Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicious_e36
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 840
    • Hämeenlinna

    Millanen homma vaihtaa e46 316 '03 etu tukivarsien puslat powerflexeiksi? Vanhat on uuden alustan toimesta ihan paskana mutta saako vanhat puslat pihalle miten?
    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

    ex:
    e36 328i ’95 Touring,
    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      Originally posted by jvsvmvsv View Post
      Millanen homma vaihtaa e46 316 '03 etu tukivarsien puslat powerflexeiksi? Vanhat on uuden alustan toimesta ihan paskana mutta saako vanhat puslat pihalle miten?
      Ei ole pahakaan, eikä tukivarsia tarvi välttämättä irrottaa autosta. Vanhan puslan saa irti vaikka isolla ulosvetäjällä. Tuolla jotain ohjeita E36:seen, vaikka niissä pusla onkin rikottu paikoilleen. Samanlainen se on nelikutosessakin:

      Comment

      • Lundersson
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2009
        • 245
        • Kerava

        Originally posted by jvsvmvsv View Post
        Millanen homma vaihtaa e46 316 '03 etu tukivarsien puslat powerflexeiksi? Vanhat on uuden alustan toimesta ihan paskana mutta saako vanhat puslat pihalle miten?
        Ei ole paha rasti -> Vahvikelevy (nr 3) irti ja osan 6 nr 4 pultti (x2) irti. Vanha pusla ulos ja uusi sisään prässillä. Holkin ohkaisuudesta johtuen veikkaan että ei onnistu ulosvetäjillä tai kikka kolmosilla ilman kiroilua.



        Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
        ex 325 e30, 316ti e46

        Comment

        • Vicious_e36
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2015
          • 840
          • Hämeenlinna

          Kiitoksia vastauksista eiköhän noilla selvitä mut eikö muka powerflexit mene paikoilleen ilman prässiä?:think
          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

          ex:
          e36 328i ’95 Touring,
          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1193
            • Muhos

            Originally posted by jvsvmvsv View Post
            Kiitoksia vastauksista eiköhän noilla selvitä mut eikö muka powerflexit mene paikoilleen ilman prässiä?:think
            Nyt pitää sen verran tarkentaa, että tarkoitin tietenkin että vanha pusla irtoaa tukivarresta ulosvetäjällä. Jos ei ole prässiä, niin että saa sen vanhan puslan irti osasta nro 6, niin puslan joutunee rikkomaan. Powerflexin asentamiseen ei prässiä tarvi, mutta ruuvipenkistä on iso apu.

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 840
              • Hämeenlinna

              Originally posted by MPV View Post
              Nyt pitää sen verran tarkentaa, että tarkoitin tietenkin että vanha pusla irtoaa tukivarresta ulosvetäjällä. Jos ei ole prässiä, niin että saa sen vanhan puslan irti osasta nro 6, niin puslan joutunee rikkomaan. Powerflexin asentamiseen ei prässiä tarvi, mutta ruuvipenkistä on iso apu.
              Jees ymmärsin tämän katotaan miten lähtee, on tossa onneks mahdollisuus käyttää myös prässiä
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1842
                • Lappeenranta, Finland

                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos haluaa halvemmalla päästä, niin ostaa butyliimassaa tuubissa. Esim. Sika 710 7,90 motonetissä
                Okei, hyvä tietää. Laitoin tosin jo orkkislakun tilaukseen, nelisenkymppiä.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  Originally posted by 525iiäxä View Post
                  orkkislakun tilaukseen, nelisenkymppiä.

                  Comment

                  • inno.o
                    BTCF Member
                    • Apr 2014
                    • 293
                    • Salo

                    Miten irtoaa ikkunalistat touringista?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by 525iiäxä View Post
                      Okei, hyvä tietää. Laitoin tosin jo orkkislakun tilaukseen, nelisenkymppiä.
                      On siinä hintaa kun tuolla yhdellä tuubille liimailee useasta autosta kaikki kostesulut. Noh ehkä tuo orkkis on vähän helpompi käyttää.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2673
                        • Tampere

                        Itse olen korjaillut noita kosteussulkuja BMW Terostat 81 butyylinauhalla. Sitä saa 10 metrin rullassa parin kympin hintaan esim. GP:ltä. Kuumailmapuhallin on ehdoton työkalu tuon nauhan kanssa toimiessa, jotta pinnat tarttuvat riittävän tiukasti ja tiiviisti kiinni. Lämpimämmillä keleillä saumauksen onnistuminen on todennäköisempää, mikäli joutuu ulkosalla värkkäilemään.
                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17837
                          • PKS

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Itse olen korjaillut noita kosteussulkuja BMW Terostat 81 butyylinauhalla. Sitä saa 10 metrin rullassa parin kympin hintaan esim. GP:ltä.
                          Olisko tälle jotain osa# niin helpottaisi tilaamista

                          Edit: googlasin Vastaus on 83190153321
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36
                          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          Muut talouden vehkeet:
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1842
                            • Lappeenranta, Finland

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            On siinä hintaa kun tuolla yhdellä tuubille liimailee useasta autosta kaikki kostesulut. Noh ehkä tuo orkkis on vähän helpompi käyttää.
                            Voi olla. Ja onhan tuossa 20m lakua, että riittää siitäkin muutamaan oveen. Silti, tuubitavara on halvempi ratkaisu, mutta tällä kertaa näin.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • Jka
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 214
                              • jyväskylä

                              E46 omistajat, huomasin tänään semmoisen että vaikka olen luottanut 8 vuotta keskuslukituksen toimintaan, ja laittanut auton lämpeämään ja ovet kiinni. Tänään laitoin auton lämpiämään ja kävin tupakalla niin ovet mennyt itsestään lukkoon 😁

                              Onneksi sain väkivalloin lasia karmin välistä sentin verran alas että sain pitkällä rautalankahenkari virityksellä painettua keskuslukitus nappia. Sedanissa varmaan ei onnistuis...

                              Ei voi luottaa siis enää ainakaan siihen että ovet pysyy auki jos itse ei ole sisällä ja avaimet vietalukossa. Itse ajatellut aikaisemmin että on vain vag vehkeiden ongelma...
                              E70 X5 4.8i
                              ex: E46 325Ci

                              Comment

                              • Tikki-
                                Newbiemmer
                                • Apr 2017
                                • 27
                                • Pälkäne

                                Terve! Laitetaan pohjustus, kun kirjotin toiseen topikkiin:

                                Originally posted by Tikki- View Post
                                Terve! Tuli ostettua ensimmäinen BMW, joten passeli syy rekisteröityä tänne. Nostetaan omalla ongelmalla aihetta.

                                316i Touring -03 vm. Keskuslukitus toimii ovesta avaimella, ja keskikonsolin näppäimestä. Sisävalot toimii ja vilkutkin vilahtaa.

                                Avaimien näppäimistä ei tapahdu mitään, kummallakaan avaimella. Vaihdoin toiseen uuden VL2020-akun, ohjelmoin, eikä mitään eloa. Takakontti avautuu normaalisti kontin kytkimestä, mutta lasi ei avaudu.

                                Topikkia lukemalla päädyin johtosarjan tutkimiseen, ja ilmeisesti ne releviat voi unohtaa, jos muuten keskuslukitus toimii? Saatoin ehkä hämärällä ajaessa sivusilmällä huomata, kun lisäjarruvalokin vilkahti itekseen..
                                Nyt tallilla koitin sitten vähän purkailla takaluukun muoveja ja johtosarjaa esiin. Mahdollisesti ehkä löytyi jokin teippiviritys, mutta se menee kontin sisään takaspoilerin paikkeille. Ongelma onkin, miten pääsen purkaan takaspoileria, kun en saa mikrokytkimestä, enkä avaimista takalasia auki?

                                Tarvis muutenkin purkaa koko luukku irti, kun saranat todella naheet.


                                Samaan syssyyn kysytään, kun tilasin netist perinteisen 10e auxi-piuhan mankan taakse, mutta tulee vaan "No Disc" kun painaa Modea. SV 520-loppuinen mankka. Eikös pitäis toimia?
                                Last edited by Tikki-; 20-04-2017, 21:01.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎