Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16413
    • Asikkala

    Originally posted by Lebleb123 View Post
    D

    Ps. Ei kiinnosta kuunnella mielipiteitä koneesta että kuinka paska ja susi on syntyessää, kiitos!
    Tässähän se vastaus tuli...

    Comment

    • Lebleb123
      Newbiemmer
      • Feb 2016
      • 25
      • Finland

      Originally posted by jr66 View Post
      Tässähän se vastaus tuli...
      Voi jesus...

      Comment

      • Henkka992
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 155
        • Polvijärvi

        Alustan muutoskatsastus

        Riittääkö säädettävälle alustalle ihan normaali nelipyöräsuuntaus ja sit muutoskatsastus?

        Comment

        • Tuukka90
          Bimmer Rookie
          • Apr 2016
          • 68
          • Finland

          EGR:n poisto

          Onkos kellään tullut katsastuksessa ongelmia vastaan jos on poistanut tuon egr:n kokonaan ja tukkinut letkujen päät. Huomaako katsuri tätä ja antaa noottia?
          ------------------------------------------------------
          E36 316i coupe -98
          E30 316i touring -91
          Forester 2.0 XT -04
          Corolla 1,4 EcoTronic -96
          Corolla Verso 1.6 -03

          Ex. E46 330xda touring -02,
          Ex. E46 320ia touring -01

          Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949

          Comment

          • tuningki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1205
            • $ievi

            Mikäs alatukivarsi kestäisi vuotta kauemmin?
            Bmw 320d -10
            Volvo s40 2.4 -05
            ex:bmw 316 e46 1.9 -02
            ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
            ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

            Comment

            • Amigo
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 167
              • Turku

              Originally posted by tuningki View Post
              Mikäs alatukivarsi kestäisi vuotta kauemmin?
              Mulla kesti alkuperäinen eli lemförder sen 180 tkm ja alkaa nyt olla vaihtokunnossa.
              E46 328ci

              Comment

              • Kylli-Täti
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 499
                • Tampere

                Lainaan omaa ja sori en jaksa editoida. edit: eli tarviit muutoskatsastuslapun jossa kaikki kohdat ohjearvoissa. samalla kannattaa viedä tuv-lappu, "koska nopeuttaa". tiä sit mitä ois käyny jos en ois vieny sitäkin. mut noilla kahdella pitäs pärjätä.
                Originally posted by Henkka992 View Post
                Riittääkö säädettävälle alustalle ihan normaali nelipyöräsuuntaus ja sit muutoskatsastus?
                Originally posted by Kylli-Täti View Post
                Itellä JOMin blueline korkeussäädettävä ja paljon parempi ajaa mitä ta-technixin korkeussäädettävä e36:ssa. Väittäisin, että tää jom on parempi mitä vakio m-sport alustae46:ssa. Ehkä vähän pintakova, mut ei paljoo. Renkailla tietenkin myös vaikutusta onko kiinalaiset ja matalaa profiilia. Suht normirenkailla ei todellakaan huono ajaa verrattuna vakioon.

                Laillisekshan näitä on tosi vaikee muutoskatsastaa nykyään jos vähänkin madaltaa. Itellä just muutoskatsastus menossa kun tuli kahdesta kohtaa hylky. Kulmat pitäs olla kaikki ohjearvoissa, näin sanottiin ekalla konttorilla enkä edes muutoskatsastanu siellä koska kaikki kulmat on ihan päin vittua tietenkin, vaikkakin on ihan unelma ajaa kulmiensäädön jälkeen. Menin toiselle konttorille, jossa sanottiin samaa, mutta lappuun tuli vaan merkintä caster-kulmasta, eli ts. "liian matala". Vaikka ei oo ees alimmassa mahdollisessa kohdassa madallus niin jousi silti pyörii käsin, joka aiheutti toisen hylkykohdan muutoskatsastuslappuun. 1 kk aikaa korjata viat, eli käytännössä pitää nostaa alustaa ja toivoo et caster-kulmat asettuu raja-arvoihin ja kelpaa katsurille, vaikka muut arvot muuttuukin samalla ekasta katsastuskerrasta (eikä välttämättä vieläkään oo ohjearvoissa).

                Kannattaa miettiä ennen madallusta saako tehtyä kulmiensäätölappua, jossa kaikki on ohjearvoissa, tai tunteeko ketään katsuria joka kattoo sormien läpi madallettua autoo ohjearvojen ulkopuolisilla arvoilla. Helpointahan on säätää kulmat normikorkeudessa ja toivoo et ne saa kaikki ohjearvoihin. Muutoskatsastuksen jälkeen vasta säätää autoo enemmän tonttiin jos näin haluaa, tosin sitä pitää sit joka vuos nostella ja laskeskella katsastusta varten.

                edit: Unohdin kirjottaa tohon väliin, että halpissarjojen valmistajat ei oo tehny omia ohjearvoja ainakaan bemareille. Katsurille kun käy joko BMW:n ohjearvoihin säädetyt todistukset TAI jos madallussarjan valmistaja on julkassu alustalle omat käyvät ohjearvot niin ne kelpaa myös, mutta kuulemma niitä ei oo kuin Eibachilla, jos silläkään (kuulemma oli kuullu et ne ois julkasemassa sellasta, mut ei oo viel näkyny).
                Last edited by Kylli-Täti; 10-10-2016, 22:20.

                Comment

                • Lundersson
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2009
                  • 245
                  • Kerava

                  Originally posted by Lebleb123 View Post
                  Pystyykö tuommonen n42b20 moottori kuluttaa öljyä n. 0.5l/1000km aikana jos öljy huohotin on rikki? Mielenkiinnosta kyselen ku kyseine moottori syö öljyä ja tullee sinisenä savuna ulos.

                  Kertokaa omia kokemuksia millä ootte saanu vian korjattua jos ootte saanu
                  Ei ole (vielä) omakohtaista kokemusta mutta avaa öljykorkki moottori käynnissä. Jos järjestelmässä on jäätävä alipaine tai sorsalauma laulaa niin huohotin on förbi jolloin imusarjan alipaine imee kaiken itseensä öljytilasta. Silloin savu myöskin pitäsi olla tasalaatuista. Jos pölläyttää reippaasti kun käynnistää auton seisottua jonkin aikaa on vika tod.näk. venttiilivarren kumeissa.
                  Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                  ex 325 e30, 316ti e46

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5148
                    • Joensuu

                    Ongelmaa Absien / ajonvakautuksen kanssa ongelmaa ja vika paikantunut Abs pumpun yhteydessä olevaan controlleriin.

                    Voiko pelkän controllerin vaihtaa? Pitääkö koodata jos eri numerosarjalla?
                    Fiksuin ostaa vaan käytettynä molemmat jotka samaa numerosarjaa ja viskata paikoilleen?

                    Esim tässä näyttäisi olevan sekä pumppu, että controlleri oikeilla numerosarjoilla, joten sen pitäsi olla plug & play?.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • jonsered92
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • JKL

                      Hammastangot

                      Elikkä pitäs vaihtaa hammastanko sigu autoo ja ois 320dstä tiijossa vaihto-osa.
                      Realoem näytti et passais mut voiko luottaa? Eikai niis kauheesti eroa pitäs olla kun alle 2000 luvun autojaki kummatkin.
                      Nyt:e60 530xda herkuilla
                      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                      Comment

                      • gate
                        Newbiemmer
                        • Sep 2016
                        • 7
                        • HKI

                        Tervehdys,

                        Mistä olette ostaneet sopivia jousia sedanin takakontin kaasumäntiin?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by ruupanen View Post
                          Ongelmaa Absien / ajonvakautuksen kanssa ongelmaa ja vika paikantunut Abs pumpun yhteydessä olevaan controlleriin.

                          Voiko pelkän controllerin vaihtaa? Pitääkö koodata jos eri numerosarjalla?
                          Fiksuin ostaa vaan käytettynä molemmat jotka samaa numerosarjaa ja viskata paikoilleen?

                          Esim tässä näyttäisi olevan sekä pumppu, että controlleri oikeilla numerosarjoilla, joten sen pitäsi olla plug & play?.
                          Kyllä se kontrolleri kannattaa vaihtaa pelkästään. Turha alkaa sen hydrauliikan kanssa säätämään. Jos sen hydrauliikka puolen irroittaa joutuu sen ilmaamaan testerillä (pumpun ja venttiilien aktivointi). Mikäli autossa DSC:llä varustettu, niin joutuu koodaamaan ja kalibroimaan ratinasentotunnistimen.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Pekkude
                            BTCF Member
                            • Jul 2013
                            • 404
                            • Muurla

                            Tuli vaihdettua molemmat ajovalojen linssit jonka jälkeen auto rupesi herjaamaan molempia ajovaloja (lyhyitä), mutta silti ne toimivat? Missä mahtaa olla vika? E46 316i -04.

                            Edit: eli joo, parkkipolttimot molemmat palaneet tuossa vaihtorypäkässä. Erikoista mutta nyt toimii. Parkkipolttimot siis samassa vikavalossa muiden ajovalojen kanssa.
                            Last edited by Pekkude; 13-10-2016, 13:03.
                            E38 740i -95

                            Comment

                            • grab_
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 2839
                              • Uusimaa

                              Mites eikös näissä nelikuutioissa pitäisi olla joku öljyn vähyydestä ilmoittava valo? tuossa tänään huomasin että öljytikku hädintuskin kastui vaan mitään ilmoitusta ei ole antanut  moottorina siis m54b30.. eikä ole kauaa kun viimeksi öljyt tarkistin elikkä jostakin syystä sitä näköjään syökin aikalailla...
                              Ei mitään kerrottavaa

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by grab_ View Post
                                Mites eikös näissä nelikuutioissa pitäisi olla joku öljyn vähyydestä ilmoittava valo? tuossa tänään huomasin että öljytikku hädintuskin kastui vaan mitään ilmoitusta ei ole antanut  moottorina siis m54b30.. eikä ole kauaa kun viimeksi öljyt tarkistin elikkä jostakin syystä sitä näköjään syökin aikalailla...
                                Kyllä, keltainen kannun kuva mittaristossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎