Osaako kukaan sanoa varmuudella, onko sportti penkissä sama airbag tunnistinmatto kuin normi penkissä? realoemista en löytänyt vastausta ja bmwfansilta löysin vain tämän, enkä viisastunut yhtään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by dabbe View PostOsaako kukaan sanoa varmuudella, onko sportti penkissä sama airbag tunnistinmatto kuin normi penkissä? realoemista en löytänyt vastausta ja bmwfansilta löysin vain tämän, enkä viisastunut yhtään.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...bag#6921952_11E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMiksi kysyä mikä on vikana jos ei ole mitään vikaa. Saatana.
Nesteet ei tullut pihalle vaikka proput auki, itse lämppäri toimii kyllä minkä sait sieltä postauksesta poimittua..- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostJos MAF antaa vikakoodia, se on todella lopussa. Yleensä seos menee sekaisin jo paljon aiemmin, MAF vaihtoon. Panosta mieluummin INPAan tai BMW Scanneriin kuin carsoftiin.
EGR on alipaineohjattu eli siellä on kalvo jota alipaine vetää. EGR:n rungossa on pieni, parin millin reikä, josta korvausilma otetaan. Jos EGR on esim. putsattu upottaen puhdistusnesteeseen, kalvo on saanut myös puhdistuksen josta se ei välttämättä tykkää. Ota EGR irti, kokeile ruuvimeisselillä tms liikkuuko mäntä edes ollenkaan. Jos liikkuu, pätkä letkua nippaan kiinni ja yritä imeä mäntää liikkeelle. Jos ei ole vastusta, kalvossa on iso reikä. Jos saat männän liikkeelle, pidä kieltä letkun suulla. Jos mäntä valuu kiinni, kalvossa on pieni reikä. Jos ei liiku vaikka 10 sekuntiin, on riittävän tiivis.
EGR sulkeutuu jousella, se on aika jäykkä kun ruuvimeisseliä näyttää. Erillinen alipainepumppu auttaa testaukseen, mutta semmoisia pieniä ja halpoja on kait vähän liikkeellä.
Edit: ja hain tuolla kysymyksellä siis sitä, että voiko olla jotain muuta vikaa joka vaikuttaisi niin että antaa tuota maffin vikakoodia? Jos esimerkiksi se egr on sen verran auki että pakokaasua pääsee imusarjaan kokoajan vähän.Last edited by Jondis; 18-12-2016, 16:12.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostEgr on siis jumissa ja siihen en aio paneutua nyt, koska se tulee katoamaan konehuoneesta kokonaisuudessaan. Mutta täytynee maffi laittaa sitten tilaukseen.. ja inpa kyllä löytyy, mutta en ole saanut vielä xp läppäriä millä sitäsuunnalla pääsis käyttämään niin täytyy noita windows 7:lla toimivia vehkeitä käyttää siihen astikuntoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
En ole vielä semmosta versiota löytänyt mikä toimisi tossa win7 home premiumissa.. ja tuolla xp:llä onnistuu muutenkin kaikki helpommin, sekä siinä koneessa akkukin kestää pitempään kuin 10minMB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Kysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkm
Comment
-
-
Originally posted by Mankuh View PostKysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkme39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMajoneesin muodostuminen on ihan normaalia. Jos sitä on vain vähän, niin eiköhän se siltä osin ole kunnossa. Veikkaisin, että sulla vuotaa vaan jäähdytysnesteet pihalle jostain.Last edited by Mankuh; 18-12-2016, 21:13.
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostEn ole vielä semmosta versiota löytänyt mikä toimisi tossa win7 home premiumissa.. ja tuolla xp:llä onnistuu muutenkin kaikki helpommin, sekä siinä koneessa akkukin kestää pitempään kuin 10min
Väitettä että XP kuluttaisi vähemmän akkua kuin Win7 en kyllä ihan purematta niele.
Comment
-
-
Originally posted by Mankuh View PostKysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkmOriginally posted by Mankuh View PostHäviääkö ne majoneesit sieltä jonnekkin vai sekoittuuko öljyyn? Ei se neste ainakaan ulos vuoda kun palasi sinne paisuntasäiliöön kun laittoi auton käyntiin? Toinen huolenaihe on luonnollisesti tuo vanos/nokkaketju jne. kompleksi, millä kilometreillä sinne puolellle tulee kalliita remontteja ja onko niille jotain ennaltaehkäisevää tehtävissä ja huomaako käynnistä?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMissä/kuka on öljyt vaihtanut ja mitä tikku näytti heti vaihdon jälkeen ? Outoa käytöstä jäähd. nesteeltä.
Comment
-
-
Originally posted by Mankuh View PostPaikallisella korjaamolla käytin öljyn vaihdossa ja en oo sen jälkeen vilkaissut tikkua vasta kun nytten. Jäähdytysnesteen merkkivalo on joskus kovilla pakkasilla vilahtanut, mutta sammunut kun moottori on vähänkään lämmennyt, ja lueskelin että se johtuu lämpölaajenemisesta?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEli öljy on voinut olla alarajalla koko ajan vaihdon jälkeen ? Onko auto sinulle tuore hankinta vai oletko seurannut öljynkulutusta aikaisemmin ?
Comment
-
-
Originally posted by Mankuh View PostHäviääkö ne majoneesit sieltä jonnekkin vai sekoittuuko öljyyn? Ei se neste ainakaan ulos vuoda kun palasi sinne paisuntasäiliöön kun laittoi auton käyntiin? Toinen huolenaihe on luonnollisesti tuo vanos/nokkaketju jne. kompleksi, millä kilometreillä sinne puolellle tulee kalliita remontteja ja onko niille jotain ennaltaehkäisevää tehtävissä ja huomaako käynnistä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment