Se majooneesi muodostuu öljystä ja vedestä. Kun autolla ajetaan öljyt kunnolla lämpimiksi, niin vesi haihtuu ja öljy jää jäljelle. Kyllä se neste sieltä on jonnekkin kadonnut, ei siellä jäähdytysjärjestelmässä ole mitään paikkaa minne se voisi kadota ja tulla myöhemmin takaisin.. Toki nestetaso voi nousta takaisin, mutta silloin tarkoittaa, että kiertoon on lähtenyt ilmaa, joten paisarissa on nyt enemmän nestettä.
Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?
Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?
Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?
Kyllähän sen kuuluu sihahtaa, kun jäähdytysjärjestelmä on paineistettu. Onhan se kansipahvin kunnon varmistamiseen montakin tapaa, mutta aloita nyt kuitenkin selvittämällä mistä se jäädytysjärjestelmä vuotaa. Ei välttämättä jätä mitään lammikkoa vaikka vuotaa. hidas vuoto voi haihtua, joten ei jätä lammikkoa. Kansipahvi on harvoin viallinen, joten siitä en kyllä aloittaisi.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
320ci -00 sytytti ajossa abs,käsijarru ja olikohan luistonesto valot ja jarrupoljin meni pehmeäksi + polkimeen ilmestyi tyhjää ennekuin jarruttaa. Myöskään abs ei toimi vaan renkaat menee lukkoon. Hoksasin konepellin avatessa että jarrunestesäiliö oli melkein tyhjä joten sen nyt täytin maksimiin.
Oisko sieltä nyt mennyt joku abs anturi vai voiko jarrunesteen loppuminen sytyttää nuo kaikki jos esim on nyt päässyt vetasemaan järjestelmään ilmaa? Selittäisi ainakin sen pehmeän poljintuntuman + että jarrupoljin painuu tosi alas ennenkuin jarruttaa.
320ci -00 sytytti ajossa abs,käsijarru ja olikohan luistonesto valot ja jarrupoljin meni pehmeäksi + polkimeen ilmestyi tyhjää ennekuin jarruttaa. Myöskään abs ei toimi vaan renkaat menee lukkoon. Hoksasin konepellin avatessa että jarrunestesäiliö oli melkein tyhjä joten sen nyt täytin maksimiin.
Oisko sieltä nyt mennyt joku abs anturi vai voiko jarrunesteen loppuminen sytyttää nuo kaikki jos esim on nyt päässyt vetasemaan järjestelmään ilmaa? Selittäisi ainakin sen pehmeän poljintuntuman + että jarrupoljin painuu tosi alas ennenkuin jarruttaa.
Aloita ensimmäisenä tutkimalla mistä se vuotaa jarrunestettä. Sitten osaa vaihtoon ja ilmaus. Kyllähän se nesteen loppuminen sotkee järjestelmän toiminnan.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
veikkaus, jompikumpi takapään jarruputki vuotaa ja takapäässä nimenomaan, joku taitoskohta. (näin itsellä ja muutamalla tutulla). Sytyttää myös luistoneston valon ja käsijarruvalon (keltaisena)
Okei eli häätyy aloittaa etsimällä vuotokohta ja sitä mukaan osaa vaihtoon.
Jarrunesteen katoaminen tarkoittaa aina, että jossain on vuoto. Itse selvittäisin sen vuodon mahdollisimman pian ja välttäisin ajamista sinä aikana. Nm. jarrupoljin pohjaan ilman turhia varoitteluita kun letku petti.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Auto käytetty nosturilla ja siellähän oli jarruputkessa reikä oikealla takana.
Sitten seuraavaan ongelmaan.(tuntuvat nyt kaikki ongelmat tulevan päällekkäin) Autolla ajoin nyt jarruvian ilmestyessä sen verran että korjaamolla kävin ja siinä matkalla tosiaan sytytti moottorinvika valon ja puhelimella torque ohjelmalla tarkistin vikakoodit niin antoi P0170 Fuel Trim(bank 1) ja P0173 Fuel Trim Malfunction(bank 2). Auton entisen omistajan mukaan autoon vaihdettu joskus 325 bensapumppu mikä kuulema välillä antanut hänen aikana vikakoodia. Mitähän nuo vikakoodit tarkoittaa ja voiko se ylipäätään sen pumpun takia vikakoodeja annella tai onko 320 ja 325 pumpuilla ylipäätään mitä eroa?
Auto käytetty nosturilla ja siellähän oli jarruputkessa reikä oikealla takana.
Sitten seuraavaan ongelmaan.(tuntuvat nyt kaikki ongelmat tulevan päällekkäin) Autolla ajoin nyt jarruvian ilmestyessä sen verran että korjaamolla kävin ja siinä matkalla tosiaan sytytti moottorinvika valon ja puhelimella torque ohjelmalla tarkistin vikakoodit niin antoi P0170 Fuel Trim(bank 1) ja P0173 Fuel Trim Malfunction(bank 2). Auton entisen omistajan mukaan autoon vaihdettu joskus 325 bensapumppu mikä kuulema välillä antanut hänen aikana vikakoodia. Mitähän nuo vikakoodit tarkoittaa ja voiko se ylipäätään sen pumpun takia vikakoodeja annella tai onko 320 ja 325 pumpuilla ylipäätään mitä eroa?
Ei ole mitään eroa, kun samaa on käytetty varaosaluettelon mukaan 316i-330i.. Laittoiko käytetyn pumpun vai miten se pumppu on 325 pumppu? Miltä ne fuel trim arvot näyttää? Siellä voi olla imuvuoto tai sitten pumppu tekee hidasta kuolemaa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Uusi oli pumppu kuulema ollut minkä sinne oli vaihtanut edellisen hajottua. Pystyyköhän ne fuel trim arvot katsomaan tolla torquella? Ite kun en hirveesti siihen ohjelmaan vielä perehtyny ja niitä vikakoodeista ei sen kummemmin muuta nähny kun ne tekstit mitkä tuohon ylemmäs laitoinki. Tosiaan korjaamolta lähtiessä auto teki parin sekunnin ajan niin että meinasi hyytyä eikä oikein vastannut kaasuun kuin pintakaasuun ja hetken päästä lähti taas vetämään normaalisti ja toimi kuten pitikin.
Uusi oli pumppu kuulema ollut minkä sinne oli vaihtanut edellisen hajottua. Pystyyköhän ne fuel trim arvot katsomaan tolla torquella? Ite kun en hirveesti siihen ohjelmaan vielä perehtyny ja niitä vikakoodeista ei sen kummemmin muuta nähny kun ne tekstit mitkä tuohon ylemmäs laitoinki. Tosiaan korjaamolta lähtiessä auto teki parin sekunnin ajan niin että meinasi hyytyä eikä oikein vastannut kaasuun kuin pintakaasuun ja hetken päästä lähti taas vetämään normaalisti ja toimi kuten pitikin.
Itse en ole käyttänyt torqueta, niin en osaa sanoa. Kannattaa vilkaista mitä kaikkea sillä näkee.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Joo häätyy perehtyä ajan kanssa siihen torqueen ja tutkia mitä kaikkea sillä näkee ja jos ei muuta niin käyttää jollain johdon nokassa kellä kunnon laitteet ja enempi tietoa nuista vikakoodeista.
Tuli kyllä hyvin paljon mieleen siitä hyytymisestä edellinen e36 m52b28 joka alkoi juurikin yhtäkkiä samallaila hyytymään ja rykimään hetkeksi eikä vastannut kaasuun kunnes lähti taas vetämään normaalisti ja parin päivän päästä ei enään työpaikan pihalla bensapumppu inahtanutkaan.
Comment