Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by Jondis View Post
    Läpät on kyllä itsessään poistettu, kello vaan näköjään jätetty paikalleen:think
    Edit: voiko myös tuon läppien alipainetta ohjaavan sähköventtiilin heivata mäjelle?
    Tulppaa läppien vakuumilähdön nippa alipainetukilta mutta jätä venttiili paikalleen. Muuten taitaa tulla vikakoodi DDE:lle.

    Comment

    • smpovers
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2372
      • Tammela

      Autona 318i -02
      Lueskelin vikakoodeja autosta. Minkä takia motronicilta tulevat vikakoodit on eri kilometrilukemalla kuin auto muuten? Autolla ajettu 298tkm ja testeri näytti vian ilmaantumis lukemaksi noin 50tkm vaikka se tuli tänään.
      Vikakoodit oli 272c ja 272d. Oletan että imupuolen vikoja ja ainakin pari epäilyttävää liitosta korjasin.
      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
      BMW 330d touring e46 -05
      Ford Cortina Mk2 1600 -70
      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6022
        • Sipoo

        Originally posted by smpovers View Post
        Autolla ajettu 298tkm ja testeri näytti vian ilmaantumis lukemaksi noin 50tkm vaikka se tuli tänään. .
        Ettei olis yksiköt menny sekaisin ja metrit kyseessä Ihmettelin itse joskus samaa, kun DIS näytti viimeisen DPF polton metreissä..

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • Topi08
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 4458
          • .

          kaveri on ostamassa muijalle käyttöautoa, kohteena siis tämä


          onko noissa jotain tiedettävää, sähköt?, oliko tekniikoissa jotain ihmeellistä?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            Originally posted by Topi08 View Post
            kaveri on ostamassa muijalle käyttöautoa, kohteena siis tämä


            onko noissa jotain tiedettävää, sähköt?, oliko tekniikoissa jotain ihmeellistä?
            Oli, kone eli ei n42-koneella olevaa käyttikseksi, tai ainakaan minä en ottaisi. Valvetronic, huohotin ym. ongelmia on monta sivua foorumilla.

            Comment

            • Topi08
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 4458
              • .

              Originally posted by jr66 View Post
              Oli, kone eli ei n42-koneella olevaa käyttikseksi, tai ainakaan minä en ottaisi. Valvetronic, huohotin ym. ongelmia on monta sivua foorumilla.
              No näinhän se oli, pieni muistikuva olikin että joku moottori noissa oli aivan susi, mutta ei vaan tullut mieleen, kiitoksia muistinparannuksesta!

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                Milläs toimenpiteilä nuo vikakoodit on saatu pois? 272c ja 272d? Pitkäaikainen seoksen säätö laihalla.

                Venttiilikopan tiiviste ainakin tossa vuotaa suhteellisen reilusti joten se nyt menee vaihtoon. Voiko nuo myös johtua huohottimesta?
                Auto siis N42B20a koneella..
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • Linkutin
                  Newbiemmer
                  • Feb 2015
                  • 3
                  • Karstula

                  BMW e46 320d m47

                  Mikä mahtaa olla kun ei vedä mihinkään.. imm kokeiltu ottamalla liitin irti ja veti vielä huonommin.. vikakoodin antaa autocomilla 42 -DDe-ohjausyksikkö(eeprom ja kokoonpano)

                  Comment

                  • tuningki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1205
                    • $ievi

                    316 m43 -02

                    Kytkin välillä jäykkä ja ottaa melkein pohjassa ja välillä toimii normaalisti... Pääsylinteri,työsylinteri loppu? Vaiko ilmaa nesteessä.? :think
                    Bmw 320d -10
                    Volvo s40 2.4 -05
                    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
                    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
                    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

                    Comment

                    • susi_ihminen
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 62
                      • Janakkala

                      Pitäis tourinkiin(330d M-SportII) vaihtaa takaiskarit niin ajattelin samalla vaihtaa yläpäät myös.

                      Mietin että mitä kaikkea noitten itse iskareitten ja tukilaakereiden lisäksi kannattaa ostaa?

                      Entä minkä merkkistä tavaraa noissa tukilaakereissa suosittelette? ja onko merkitystä onko m sport vai ei?:think
                      Wannabiemmer
                      ---------------------------
                      E53 X5 3.0d -04
                      E87 130i -05
                      E34 520i -91 M30B34

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1832
                        • Karjaa

                        Lue tämä tuore ketju: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355439

                        Ei ole erikseen M-Sport-yläpäätä, sama yläpää tavalliseen ja sporttimalliin.
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • susi_ihminen
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 62
                          • Janakkala

                          Originally posted by Wespa View Post
                          Lue tämä tuore ketju: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355439

                          Ei ole erikseen M-Sport-yläpäätä, sama yläpää tavalliseen ja sporttimalliin.
                          Kiitos! Tästä oli suuri apu
                          Wannabiemmer
                          ---------------------------
                          E53 X5 3.0d -04
                          E87 130i -05
                          E34 520i -91 M30B34

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6022
                            • Sipoo

                            Originally posted by tuningki View Post
                            Kytkin välillä jäykkä ja ottaa melkein pohjassa ja välillä toimii normaalisti... Pääsylinteri,työsylinteri loppu? Vaiko ilmaa nesteessä.? :think
                            IMO voi olla melkein kumpi vaan.. Sama vaihtaa molemmat

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • Jondis
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 698
                              • Tuusula

                              Originally posted by Jondis View Post
                              Alkoi 330d oikuttelemaan, välillä tuntuu että vetää ihan normaalisti ja silloin ahtaakin 1-1,1bar, välillä tekee jo 100-110kmh kiihdytys tiukkaa. Tällöin kulutusmittari ei nouse kuin vähän yli 10l ja ahtaa vain 0,5bar. Vika ilmeni termarin ja ahtimen säiliön ja alipainelähdön välisen uusimisen jälkeen. Antaa myös vikakoodia egr insufficient flow ja moottorin vikavalo palaa. Kysymys kuuluukin, että mihin kaikkialle siitä imusarjan alla olevasta alipainelähdöstä(4paikkaa) kuuluu mennä letkuja? Ahtimelle, imusarjan läppien kellolle ja egr:lle ainakin, mutta mikä on neljäs? Kaksi letkua oli jo aivan hauraita ja toinen niistä oli irti tuosta lähdöstä silloin, kun toimi. Nyt kaikki letkut on kiinni. Sitten neljäs letku oli jotain läpinäkyvää aftermarket tavaraa, josta ei tietoa mihin menee. Epäilen että nuo kaksi haurasta menee egr:lle ja läppien ohjaukseen, läpät tosin on poistettu mutta en tiedä onko kello vielä paikallaan. Autocomin testerillä en jostain syystä päässyt moottorinohjaukseen sisään, vaikka muualle pääsi.. Eli onko jotain perus juttuja mitä näistä hajoaa aiheuttaen tälläisiä oireita, vai voiko homma olla kiinni noista kahdesta alipaineletkusta? Auto siis facelift m57n koneella ja 220tkm ajettu.
                              Vaihtelin loput letkut ja sain carsoftia toimimaan sen verran, että dde vikakoodit luettua. Löytyi seuraavaa:
                              4501
                              3FF1
                              3F35
                              Sekä kaikista hehkuista ja ohjainlaitteesta koodit.
                              Eli jotain egr ja maf ropleemaa. Egr nyt ainakin oli näköjään jumissa, mutta voiko noihin maffiin liittyviin koodeihin olla muuta selitystä kuin maf itsessään? Auto siis toimii kylmällä ja viileällä koneella suht normaalisti(lue: kulkee edes jotenkin), mutta lämpösenä ei liiku sitten mihinkään. Tuntuu siis, että joku pistää vastaan tai ahdin heräisi ollenkaan. Pinta kaasulla ja lappu lattiassa kulkee samalla tavalla. Kunhan tuo egr:än tulppaus setti kilahtaa postiluukkuun, niin siitä hankkiudutaan eroon kokonaan niin sitä en enää lähde korjailemaan. Mutta näytti jumittuneen siis niin, että ei ole ihan kokonaan kiinni eli pakokaasu saattaa kiertää imusarjalle kokoajan ainakin vähän. Koitan nyt ajella autolla mahdollisimman vähän siihen asti, että sen saa poistettua.
                              MB E55 AMG -05
                              E36 318TiA -96
                              E34 535i -89 imolarot
                              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Jondis View Post
                                Vaihtelin loput letkut ja sain carsoftia toimimaan sen verran, että dde vikakoodit luettua. Löytyi seuraavaa:
                                4501
                                3FF1
                                3F35
                                Sekä kaikista hehkuista ja ohjainlaitteesta koodit.
                                Eli jotain egr ja maf ropleemaa. Egr nyt ainakin oli näköjään jumissa, mutta voiko noihin maffiin liittyviin koodeihin olla muuta selitystä kuin maf itsessään? Auto siis toimii kylmällä ja viileällä koneella suht normaalisti(lue: kulkee edes jotenkin), mutta lämpösenä ei liiku sitten mihinkään. Tuntuu siis, että joku pistää vastaan tai ahdin heräisi ollenkaan. Pinta kaasulla ja lappu lattiassa kulkee samalla tavalla. Kunhan tuo egr:än tulppaus setti kilahtaa postiluukkuun, niin siitä hankkiudutaan eroon kokonaan niin sitä en enää lähde korjailemaan. Mutta näytti jumittuneen siis niin, että ei ole ihan kokonaan kiinni eli pakokaasu saattaa kiertää imusarjalle kokoajan ainakin vähän. Koitan nyt ajella autolla mahdollisimman vähän siihen asti, että sen saa poistettua.
                                Jos MAF antaa vikakoodia, se on todella lopussa. Yleensä seos menee sekaisin jo paljon aiemmin, MAF vaihtoon. Panosta mieluummin INPAan tai BMW Scanneriin kuin carsoftiin.

                                EGR on alipaineohjattu eli siellä on kalvo jota alipaine vetää. EGR:n rungossa on pieni, parin millin reikä, josta korvausilma otetaan. Jos EGR on esim. putsattu upottaen puhdistusnesteeseen, kalvo on saanut myös puhdistuksen josta se ei välttämättä tykkää. Ota EGR irti, kokeile ruuvimeisselillä tms liikkuuko mäntä edes ollenkaan. Jos liikkuu, pätkä letkua nippaan kiinni ja yritä imeä mäntää liikkeelle. Jos ei ole vastusta, kalvossa on iso reikä. Jos saat männän liikkeelle, pidä kieltä letkun suulla. Jos mäntä valuu kiinni, kalvossa on pieni reikä. Jos ei liiku vaikka 10 sekuntiin, on riittävän tiivis.

                                EGR sulkeutuu jousella, se on aika jäykkä kun ruuvimeisseliä näyttää. Erillinen alipainepumppu auttaa testaukseen, mutta semmoisia pieniä ja halpoja on kait vähän liikkeellä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎