Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhni
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 53
    • turku

    Tarviiko N42 koneen nokka-akselien ja valvetronikin irrotukseen ja takasin laittoon jtn erikoistyökalui?:think

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Juhni View Post
      Tarviiko N42 koneen nokka-akselien ja valvetronikin irrotukseen ja takasin laittoon jtn erikoistyökalui?:think
      Ilman ajoitustyökaluja en yrittäisi kasata.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Juhni
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 53
        • turku

        Originally posted by HTK12 View Post
        Ilman ajoitustyökaluja en yrittäisi kasata.
        Kyl ajotustyökalut löytyy, tarviiko jtn muuta? Se valvetronikki vaa epäilyttää

        Comment

        • Lebleb123
          Newbiemmer
          • Feb 2016
          • 25
          • Finland

          Kyseessä e46 vm.2003 318i

          Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
          Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
          Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?

          Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäs

          Comment

          • dabbe
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 133
            • Espoo

            Originally posted by Lebleb123 View Post
            Kyseessä e46 vm.2003 318i

            Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
            Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
            Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?

            Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäs
            Kannattaa kattoa mikä siellä vuotaa, kun vasemman takapyörän putki on yhtenäinen, kun apukuskin puoli on liitoksella kuskinpuolen takarenkaan jousen kohdilla.

            Voi ostaa alkuperäisen, siinä liittimet valmiina ja käytännössä suora putki (taitettu yleensä keskeltä ). Jos tiputat bensatankin kokonaan pois tieltä niin on tilaa tehdä, itse pidin paikoillaan, otin pannat irti ja ähelsin pienessä ahtaassa tilassa, vitutti. Hyvä tuli silti. Konehuoneen mutkat vähän vittumaisia, mutta onnistuvat kärsivällisyyden kera.

            Itse syötin putken konehuoneesta auton alle, tein konehuoneen mutkat. ja sitten jatkoin putken kiinnittämistä / reitittämistä auton alla ja takapäässä. Ruuvasin kiinni vasta kun kaikki oli kohdillaan.

            Jos kyse siitä lyhimmästä pätkästä ( vasen takarengas -> oikea takarengas) niin onnistuu käytännössä, näin -> auto ylös -> renkaat irti -> putki irti -> uusi paikoilleen. Voilá
            Toivottavasti tästä on jotain apua.

            Comment

            • Lebleb123
              Newbiemmer
              • Feb 2016
              • 25
              • Finland

              Originally posted by dabbe View Post
              Kannattaa kattoa mikä siellä vuotaa, kun vasemman takapyörän putki on yhtenäinen, kun apukuskin puoli on liitoksella kuskinpuolen takarenkaan jousen kohdilla.

              Voi ostaa alkuperäisen, siinä liittimet valmiina ja käytännössä suora putki (taitettu yleensä keskeltä ). Jos tiputat bensatankin kokonaan pois tieltä niin on tilaa tehdä, itse pidin paikoillaan, otin pannat irti ja ähelsin pienessä ahtaassa tilassa, vitutti. Hyvä tuli silti. Konehuoneen mutkat vähän vittumaisia, mutta onnistuvat kärsivällisyyden kera.

              Itse syötin putken konehuoneesta auton alle, tein konehuoneen mutkat. ja sitten jatkoin putken kiinnittämistä / reitittämistä auton alla ja takapäässä. Ruuvasin kiinni vasta kun kaikki oli kohdillaan.

              Jos kyse siitä lyhimmästä pätkästä ( vasen takarengas -> oikea takarengas) niin onnistuu käytännössä, näin -> auto ylös -> renkaat irti -> putki irti -> uusi paikoilleen. Voilá
              Toivottavasti tästä on jotain apua.
              http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...rake_pipe_dsc/
              Eli kysyinen putki joka vuotaa on n.10cm enne liitosta takarenkaan jousen takana, joka jatkuu apukuskin puolelle. Eli onko sitä liitosta enne toista liitosta missä kohi? Vai jatkuuko se konehuoneesee asti? :/

              Comment

              • dabbe
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 133
                • Espoo

                Originally posted by Lebleb123 View Post
                Eli kysyinen putki joka vuotaa on n.10cm enne liitosta takarenkaan jousen takana, joka jatkuu apukuskin puolelle. Eli onko sitä liitosta enne toista liitosta missä kohi? Vai jatkuuko se konehuoneesee asti? :/
                jatkuu konehuoneeseen.

                Comment

                • Juhni
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 53
                  • turku

                  Originally posted by Juhni View Post
                  Kyl ajotustyökalut löytyy, tarviiko jtn muuta? Se valvetronikki vaa epäilyttää
                  Tähän kaipais viel tietoa joltain?

                  Comment

                  • Mankuh
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2016
                    • 33
                    • Oulu

                    Mistähän saisi angel eyeseille herätteen että syttyisi samaan aikaan sisävalojen kanssa? Kyseessä 316i 2004 karvalakki, jossa ei ole jalkatilavaloja.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Lebleb123 View Post
                      Kyseessä e46 vm.2003 318i

                      Onko miten mielenterveyttä raastava homma vaihtaa takajarru putki?
                      Tai mahtaako mistään löytymää räjäytyskuvia jarruputkistosta?
                      Ja löytyykö iha varaosana kyseistä putkiloo vai pitääkö teettää jossai?

                      Tarkennusta: Kyseinen putki menee kuskinpuolen takarenkaan takana, liitos tullee jousen takana ja jatkuu apukuskin puolelle. Vähä hämärästi selitetty, mut toivotaa jos joku ymmärtäs
                      Laittaisin kyllä kuparinikkeliä alkuperäisen sijaan. Paljon mukavampaa tuo kuparinikkeli taivutella. Teräsputkea on työläämpi taivuttaa, kuparinikkeliä taivuttaa vaikka käsin, jos ei tiukkoja mutkia tarvitse tehdä. Teettääminen onnistuu varaosaliikkeissä tai sitten itse. Putkea ja liittimiä saa varaosaliikkeistä. Osti sitten alkuperäisen tai laittaa tuota kuparinikkeliä, niin se pitää taivutella autoon sopivaksi.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • temezuella
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2015
                        • 46
                        • Mualiman napa

                        Elikkäs sigun e46 on irroitettava vetokoukku joka ei halua irroita Puuttuu siis palikkaa välistä. Alkuperäinen tehtaan koukku. Oikealta puolelta puuttu se avaus rulla/mekanismi juttu. Eli löytyy pelkästään metallinen pieni tappi jollain hammastuksella siitä.. Saako tuohon sitä pyöritys rullaa jälkikäteen vai onko menetetty tapaus? Realoem:in mukaan avain(kin) siihen pitäisi olla.. Noh ei ole sitäkään. Neuvoja, vinkkejä tai kohtalontovereita?

                        Laitellaan kuvia jos ei porukka ymmärrä savolaesen turinoita
                        F20 120D Xdrive 2017 Jet Black
                        F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
                        e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
                        (ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
                        (ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
                        (ex) e91 318d vm.10 jet black
                        (ex) e46 316 vm.99 hellrot
                        (ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by MNi View Post
                          Eipä ole tullut itse tarvittua, mutta pari vinkkiä joskus jäänyt haaviin.

                          - Troubleshooting Erratic Instrument Cluster Functions, SI-doku: KLIK
                          - Samat jutut miltei, mutta kuvilla bmwgm5.com:sta: KLIK
                          - E38 Bus system: KLIK
                          - E46 Driver information: KLIK. Tuosta näkee mitä on K-väylässä kiinni.
                          - E46 Central body electronics: KLIK.

                          Tuo E38-doku pätee pääosiltaan myös E46:een, siellä on K-väylään vinkkejä. Sopivasti pudonnut akkujännite voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä, katso sivu 22.

                          Central body electronics -dokusta sivulta 78:

                          BATTERY STATUS
                          The GM monitors KL R on a dedicated circuit. If the ignition is switched on and detected via the KL R circuit but the GM does not receive KL R status via the K Bus, the GM monitors the KL R voltage level. If after an additional 0.3 seconds there is no K Bus activity, the GM initiates an emergency running program.

                          A substitute value for vehicle speed is used to allow the GM to operate certain functions.

                          The emergency running program will terminate if the GM detects a vehicle speed or KL R status via the K bus.


                          Olisko se nyt emergency programmilla?
                          Kiitos näistä, vika saatiin rajattua mittaristoon.

                          Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.

                          Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.

                          Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.
                          Olli.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Kiitos näistä, vika saatiin rajattua mittaristoon.

                            Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.

                            Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.

                            Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.
                            Et pysty NCS pelkästään koodaamaan toisesta autosta mittaristoa, kun sillä ei saa VIN vaihdettua. Joihinkin mittaristoihin onnistuu VIN vaihto BMW scanner 1.4.0. Loput joutuu sitten avamaan ja vaihtamaan piirin/fläshäämään.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Kiitos näistä, vika saatiin rajattua mittaristoon.

                              Käytettyä mittaristoa koitin koodata autoon, mutta ilmeisesti olivat sopivan eri ikäisistä autoista niin taidot loppuivat kesken kun ei onnistunut NCS:llä suoraan.

                              Ihan vaan varmistaakseni että koko koodaus yleensä toimii ajoin samat koodit uudelleen orkkismittariin ja kas kummaa samalla sekunnilla kun suoritus oli valmis jarruvalot sammuivat.

                              Nyt on useamman päivän jo toiminut, outoja on joskus tietokoneet.
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Et pysty NCS pelkästään koodaamaan toisesta autosta mittaristoa, kun sillä ei saa VIN vaihdettua. Joihinkin mittaristoihin onnistuu VIN vaihto BMW scanner 1.4.0. Loput joutuu sitten avamaan ja vaihtamaan piirin/fläshäämään.
                              Näinhän se on, esimerkki prosessista vaikka täältä: KLIK. Kuvat vaan puuttuu. Hermoja ja hyvää juotinta tarvitaan ynnä tarvittava tyhjä M35080 EPROM sekä ohjelmointilaite sille.

                              Comment

                              • dabbe
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 133
                                • Espoo

                                Kysytäänpä mielipiteitä kaverin autossa ilmenneeseen ongelmaan.
                                Potilas 325xi ja ongelma on seuraavanlainen, jarrupoljin "sykkii/tykyttää" vastaan jarruttaessa, tuntuu jo kevyessä jarrutuksessa. Ratissa ei tunnu mitään. Pallonivelissä ei tunnu / näy väljyyttä myöskään.
                                Jarrut ei laahaa, liukutapit ja männät toimivat moitteetta (purettu ja tarkistettu).
                                Eli onko levy / levyt kieroja, vai missä muualla vois vikaa olla? Joo levyt eivät maksa paljoa, mutta pintaa nykyisissä hyvin ja turha ostaa arvailemalla osia, kun en jaksaisi uskoa että normaalissa ajossa oleva auto huvikseen vääntäisi levyjä kieroksi. Mutta sitten taas, voiko vika olla alustan osissa jos vika tuntuu vain polkimessa, tuntuisi hölmöltä, siksi kysynkin täältä.
                                Last edited by dabbe; 28-01-2017, 13:04.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎