Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dabbe
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 133
    • Espoo

    Osaako kukaan sanoa varmuudella, onko sportti penkissä sama airbag tunnistinmatto kuin normi penkissä? realoemista en löytänyt vastausta ja bmwfansilta löysin vain tämän, enkä viisastunut yhtään.

    Comment

    • World L
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2011
      • 270
      • Kellokoski

      Originally posted by dabbe View Post
      Osaako kukaan sanoa varmuudella, onko sportti penkissä sama airbag tunnistinmatto kuin normi penkissä? realoemista en löytänyt vastausta ja bmwfansilta löysin vain tämän, enkä viisastunut yhtään.

      http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...bag#6921952_11
      Jos olisi erilainen, niin räjäytyskuvassa olisi varaosanumero molemmille erikseen. Eli sama matto on molemmissa.
      E36 320i cabrio -96
      E46 330i sedan -00
      F31 318d -14

      Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

      Comment

      • väiski525
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2010
        • 2572
        • Vantaa

        Originally posted by jr66 View Post
        Miksi kysyä mikä on vikana jos ei ole mitään vikaa. Saatana.
        Luitko sen mun postauksen ihan ajatuksen kanssa??

        Nesteet ei tullut pihalle vaikka proput auki, itse lämppäri toimii kyllä minkä sait sieltä postauksesta poimittua..
        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

        - MB s205 220cdi -15
        - Volvo s80 2.5t -07
        - mb s211 280cdi -08
        - e46 320i -03
        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
        - e46 320d Individual "m-sport" -04
        - e39 525i -01

        Comment

        • Jondis
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 698
          • Tuusula

          Originally posted by MNi View Post
          Jos MAF antaa vikakoodia, se on todella lopussa. Yleensä seos menee sekaisin jo paljon aiemmin, MAF vaihtoon. Panosta mieluummin INPAan tai BMW Scanneriin kuin carsoftiin.

          EGR on alipaineohjattu eli siellä on kalvo jota alipaine vetää. EGR:n rungossa on pieni, parin millin reikä, josta korvausilma otetaan. Jos EGR on esim. putsattu upottaen puhdistusnesteeseen, kalvo on saanut myös puhdistuksen josta se ei välttämättä tykkää. Ota EGR irti, kokeile ruuvimeisselillä tms liikkuuko mäntä edes ollenkaan. Jos liikkuu, pätkä letkua nippaan kiinni ja yritä imeä mäntää liikkeelle. Jos ei ole vastusta, kalvossa on iso reikä. Jos saat männän liikkeelle, pidä kieltä letkun suulla. Jos mäntä valuu kiinni, kalvossa on pieni reikä. Jos ei liiku vaikka 10 sekuntiin, on riittävän tiivis.

          EGR sulkeutuu jousella, se on aika jäykkä kun ruuvimeisseliä näyttää. Erillinen alipainepumppu auttaa testaukseen, mutta semmoisia pieniä ja halpoja on kait vähän liikkeellä.
          Egr on siis jumissa ja siihen en aio paneutua nyt, koska se tulee katoamaan konehuoneesta kokonaisuudessaan. Mutta täytynee maffi laittaa sitten tilaukseen.. ja inpa kyllä löytyy, mutta en ole saanut vielä xp läppäriä millä sitäsuunnalla pääsis käyttämään niin täytyy noita windows 7:lla toimivia vehkeitä käyttää siihen astikuntoon.
          Edit: ja hain tuolla kysymyksellä siis sitä, että voiko olla jotain muuta vikaa joka vaikuttaisi niin että antaa tuota maffin vikakoodia? Jos esimerkiksi se egr on sen verran auki että pakokaasua pääsee imusarjaan kokoajan vähän.
          Last edited by Jondis; 18-12-2016, 16:12.
          MB E55 AMG -05
          E36 318TiA -96
          E34 535i -89 imolarot
          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Jondis View Post
            Egr on siis jumissa ja siihen en aio paneutua nyt, koska se tulee katoamaan konehuoneesta kokonaisuudessaan. Mutta täytynee maffi laittaa sitten tilaukseen.. ja inpa kyllä löytyy, mutta en ole saanut vielä xp läppäriä millä sitäsuunnalla pääsis käyttämään niin täytyy noita windows 7:lla toimivia vehkeitä käyttää siihen astikuntoon.
            Mihin sitä xp läppäriä tarvitsee? :think INPA:n saa toimimaan windows vista,7,8,8.1,10.. Kaikissa edellä mainituissa 32-bit ja 64-bit toimii.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              En ole vielä semmosta versiota löytänyt mikä toimisi tossa win7 home premiumissa.. ja tuolla xp:llä onnistuu muutenkin kaikki helpommin, sekä siinä koneessa akkukin kestää pitempään kuin 10min
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • Mankuh
                Bimmer Rookie
                • Nov 2016
                • 33
                • Oulu

                Kysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkm

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by Mankuh View Post
                  Kysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkm
                  Majoneesin muodostuminen on ihan normaalia. Jos sitä on vain vähän, niin eiköhän se siltä osin ole kunnossa. Veikkaisin, että sulla vuotaa vaan jäähdytysnesteet pihalle jostain.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Mankuh
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2016
                    • 33
                    • Oulu

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Majoneesin muodostuminen on ihan normaalia. Jos sitä on vain vähän, niin eiköhän se siltä osin ole kunnossa. Veikkaisin, että sulla vuotaa vaan jäähdytysnesteet pihalle jostain.
                    Häviääkö ne majoneesit sieltä jonnekkin vai sekoittuuko öljyyn? Ei se neste ainakaan ulos vuoda kun palasi sinne paisuntasäiliöön kun laittoi auton käyntiin? Toinen huolenaihe on luonnollisesti tuo vanos/nokkaketju jne. kompleksi, millä kilometreillä sinne puolellle tulee kalliita remontteja ja onko niille jotain ennaltaehkäisevää tehtävissä ja huomaako käynnistä?
                    Last edited by Mankuh; 18-12-2016, 21:13.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by Jondis View Post
                      En ole vielä semmosta versiota löytänyt mikä toimisi tossa win7 home premiumissa.. ja tuolla xp:llä onnistuu muutenkin kaikki helpommin, sekä siinä koneessa akkukin kestää pitempään kuin 10min
                      Ota 32-bit Win7 eikä tartte joka binäärille laittaa compatibility modea päälle.

                      Väitettä että XP kuluttaisi vähemmän akkua kuin Win7 en kyllä ihan purematta niele.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16419
                        • Asikkala

                        Originally posted by Mankuh View Post
                        Kysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkm
                        Originally posted by Mankuh View Post
                        Häviääkö ne majoneesit sieltä jonnekkin vai sekoittuuko öljyyn? Ei se neste ainakaan ulos vuoda kun palasi sinne paisuntasäiliöön kun laittoi auton käyntiin? Toinen huolenaihe on luonnollisesti tuo vanos/nokkaketju jne. kompleksi, millä kilometreillä sinne puolellle tulee kalliita remontteja ja onko niille jotain ennaltaehkäisevää tehtävissä ja huomaako käynnistä?
                        Missä/kuka on öljyt vaihtanut ja mitä tikku näytti heti vaihdon jälkeen ? Outoa käytöstä jäähd. nesteeltä.

                        Comment

                        • Mankuh
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2016
                          • 33
                          • Oulu

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Missä/kuka on öljyt vaihtanut ja mitä tikku näytti heti vaihdon jälkeen ? Outoa käytöstä jäähd. nesteeltä.
                          Paikallisella korjaamolla käytin öljyn vaihdossa ja en oo sen jälkeen vilkaissut tikkua vasta kun nytten. Jäähdytysnesteen merkkivalo on joskus kovilla pakkasilla vilahtanut, mutta sammunut kun moottori on vähänkään lämmennyt, ja lueskelin että se johtuu lämpölaajenemisesta?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16419
                            • Asikkala

                            Originally posted by Mankuh View Post
                            Paikallisella korjaamolla käytin öljyn vaihdossa ja en oo sen jälkeen vilkaissut tikkua vasta kun nytten. Jäähdytysnesteen merkkivalo on joskus kovilla pakkasilla vilahtanut, mutta sammunut kun moottori on vähänkään lämmennyt, ja lueskelin että se johtuu lämpölaajenemisesta?
                            Eli öljy on voinut olla alarajalla koko ajan vaihdon jälkeen ? Onko auto sinulle tuore hankinta vai oletko seurannut öljynkulutusta aikaisemmin ?

                            Comment

                            • Mankuh
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2016
                              • 33
                              • Oulu

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Eli öljy on voinut olla alarajalla koko ajan vaihdon jälkeen ? Onko auto sinulle tuore hankinta vai oletko seurannut öljynkulutusta aikaisemmin ?
                              No periaatteessa mahdollista, mutta olen aina tuolla käyttänyt j asiantuntevasti aina hoidettu, että en usko että alarajaan olisi jätetty. Kuukauden päivät vasta ollut, eli ei mitään tietoa kuinka kova syömään öljyä

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Mankuh View Post
                                Häviääkö ne majoneesit sieltä jonnekkin vai sekoittuuko öljyyn? Ei se neste ainakaan ulos vuoda kun palasi sinne paisuntasäiliöön kun laittoi auton käyntiin? Toinen huolenaihe on luonnollisesti tuo vanos/nokkaketju jne. kompleksi, millä kilometreillä sinne puolellle tulee kalliita remontteja ja onko niille jotain ennaltaehkäisevää tehtävissä ja huomaako käynnistä?
                                Se majooneesi muodostuu öljystä ja vedestä. Kun autolla ajetaan öljyt kunnolla lämpimiksi, niin vesi haihtuu ja öljy jää jäljelle. Kyllä se neste sieltä on jonnekkin kadonnut, ei siellä jäähdytysjärjestelmässä ole mitään paikkaa minne se voisi kadota ja tulla myöhemmin takaisin.. Toki nestetaso voi nousta takaisin, mutta silloin tarkoittaa, että kiertoon on lähtenyt ilmaa, joten paisarissa on nyt enemmän nestettä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎