalisti.

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 940
                  • Mustio

                  Originally posted by Henkka992 View Post
                  Mitkä valot pitäs palaa nelikutosessa sedanissa, siinä kontinluukussa? Leimalla ei tullu sanomista niistä mutta varotusvalot palaa mittaristossa ja ne on pimeenä:think:think Kilvenvalot toimii normaalisti.
                  Faceliftissä takavalot palaa myös siinä kontin puolella mut preface taitaa olla pelkästään sumuvalo ellen ihan väärässä ole?
                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by Henkka992 View Post
                    Mitkä valot pitäs palaa nelikutosessa sedanissa, siinä kontinluukussa? Leimalla ei tullu sanomista niistä mutta varotusvalot palaa mittaristossa ja ne on pimeenä:think:think Kilvenvalot toimii normaalisti.
                    Huomiovalot kontin luukussa pitäisi palaa. Tyyppivika, kuorii johdot paljaaksi/poikki kumisukan sisältä. Joko polyuretaani/silikonipintaiset kaapelit tilalle tai SenCom Kabeltechnikin valmis korjaussarja. Maakarvoja ei kannata kytkeä summassa. Katso myös rungon takavalojen polttimolevy, tyypillisesti maajohtimen liittimen mitoitus on pienehkö, voi sulattaa liittimen. Tee ohitus maakarvalle, katso hakusana "bmw e46 tail light ground problem".

                    Comment

                    • |makke
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 847
                      • Vaasa

                      Kuuluuko E46:ssa ylemmän sulakerivin sulakkeet olla jännitteettömiä kunnes avainta käännetään vai kuuluisiko niihin tulla jännite aina?

                      Comment

                      • ooopeee
                        BTCF Member
                        • Dec 2011
                        • 2110
                        • Kouvola

                        E46 touring ja -00 . Repsikan takaovi aukee sisältä kun kahvaa vetäsee ja sen jälkeen myös ulkoonta. Lukossa kun käyttää niin jää taas nuppi alas . Keskuslukon moottori loppu ?
                        VW passat 1.9tdi 4motion
                        E36 "328" cabrio

                        Comment

                        • mualari
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 524
                          • Iisalmi

                          330d- m57tud30. millasia letkulämppäreitä porukalla on? defa vai calix? minkä mallinen?

                          tyhjäkäynnillä autotärisee ja sammuttaessa hihna vähän inahtaa, kiristin rikki?
                          e46 330d facelift touring
                          e23 bagged/m60
                          EX: e34 525i -96 stankke touring
                          EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
                          EX: e34 520i -89 sedan

                          Comment

                          • jonsered92
                            BTCF Member
                            • Jun 2012
                            • 470
                            • JKL

                            Originally posted by MNi View Post
                            Huomiovalot kontin luukussa pitäisi palaa. Tyyppivika, kuorii johdot paljaaksi/poikki kumisukan sisältä. Joko polyuretaani/silikonipintaiset kaapelit tilalle tai SenCom Kabeltechnikin valmis korjaussarja. Maakarvoja ei kannata kytkeä summassa. Katso myös rungon takavalojen polttimolevy, tyypillisesti maajohtimen liittimen mitoitus on pienehkö, voi sulattaa liittimen. Tee ohitus maakarvalle, katso hakusana "bmw e46 tail light ground problem".
                            Mitä tarkoitat tolla maakarvojen väärin kytkemisellä? Schmiedmanin sarjassa, eli siis SenComin sarjassa oli ohjeet että kaikki ruskeat auton johdot korjaussarjan ruskeaan.

                            No itellä semmonen ongelma ollu jota en oo viel oikeen hoksinu, rekkarivalot toimii vaa kontti auki. Jos valot on 0-asennos ja kontti on auki niin mittaristo ei tajua sitä. Valot päällä vasta hoksaa että kontti auki. Kontti kiinni ja rekvalot sammuu.. Muistaakseni laitoin rekkarivalon ja boot lidin samaan kun ei riittäny johdot..
                            Nyt:e60 530xda herkuilla
                            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by jonsered92 View Post
                              Mitä tarkoitat tolla maakarvojen väärin kytkemisellä? Schmiedmanin sarjassa, eli siis SenComin sarjassa oli ohjeet että kaikki ruskeat auton johdot korjaussarjan ruskeaan.

                              No itellä semmonen ongelma ollu jota en oo viel oikeen hoksinu, rekkarivalot toimii vaa kontti auki. Jos valot on 0-asennos ja kontti on auki niin mittaristo ei tajua sitä. Valot päällä vasta hoksaa että kontti auki. Kontti kiinni ja rekvalot sammuu.. Muistaakseni laitoin rekkarivalon ja boot lidin samaan kun ei riittäny johdot..
                              Siellä on useita ruskeita johtoja. Ei siis ole sama minkä ruskean johdon yhdistää mihinkin ruskeaan johtoon.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Siellä on useita ruskeita johtoja. Ei siis ole sama minkä ruskean johdon yhdistää mihinkin ruskeaan johtoon.
                                -00 coupessa oli ainakin selkeästi kaikki värit erotettavissa ja pari ruskeaakin oli merkitty eri värisin raidoin esim mustalla raidalla. Suurentavat lasit päässä erotti hyvin johdot.

                                Kannattaa purkaa takakonttiin asti johdot liittimineen ja kolvailla tai teippailla siinä väljemmällä ne yhteen, rauhallisesti pujotella takaisin kontin kanteen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎