Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 245
    • Kerava

    Originally posted by Zanddu View Post
    Olisi taas liuta kysymyksiä liittyen omaan e46:seen. Kyseessä on n42b18 koneinen 316 ja vuosimalli on 2002.
    Auttakeehan avutonta!
    1. Tämä kone on kova kondensoimaan. Toiset kertovat että castrol vaahtoutuu helpommin kuin esim teboilin tavara. Itse menen toista vaihtoväliä kyseisellä vaihdolla ja vaahtoaminen ei oikein häviä. (Työmatka 28km/suunta, munuaissuojat on, pitkät matkat ei auta.) Viimasuojat kannattaa olla ja huohotin syytä katsoa ellei koskaan ole. Nesteiden häviämistahti kertoo tilanteen mutta ulkoiset vuodot on suljettava pois. Tämä tekniikka on todella herkkä vuotamaan ulkoisesti.
    2. 105 on normi ja nouseminen riippuu ajokäyttäytymisestä, ulkolämpötilasta ja onko sisätilat asetuksella kanariansaaret. Tässä vehkeessä on sähköinen termostaatti jonka vikaherkkyydestä ei oikein missään tietoa. Jos laskee noin paljon pienissä nopeuksissa olisi ensimmäinen veikkaus että termostaatti "jämähtää" auki.. Flektin lämpöanturi on jäähdyttimen ulostulo/alavesiletkussa ja kertoo flektille jos kenno ei jäähdytä tarpeeksi eli koneenlämpö ei kerro koska flekti menee päälle.
    3. Omassa syttyy ~50km välein ja päästöt kunnossa. Kyseinen vikakoodi alkaa syttymään kun katalysaattorin puhdistusteho laskenut 5% normaalista, mutta ongelman ydin useimmissa tapauksissa on imuvuoto jota itse en ole löytänyt vaikka etsitty kissojen ja koirien kanssa...
    4. Useimmissa pöntöissä on kondenssivedelle tyhjennysreikä joka saattaa umpeutua joka tässä aika varma vaihtoehto. Kansihommaan liittyen - jäähyneste tulee valkoisena savuna (huomattava ero esim. normaaliin kylmänilman höyryyn) joka haisee makealle.
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46

    Comment

    • Zanddu
      Bimmer Rookie
      • Apr 2016
      • 44
      • Iitti

      Kiitoksia tähän mennessä vastanneille!
      En ole hirveästi noita ulkoisia vuotoja tutkinut, kun tässä on niin paljon nuita suojia edessä. Mutta onkos se nyt niin että se huohotin/öljyseparaattori löytyy jostain imusarjan alta? Ja jos sieltä sitä samaa moskaa löytyy, niin pitääkö mennä hakemaan uusi osa marmorilta vai riittäisikö puhdistus? Munuaissuojat väsään tänään kun kerkeän!
      Jos muuten öljytkin vaihtaisi, niin kannattaako tuonne mitään motoxin öljyä laittaa vai jotain muuta?
      Ja kehtaako imuvuotoja ettiä ihan starttipilotilla auton käydessä?

      E. Pakokaasut on vaaleaa, mutta ei haise mitenkään makealle(tai sitten miun nenä on sen verran tukossa etten huomaa sitä). Mutta ainakin siinä pakoputkenpäädyssä lilluva neste maistui ainakin vedelle.
      Last edited by Zanddu; 04-01-2017, 11:50.

      Comment

      • Lundersson
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2009
        • 245
        • Kerava

        Huohotin löytyy imusarjan alta ja sille menee 3 putkea. Sen vaihtaminen on 3-4 tunnin savotta jos tekee rauhassa. Jos siihen päätyy kannattaa uudet osat hakea valmiiksi. Putket ja letkut on usein ajan haurastamia että ropisevat palasiksi purkaessa. Huohotin, letkut ja imusarjan tiivisteet saa esim "bemariosat.fi/" yht. noin 200€. Tarvikeosat ei kuulemma tahdo kestää ja valitse ehdottomasti eristetyt osat. Munuaissuojat taisi olla marmorilla huikeat 10€/kpl. Bräcklen/eetteri jne. mikä tahansa palava suihke toimii. Jos vuoto on pieni ja käynti ei muutu kannattaa seurata livedataa jos adaptaatiot heilahtaa vuotokohtaa suikkiessa.
        Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
        ex 325 e30, 316ti e46

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Zanddu View Post
          Kiitoksia tähän mennessä vastanneille!
          En ole hirveästi noita ulkoisia vuotoja tutkinut, kun tässä on niin paljon nuita suojia edessä. Mutta onkos se nyt niin että se huohotin/öljyseparaattori löytyy jostain imusarjan alta? Ja jos sieltä sitä samaa moskaa löytyy, niin pitääkö mennä hakemaan uusi osa marmorilta vai riittäisikö puhdistus? Munuaissuojat väsään tänään kun kerkeän!
          Jos muuten öljytkin vaihtaisi, niin kannattaako tuonne mitään motoxin öljyä laittaa vai jotain muuta?
          Ja kehtaako imuvuotoja ettiä ihan starttipilotilla auton käydessä?

          E. Pakokaasut on vaaleaa, mutta ei haise mitenkään makealle(tai sitten miun nenä on sen verran tukossa etten huomaa sitä). Mutta ainakin siinä pakoputkenpäädyssä lilluva neste maistui ainakin vedelle.
          Majoneesi on aika normaalia talvella, sitä tulee joillakin öljyillä enemmän kuin toisilla, joten tuskin on kannessa mitään vikaa. Onko separaattori cold climate malli eli eristetty? Ellei niin kannattaa vaihtaa eristettyyn, koska jäätyessään voi aiheuttaa konerikon. Ihan normaalia, että pakoputkesta tulee höyryä/vettä. Yhdestä autosta pakoputkea vaihtaessa kuului lotina putkea irroittaessa, joten siirryin pois alta kun otin putken irti. Sieltä sai varmaan litran valutella vettä pois. Pätkäajossa kerryttää helposti vettä putkistoon. Jäähdytysnesteen kyllä haistaa/maistaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Zanddu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2016
            • 44
            • Iitti

            Originally posted by Lundersson View Post
            Huohotin löytyy imusarjan alta ja sille menee 3 putkea. Sen vaihtaminen on 3-4 tunnin savotta jos tekee rauhassa. Jos siihen päätyy kannattaa uudet osat hakea valmiiksi. Putket ja letkut on usein ajan haurastamia että ropisevat palasiksi purkaessa. Huohotin, letkut ja imusarjan tiivisteet saa esim "bemariosat.fi/" yht. noin 200€. Tarvikeosat ei kuulemma tahdo kestää ja valitse ehdottomasti eristetyt osat. Munuaissuojat taisi olla marmorilla huikeat 10€/kpl. Bräcklen/eetteri jne. mikä tahansa palava suihke toimii. Jos vuoto on pieni ja käynti ei muutu kannattaa seurata livedataa jos adaptaatiot heilahtaa vuotokohtaa suikkiessa.
            Mitä nuo adaptaatiot on, mitä pittää seurata? Ihan outo sana miulle :o

            Tuo pakoputkesta kuuluva lotina saati majoneesi ei hävinnyt, vaikka tuli silloin nollakeleillä ajettua yks päivä yli 500km. Valmistenumerolla katoin varusteet, niin siellä luki ainakin cold climate version. Käytin muuten eri decoderia kuin yleensä ja tämä kertoi myös että autossa olisi S925A Dummy-SALAPA niminen varuste. Onko kellään tietoa mikä tuo on? Kuulostaa vain tosi oudolta

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Zanddu View Post
              Mitä nuo adaptaatiot on, mitä pittää seurata? Ihan outo sana miulle :o

              Tuo pakoputkesta kuuluva lotina saati majoneesi ei hävinnyt, vaikka tuli silloin nollakeleillä ajettua yks päivä yli 500km. Valmistenumerolla katoin varusteet, niin siellä luki ainakin cold climate version. Käytin muuten eri decoderia kuin yleensä ja tämä kertoi myös että autossa olisi S925A Dummy-SALAPA niminen varuste. Onko kellään tietoa mikä tuo on? Kuulostaa vain tosi oudolta
              Live-datasta nähdään vähentääkö vai lisääkö moottorinohjaus polttoaineenmäärää. Eli kun suihkutat sitä bräkleen tms. niin samalla katsoo muuttuu arvot. Jos muuttuu siinä kohti on imuvuoto. Live-dataa voi tutkailla esim. INPA:lla.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Juusoxd
                Newbiemmer
                • Jan 2017
                • 1
                • Tampere

                Moi!
                Mitä mieltä porukka ois tästä yksilöstä:
                www.nettiauto.com/bmw/330/8529949

                Ekana rupes ihmetyttää toi M-Sport puskuri edessä. Kaivoinki auton vin-numeron bilteman sivuilta (JH93316) sekä tsekkasin ainaki tän sivuston (http://bimmer.work) kuvien mukaa et auto ois tullu tehtaalta vanhemmalla keulalla. Siis joston sivun kuvat pitää paikkansa...
                Onko teillä parempaa tietoa asiasta? Rupes vain mietityttää oisko kolaroitu auto?
                Auto on tuossa suht lähellä, kantsiiko vaivautua?

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Päätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen? 85Ah exiden meinasin huomenna käydä hakemassa. Löpösuodatinkin ilmeisesti vetänyt jäihin, kun ei lähe tulille sitten millään.
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Jondis View Post
                    Päätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen? 85Ah exiden meinasin huomenna käydä hakemassa. Löpösuodatinkin ilmeisesti vetänyt jäihin, kun ei lähe tulille sitten millään.
                    Ei tarvitse vielä e46:ssa koodailla. Noh viikonloppuna se jo lähtee kun keli lämpenee
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • jonsered92
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • JKL

                      Originally posted by Juusoxd View Post
                      Moi!
                      Mitä mieltä porukka ois tästä yksilöstä:
                      www.nettiauto.com/bmw/330/8529949

                      Ekana rupes ihmetyttää toi M-Sport puskuri edessä. Kaivoinki auton vin-numeron bilteman sivuilta (JH93316) sekä tsekkasin ainaki tän sivuston (http://bimmer.work) kuvien mukaa et auto ois tullu tehtaalta vanhemmalla keulalla. Siis joston sivun kuvat pitää paikkansa...
                      Onko teillä parempaa tietoa asiasta? Rupes vain mietityttää oisko kolaroitu auto?
                      Auto on tuossa suht lähellä, kantsiiko vaivautua?
                      No kai autoihin voi ite laittaa m-sportin vermeitä ja pre-faceliftin saa helposti faceliftiksi.
                      Nyt:e60 530xda herkuilla
                      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                      Comment

                      • Jesse93
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 938
                        • Mustio

                        Originally posted by Juusoxd View Post
                        Moi!
                        Mitä mieltä porukka ois tästä yksilöstä:
                        www.nettiauto.com/bmw/330/8529949

                        Ekana rupes ihmetyttää toi M-Sport puskuri edessä. Kaivoinki auton vin-numeron bilteman sivuilta (JH93316) sekä tsekkasin ainaki tän sivuston (http://bimmer.work) kuvien mukaa et auto ois tullu tehtaalta vanhemmalla keulalla. Siis joston sivun kuvat pitää paikkansa...
                        Onko teillä parempaa tietoa asiasta? Rupes vain mietityttää oisko kolaroitu auto?
                        Auto on tuossa suht lähellä, kantsiiko vaivautua?
                        Facelift taisi tulla 2001 joka tuo on ja ei taida olla aito msport etupuskin vaan vaihdettu?
                        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                        Comment

                        • jonzze
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 77
                          • Salo

                          330d sylkee välillä jäähdytinnestettä paisarilta joko korkista tai korkin lähettyviltä. näkyy korkilta alaspäin neste viivat. siell jotain yleistä mikä pettää vai ettei vain olisi kansipahvi? korkin vaihdoin jo mutta ei auttanut..
                          Ex: e46 330d farkku vm 2002
                          Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by jonzze View Post
                            330d sylkee välillä jäähdytinnestettä paisarilta joko korkista tai korkin lähettyviltä. näkyy korkilta alaspäin neste viivat. siell jotain yleistä mikä pettää vai ettei vain olisi kansipahvi? korkin vaihdoin jo mutta ei auttanut..
                            Näistä menee kaikki muoviset jäähdytysjärjestelmän osat. Näillä tiedoilla veikkaan paisaria. Katso mistä vuotaa ja uutta osaa tilalle. Kansipahvia se tuskin on ensin pitää varmistaa, että jäähdytysjärjestelmä on 100% kunnossa. BMW jäähdytysjärjestelmässä käyttämä muovi ei vaan ole mitään kovin kummoista laadultaan..
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Pekumie
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 243
                              • -

                              Originally posted by Jondis View Post
                              Päätti bemarin hyvä orkkis akku vuodelta 2003 nyt sitten pakkasten tultua kyykätä, joten joutuukos näissä jo koodailuhommiin jos akkua vaihtaa eri tehoiseen? 85Ah exiden meinasin huomenna käydä hakemassa. Löpösuodatinkin ilmeisesti vetänyt jäihin, kun ei lähe tulille sitten millään.
                              Älä alikokoista sinne laita, normi exide oikeassa koossa on 100Ah ja AGM akkuna 95Ah. Akun koko 353x175x190.

                              Normi AGM
                              Last edited by Pekumie; 05-01-2017, 08:45.

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8092
                                • Willähde

                                Originally posted by Pekumie View Post
                                Älä alikokoista sinne laita, normi exide oikeassa koossa on 100Ah ja AGM akkuna 95Ah. Akun koko 353x175x190.

                                Normi AGM
                                Eilen tuli vaiheltua 100ah akku dieselin konttiin ja tuo fuyysinen koko alkaa olla maximi.

                                Se auto lähtee käyntii sitte aiva vitullisen sahaamisen jälkee vasta.
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎