Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    -00 coupessa oli ainakin selkeästi kaikki värit erotettavissa ja pari ruskeaakin oli merkitty eri värisin raidoin esim mustalla raidalla. Suurentavat lasit päässä erotti hyvin johdot.

    Kannattaa purkaa takakonttiin asti johdot liittimineen ja kolvailla tai teippailla siinä väljemmällä ne yhteen, rauhallisesti pujotella takaisin kontin kanteen.
    Toki alkuperäisistä johdoista erottaa, mutta tuossa SenCom korjaussarjassa näyttäisi olevan useampi ruskea. Joten tarkkana pitää olla kun kytkee sen.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      Originally posted by HTK12 View Post
      Siellä on useita ruskeita johtoja. Ei siis ole sama minkä ruskean johdon yhdistää mihinkin ruskeaan johtoon.
      No voi ... pitiki luottaa siihe ohjeesee. Eihä ton sarjan johdot riitä mitenkää sitte. Im fucked D: mitää käryä enää mikä kuuluis mihkä. Kaikki toimii kyl muuten, mut ku rekkarivalot sais pelaa sillo kun pitäs.
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        Originally posted by HTK12 View Post
        Toki alkuperäisistä johdoista erottaa, mutta tuossa SenCom korjaussarjassa näyttäisi olevan useampi ruskea. Joten tarkkana pitää olla kun kytkee sen.
        Ei ollu mulla kun yksi paksu ruskea johto. Salooniin piti sarjan kuulua. Takaisikaa sitä ei voi enää lähettää.
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • |makke
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 847
          • Vaasa

          Originally posted by |makke View Post
          Kuuluuko E46:ssa ylemmän sulakerivin sulakkeet olla jännitteettömiä kunnes avainta käännetään vai kuuluisiko niihin tulla jännite aina?
          Voisiko joku ottaa nyt yleismittarin käteen ja mitata tuleeko ylempään riviin jännite jos avain ei ole virtalukossa?

          Comment

          • Aaqee
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 53
            • Salo

            e46 320d. Lambda-anturista roikkuu valkoinen katkaistu johto. Mikä lienee tarkoitus, pitäisikö olla kytketty? Ei vikakoodeja ja katsastettu ok eli päästöt niiltä osin kunnossa.

            Kuva: http://pouserinet.fi/~aq/320/btcf/lambda.jpg

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by jonsered92 View Post
              Ei ollu mulla kun yksi paksu ruskea johto. Salooniin piti sarjan kuulua. Takaisikaa sitä ei voi enää lähettää.
              En ole E46 kontin johtoja korjannut, mutta hieman ihmettelen kyllä, jos siinä siis ei ole riitävästi johtoja. E39 kun korjasin kontin johdot, niin vetäsin ihan vaan silikonijohdolla, en alkanut mitään sarjaa tilaamaan. Kolvasin johdot kiinni ja kutistesukkaa päälle. Lopuksi sitten päälle johtosarjoihin tarkoitettua Tesan teippiä (samanlaista oli alkuperäinenkin teippi). Normaalia sähköteippiä sinne ei kannata laittaa tulee melkoinen liimaklöntti niistä. Kytke ne johdot kuten ohjeessa on, luulisi toimivan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jonzze
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 77
                • Salo

                minkäs väristä jäähdytysnestettä pitäs olla e46 330d? lukenu jottai et vihreetä mut onko haittaa jos on punaista? tällä hetkellä punasta mutta mietin että kannattaisko vaihtaa vihreeseen?
                Ex: e46 330d farkku vm 2002
                Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by jonzze View Post
                  minkäs väristä jäähdytysnestettä pitäs olla e46 330d? lukenu jottai et vihreetä mut onko haittaa jos on punaista? tällä hetkellä punasta mutta mietin että kannattaisko vaihtaa vihreeseen?
                  Tehtaalta se on ollut sinistä, mitä BMW yleisesti käyttää. Kyllähän siellä monet muutakin käyttää. Jos menet vaihtamaan, niin järjestelmä pitää huuhdella huolella. Näitä EI SAA sekoittaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • jonzze
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 77
                    • Salo

                    mutta pitäis uskaltaa pitää punasetkin?
                    Ex: e46 330d farkku vm 2002
                    Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by jonzze View Post
                      mutta pitäis uskaltaa pitää punasetkin?
                      Kyllä ne siellä toimii ihan kuten sinisetkin. Niitä kannattaa vaan muistaa vaihtaa välillä. Ominaisuudet ei säily ikuisesti jäähdytysnesteessä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Tehtaalta se on ollut sinistä, mitä BMW yleisesti käyttää. Kyllähän siellä monet muutakin käyttää. Jos menet vaihtamaan, niin järjestelmä pitää huuhdella huolella. Näitä EI SAA sekoittaa.
                        BMW Operating Fluids vuodelta 2007 kertoo toista, tarkemmin: KLIK.

                        Värihän ei ratkaise vaan riippuu mitä punaista nestettä se on. Jos on BMW:hen sopivaa, niin sinistä ja punaista sopii sekoittaa jos molemmat ovat etyleeniglykolia eikä nesteessä ole nitriittiä/fosfaattia/silikaattia.

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          Omaan M3:een on menossa nyt alustaan kaikki uudet puslat ja painin nyt kysymyksen kanssa, että laittaako Strongflexin punaista vai keltaista... :think Löytyykö käyttökokemuksia eroista? Omat Strongflex kokemukset rajoittuu lähinnä E36 korimalleihin ja sillä perustella keltaisia olisin nyt siis laittamassa. :think

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by kmn View Post
                            Omaan M3:een on menossa nyt alustaan kaikki uudet puslat ja painin nyt kysymyksen kanssa, että laittaako Strongflexin punaista vai keltaista... :think Löytyykö käyttökokemuksia eroista? Omat Strongflex kokemukset rajoittuu lähinnä E36 korimalleihin ja sillä perustella keltaisia olisin nyt siis laittamassa. :think
                            Kesällä juttelin apparalla erään vanhemman herran kanssa jolla punainen M3 katulaillisena rata-autona. Hän sanoi ettei kannata laittaa urtsupuslia ollenkaan, M3 omat puslat on kuulemma parhaat ja joustavat juuri oikealla tavalla.

                            :think

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by MNi View Post
                              BMW Operating Fluids vuodelta 2007 kertoo toista, tarkemmin: KLIK.

                              Värihän ei ratkaise vaan riippuu mitä punaista nestettä se on. Jos on BMW:hen sopivaa, niin sinistä ja punaista sopii sekoittaa jos molemmat ovat etyleeniglykolia eikä nesteessä ole nitriittiä/fosfaattia/silikaattia.
                              No myöhemmin sen nesteen tarkka väli voi olla hankala sanoa. Tuolla yritin vain sanoa, ettei se ole alkuperäistä BMW nestettä.

                              Joo ei se väri ratkaise, mutta miten jälkikäteen selvität kotitallissa mitä siellä on? Ehkä se on yhteensopivaa tai sitten ei. Seuraavassa viestissä kysyttiin, että voiko ne sinne jättää. Itse väittäisin, että kyllä voi. Harvassa on ne jäähdytysnesteet, jotka ei toimisi BMW:ssä (olettaen, että niitä nesteitä ei ole sekoiteltu). Huolellisesti huuhtelemalla sinne voi laittaa ihan mitä haluaa eikä se auto siitä räjähdä. "Väärä" neste ei välttämättä tarjoa optimaalista suojaa, mutta kyllä se auto sillä kulkee.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Pekkude
                                BTCF Member
                                • Jul 2013
                                • 404
                                • Muurla

                                Tulee jokapäivä ajettua reittiä missä on tietyö käynnissä.
                                Tuossa kohtaa on laitettu uutta asfalttia ja jätetty noin 5cm korkea koroke vanhan ja uuden asfaltin liitoskohtaan. Jos tuohon töyssyyn ajaa vähänkään kovempaa auto nykäsee oikein kunnolla, ihan kuin sammuisi mutta lähtee heti käyntiin. Ei mikään kamalan häiritsevä mutta ei uskoisi ihan normaaliakaan olevan Missä mahtaa ongelma olla?
                                E38 740i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎