Tuo kertoi missä on täyttöreikä, check. Tarkastaa tuota öljyn määrää siis ei varmaankaan mitenkään pysty?
Eli sopivaa öljyä ja pursotin, täyttöreikä auki ja lisäilee "vähän yli" että valuu ja pultti kiinni?
En nyt ihan ulkomuistista pysty varmaksi sanomaan, mutta jotain tämän tapaista:
-auto nosturille
-laatikon lämmöt 30-50c
-vaihteiden läpikäynti
-auto käynnissä tuo täyttötulppa irti, nesteet tulee olla sen tasolla, ellei ole lisää kunnes alkaa valumaan ulos. Näissä ei ole mittatikkua, joten tuo on ainut tapa tarkistaa nesteiden määrä.
Kannattaa varmistaa vielä omalle laatikolle olevat ohjeet.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Pitäis vaimon -00 318 automaattiin vaihtaa jäähdytin...onkos siinä mitään ihmeellistä purettavaa, kun toteutustilat vähän heikot, eikä ainakaan auton alle pääse millään
Eli vaihtuuko ihan perus tallissa ilman mitään special-työkaluja ja purkamatta koko keulaa (auto nyt vähän kaukana eikä pääse tutkimaan miten on kiinni). Eihän laatikon lauhduttimen putket mene tähän moottorin syylariin? Onko näissä mitään muuta putkea&letkua kiinni suoraan syylarissa? Muistaisin että joku pieni kenno on jäähdyttimen alareunassa, johon menee jotain pieniä letkuja, mutta onko nekään suoraan jäähdyttimessä, vai erillisiä irtojuttuja?
Yksinkertaisuudessaan: saastelaitteet pois jäähdyttimen tieltä, ilmanputsari pois, paisuntasäiliö irti jäähdyttimestä, samoin alavesiletku ja flekti koteloineen pois....
En nyt ihan ulkomuistista pysty varmaksi sanomaan, mutta jotain tämän tapaista:
-auto nosturille
-laatikon lämmöt 30-50c
-vaihteiden läpikäynti
-auto käynnissä tuo täyttötulppa irti, nesteet tulee olla sen tasolla, ellei ole lisää kunnes alkaa valumaan ulos. Näissä ei ole mittatikkua, joten tuo on ainut tapa tarkistaa nesteiden määrä.
Kannattaa varmistaa vielä omalle laatikolle olevat ohjeet.
Kiitos vastauksesta, kysyin silti koska en ole ohjetta vielä löytänyt. SHOCK.
Mihin lämpötilaan tuo laatikko lämpenee? Täytyy auto kuitenkin ajaa hallille niin osaisi vähän laskea missä sopiva lämpötila.
Vaihteiden läpikäynti? Auto ylhäällä ja manuaalipuolella tökkäilee vaihteet?
Joo näin mä sen aattelin että sieltä se sitte tulee ulos ku on tarpeeks
Pitäis vaimon -00 318 automaattiin vaihtaa jäähdytin...onkos siinä mitään ihmeellistä purettavaa, kun toteutustilat vähän heikot, eikä ainakaan auton alle pääse millään
Eli vaihtuuko ihan perus tallissa ilman mitään special-työkaluja ja purkamatta koko keulaa (auto nyt vähän kaukana eikä pääse tutkimaan miten on kiinni). Eihän laatikon lauhduttimen putket mene tähän moottorin syylariin? Onko näissä mitään muuta putkea&letkua kiinni suoraan syylarissa? Muistaisin että joku pieni kenno on jäähdyttimen alareunassa, johon menee jotain pieniä letkuja, mutta onko nekään suoraan jäähdyttimessä, vai erillisiä irtojuttuja?
Yksinkertaisuudessaan: saastelaitteet pois jäähdyttimen tieltä, ilmanputsari pois, paisuntasäiliö irti jäähdyttimestä, samoin alavesiletku ja flekti koteloineen pois....
Kyllä vaihtuu ihan normityökaluilla, ei tarvitse purkaa koko keulaa ja saa tehtyä yläpuolelta.
Toki helpottaa asiaa jonkun verran päästä myös vähän alle.
Yes! Kiitos erittäin hyvistä kuvista Muiden kanssa näköjään pärjää yläkautta, mutta tuo laatikon alumiinimysteerikotelo ilmeisesti paremmin käpäiltävissä alakautta....:think
Mutta toisaalta pistää nyt vähän mietityttämään, kun noin paljon liitoksia paisuntasäiliön yhteydessä, että mistähän nyt vaan sitten vuotaakaan....vaihdatin tuohon nimittäin kesällä paisuntasäiliön vuodon takia, mutta ei mennyt kauaa, kun alkoi vuotamaan jostain samoilta alueilta uudelleen ja vielä rajummin. Tiirailin lampulla että ei oikein muuta mahdollisuutta kuin jäähdyttimen pääty antautunut, mutta onhan tuolla nyt vaihtoehtoja näköjään vaikka kuinka paljon...
Kiitos vastauksesta, kysyin silti koska en ole ohjetta vielä löytänyt. SHOCK.
Mihin lämpötilaan tuo laatikko lämpenee? Täytyy auto kuitenkin ajaa hallille niin osaisi vähän laskea missä sopiva lämpötila.
Vaihteiden läpikäynti? Auto ylhäällä ja manuaalipuolella tökkäilee vaihteet?
Joo näin mä sen aattelin että sieltä se sitte tulee ulos ku on tarpeeks
Et löytänyt? Googlehan näitä on pullollaan. Tässä yksi korjausmanuaali s. 15: https://www.scribd.com/doc/114065478...-Repair-Manual
Jos käytössä ole ole INPA/DIS/ISTA tms. niin laatikon lämmön näkee näppärästi vaikka infrapunalämpömittarilla.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment