E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kun istuu takapenkillä oikealla puolella ja ajaa kupasta/töyssystä tuntuu kolahus perseen alla. Kuskin paikalta tuntuun kuin auton perä pomppisi.
-
Osassa 7 on naaraspuoli ja siinä on todennäköisesti o-rengas nelosen urospuolta vasten. Nelosessa ei pitäisi olla yhtään o-rengasta näinollen kuvan perusteella.Originally posted by Jondis View PostOikea kuva on onkin tämä. Autossa ei olekkaan egr jäähdytintä ollenkaan. Eli tuosta siis osan 4 ja 7 liitos hieman tihkuu. Kummassa noista on tiiviste, eli kumpi täytyy uusia? Tiivistettä ei varmaan tietenkään erikseen saa.. Tuon liitoksen lisäksi ei muualle ollut pahemmin märkää ilmestynyt nyt putsauksen jälkeen. Kylmän puolen ahtoputki on kyllä kokomatkalta aika öljyisen näköinen, niin täytynee sekin vielä käyttää irti ja tarkastaa.
Leave a comment:
-
Onko jotain kikkaa millä 05 vuoden sedaniin saa kuskinoven ulkokahvan vaijerin vaihdettua? Käsi ei mahdu millään oven väliin, eikä tunnu millään työkalullakaan onnistumaan..?
Leave a comment:
-
Oikea kuva on onkin tämä. Autossa ei olekkaan egr jäähdytintä ollenkaan. Eli tuosta siis osan 4 ja 7 liitos hieman tihkuu. Kummassa noista on tiiviste, eli kumpi täytyy uusia? Tiivistettä ei varmaan tietenkään erikseen saa.. Tuon liitoksen lisäksi ei muualle ollut pahemmin märkää ilmestynyt nyt putsauksen jälkeen. Kylmän puolen ahtoputki on kyllä kokomatkalta aika öljyisen näköinen, niin täytynee sekin vielä käyttää irti ja tarkastaa.Originally posted by MNi View PostSeiskan eli termarilta tulevan päävesiletkun kanssa ei pitäisi olla suurempia ongelmia. O-rengas on termarin rungossa kiinni muovisella apukynnellä eli termarin vaihtamalla myös o-rengas vaihtuu.
EGR:lle lähtevä pienempi yhde oli omassakin vuotokohtana, tosin sen jälkeen kun pakosarja oli vaihdettu perinteisen turbon yhteen halkeamisen takia. Korjaamo onnistui sössimään kierteet piloille, orkkisosilla vielä. Siinä pitää kait porata kunnon läpireikä pakosarjan päähän että saa pultit läpi. Siinä välissä ei ole tiivistettä.
Muista että pakokaasumoskassa on väkisinkin pikkasen moottoriöljyä mukana kun öljykierto kylvettää turbon laakereita, aina sieltä hiukan ajan kanssa tihkuu.
Hoida ensin EGR:n lähtö pakosarjasta ehjäksi, tarkista ettei pakosarja ole turbon kaulalta revennyt. Jos on, suosittelen siirtymään valupakosarjaa, enkkulan ebaysta löytyy nykyisin kelvollisin hinnoin.
Leave a comment:
-
Siis se vuotava liitos on egr:än päässä(se v-bandin irvikuva), joten se ei ole tuota moskaa sinne sylkenyt. EGR:än nurkilla siis vain nokea, ei muuta moskaa.
Leave a comment:
-
Seiskan eli termarilta tulevan päävesiletkun kanssa ei pitäisi olla suurempia ongelmia. O-rengas on termarin rungossa kiinni muovisella apukynnellä eli termarin vaihtamalla myös o-rengas vaihtuu.Originally posted by Jondis View PostMärkää on siis aikalailla koko koneen etuosa ja myös viskon siivet ja "tuulitunneli" on saanut vähän tavaraa päällensä. Tuonne näkee tosi huonosti, vaikka nyppäsin jo koneen muovitkin irti. Märintä näytti olevan vesipumppu-termari alueella sekä siinä putkisysteemissä mikä lähtee termarin yläpäästä. Löytyi myös sellanen yllätys, että pakosarjalta egr:lle tuleva putki vuotaa liitoksesta aika reippaasti(egr ja siinä lähellä kaikki aivan noen peitossa). Putsasin nyt sen verran, mitä sai jarrukliineriä ruikittua koloista sinne ja ainakaan parin kilsan lenkillä ei kastunut vielä, täytyy seurailla. Lasinpesunestettä tuskin ainakaan oli, koska oli sellaista rasvaisen näköstä ja sontaa oli tarttunut. Termarit pitäisi muutenkin vaihtaa asap niin täytynee viimeistään siinä yhteydessä tutkia kaikki letkut ja putket läpi, kun joutuu muutenkin purkamaan enempi. Tästä kuvasta osa numero 7. Onko noiden kanssa ollut ongelmia? Senkin ympäristössä oli reilummin märkää.
Edit: alipainepumpun hollilla oli pientä hikoilua havaittavissa, mutta sillä korkeudella oli kuitenkin kohtuu kuivaa. Sen alapuolella termarin ja vesipumpun alue oli reilusti märempi.
EGR:lle lähtevä pienempi yhde oli omassakin vuotokohtana, tosin sen jälkeen kun pakosarja oli vaihdettu perinteisen turbon yhteen halkeamisen takia. Korjaamo onnistui sössimään kierteet piloille, orkkisosilla vielä. Siinä pitää kait porata kunnon läpireikä pakosarjan päähän että saa pultit läpi. Siinä välissä ei ole tiivistettä.
Muista että pakokaasumoskassa on väkisinkin pikkasen moottoriöljyä mukana kun öljykierto kylvettää turbon laakereita, aina sieltä hiukan ajan kanssa tihkuu.
Hoida ensin EGR:n lähtö pakosarjasta ehjäksi, tarkista ettei pakosarja ole turbon kaulalta revennyt. Jos on, suosittelen siirtymään valupakosarjaa, enkkulan ebaysta löytyy nykyisin kelvollisin hinnoin.
Leave a comment:
-
Märkää on siis aikalailla koko koneen etuosa ja myös viskon siivet ja "tuulitunneli" on saanut vähän tavaraa päällensä. Tuonne näkee tosi huonosti, vaikka nyppäsin jo koneen muovitkin irti. Märintä näytti olevan vesipumppu-termari alueella sekä siinä putkisysteemissä mikä lähtee termarin yläpäästä. Löytyi myös sellanen yllätys, että pakosarjalta egr:lle tuleva putki vuotaa liitoksesta aika reippaasti(egr ja siinä lähellä kaikki aivan noen peitossa). Putsasin nyt sen verran, mitä sai jarrukliineriä ruikittua koloista sinne ja ainakaan parin kilsan lenkillä ei kastunut vielä, täytyy seurailla. Lasinpesunestettä tuskin ainakaan oli, koska oli sellaista rasvaisen näköstä ja sontaa oli tarttunut. Termarit pitäisi muutenkin vaihtaa asap niin täytynee viimeistään siinä yhteydessä tutkia kaikki letkut ja putket läpi, kun joutuu muutenkin purkamaan enempi. Tästä kuvasta osa numero 7. Onko noiden kanssa ollut ongelmia? Senkin ympäristössä oli reilummin märkää.
Edit: alipainepumpun hollilla oli pientä hikoilua havaittavissa, mutta sillä korkeudella oli kuitenkin kohtuu kuivaa. Sen alapuolella termarin ja vesipumpun alue oli reilusti märempi.Last edited by Jondis; 03-12-2016, 23:46.
Leave a comment:
-
Missä kohtaa tarkalleen on vuotoa? Pesurien teleskoopit ovat tyyppivika, eivät kuitenkaan ruiski lohkoon asti. Näkee parhaiten lätäköinä maassa. Pesurin molemmat moottorit voivat vuotaa ja sotkea pikkasen ympäristöä. Ajovalopesurin letku on pikaliittimellä kiinni, voi vuotaa o-renkaasta. EGR:n termostaatin vaihdon jälkeen vuoto on melko varmasti kiinni väärästä o-renkaan paikasta, se tulee termarin ensimmäiseen askelmaan, o-renkaan voi pujottaa alemmas jos pikkasen hätäsesti tunkee. EGR:ltä lähtevä lyhyt letkunpätkä alaspäin voi vuotaa. Alapäästään haljennut paisari voi ruiskia myös. Onko termostaatin runko ehjä?Originally posted by Jondis View Post16:9 navin vaihto perus 2din soittimeen. Ostin perus iso adapterin ja löin kokeeksi kiinni kontissa olevaan liittimeen: soitin lähtee päälle, mutta kajareita ei kuulu mitään. Autossa on hifi paketti, mutta harmani kuitenkaan.
Toinen juttu: mitä yleisiä vuotopaikkoja m57n:ssä on koneen etupuolella? Kone etupäästä märkä, mutta ei purkamatta nähnyt oikein että mistä tulee ja onko jäähäriä vai öljyä. Tod näk. jäähdytysnestettä, koska oli levinnyt niin isolle alueelle.
Jos on öljyä, onko huohottimen letku tukossa? Entä alipainepumpun ja lohkon välinen iso o-rengas (harvinaisempi)? Ahtoputkissa liikkuu pikkasen öljysumua ja leviää hätäisesti isolle alueella jos on vuotoa tai pikku halkeama. Kuuluuko vihellystä millään kierrosalueella? Ahtoputkien tiivisteet tuppaavat ajan kanssa vuotamaan. Venttiilikopan tiivistekin voi vuotaa mutta harvemmin.
Leave a comment:
-
16:9 navin vaihto perus 2din soittimeen. Ostin perus iso adapterin ja löin kokeeksi kiinni kontissa olevaan liittimeen: soitin lähtee päälle, mutta kajareita ei kuulu mitään. Autossa on hifi paketti, mutta harmani kuitenkaan.
Toinen juttu: mitä yleisiä vuotopaikkoja m57n:ssä on koneen etupuolella? Kone etupäästä märkä, mutta ei purkamatta nähnyt oikein että mistä tulee ja onko jäähäriä vai öljyä. Tod näk. jäähdytysnestettä, koska oli levinnyt niin isolle alueelle.
Leave a comment:
-
Jäätyy, mutta on kyllä huonossa kunnossa muutenkin. Pinta siis rikki, en tiie vaikuttaako toimivuuteen.Originally posted by Aaqee View PostJäätyykö muilla touringin paksin avaus painike? En tiedä kerääkö sisäpuolelle kosteutta ja jäätyy vai onko kuminappi vain niin jämäkkä kylmänä mutta pakkasilla sitä saa painaa ihan tosissaan että aukeaa.
Leave a comment:
-
Jäätyykö muilla touringin paksin avaus painike? En tiedä kerääkö sisäpuolelle kosteutta ja jäätyy vai onko kuminappi vain niin jämäkkä kylmänä mutta pakkasilla sitä saa painaa ihan tosissaan että aukeaa.
Leave a comment:
-
-04 330xd takakardaanin ristikkojen mittoja kaipailisin. Varaosapuljuista ei suoraan auton tiedoilla löydy ristikkoja.
Onko vesiventtiilit kiinni moottorin ollessa sammuksissa/kylmä?
Leave a comment:
-
2-DIN soittimen siirrosta esimerkkiä myös juubin navigaatio-retrofit -projektissa: KLIK. Juubin sivuilta löytyy myös muutakin E46-korjaamista ja retrofittaamista.Originally posted by Mankuh View PostMoro. Pari viikkoa sitten ostin ensimmäisen bemarini, 316i 1.8 bensa 2004 ( tiedän että työnsin käteni paskaan, siitä ei sen enempää
), ja nyt olisi pari kysymystä autoon liittyen mihin en haulla enkä Googlella löytänyt yksipuolista vastausta.
Kardaani jyrrää ja korjaamolla kerrottiin että koko kardaani täytyy vaihtaa. Käykö mikä tahansa kardaani kunhan on samasta korimallista vai pitääkö olla samalla koneella?
Saako manuaali-ilmastoinnin paneelin laitettua vaihdekepin edessä olevaan lokeroon jos haluaa laittaa 2-din soittimen? Osa on sitä mieltä että onnistuu ja osa väittää että ei onnistu.
Vakiokaiuttimet on ovissa ilmeisesti 6,5"? Sopiiko sinne esim 65mm asennussyvyydellä olevat kaiuttimet? Onko hattuhyllyllä myös 6,5" kaiuttimet?
Saako jollain konstilla vilkut vilkahtamaan kun ovet laittaa lukkoon? Ohjekirjasta luin että jostain saisi myös esim. ovet menemään lukkoon liikkeelle lähdettäessä ja turvavyön merkkivalon palamaan jos vyö ei ole kiinni?
Pitääkö ajovalojen lasien vaihdon yhteydessä tilata myös uudet tiivisteet niille?
Ajovalojen muovietusten kanssa ei tarvitse vaihtaa tiivisteitä. Niiden uusien tiivisteiden änkeäminen sinne vanhan valon runkoon on ongelma sinänsä, en itse uskaltanut tunkea niin paljoa kuin olisi tarvittu - millään ei saanut enää uutta etumuovia paikalleen kun oli uusi tiiviste uran pohjassa.
(Myynnissä muuten 2 x etuvalon tiivistettä
)
Leave a comment:
-
Koodaamalla saa ainaki noi ovet lukittua. En usko että summeria saa ainakaa piippaamaan. Ulkolämpötilan saa vain jos sul on ajotietokone, saa retrofittaamalla bc nappulalla olevan vilkunviiksen.Originally posted by Mankuh View PostKiitos vastauksista!
Olen koittanut kiillottaa umpioita mutta on niin syvälle syöpynyt että ei ole enää pelastettavissa. Onko kellään tietoa onko näissä karvalakkiversioissa noita ominaisuuksia että ovet menee lukkoon liikuttaessa ja turvavyön merkkivalon vilkkuminen? Mittaristossa on ainakin turvavyön merkkivalo mutta se palaa vain yhtä kauan kuin muutkin valot käynnistäessä. Lyhyemmillä matkoilla kun ei tule vyötä laitettua niin jos valo vilkkuisi ja summeri huutaisi niin olisi pakko laittaa. Ja saako tuolla carlyllä tai vastaavilla ohjelmilla esimerkiksi ulkolämpömittaria näkymään mittaristossa?
Leave a comment:
Leave a comment: