Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mankuh
    Bimmer Rookie
    • Nov 2016
    • 33
    • Oulu

    Originally posted by HTK12 View Post
    Se majooneesi muodostuu öljystä ja vedestä. Kun autolla ajetaan öljyt kunnolla lämpimiksi, niin vesi haihtuu ja öljy jää jäljelle. Kyllä se neste sieltä on jonnekkin kadonnut, ei siellä jäähdytysjärjestelmässä ole mitään paikkaa minne se voisi kadota ja tulla myöhemmin takaisin.. Toki nestetaso voi nousta takaisin, mutta silloin tarkoittaa, että kiertoon on lähtenyt ilmaa, joten paisarissa on nyt enemmän nestettä.
    Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?

    Comment

    • Timbe]
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 522
      • K-S

      Originally posted by Mankuh View Post
      Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?
      On normaalia ja se kannentiiviste ei ole rikki.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Mankuh View Post
        Okei no pitää selvittää mistä vuotaa, ainakaan mitään lammikoita en ole huomannut . Tärkeintä tietenkin ettei vuoda koneeseen kannen kautta, onkohan siihen mitään keinoa millä varmistaa että kannentiiviste on ehjä? Paisarin korkin kun avaa niin pieni suhahdus kuuluu, mutta isompia paineita ei kerää, onko normaalia?
        Kyllähän sen kuuluu sihahtaa, kun jäähdytysjärjestelmä on paineistettu. Onhan se kansipahvin kunnon varmistamiseen montakin tapaa, mutta aloita nyt kuitenkin selvittämällä mistä se jäädytysjärjestelmä vuotaa. Ei välttämättä jätä mitään lammikkoa vaikka vuotaa. hidas vuoto voi haihtua, joten ei jätä lammikkoa. Kansipahvi on harvoin viallinen, joten siitä en kyllä aloittaisi.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Mankuh
          Bimmer Rookie
          • Nov 2016
          • 33
          • Oulu

          Selvä, kiitos vastauksista! Pitää alkaa tutkimaan tuota vuotoa, mutta hyvä jos kannen osalta saa olla rauhassa

          Comment

          • katiska
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 102
            • Kemi

            320ci -00 sytytti ajossa abs,käsijarru ja olikohan luistonesto valot ja jarrupoljin meni pehmeäksi + polkimeen ilmestyi tyhjää ennekuin jarruttaa. Myöskään abs ei toimi vaan renkaat menee lukkoon. Hoksasin konepellin avatessa että jarrunestesäiliö oli melkein tyhjä joten sen nyt täytin maksimiin.

            Oisko sieltä nyt mennyt joku abs anturi vai voiko jarrunesteen loppuminen sytyttää nuo kaikki jos esim on nyt päässyt vetasemaan järjestelmään ilmaa? Selittäisi ainakin sen pehmeän poljintuntuman + että jarrupoljin painuu tosi alas ennenkuin jarruttaa.
            Nyt:
            -Bmw e46 320ci -00

            Ex:
            -Bmw e36 328 -95
            -Bmw e30 316 -88

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by katiska View Post
              320ci -00 sytytti ajossa abs,käsijarru ja olikohan luistonesto valot ja jarrupoljin meni pehmeäksi + polkimeen ilmestyi tyhjää ennekuin jarruttaa. Myöskään abs ei toimi vaan renkaat menee lukkoon. Hoksasin konepellin avatessa että jarrunestesäiliö oli melkein tyhjä joten sen nyt täytin maksimiin.

              Oisko sieltä nyt mennyt joku abs anturi vai voiko jarrunesteen loppuminen sytyttää nuo kaikki jos esim on nyt päässyt vetasemaan järjestelmään ilmaa? Selittäisi ainakin sen pehmeän poljintuntuman + että jarrupoljin painuu tosi alas ennenkuin jarruttaa.
              Aloita ensimmäisenä tutkimalla mistä se vuotaa jarrunestettä. Sitten osaa vaihtoon ja ilmaus. Kyllähän se nesteen loppuminen sotkee järjestelmän toiminnan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • dabbe
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 133
                • Espoo

                veikkaus, jompikumpi takapään jarruputki vuotaa ja takapäässä nimenomaan, joku taitoskohta. (näin itsellä ja muutamalla tutulla). Sytyttää myös luistoneston valon ja käsijarruvalon (keltaisena)

                Comment

                • katiska
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 102
                  • Kemi

                  Okei eli häätyy aloittaa etsimällä vuotokohta ja sitä mukaan osaa vaihtoon.
                  Nyt:
                  -Bmw e46 320ci -00

                  Ex:
                  -Bmw e36 328 -95
                  -Bmw e30 316 -88

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by katiska View Post
                    Okei eli häätyy aloittaa etsimällä vuotokohta ja sitä mukaan osaa vaihtoon.
                    Jarrunesteen katoaminen tarkoittaa aina, että jossain on vuoto. Itse selvittäisin sen vuodon mahdollisimman pian ja välttäisin ajamista sinä aikana. Nm. jarrupoljin pohjaan ilman turhia varoitteluita kun letku petti.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • katiska
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 102
                      • Kemi

                      Joo huomenna tarkotus alkaa selvittelemään ja ajellaan sitten vasta lisää kun vuodot korjattu.
                      Nyt:
                      -Bmw e46 320ci -00

                      Ex:
                      -Bmw e36 328 -95
                      -Bmw e30 316 -88

                      Comment

                      • katiska
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 102
                        • Kemi

                        Auto käytetty nosturilla ja siellähän oli jarruputkessa reikä oikealla takana.

                        Sitten seuraavaan ongelmaan.(tuntuvat nyt kaikki ongelmat tulevan päällekkäin) Autolla ajoin nyt jarruvian ilmestyessä sen verran että korjaamolla kävin ja siinä matkalla tosiaan sytytti moottorinvika valon ja puhelimella torque ohjelmalla tarkistin vikakoodit niin antoi P0170 Fuel Trim(bank 1) ja P0173 Fuel Trim Malfunction(bank 2). Auton entisen omistajan mukaan autoon vaihdettu joskus 325 bensapumppu mikä kuulema välillä antanut hänen aikana vikakoodia. Mitähän nuo vikakoodit tarkoittaa ja voiko se ylipäätään sen pumpun takia vikakoodeja annella tai onko 320 ja 325 pumpuilla ylipäätään mitä eroa?
                        Last edited by katiska; 20-12-2016, 15:04.
                        Nyt:
                        -Bmw e46 320ci -00

                        Ex:
                        -Bmw e36 328 -95
                        -Bmw e30 316 -88

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by katiska View Post
                          Auto käytetty nosturilla ja siellähän oli jarruputkessa reikä oikealla takana.

                          Sitten seuraavaan ongelmaan.(tuntuvat nyt kaikki ongelmat tulevan päällekkäin) Autolla ajoin nyt jarruvian ilmestyessä sen verran että korjaamolla kävin ja siinä matkalla tosiaan sytytti moottorinvika valon ja puhelimella torque ohjelmalla tarkistin vikakoodit niin antoi P0170 Fuel Trim(bank 1) ja P0173 Fuel Trim Malfunction(bank 2). Auton entisen omistajan mukaan autoon vaihdettu joskus 325 bensapumppu mikä kuulema välillä antanut hänen aikana vikakoodia. Mitähän nuo vikakoodit tarkoittaa ja voiko se ylipäätään sen pumpun takia vikakoodeja annella tai onko 320 ja 325 pumpuilla ylipäätään mitä eroa?
                          Ei ole mitään eroa, kun samaa on käytetty varaosaluettelon mukaan 316i-330i.. Laittoiko käytetyn pumpun vai miten se pumppu on 325 pumppu? Miltä ne fuel trim arvot näyttää? Siellä voi olla imuvuoto tai sitten pumppu tekee hidasta kuolemaa.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • katiska
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 102
                            • Kemi

                            Uusi oli pumppu kuulema ollut minkä sinne oli vaihtanut edellisen hajottua. Pystyyköhän ne fuel trim arvot katsomaan tolla torquella? Ite kun en hirveesti siihen ohjelmaan vielä perehtyny ja niitä vikakoodeista ei sen kummemmin muuta nähny kun ne tekstit mitkä tuohon ylemmäs laitoinki. Tosiaan korjaamolta lähtiessä auto teki parin sekunnin ajan niin että meinasi hyytyä eikä oikein vastannut kaasuun kuin pintakaasuun ja hetken päästä lähti taas vetämään normaalisti ja toimi kuten pitikin.
                            Nyt:
                            -Bmw e46 320ci -00

                            Ex:
                            -Bmw e36 328 -95
                            -Bmw e30 316 -88

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by katiska View Post
                              Uusi oli pumppu kuulema ollut minkä sinne oli vaihtanut edellisen hajottua. Pystyyköhän ne fuel trim arvot katsomaan tolla torquella? Ite kun en hirveesti siihen ohjelmaan vielä perehtyny ja niitä vikakoodeista ei sen kummemmin muuta nähny kun ne tekstit mitkä tuohon ylemmäs laitoinki. Tosiaan korjaamolta lähtiessä auto teki parin sekunnin ajan niin että meinasi hyytyä eikä oikein vastannut kaasuun kuin pintakaasuun ja hetken päästä lähti taas vetämään normaalisti ja toimi kuten pitikin.
                              Itse en ole käyttänyt torqueta, niin en osaa sanoa. Kannattaa vilkaista mitä kaikkea sillä näkee.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • katiska
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2012
                                • 102
                                • Kemi

                                Joo häätyy perehtyä ajan kanssa siihen torqueen ja tutkia mitä kaikkea sillä näkee ja jos ei muuta niin käyttää jollain johdon nokassa kellä kunnon laitteet ja enempi tietoa nuista vikakoodeista.

                                Tuli kyllä hyvin paljon mieleen siitä hyytymisestä edellinen e36 m52b28 joka alkoi juurikin yhtäkkiä samallaila hyytymään ja rykimään hetkeksi eikä vastannut kaasuun kunnes lähti taas vetämään normaalisti ja parin päivän päästä ei enään työpaikan pihalla bensapumppu inahtanutkaan.
                                Nyt:
                                -Bmw e46 320ci -00

                                Ex:
                                -Bmw e36 328 -95
                                -Bmw e30 316 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎