Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Pekkude View Post
    Tulee jokapäivä ajettua reittiä missä on tietyö käynnissä.
    Tuossa kohtaa on laitettu uutta asfalttia ja jätetty noin 5cm korkea koroke vanhan ja uuden asfaltin liitoskohtaan. Jos tuohon töyssyyn ajaa vähänkään kovempaa auto nykäsee oikein kunnolla, ihan kuin sammuisi mutta lähtee heti käyntiin. Ei mikään kamalan häiritsevä mutta ei uskoisi ihan normaaliakaan olevan Missä mahtaa ongelma olla?
    Ihan ensimmäisenä tarkistaisin, että akun kaapelit on kunnolla kiinni, sitten konehuoneen maapisteiden tarkistus.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Amigo
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 167
      • Turku

      Originally posted by kmn View Post
      Omaan M3:een on menossa nyt alustaan kaikki uudet puslat ja painin nyt kysymyksen kanssa, että laittaako Strongflexin punaista vai keltaista... :think Löytyykö käyttökokemuksia eroista? Omat Strongflex kokemukset rajoittuu lähinnä E36 korimalleihin ja sillä perustella keltaisia olisin nyt siis laittamassa. :think
      Itse olen laittanut alustan melkein täyteen pelkkää keltaista. Ehkä jälkeenpäin ajateltuna ainakin taakse laittaisin punaiset (ne RTAB puslat), ne oli ainoat minkä vaihdon jälkeen huomasin ajomukavuuden huonontuneen kun vanhat kumipuslat olivat niin paskana. En kyllä tiedä kuinka paljon punaisella ja keltaisella on käytännössä eroa. 10 hSa muistaakseni mutta huomaako sitä missään.

      Mutta esim. vakaajatangon puslat ehdottomasti kovimpaan mahdolliseen, ei vaikuta mukavuuteen mutta ajettavuuteen kyllä.
      E46 328ci

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        Originally posted by HTK12 View Post
        En ole E46 kontin johtoja korjannut, mutta hieman ihmettelen kyllä, jos siinä siis ei ole riitävästi johtoja. E39 kun korjasin kontin johdot, niin vetäsin ihan vaan silikonijohdolla, en alkanut mitään sarjaa tilaamaan. Kolvasin johdot kiinni ja kutistesukkaa päälle. Lopuksi sitten päälle johtosarjoihin tarkoitettua Tesan teippiä (samanlaista oli alkuperäinenkin teippi). Normaalia sähköteippiä sinne ei kannata laittaa tulee melkoinen liimaklöntti niistä. Kytke ne johdot kuten ohjeessa on, luulisi toimivan.
        Ei ne ohjeet täsmää yhtään kun eri värejä lueteltu mitä autosta löytyy. Oisin korjannutkin tollee niinku sanoit, mutta ajattelin että kerralla tulee kestävä kun tilaan uuden sarjan. Vaikeeks meni
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • pablo
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 732
          • Pirkanmaa

          Tossa vaihtelin omaan autton talvirenkaat niin huomasin et kuskinpuolella näyttäs niinkuin kallistuksenvakaaja ois vääntyny tms kun koiranluu oli niin erikoisessa asennossa. Ikäänkuin joku 30 astetta tolppaan nähden ja vielä pikkusen alapää koteloon päin. Luu ei ollut mitenkään väljän oloinen ja vakaajan kumikin näytti ihan ehjältä.

          Mitään poikkeavaa en oo huomannu ja auto kulkee suoraan eikä kolise tms.. Onko tuollainen tyypillisä nelikutosissa vai voisko olla joku mitä en nyt hoksaa? Auto 330i

          -Anssi

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by pablo View Post
            Tossa vaihtelin omaan autton talvirenkaat niin huomasin et kuskinpuolella näyttäs niinkuin kallistuksenvakaaja ois vääntyny tms kun koiranluu oli niin erikoisessa asennossa. Ikäänkuin joku 30 astetta tolppaan nähden ja vielä pikkusen alapää koteloon päin. Luu ei ollut mitenkään väljän oloinen ja vakaajan kumikin näytti ihan ehjältä.

            Mitään poikkeavaa en oo huomannu ja auto kulkee suoraan eikä kolise tms.. Onko tuollainen tyypillisä nelikutosissa vai voisko olla joku mitä en nyt hoksaa? Auto 330i

            -Anssi
            Voiko se olla väärinpäin/väärällä puolella vakaajaa
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Typ188k

              Eli tuossa mun e46 330ci:ssä on ilmeisesti kyseinen perä, 2.93 välityksellä.
              Käykö e39:n typ188k (3.46) suoraan alkuperäisen tilalle e46:een ?

              :think

              Comment

              • 5/5
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 135
                • suomi

                Onko jollain tietoa sopivan kokoisesta oikee etu abs anturista, kun motonetin ja yksi eBayn anturi on liian paksuja. Vanha anturi lähti vetämällä irti ja uudet on n.3mm paksumpia. Jos jollain tietoa, niin laita linkki vaikka ebayhin. E46 316i -99 sedani.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by 5/5 View Post
                  Onko jollain tietoa sopivan kokoisesta oikee etu abs anturista, kun motonetin ja yksi eBayn anturi on liian paksuja. Vanha anturi lähti vetämällä irti ja uudet on n.3mm paksumpia. Jos jollain tietoa, niin laita linkki vaikka ebayhin. E46 316i -99 sedani.
                  Katsot osanumeron anturille vaikka bmwfans.info sivulta auton runkonumerolla ja sitten se numero ebay:n hakuun. Pitäisi löytyä sopiva anturi.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Garash
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 524
                    • Joensuu

                    Tuli laitettua bensa 46seen(m52tu) polttoainekäyttöinen lisälämmitin talvea varten ja varmaan hyvä olisi uusia akkukin. Minkälainen akku kannattaa ottaa mikä kestäis mahd. kauan ilman latausta? Pääosin lyhyttä muutaman kilsan työmatkaa tulee ajettua. Mitä lukemia noista akuista kannattaa tuijottaa jos hyvän haluaa? Vai otanko esim. dieseliin tarkoitetun akun?
                    E30 325iA
                    F31 320xd

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Garash View Post
                      Tuli laitettua bensa 46seen(m52tu) polttoainekäyttöinen lisälämmitin talvea varten ja varmaan hyvä olisi uusia akkukin. Minkälainen akku kannattaa ottaa mikä kestäis mahd. kauan ilman latausta? Pääosin lyhyttä muutaman kilsan työmatkaa tulee ajettua. Mitä lukemia noista akuista kannattaa tuijottaa jos hyvän haluaa? Vai otanko esim. dieseliin tarkoitetun akun?
                      Akulla ei niin paljoa merkitystä kuin laturilla, se käytetty virta pitäisi ehtiä ladata takaisin lyhyessä ajassa ja pelkästään kylmä ilma rajoittaa latautumista.
                      Käytännössä vakiolla akulla pärjäät ihan ok.
                      Lyhyessä ajossa kannattaa ladata akkulaturilla kerran viikkoon akku ihan oikeasti täyteen lämpöisessä yön yli.

                      Comment

                      • Garash
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 524
                        • Joensuu

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Akulla ei niin paljoa merkitystä kuin laturilla, se käytetty virta pitäisi ehtiä ladata takaisin lyhyessä ajassa ja pelkästään kylmä ilma rajoittaa latautumista.
                        Käytännössä vakiolla akulla pärjäät ihan ok.
                        Lyhyessä ajossa kannattaa ladata akkulaturilla kerran viikkoon akku ihan oikeasti täyteen lämpöisessä yön yli.
                        Eipä tuo nykyinen akkukaan hyvä ole, niin joutuu muutenkin uusimaan.
                        Jos otan vaan niin ison aH määrällä olevan akun mitä akkukoteloon mahtuu ja välillä lataa akun täyteen niin pärjännee ihan hyvin :think
                        E30 325iA
                        F31 320xd

                        Comment

                        • Amigo
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 167
                          • Turku

                          Originally posted by Garash View Post
                          Tuli laitettua bensa 46seen(m52tu) polttoainekäyttöinen lisälämmitin talvea varten ja varmaan hyvä olisi uusia akkukin. Minkälainen akku kannattaa ottaa mikä kestäis mahd. kauan ilman latausta? Pääosin lyhyttä muutaman kilsan työmatkaa tulee ajettua. Mitä lukemia noista akuista kannattaa tuijottaa jos hyvän haluaa? Vai otanko esim. dieseliin tarkoitetun akun?
                          AGM-akku ehdottomasti jos on pätkäajoa lisälämppärin kanssa. Jaksaa paremmin kylmässä ja ottaa halukkaamin virtaa vastaan. Mieluiten toki suurin mitä sinne mahtuu ja laatumerkiltä kuten bosch. Hinnatkin tietysti nousee koon mukana että budjetin mukaan
                          Last edited by Amigo; 01-11-2016, 19:53.
                          E46 328ci

                          Comment

                          • jonsered92
                            BTCF Member
                            • Jun 2012
                            • 470
                            • JKL

                            Originally posted by 5/5 View Post
                            Onko jollain tietoa sopivan kokoisesta oikee etu abs anturista, kun motonetin ja yksi eBayn anturi on liian paksuja. Vanha anturi lähti vetämällä irti ja uudet on n.3mm paksumpia. Jos jollain tietoa, niin laita linkki vaikka ebayhin. E46 316i -99 sedani.
                            Itekki katoin ku kesäl vaihdoin anturi että uusi liia paksu. Mittasin tönärillä reijän ja anturin, totesin että pitäs mennä mut ei menny. Noh vähä ku hiomapaperilla pyöräytti reikää ja liukastutti anturia nii meni se sitten. Entisen irroitus oli kans semmonen työmaa että oksat pois. Katkesi sisään ja ei paskat poranterätkää uponneet nii sulatin isolla kolvilla pois
                            Nyt:e60 530xda herkuilla
                            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                            Comment

                            • |makke
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 847
                              • Vaasa

                              Originally posted by |makke View Post
                              Kuuluuko E46:ssa ylemmän sulakerivin sulakkeet olla jännitteettömiä kunnes avainta käännetään vai kuuluisiko niihin tulla jännite aina?
                              Originally posted by |makke View Post
                              Voisiko joku ottaa nyt yleismittarin käteen ja mitata tuleeko ylempään riviin jännite jos avain ei ole virtalukossa?
                              Kyllä joku tietää tähän vastauksen

                              Comment

                              • jluoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 685
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by jonsered92 View Post
                                Itekki katoin ku kesäl vaihdoin anturi että uusi liia paksu. Mittasin tönärillä reijän ja anturin, totesin että pitäs mennä mut ei menny. Noh vähä ku hiomapaperilla pyöräytti reikää ja liukastutti anturia nii meni se sitten. Entisen irroitus oli kans semmonen työmaa että oksat pois. Katkesi sisään ja ei paskat poranterätkää uponneet nii sulatin isolla kolvilla pois
                                Oma kokemus aika vastaava. Eivät irtoa ehjänä ja haastavia paikalleen tungettavia. Vasemmalta takaa on pultti poikki, mutta tuskin se anturi ilmankaan putoaa.
                                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎