Kaverikin kyllä totesi että sen minkä kutonen syö pikku hiljaa bensassa ja veroissa, menis N46:lla mahdollisiin remppoihin kerta rytkäsyllä. Jos huono tuuri käy. Pitänee kuunnella kaverin kantapään kautta oppimaa ja ostaa toinen kutonen.
Kyllähän sitä mielummin 6cyl sulosointuja kuuntelee, muutenki ohituskiihtyvyys ja yleinen kulkupuoli parempi kuin 4cyl.
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Minkä verran 320d m47n koneen suuttimien paluuputkesta tulee normaalisti ainetta? Ja jos letkut irrottaa suuttimista kuuluuko ainetta tulla silloin myös letkusta pois?
Liitteessä kuva livedatasta suuttimien osalta? Kolmonen ilmeisen valmis ainakin ja kakkonenki menee kierroksilla mustaksi.
E. Ei kuva tullutkaan
Last edited by Sampoq; 19-02-2018, 15:29.
Reason: Kuva jäi
Moro osaisko joku sano mistä lähtis vikaa etsimään? Eli moottorina on m43b19
ja kylmällä koneella tyhjäkäynti on normaali (700rpm). Kun kone lämpenee niin tyhjäkäynti on korkealla, noin 1100rpm ja pientä seilausta on myös havaittavissa. Huomasin että egr venttiilin alueella on nokea jonkun verran. Edellinen omistaja vaihtanut tyhjäkäynti moottorin.
330d manuaali täristää 2000~3000rpm välillä vedättäessä, varsinkin isommilla vaihteilla ja kovemmin vedättäessä. Ihan sen tuntuinen/kuuloinen täristys/jyrinä, kuin olisi kardaanin tukilaakeri kaput. Käytin auton nosturilla todetakseni, että rättinivel, tukilaakeri ja takapään cv nivel tuntuivat kaikki olevan kunnossa ja välyksettömiä. Voisiko perämurikan takapusla aiheuttaa tuollaista? Siinä oli pientä halkeilua havaittavissa ja raudalla sivusuunnassa kokeillen oli suht pehmosen tuntunen. Muistaakseni tuo ei kyllä edellisessä samanlaisessa aiheuttanut mitään tärinöitä, vaan pelkästään tömähdyksiä/kolahtelua vaihtaessa/liikkeelle lähtiessä.
330d manuaali täristää 2000~3000rpm välillä vedättäessä, varsinkin isommilla vaihteilla ja kovemmin vedättäessä. Ihan sen tuntuinen/kuuloinen täristys/jyrinä, kuin olisi kardaanin tukilaakeri kaput. Käytin auton nosturilla todetakseni, että rättinivel, tukilaakeri ja takapään cv nivel tuntuivat kaikki olevan kunnossa ja välyksettömiä. Voisiko perämurikan takapusla aiheuttaa tuollaista? Siinä oli pientä halkeilua havaittavissa ja raudalla sivusuunnassa kokeillen oli suht pehmosen tuntunen. Muistaakseni tuo ei kyllä edellisessä samanlaisessa aiheuttanut mitään tärinöitä, vaan pelkästään tömähdyksiä/kolahtelua vaihtaessa/liikkeelle lähtiessä.
Ei niitä kardaanin välyksiä tunnu välttämättä käsillä. Itellä kahdessa autossa ollu käsin välyksetön kardaani ja on tärinät loppunu ku ko-met korjannu ristinivelet kardaaneista.
Toi kierrosalue ja iso vaihde, ettei ois kaksoismassa? Paljon ajettu ja onko rempattu?
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Ei tietoa onko vaihdettu ikinä, edellinen omistaja oli kytkinrempan just tehnyt kun auton ostin mutten tiedä oliko vaihtanut sitä samalla. Autolla kyllä menty jo 370tkm. Mutta ei tuo ainakaan tyhjäkäynnillä kolise yhtään. Tuntuu kyllä että jyrinä tulisi muutenkin etupenkkejä taaempaa. Väljän ristikon kyllä yleensä tuntee käsinkin, mutta sellanen mieleen että voisikohan tuon tukilaakerin kumi tehdä tuota? Jos se on mennyt jo turhan pehmeeksi, vaikka laakeri olisikin ok.
Edit: ja tuo tulee esille siis kolmosella ja isommilla vaihteilla, välillä myös kakkosella. Kolmosella ravistaa myös välillä kevyemminkin kiihdytellessä.
Jahas emännän 320i jätti päiväkodin pihaan eilen. Toiminut normaalisti, edellisenä päivänä normaalia enemmän ajoa (ehkä 30-40km).
Aamulla normaalisti käyntiin ja pk:n pihaan. Mutta siellä sitten ei enää käynnistynyt. Virtaa riittää ja pyörittää konetta mutta ei edes lupaile / yritä käyntiin. Kävin kokeilemassa töiden jälkeen käyntiin mutta ei lupaile ei.
Vikakoodeja pikaseen lukasin mutta tuli vain koodit
- 227 lambda control tolerance bank 1
- 228 ---II--- bank 2
Läppärin akku loppui sekö auton akku joten enempää en kerennyt tutkia mikä riivaa.
Bensa ei ala haista ollenkaan vaikka kuinka sahailee, olisko bensapumppu pimeenä? :think:
Vai voiko lambda tehdä tuota viallisena?
Tai Miten liimaventtiili-tapaus oireilee?
Kuulostais kyllä pumppu vialta tai kampuran tunnistin pumpun pystyy testailee ku repii pumpun pois ja antaa suoraa virtaa pumppuun alkaako surisee
Kävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?
Kävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?
Kävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?
Tuskin meni ilmaa, tuleeko lämppäristä lämmintä ? Lämpömittari kusettaa ainakin e36 ja 46, puolivälissä jo 75 ast, perseestä. Anturi umpijööti ainakin e36 eli ei ole kuplia. Haittaako ne punaiset jotenkin koneen toimintaa ?
Comment