Tarviiko N42 koneen nokka-akselien ja valvetronikin irrotukseen ja takasin laittoon jtn erikoistyökalui?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juhni View PostTarviiko N42 koneen nokka-akselien ja valvetronikin irrotukseen ja takasin laittoon jtn erikoistyökalui?:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kyseessä e46 vm.2003 318i
Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?
Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäs
Comment
-
-
Originally posted by Lebleb123 View PostKyseessä e46 vm.2003 318i
Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?
Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäs
Voi ostaa alkuperäisen, siinä liittimet valmiina ja käytännössä suora putki (taitettu yleensä keskeltä ). Jos tiputat bensatankin kokonaan pois tieltä niin on tilaa tehdä, itse pidin paikoillaan, otin pannat irti ja ähelsin pienessä ahtaassa tilassa, vitutti. Hyvä tuli silti. Konehuoneen mutkat vähän vittumaisia, mutta onnistuvat kärsivällisyyden kera.
Itse syötin putken konehuoneesta auton alle, tein konehuoneen mutkat. ja sitten jatkoin putken kiinnittämistä / reitittämistä auton alla ja takapäässä. Ruuvasin kiinni vasta kun kaikki oli kohdillaan.
Jos kyse siitä lyhimmästä pätkästä ( vasen takarengas -> oikea takarengas) niin onnistuu käytännössä, näin -> auto ylös -> renkaat irti -> putki irti -> uusi paikoilleen. Voilá
Toivottavasti tästä on jotain apua.
Comment
-
-
Originally posted by dabbe View PostKannattaa kattoa mikä siellä vuotaa, kun vasemman takapyörän putki on yhtenäinen, kun apukuskin puoli on liitoksella kuskinpuolen takarenkaan jousen kohdilla.
Voi ostaa alkuperäisen, siinä liittimet valmiina ja käytännössä suora putki (taitettu yleensä keskeltä ). Jos tiputat bensatankin kokonaan pois tieltä niin on tilaa tehdä, itse pidin paikoillaan, otin pannat irti ja ähelsin pienessä ahtaassa tilassa, vitutti. Hyvä tuli silti. Konehuoneen mutkat vähän vittumaisia, mutta onnistuvat kärsivällisyyden kera.
Itse syötin putken konehuoneesta auton alle, tein konehuoneen mutkat. ja sitten jatkoin putken kiinnittämistä / reitittämistä auton alla ja takapäässä. Ruuvasin kiinni vasta kun kaikki oli kohdillaan.
Jos kyse siitä lyhimmästä pätkästä ( vasen takarengas -> oikea takarengas) niin onnistuu käytännössä, näin -> auto ylös -> renkaat irti -> putki irti -> uusi paikoilleen. Voilá
Toivottavasti tästä on jotain apua.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...rake_pipe_dsc/
Comment
-
-
Originally posted by Lebleb123 View PostKyseessä e46 vm.2003 318i
Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?
Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäse39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Elikkäs sigun e46 on irroitettava vetokoukku joka ei halua irroita Puuttuu siis palikkaa välistä. Alkuperäinen tehtaan koukku. Oikealta puolelta puuttu se avaus rulla/mekanismi juttu. Eli löytyy pelkästään metallinen pieni tappi jollain hammastuksella siitä.. Saako tuohon sitä pyöritys rullaa jälkikäteen vai onko menetetty tapaus? Realoem:in mukaan avain(kin) siihen pitäisi olla.. Noh ei ole sitäkään. Neuvoja, vinkkejä tai kohtalontovereita?
Laitellaan kuvia jos ei porukka ymmärrä savolaesen turinoitaF20 120D Xdrive 2017 Jet Black
F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
(ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
(ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
(ex) e91 318d vm.10 jet black
(ex) e46 316 vm.99 hellrot
(ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEipä ole tullut itse tarvittua, mutta pari vinkkiä joskus jäänyt haaviin.
- Troubleshooting Erratic Instrument Cluster Functions, SI-doku: KLIK
- Samat jutut miltei, mutta kuvilla bmwgm5.com:sta: KLIK
- E38 Bus system: KLIK
- E46 Driver information: KLIK. Tuosta näkee mitä on K-väylässä kiinni.
- E46 Central body electronics: KLIK.
Tuo E38-doku pätee pääosiltaan myös E46:een, siellä on K-väylään vinkkejä. Sopivasti pudonnut akkujännite voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä, katso sivu 22.
Central body electronics -dokusta sivulta 78:
BATTERY STATUS
The GM monitors KL R on a dedicated circuit. If the ignition is switched on and detected via the KL R circuit but the GM does not receive KL R status via the K Bus, the GM monitors the KL R voltage level. If after an additional 0.3 seconds there is no K Bus activity, the GM initiates an emergency running program.
A substitute value for vehicle speed is used to allow the GM to operate certain functions.
The emergency running program will terminate if the GM detects a vehicle speed or KL R status via the K bus.
Olisko se nyt emergency programmilla?
Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.
Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.
Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKiitos näistä, vika saatiin rajattua mittaristoon.
Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.
Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.
Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKiitos näistä, vika saatiin rajattua mittaristoon.
Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.
Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.
Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.Originally posted by HTK12 View PostEt pysty NCS pelkästään koodaamaan toisesta autosta mittaristoa, kun sillä ei saa VIN vaihdettua. Joihinkin mittaristoihin onnistuu VIN vaihto BMW scanner 1.4.0. Loput joutuu sitten avamaan ja vaihtamaan piirin/fläshäämään.
Comment
-
-
Kysytäänpä mielipiteitä kaverin autossa ilmenneeseen ongelmaan.
Potilas 325xi ja ongelma on seuraavanlainen, jarrupoljin "sykkii/tykyttää" vastaan jarruttaessa, tuntuu jo kevyessä jarrutuksessa. Ratissa ei tunnu mitään. Pallonivelissä ei tunnu / näy väljyyttä myöskään.
Jarrut ei laahaa, liukutapit ja männät toimivat moitteetta (purettu ja tarkistettu).
Eli onko levy / levyt kieroja, vai missä muualla vois vikaa olla? Joo levyt eivät maksa paljoa, mutta pintaa nykyisissä hyvin ja turha ostaa arvailemalla osia, kun en jaksaisi uskoa että normaalissa ajossa oleva auto huvikseen vääntäisi levyjä kieroksi. Mutta sitten taas, voiko vika olla alustan osissa jos vika tuntuu vain polkimessa, tuntuisi hölmöltä, siksi kysynkin täältä.Last edited by dabbe; 28-01-2017, 13:04.
Comment
-
Comment