Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väiski525
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2572
    • Vantaa

    Mulla tällähetkellä 100e tukivarsisetti edessä, eikä sitä ajossa huomaa onko se maksanut 100e vai 500e. Siis alatukivarret, takapuslat ja koiranluut.

    Se kauanko se tuolla kestää jää nähtäväksi, edellinen omistaja laittoi laatutavaraa ja n 50tkm ja hylky tuli leimalla jo.
    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

    - MB s205 220cdi -15
    - Volvo s80 2.5t -07
    - mb s211 280cdi -08
    - e46 320i -03
    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
    - e46 320d Individual "m-sport" -04
    - e39 525i -01

    Comment

    • -Tk-
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 387
      • Jyväskylä

      Originally posted by Latvis View Post
      Takaluukun johtoja poikki siitä kumiletkun sisältä. Schmiedmannilta löytyy korjaussarjat, jotka kestää pitempään kuin tavallinen pvc-eristeinen johto koska ovat silikonieristeellä:
      Schmiedmann harness repair set for the trunk lid L.-side 350MM, 5-cored, fast and easy repair SCM2016046-1T - Sopii malleihin: E46


      sekä:
      Schmiedmann harness repair set for the trunk lid R.-side 950MM, 28-cored, fast and easy repair SCM2016046-2TN - Sopii malleihin: E46


      Itselle tilasin varmuuden vuoksi molemmille puolille, odottaa tosin vielä asennusmotivaatiota. Mikrokytkin ei toimi mullakaan, sekä lisäjarruvalo ja oikea rekisterikilven valo on myös pimeenä.
      Vaihtoehtoisesti lasinreunaa kulkevat johdot hapantuneet ja maadoittaa välillä, omassa touringissa oli tämä ongelma, "korjauksena" katkaisin mikrokytkimelle menevän johdon saranoiden vierestä. Omassa lasi aukeaa avaimen napista niin ei juuri haittaa.
      325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10945
        • Joensuu

        Originally posted by jluoma View Post


        Kompromisseja joutuu välillä tekemään pakon edessä, mutta pitää muistaa miksi halusit alunperin ostaa BMW:n?
        Koska se on hienompi ja parempi kuin halvemmat?
        Se lakkaa nopeasti olemasta parempi, jos korjaat kaiken aina halvimmalla mahdollisella tavalla.
        Juuri näin. Se auto on osiensa summa. Kun vaihtaa kaikki osat m-sport -> tavallinen hinnan takia, niin ei se enää ole m-sport.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          Originally posted by katiska View Post
          Näissä e46 ilmeisesti myös nuo disat aiheuttanu imuvuotoja? Ajattelin senkin tarkistaa mutta olikos jotain eroa m52/m54 disoissa? Itellä kun tuo auto 2 litrainen eli siis m52? Mutta esim kl varaosa myy vain m54 disa korjaus sarjaa joten passaako tuo korjaus sarja silti molempiin?
          Juu ton vuoden on viel m52. Ei kai siel muuta vuoda kun se o-rengas ja niitäki saa eriksee. Jos ite disa on ehjä nii tokkopa kannattaa vaihtaa. Mun muistaakseni m52 ja m54 on eroja disois
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • katiska
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 102
            • Kemi

            Originally posted by jonsered92 View Post
            Juu ton vuoden on viel m52. Ei kai siel muuta vuoda kun se o-rengas ja niitäki saa eriksee. Jos ite disa on ehjä nii tokkopa kannattaa vaihtaa. Mun muistaakseni m52 ja m54 on eroja disois
            Jotain videoita kattelin youtuben kautta disoista ja monessa videossa mainitsivat että jos disa pelaa niin sen pienen ilmareijän tukkimalla disan läppä pitäis pysyä kiinni vai oliko että korkeintaa 20 astetta aueta ja jäädä siihen niin kauaksi aikaa kunnes sormi löysätään ilmareijältä ja jos näin ei tapahdu niin vikaa on. Kokeilin tuota ja aukihan se läppä kääntyy vaikka reijän tukkii.
            Nyt:
            -Bmw e46 320ci -00

            Ex:
            -Bmw e36 328 -95
            -Bmw e30 316 -88

            Comment

            • inno.o
              BTCF Member
              • Apr 2014
              • 293
              • Salo

              Täällä oli juttua hammastangoista en vaan enään löydä keskustelua. Onko eri malleilla eri hammastangot, tiedän että alkuperäiset osanumerot on erilaisia, mutta tehdaskorjattu menisi lähes kaikkiin. Onko tuo tehdaskorjattu syytä kiertää kaukaa? Jos on niin mistähan mahtaa edullisimmin löytää uutta hammastankoa? Osanro 32136757651

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16364
                • Asikkala

                Originally posted by inno.o View Post
                Täällä oli juttua hammastangoista en vaan enään löydä keskustelua. Onko eri malleilla eri hammastangot, tiedän että alkuperäiset osanumerot on erilaisia, mutta tehdaskorjattu menisi lähes kaikkiin. Onko tuo tehdaskorjattu syytä kiertää kaukaa? Jos on niin mistähan mahtaa edullisimmin löytää uutta hammastankoa? Osanro 32136757651
                Haluatko kertoa mihin autoon tuo tulisi ?

                Comment

                • inno.o
                  BTCF Member
                  • Apr 2014
                  • 293
                  • Salo

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Haluatko kertoa mihin autoon tuo tulisi ?
                  Tosiaan, se voisi olla myös merkittävä tieto 320d 10/2002, vinin loppu pj41766.

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Jos se budjetti on kiinni 30€/varsi, niin kannattaa varmaan ostaa se corolla. Profiteile normi lemförderin varsi ~100€ ja msport ~130.
                    Tässä pitäisi näköjään tietää enempi näitä ulkomaisia varaosapuljuja, en nyt muista mistä niitä katselin mutta hintaero oli 100€ luokkaa normaalin ja msportin välillä
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10945
                      • Joensuu

                      Originally posted by Jondis View Post
                      Tässä pitäisi näköjään tietää enempi näitä ulkomaisia varaosapuljuja, en nyt muista mistä niitä katselin mutta hintaero oli 100€ luokkaa normaalin ja msportin välillä
                      No joo sitten alkaa jo olla hinnassa eroa. Tältä foorumilta löytyy keskustelua osien tilaamisesta ulkomailta, kannattaa sieltä katsoa. Profiteileä voin suositella. Itse tulee sieltä usein tilattua osia. Noin viikossa tulevat ja hinnat on kilpailukykyiset. Suomessa on ihan riistohinnat monien osien kohdalla, joten ei kiireelliset osat tulee melkein kaikki tilattua ulkomailta.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jondis
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 698
                        • Tuusula

                        Itseasiassa ebay veti tällä kertaa pidemmän korren, kun viimeinkin tuon profiteilen kautta löysin oikean osanumeron febi bilsteinin osalle. Msport tukivarsi takahelan kera ~100eur/kpl. Tähän mennessä tullut käytettyä lähinnä ebayta, autodocia ja pari kertaa alvadia. Ebayn miinuspuoli toki monesti pitkät toimitusajat. Oletan, että nuo febin osat olis ihan laadukkaita. Lemförderit alkoi karkaamaan jo 200eur nurkille takahelan kanssa.
                        MB E55 AMG -05
                        E36 318TiA -96
                        E34 535i -89 imolarot
                        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                        Comment

                        • jluoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 685
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Jondis View Post
                          Itseasiassa ebay veti tällä kertaa pidemmän korren, kun viimeinkin tuon profiteilen kautta löysin oikean osanumeron febi bilsteinin osalle. Msport tukivarsi takahelan kera ~100eur/kpl. Tähän mennessä tullut käytettyä lähinnä ebayta, autodocia ja pari kertaa alvadia. Ebayn miinuspuoli toki monesti pitkät toimitusajat. Oletan, että nuo febin osat olis ihan laadukkaita. Lemförderit alkoi karkaamaan jo 200eur nurkille takahelan kanssa.
                          Ebay:ssa pitää katsoa, että mistä maasta se tulee. Saksalaiset osoittautuneet luotettaviksi ja suht nopeiksikin, kun haluaa osia saksalaiseen autoon.
                          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1835
                            • Lappeenranta, Finland

                            Touring takapenkin istuinosan irrotus

                            Mikä meni pieleen? Tyrinkö? Rikoinko jotain?

                            Takapenkki piti ottaa irti, istuinosa siis. Vanhaan malliin oikean puolen etureunasta kiinni ja nykäisy, jep, loksahti irti. Sitten vasen puoli, nykäisy, ei hievahdakaan, wtf? Hikisen taistelun jälkeen sen verran tuli rakoa, että pääsi näkemään jotain. Pohjassa törröttävän peltilenkin läpi menee joku muovitanko, joka taasen on penkin rungon sisässä. Eli, niin kuin liiterin oven salpa, ei mitään jakoa saada irti sovinnolla mihinkään suuntaan. Taltalla muovi poikki ja sitten irtosi. Mikä hiton juttu tuo oli? Miten sen edes voi saada tuonne lenkin väliin...?

                            Tässä vähän kehnossa kuvassa näkyy lattian ja penkin raosta miten lenkin läpi tuleva muovitanko on jo taipunut voiman edessä jonkun verran.



                            Tässä taasen näkyy tangon jämät lenkissä.



                            Toisella puolella vastaava tanko oli penkin rungon sisällä irrallaan, ei peltilenkin läpi.

                            Last edited by 525iiäxä; 03-01-2017, 23:31.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • Zanddu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2016
                              • 44
                              • Iitti

                              Olisi taas liuta kysymyksiä liittyen omaan e46:seen. Kyseessä on n42b18 koneinen 316 ja vuosimalli on 2002.

                              1. Onko tästä mennyt kannentiivista tai kansi rikki? Majoneesia löytyy öljytikusta ja -korkista. Luin jotain kylmistä olosuhteista ja lyhyiden matkojen ajamisesta, että sen takia voisi korkissa olla. No pitkä lenkki käyty heittämässä ja korkissa sitä ei näkyny, mutta tikussa oli suht reilusti. Auto käynnistyy hyvin ja käy nätisti. Sisään tulee lämmintä ilmaa. Letkut ovat pehmeitä. Öljyä ja jäähdytysnestettä joutuu molempia lisäämään, vaan saattaapi tuo vuotaakin, ainakin öljyä. Auton käynnissä ollessa kun lisää jäähdytysnestettä, niin se välillä vaahtoutuu. Onko normaalia tai mistä voisi johtua?
                              2. Jos jotain jäi mietityttämään että nostaako lämpöjä, niin tahtoisin tietää paljonkon näiden pitää nostaa lämpöjä? Tänään ajaessa nousi sataseen noin 20km matkalla, mut lauhemmalla säällä 104 oli melko tavallinen lukema. 106 on käynyt joskus korkeimmillaan. Ja missä lämpötilassa flektin pitäisi alkaa pyörimään, en ole kuullut että se vielä ainakaan heräisi? Niinjoo ja lämmöt käyttäytyi ehkä vähän hassusti ainakin silloin lauhemmalla säällä? Kovempia vauhteja(vaikka 80km/h->) ajaessa lämmöt nousi sinne 104 ja pysyi siellä, mutta jos esim tiputti vauhdin 60km/h, niin lämmötkin tippuivat 77-85 välille yleensä. Onko normaalia käytöstä?
                              3. Tais noin viikko katsastuksen jälkeen syttyä moottorinhäiriövalo tauluun. Vikakoodiksi ilmottaa katalysaattorijärjestelmä rivi 1, tehokkuus kynnysarvon alapuolella. Onko tuosta kattikin rikki, vaikka meni juuri hyväksytysti päästöistäkin läpi? Pari kertaa tuo koodi on nyt tullut nollailtua ja pysyy vaihtelevalla menestyksellä poissa. Ja tosiaan jokaisella kerralla valo on syttynyt ajossa ja joka kerralla vauhtia oli about 80-90km/h, jos sillä on jotain merkitystä.
                              4. Hirveä pulina/lotina kuuluu pakoputken päästä. Kuulostaa melkein enemmän ränniltä, kuin autolta. Ei vaikuta jäähdytysnesteeltä, mutta oin jossain vaiheessa vaikka maistella sitä nestettä. Kondensiovedeksi epäilen, mutta ei ole muissa autoissa nuin lotissu. Ja teki tätä siis myös kesällä/syksyllä.

                              Auttakeehan avutonta!
                              Last edited by Zanddu; 04-01-2017, 01:31.

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8091
                                • Willähde



                                Villi veikkaus: Huohotin
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎