Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    Originally posted by rodpe View Post
    316i e46 bemarin huolto tulee ajankohtaiseksi. Auto on alkanut hiukan nykimään silloin tällöin ja ilmeisesti puolat on tulemassa taas tiensä päähän. Mitä puolia ja tulppia näihin suosittelette? Perus bosch vai joku muu?
    Taas? Miten äskettäin ne sitten on uusittu? Kutoskoneisissa ainakin puolat Beru ja tulpat NGK.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • rodpe
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 83
      • Kokkola

      On ne puolat jo noin 30tkm kestänyt mutta tässä on ongelmana ollut se että aiemmin autoa on huollettu liikkeessä ja liike on vaihtanut ainoastaan viallisen puolan eikä kaikkia kerralla. Nyt siellä joku vanha on taas tiensä päässä ja tällä kertaa vaihdetaan kaikki.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6935
        • N/A

        Mie tilasin www.topautoosat.fi Bosch puolat.
        Nämä siis sopi tuohon N46B18A (E46 316 1.8 2005)



        Kannattaa ainaskin harkita tuolta tilaamista, jos vertasi motonetin hintaan oli selvästi sarja halvempi.

        Comment

        • halder1
          Newbiemmer
          • Dec 2015
          • 26
          • hki

          Onko 320D jakajapumppu versiossa polttoainepumppu, mikä siirtää toisesta tankista naftaa toiseen tankkiin?

          Auto jätti käynnistymättä, teki aikaisemmin saman homman ja silloin oli päässyt ilmaa naftan joukkoon. Mittarin mukaan hieman alle puolitankkia jäljellä eikä enää lähtenyt, vaikka aamulla toimi normaalisti.

          Comment

          • Jondis
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 698
            • Tuusula

            Käyttikseen pitäisi uusi turbo hommata ja mietin tässä jos laittaisi suoraan pykälää isomman gt2260v:n. Kannattaakohan tuollanen tilata e60 vai e46 spekseillä, että pääsisi mahdollisimman vähällä muokkailulla? Paluulinja on ilmeisesti sama m57 ja m57n koneissa, mutta öljyn painelinja sopinee suoraan vanhaankin koneeseen kun hommaa tuon m57n osanumerolla? Tarvinneeko muuta ottaa huomioon? Ahtoputken lähtö pitää toki muokata.

            Auto johon ahdin tulossa siis 330d -02 vanhemmalla 184hv m57 padalla.
            MB E55 AMG -05
            E36 318TiA -96
            E34 535i -89 imolarot
            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

            Comment

            • Suorakuus
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 123
              • Etelä-Pohjanmaa

              Jooh elikkäs M54B30 -01 vuoden coupe sytytti moottorin vikavalon. Viikonlopun aikana luetaan koodit, vahvana veikkauksena se perinteinen imuvuoto:think

              Onko mitään haittaa jos autolla ajaa lyhyempiä matkoja vaikka vikavalo palaakin? Tuntui toimivan ja ottavan kierroksia ihan normaalisti.
              Last edited by Suorakuus; 02-02-2018, 09:07.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1832
                • Karjaa

                Jos ei tosiaan röpötä ja muutenkin toiminta vaikuttaisi ihan normaalilta niin mikseipä sillä voisi ajella, kunhan nyt ei ihan urku auki kiihdyttele.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • e34heluna
                  Newbiemmer
                  • Feb 2018
                  • 3
                  • Eura

                  E46 tekniikan asennusta

                  Noniin täsä tuli hommailtua e46 (318i) mistä oli konehuone riisuttu konerikon johdosta. Nyt kun olen kasaamassa takaisin nippuun niin tuli tenkkapoo vastaan vesiventtiilin takia. Ite koneesta kannen päätystä lähtevät kaksi letkua ovat suunnattu täysin rintapelliä vasten oleviin kennon liitoskohtiin (2kpl) joka mietityttää siinä mielessä, että voiko olla sellasta e46 mallia missä ei olisi vesiventtiiliä edes vaan koneesta menevät letkut menisi suoraan kennolle. Sitten tätä asiaa vahvistaa vielä sellanen seikka, että joku on uusinut aikoinaan jarruputket ja taivutettu niin että menevät sen vesiventtiilille tarkoitetun "telineen" edestä niin että siihen väliin sitä vesiventtiiliä ei saa jollei ite taivuttele jarrulinjoja uudelleen.. kotin myös johtosarjasta metsästää vesiventtiilin liitintä niin sellaistakaan vielä ole tullut vastaan. Itse auto on ilmastoimaton malli ihan perus lämmönsäätö paneelilla missä on kolme ns. Kiekkoa ja sisäilman kierto nappi. (Lämpötilat ja nopeus sekä tuo sisäilmankiertonappi). Toiv sepustin tarpeeksi epäselvästi

                  Comment

                  • Styroxi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 384
                    • Vaasa

                    Rpm / 100kmh

                    Paljonko teillä on 325i rmp satasen vauhdissa?
                    itsellä näyttää 2800 tuntuu jokseenkin suurehkolta?
                    Alla tosin 18" renkaat mutta ei ne leveät ole. Ja tietysti tottunut Dieselillä ajamaan jossa vääntöä alhaalla enemmän.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16419
                      • Asikkala

                      Originally posted by Styroxi View Post
                      Paljonko teillä on 325i rmp satasen vauhdissa?
                      itsellä näyttää 2800 tuntuu jokseenkin suurehkolta?
                      Alla tosin 18" renkaat mutta ei ne leveät ole. Ja tietysti tottunut Dieselillä ajamaan jossa vääntöä alhaalla enemmän.
                      Oletetaan että renkaat on 225/40 niin 2800 rpm on laskennallisesti 107 km/h vitosella ja 3,15 perällä.

                      Comment

                      • Sami323i
                        Newbiemmer
                        • Oct 2015
                        • 3
                        • Finland

                        Olen kaivannut jo pitkään e46 coupeen mustia nahkaisia sport penkkejä sähkösäädöillä, mutta näitä ei tunnu mistään löytyvän.
                        Ebay.co.uk näitä on pilvinpimein saatavana, mutta mitä muutoksia tarvitsee airbaggeihin / tunnistemattoihin tehdä, jos päätän tilata brittimalliset penkit?

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 923
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Ainakin se tunnistinmatto täytyy vaihtaa penkistä toiseen,(tai vaihtaa istuinosat päittäin) koska briteissä on oikeanpuolinen ohjaus, ja näin se tunnistinmatto on meikäläisittäin kuskinpenkissä.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • rodpe
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 83
                            • Kokkola

                            E46 316i 2002 bemariin tulppien vaihdosta, kannattaako laitta 1 vai 4 kärkinen tulppa? Ngk varmasti toimii?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16419
                              • Asikkala

                              Originally posted by rodpe View Post
                              E46 316i 2002 bemariin tulppien vaihdosta, kannattaako laitta 1 vai 4 kärkinen tulppa? Ngk varmasti toimii?
                              NGK BKR6EQUP on koneena m43 tai n42 ja tuolta ne näyttää https://www.google.fi/search?q=NGK+B...w=1143&bih=730

                              Comment

                              • Rudenorth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 2415
                                • Iisalmi

                                E46 coupe ja kuskinovi ei tahdo pakkasilla mennä kiinni. Auto on ollut tallissa muutaman päivän sulamassa ja lukkoja voideltu aseöljyllä, silti kun pakkasta on päälle -5 astetta, ovi ei tahdo mennä enää kiinni. Onko noissa joku tietty paikka mitä kannattaa putsata/voidella?
                                MB W204 C320 CDI
                                Kawasaki Ninja ZX-7R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎