Originally posted by Jondis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Autona 318i -02
Lueskelin vikakoodeja autosta. Minkä takia motronicilta tulevat vikakoodit on eri kilometrilukemalla kuin auto muuten? Autolla ajettu 298tkm ja testeri näytti vian ilmaantumis lukemaksi noin 50tkm vaikka se tuli tänään.
Vikakoodit oli 272c ja 272d. Oletan että imupuolen vikoja ja ainakin pari epäilyttävää liitosta korjasin.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostAutolla ajettu 298tkm ja testeri näytti vian ilmaantumis lukemaksi noin 50tkm vaikka se tuli tänään. .
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View Postkaveri on ostamassa muijalle käyttöautoa, kohteena siis tämä
onko noissa jotain tiedettävää, sähköt?, oliko tekniikoissa jotain ihmeellistä?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOli, kone eli ei n42-koneella olevaa käyttikseksi, tai ainakaan minä en ottaisi. Valvetronic, huohotin ym. ongelmia on monta sivua foorumilla.
Comment
-
-
Milläs toimenpiteilä nuo vikakoodit on saatu pois? 272c ja 272d? Pitkäaikainen seoksen säätö laihalla.
Venttiilikopan tiiviste ainakin tossa vuotaa suhteellisen reilusti joten se nyt menee vaihtoon. Voiko nuo myös johtua huohottimesta?
Auto siis N42B20a koneella..BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
316 m43 -02
Kytkin välillä jäykkä ja ottaa melkein pohjassa ja välillä toimii normaalisti... Pääsylinteri,työsylinteri loppu? Vaiko ilmaa nesteessä.? :thinkBmw 320d -10
Volvo s40 2.4 -05
ex:bmw 316 e46 1.9 -02
,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
Comment
-
-
Pitäis tourinkiin(330d M-SportII) vaihtaa takaiskarit niin ajattelin samalla vaihtaa yläpäät myös.
Mietin että mitä kaikkea noitten itse iskareitten ja tukilaakereiden lisäksi kannattaa ostaa?
Entä minkä merkkistä tavaraa noissa tukilaakereissa suosittelette? ja onko merkitystä onko m sport vai ei?:thinkWannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Lue tämä tuore ketju: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355439
Ei ole erikseen M-Sport-yläpäätä, sama yläpää tavalliseen ja sporttimalliin.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostLue tämä tuore ketju: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355439
Ei ole erikseen M-Sport-yläpäätä, sama yläpää tavalliseen ja sporttimalliin.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Originally posted by tuningki View PostKytkin välillä jäykkä ja ottaa melkein pohjassa ja välillä toimii normaalisti... Pääsylinteri,työsylinteri loppu? Vaiko ilmaa nesteessä.? :think
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostAlkoi 330d oikuttelemaan, välillä tuntuu että vetää ihan normaalisti ja silloin ahtaakin 1-1,1bar, välillä tekee jo 100-110kmh kiihdytys tiukkaa. Tällöin kulutusmittari ei nouse kuin vähän yli 10l ja ahtaa vain 0,5bar. Vika ilmeni termarin ja ahtimen säiliön ja alipainelähdön välisen uusimisen jälkeen. Antaa myös vikakoodia egr insufficient flow ja moottorin vikavalo palaa. Kysymys kuuluukin, että mihin kaikkialle siitä imusarjan alla olevasta alipainelähdöstä(4paikkaa) kuuluu mennä letkuja? Ahtimelle, imusarjan läppien kellolle ja egr:lle ainakin, mutta mikä on neljäs? Kaksi letkua oli jo aivan hauraita ja toinen niistä oli irti tuosta lähdöstä silloin, kun toimi. Nyt kaikki letkut on kiinni. Sitten neljäs letku oli jotain läpinäkyvää aftermarket tavaraa, josta ei tietoa mihin menee. Epäilen että nuo kaksi haurasta menee egr:lle ja läppien ohjaukseen, läpät tosin on poistettu mutta en tiedä onko kello vielä paikallaan. Autocomin testerillä en jostain syystä päässyt moottorinohjaukseen sisään, vaikka muualle pääsi.. Eli onko jotain perus juttuja mitä näistä hajoaa aiheuttaen tälläisiä oireita, vai voiko homma olla kiinni noista kahdesta alipaineletkusta? Auto siis facelift m57n koneella ja 220tkm ajettu.
4501
3FF1
3F35
Sekä kaikista hehkuista ja ohjainlaitteesta koodit.
Eli jotain egr ja maf ropleemaa. Egr nyt ainakin oli näköjään jumissa, mutta voiko noihin maffiin liittyviin koodeihin olla muuta selitystä kuin maf itsessään? Auto siis toimii kylmällä ja viileällä koneella suht normaalisti(lue: kulkee edes jotenkin), mutta lämpösenä ei liiku sitten mihinkään. Tuntuu siis, että joku pistää vastaan tai ahdin heräisi ollenkaan. Pinta kaasulla ja lappu lattiassa kulkee samalla tavalla. Kunhan tuo egr:än tulppaus setti kilahtaa postiluukkuun, niin siitä hankkiudutaan eroon kokonaan niin sitä en enää lähde korjailemaan. Mutta näytti jumittuneen siis niin, että ei ole ihan kokonaan kiinni eli pakokaasu saattaa kiertää imusarjalle kokoajan ainakin vähän. Koitan nyt ajella autolla mahdollisimman vähän siihen asti, että sen saa poistettua.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostVaihtelin loput letkut ja sain carsoftia toimimaan sen verran, että dde vikakoodit luettua. Löytyi seuraavaa:
4501
3FF1
3F35
Sekä kaikista hehkuista ja ohjainlaitteesta koodit.
Eli jotain egr ja maf ropleemaa. Egr nyt ainakin oli näköjään jumissa, mutta voiko noihin maffiin liittyviin koodeihin olla muuta selitystä kuin maf itsessään? Auto siis toimii kylmällä ja viileällä koneella suht normaalisti(lue: kulkee edes jotenkin), mutta lämpösenä ei liiku sitten mihinkään. Tuntuu siis, että joku pistää vastaan tai ahdin heräisi ollenkaan. Pinta kaasulla ja lappu lattiassa kulkee samalla tavalla. Kunhan tuo egr:än tulppaus setti kilahtaa postiluukkuun, niin siitä hankkiudutaan eroon kokonaan niin sitä en enää lähde korjailemaan. Mutta näytti jumittuneen siis niin, että ei ole ihan kokonaan kiinni eli pakokaasu saattaa kiertää imusarjalle kokoajan ainakin vähän. Koitan nyt ajella autolla mahdollisimman vähän siihen asti, että sen saa poistettua.
EGR on alipaineohjattu eli siellä on kalvo jota alipaine vetää. EGR:n rungossa on pieni, parin millin reikä, josta korvausilma otetaan. Jos EGR on esim. putsattu upottaen puhdistusnesteeseen, kalvo on saanut myös puhdistuksen josta se ei välttämättä tykkää. Ota EGR irti, kokeile ruuvimeisselillä tms liikkuuko mäntä edes ollenkaan. Jos liikkuu, pätkä letkua nippaan kiinni ja yritä imeä mäntää liikkeelle. Jos ei ole vastusta, kalvossa on iso reikä. Jos saat männän liikkeelle, pidä kieltä letkun suulla. Jos mäntä valuu kiinni, kalvossa on pieni reikä. Jos ei liiku vaikka 10 sekuntiin, on riittävän tiivis.
EGR sulkeutuu jousella, se on aika jäykkä kun ruuvimeisseliä näyttää. Erillinen alipainepumppu auttaa testaukseen, mutta semmoisia pieniä ja halpoja on kait vähän liikkeellä.
Comment
-
Comment