Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >bemari<
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 239
    • P-karjala

    M47d20 vs d20n koneissa mitään radikaalia eroja? Normi d20 ois tarjolla ohjelmoituna manuaalina kannattaako harkita? Perushuollettu aina ja tarvittaessa. Miten kytkimen kesto lastulla, ja kulutus tuossa moottorissa?

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      Minkä kokoiset angel eyesit pitäisi hommata 2001 325xi sedan jossa alkuperäiset xenonit? Ebayssä joku firma ehdottaa 4*131.5mm, olisko tuo oikea koko?
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • jj5
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1345
        • pks

        hei

        Oiskos jollakulla hajua, mistä löydän autooni lateral acceleration sensorille osanumeron?

        Realoemia selailin kovasti, mutta en löytänyt. Varmaan en osannut oikeasta paikasta etsiä. :think
        sigpic

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1193
          • Muhos

          Originally posted by jj5 View Post
          hei

          Oiskos jollakulla hajua, mistä löydän autooni lateral acceleration sensorille osanumeron?

          Realoemia selailin kovasti, mutta en löytänyt. Varmaan en osannut oikeasta paikasta etsiä. :think
          Voisko se olla tuosta kuvasta osa numero 10?

          Comment

          • jluoma
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 685
            • Lappeenranta

            Takajarrulevyn suojapellit olisi hyvä vaihtaa uusiin..

            Eli kaipaisin hyviä neuvoja miten ne kiinnitysruuvit saisi irti?
            Kanta lähtee vaan pyöristymään tavallisella avaimella.
            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1841
              • Karjaa

              Originally posted by jluoma View Post
              Takajarrulevyn suojapellit olisi hyvä vaihtaa uusiin..

              Eli kaipaisin hyviä neuvoja miten ne kiinnitysruuvit saisi irti?
              Kanta lähtee vaan pyöristymään tavallisella avaimella.
              Kiintoavaimella varmaankin yritit, hylsyähän sinne ei ilmeisesti saa mahtumaan? Mites avolenkillä (niillä joita mm. jarruputkia availlaan)?
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • jluoma
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 685
                • Lappeenranta

                Originally posted by Wespa View Post
                Kiintoavaimella varmaankin yritit, hylsyähän sinne ei ilmeisesti saa mahtumaan? Mites avolenkillä (niillä joita mm. jarruputkia availlaan)?
                Hylsy mahtuisi juuri ja juuri, muttei pysty kääntämään mitenkään.
                Ja siis mielellään välttäisin vetoakselin/pyörännavan irrottamista jos mahdollista.

                Taivutin vanhaa suojapeltiä sen verran että käsijarrukengät pysyy ja laitoin kamat takaisin, palaan asiaan myöhemmin.. mutta periaatteessa, miten te toiset olette tehneet vastaavan homman?
                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by jluoma View Post
                  Hylsy mahtuisi juuri ja juuri, muttei pysty kääntämään mitenkään.
                  Ja siis mielellään välttäisin vetoakselin/pyörännavan irrottamista jos mahdollista.

                  Taivutin vanhaa suojapeltiä sen verran että käsijarrukengät pysyy ja laitoin kamat takaisin, palaan asiaan myöhemmin.. mutta periaatteessa, miten te toiset olette tehneet vastaavan homman?
                  Mahtuukos se muka pois ilman navan irroitusta?

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Mahtuukos se muka pois ilman navan irroitusta?
                    Ei ehjänä, eikä tarvikaan. Uudesta leikkaa palan pois niin menee paikoilleen.
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • viimeistelijä
                      BTCF Member
                      • Oct 2013
                      • 133
                      • kouvola,valkeala

                      m54b22 rupeaa olemaan voimaton,eilen nykäs 2 kertaa samalla tavalla kuin olisi kääntänyt virrat pois ja takaisin,bensa pumppu harvoin pitänyt pitkän seisomisen jälkeen epämääräisen mourahduksen,eli vastaanko nyt omaan kysymykseen?:think

                      Koodeja ei jäännyt muistiin kun luin,vai voiko olla että vika on vain korvien välissä?
                      hitto vie,ja taksi tuo
                      BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1345
                        • pks

                        Originally posted by MPV View Post
                        Voisko se olla tuosta kuvasta osa numero 10?
                        http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ening_sensors/
                        Kylläpä se taitaa tuo olla. Kiitos!

                        Olin siinä uskossa että tässä olisi erikseen yaw sensor ja lateral acceleration sensor, mutta asiaa tutkittuani vaikuttaa että olisi sama purkki kyseessä.

                        Sitten vain osabingoa pelaamaan, katsotaan korjautuisiko kääntymiselle/ sivuttaiskiihtyvyyksille yliherkkä DSC/abs tämän uusimisella.
                        Last edited by jj5; 02-07-2019, 10:27.
                        sigpic

                        Comment

                        • Lerpsu
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2017
                          • 30
                          • Rovaniemi

                          Kokemuksia ohjausakselin ristikko nivelen vaihtamisesta?

                          Tai vaihdattamisesta. Mietinnässä kannattaako sitä alkaa ite vaihtamaan, aika vttunainen osa pihalla vaihdettavaksi.

                          Suomesta ei tunnu oikein saavan tuota osaa. Tänään suihkuttelin luikkaria sinne ja vähän parani.

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1841
                            • Karjaa

                            Originally posted by Lerpsu View Post
                            Kokemuksia ohjausakselin ristikko nivelen vaihtamisesta?

                            Tai vaihdattamisesta. Mietinnässä kannattaako sitä alkaa ite vaihtamaan, aika vttunainen osa pihalla vaihdettavaksi.

                            Suomesta ei tunnu oikein saavan tuota osaa. Tänään suihkuttelin luikkaria sinne ja vähän parani.
                            Niin tätäkö meinaat: https://www.youtube.com/watch?v=8TGw7oL0c-Y ?

                            Ihan siedettävä homma pihallakin tehtäväksi, ainakin mukavampaa näillä keleillä kuin täysi alustaremppa marraskuun räntäsateella, sekin on tullut tehtyä..
                            Last edited by Wespa; 02-07-2019, 22:21. Reason: muoks
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • MIKES
                              Newbiemmer
                              • Jun 2017
                              • 25
                              • Suomi

                              Tuossa joku aika sitten tein valvetronic remonttia ja siinä sitten samalla vaihdoin venttiilikopan tiivisteen kun vähän vuoti. Sen jälkeen alkoi pölläyttelemään sinistä savua pakoputkesta ja öljyä alkoi kulua aika paljon. Jos auton antaa seistä tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin sinistä savua tulee paljon ja myös jos liikennevaloihin pysähtyy niin pölläyttää vähäsen. Eli onko mulla huohotin tukossa tai se venttiili paskana mikä on imusarjan alla?? Onko muita mahdollisia syitä tälle?

                              Comment

                              • Turbomies
                                Newbiemmer
                                • Jun 2019
                                • 25
                                • Tuusula

                                Tietääkö joku tarkemmin kuinka bolt on projekti olisi vaihtaa 318 coupeen 330 farkusta tekniikka+laatikko? molemmat siis bensa manuaali, mitä kaikkea joutuisi vaihtamaan tai lähinnä se mietityttää että osuuko 6 koneen koneenkannakkeet 318 konehuoneessa samoille kohdille? ja mitähän muuta poikeavaa on?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎