Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3264
    • Siuntio

    Turbo vaihdettu mutta nyt se ei käynnisty. Suuttimet alko vuotaa siihen venttiilikopan päälle, voiko toi aiheuttaa sen ettei käynnisty? Edelleen siis 320d vm. -02.
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • [Snowboarder]
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 2185
      • Karstula

      Originally posted by Jampsu87 View Post
      Tarvitaanko uuden kytkimen+vauhtipyörän asennuksessa tätä Luki:n erikoistyökalua :https://www.x1-autoteile.de/produkt/...00%200072%2010

      Luki:n kytkimen pakkauksessa mainitaan tuo erikoistyökalu 400007210

      Romut pitäisi siis vaihtaa m54b25 moottoriin johon on noin kolmisen vuotta sitten vaihdettu samanlainen Lukin kytkin\vauhtipyörä RepSet paikallisessa nyrkkipajassa jossa ei erittäin todennäköisesti kyseistä työkalua ollut käytössä.

      Ongelmana on kova kalkatus joka kuuluu kytkin ylhäällä ja katoaa kytkin pohjassa : https://www.youtube.com/watch?v=pjMaoEL6-gA

      Pitäisi nyt käyttää vaihdelaatikko uudestaan irti ja ostin varmuudenvuoksi tuommoisen uuden korjaussarjan jos esim. vauhtipyörä onkin viallinen.
      Jos asentaa uuden kytkin paketin niin työkalua ei tarvitse. Ainoastaan jos asentaa vanhan asetelman niin sac kytkin tarvitsee erikoistyökalun. Ei ole kyllä ikinä tullut vanhaa sac asetelmaa asennettua,et onnistuuko sekin jollain konstilla ilman työkalua.

      Ja äänestä päätellen kuulostaa vauhtipyörä vialliselle.
      Last edited by [Snowboarder]; 10-12-2017, 19:29.
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

      Comment

      • Jampsu87
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1335
        • Rovaniemi

        Originally posted by [Snowboarder] View Post
        Jos asentaa uuden kytkin paketin niin työkalua ei tarvitse. Ainoastaan jos asentaa vanhan asetelman niin sac kytkin tarvitsee erikoistyökalun. Ei ole kyllä ikinä tullut vanhaa sac asetelmaa asennettua,et onnistuuko sekin jollain konstilla ilman työkalua.

        Ja äänestä päätellen kuulostaa vauhtipyörä vialliselle.
        Kiitos tiedosta. Erikoinen homma että vauhtipyörä olisi jo nyt entinen, ajettu varmaan joku 30tkm jos sitäkään. Tainnut sattua joku maanantai kappale kohdalle.
        E91 lci 330xd.

        Comment

        • 0tt01
          Newbiemmer
          • Dec 2017
          • 10
          • joensuu

          ostin e46 328 saksantuontiauton jolla rullattu 293tkm, onkohan huohotin eristetty tai muutettu lämmitettäväksi noissa tuontiautoissa ja jos ei niin kannattasko sille huohottimelle tehdä jotain varmuuden vuoksi vaikka tähän asti suomen talvissa pärjätty tuonnin jälkeen

          Comment

          • Jesse93
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 938
            • Mustio

            Originally posted by 0tt01 View Post
            ostin e46 328 saksantuontiauton jolla rullattu 293tkm, onkohan huohotin eristetty tai muutettu lämmitettäväksi noissa tuontiautoissa ja jos ei niin kannattasko sille huohottimelle tehdä jotain varmuuden vuoksi vaikka tähän asti suomen talvissa pärjätty tuonnin jälkeen
            Ellei joku ole suomenpäässä vaihtanut eristettyyn niin tuskin on eristetty. Venttiilikopan etupäästä lähtevä huohotinputki joka lähtee imusarjan alle pitäisi olla eristeet päällä siitä näkee helpoiten mikäli koko satsi olisi eristetty. Kannattaa vaihtaa ilman muuta
            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1842
              • Lappeenranta, Finland

              Touringin takaluukun lukko

              Onko takaluukun lukossa jotain erityislogiikkaa? Kas kun välillä luukun kahvasta ei tapahdu mitään vaikka kuinka reuhtoo ja välillä aukeaa ihan nätisti. Vai mikrokytkinkö siellä vain reistaa?

              Pösössä esim ei takaluukkua saa auki auton käydessä ellei avaa kuskin ovea. Onko näissä jotain samankaltaista juttua?

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 938
                • Mustio

                Originally posted by 525iiäxä View Post
                Onko takaluukun lukossa jotain erityislogiikkaa? Kas kun välillä luukun kahvasta ei tapahdu mitään vaikka kuinka reuhtoo ja välillä aukeaa ihan nätisti. Vai mikrokytkinkö siellä vain reistaa?

                Pösössä esim ei takaluukkua saa auki auton käydessä ellei avaa kuskin ovea. Onko näissä jotain samankaltaista juttua?
                Eipä ole tuollaista ranskalaisten taidonnäytettä mutta kontin ja korin välinen johtosarja haperoituu ennenpitkää se kannattaa tsekkaa
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17837
                  • PKS

                  Tai sitten rekisterikilven valopanelissa (jossa myös avausnappi mikrokytkimineen sijaitsee) on maadoitussillat hapantuneet poikki. Hyvin yleinen vika, josta johtuen joko polttimo on pimeänä tai avaus toimii satunnaisesti. Kannattaa vaihtaa koko osa, tosin sen kestoikä on valitettavasti Suomen kelissä vain jopa 5v - huonoa suunnittelua.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1842
                    • Lappeenranta, Finland

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Tai sitten rekisterikilven valopanelissa (jossa myös avausnappi mikrokytkimineen sijaitsee) on maadoitussillat hapantuneet poikki. Hyvin yleinen vika, josta johtuen joko polttimo on pimeänä tai avaus toimii satunnaisesti. Kannattaa vaihtaa koko osa, tosin sen kestoikä on valitettavasti Suomen kelissä vain jopa 5v - huonoa suunnittelua.
                    Tämä todennäköisempi kuin johtosarjavika, sitä on jo elvytetty. Ihmetellään...

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Tai sitten rekisterikilven valopanelissa (jossa myös avausnappi mikrokytkimineen sijaitsee) on maadoitussillat hapantuneet poikki. Hyvin yleinen vika, josta johtuen joko polttimo on pimeänä tai avaus toimii satunnaisesti. Kannattaa vaihtaa koko osa, tosin sen kestoikä on valitettavasti Suomen kelissä vain jopa 5v - huonoa suunnittelua.
                      Kahdessa vimpassa kahvassa sedanissa on ollut kupariliuskojen tilalla niklattu/kromattu metalliliuska kuparisten, pinnoittamattomien liuskojen tilalla.

                      Ehkä noin loppuvuodesta 2014 tjsp on tullut muutos. Jaa miksi kolmen vuoden sisällä uudempikin kahva hajonnut? Mikrokytkimestä tuli kytkennät täyteen vajaan kahden vuoden kohdalla... Nyt tuo mikrokytkin kustantaa 29-35€ mutta silloin hinta oli törkeissä lukemissa, muistaakseni ~60€ tai päälle.

                      Itse mikrokytkin kustantaa ehkä pari euroa, muttei sillä mallinumerolla osunut mistään yksittäiskappaleita myyvästä liikkeestä juuri sopivaa mallia. Siinä olis jollekulle enemmän komponentteja hankkivalle sopiva etsintäprojekti?

                      Comment

                      • Bnito
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 334

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Tai sitten rekisterikilven valopanelissa (jossa myös avausnappi mikrokytkimineen sijaitsee) on maadoitussillat hapantuneet poikki. Hyvin yleinen vika, josta johtuen joko polttimo on pimeänä tai avaus toimii satunnaisesti. Kannattaa vaihtaa koko osa, tosin sen kestoikä on valitettavasti Suomen kelissä vain jopa 5v - huonoa suunnittelua.
                        Ääni tälle, ite purin koko ritsan ja kolvailin/rakentelin hapertuneet kupari levyt yms uudelleen. Ei ollut paljoa jäljellä mistä rakennella joten tein osin uudeet. Vajaan vuoden toiminut, mutta tekohengitystä tuohon tarkoitus olikin vaan saada.
                        F11 525 3.0 -10

                        Ex E46 330d Touring -00
                        Ex 316/325 '85

                        Comment

                        • viimeistelijä
                          BTCF Member
                          • Oct 2013
                          • 133
                          • kouvola,valkeala

                          Sunnuntai visailua...

                          Eli vuorossa mikä ei jaksa enään?
                          Autona 323i -98 ja nopeusmittarin toimimattomuus..
                          Nopeusmittari lakkasi toimista, EI pala abs,luistoneston valot.. :thinkJa molemmat vielä toimiikin,salavalikosta katsottu myös että nopeus näyttää nollaa,pakilla kyllä toimii mut eteen päin ajettaessa ei toimi..
                          Nyt on kyllä pirun märkää ja loskasta ja ajattelin ensinmäisenä huomenna viedä auton kuivumaan..
                          Luin että dsc boksissa voisi olla vettä,missä sijaitsee?
                          Ja tiedossa on että kuskin abs anturilta tulee tieto ja sen joutuu uusimaan jos jollain ei ole mitään protipsiä antaa
                          hitto vie,ja taksi tuo
                          BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

                          Comment

                          • jonsered92
                            BTCF Member
                            • Jun 2012
                            • 470
                            • JKL

                            Originally posted by viimeistelijä View Post
                            Eli vuorossa mikä ei jaksa enään?
                            Autona 323i -98 ja nopeusmittarin toimimattomuus..
                            Nopeusmittari lakkasi toimista, EI pala abs,luistoneston valot.. :thinkJa molemmat vielä toimiikin,salavalikosta katsottu myös että nopeus näyttää nollaa,pakilla kyllä toimii mut eteen päin ajettaessa ei toimi..
                            Nyt on kyllä pirun märkää ja loskasta ja ajattelin ensinmäisenä huomenna viedä auton kuivumaan..
                            Luin että dsc boksissa voisi olla vettä,missä sijaitsee?
                            Ja tiedossa on että kuskin abs anturilta tulee tieto ja sen joutuu uusimaan jos jollain ei ole mitään protipsiä antaa
                            Inpalla livedataa pyöriltä ja kato vikakoodit kans. Tossa ei oo viel dsc vaan asc. Sinne ei kyl helpolla vettä pääse. Nopeustieto tulee kuskin taka anturilta.
                            Nyt:e60 530xda herkuilla
                            ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              M47 ison dampperin vaihto, työkalu tuli väsättyä mut pitääkö tuo automaattiaskillinen kone saada jostain lukittua paikallee?
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • A^A
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2168
                                • Seinäjoki

                                E46 325 -01 automaatti.

                                Viimeisellä vaihteella ajaessa tasaista alle 100km/h, kierrokset pomppii n.200rpm alaspäin vähänväliä ja samalla auto nytkähtää vähän. Yli 100 vauhdissa ei tuntunut seilaavan..

                                Muuten laatikko vaihtaa ja toimii hyvin.

                                Kuulemma vasen taka abs anturi antaa vikakoodin ja näinollen sekoittais laatikon? Abs valo ei pala mittaristossa.

                                Turbiinia pelkään mutta luulis toimivan huonommin ja riippumatta kiekoista / vauhdista..
                                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎