Eli alustasarja on asennettu piakkoin ja kyseessä on siis H&R Clubsport (ei virallinen, kun ei ole Clubsport iskarit, mutta Bilsteinin B4S), madallus on 55/35mm, eli ei ihan mahdoton, koska auto alunperin M-Sport II, eli madallus tuntuu lievemmältä, mutta vaatiiko alustasarjan asennus muutoskatsastuksen ?
Toinen kysmys, mikä on ilmennyt on, että missä mahtaa sijaita lämpötila-anturi, kun ulkolämpötila näyttää hieman mitä sattuu, tämä on tapahtunut viimeaikoina...
Virallisesti pitää muutoskatsastaa, sillä alustan korkeus muuttuu vakiosta kuitenkin riittävästi tuolla 55/35 sarjalla, ainakin etupäässä. Epävirallisesti voit toki perustella että kyseessä on vakio-osien korvaajat, mutta koska auto näyttää selvästi madalletulle tuolla sarjalla ja jousissakin lukee H&R merkintöjä jne, ei jää katsurille tai tienpäällä poliisillekaan epäselväksi onko auto kuitenkaan ihan vakio.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Omaani en aikoinaan muutoskatsastanut, (316i), mutta se olikin vain 35/15 madallus. Katsureita ei kiinnostanut niin paljon, että olisi tarvinnut edes puhua asiasta.
Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
Pitäisi levyt ja palat vaihtaa eteen, onko laittaa jotain merkkejä mitä uskoltaa ostaa ? :think
Minulla on ratakäytössä ollut motonetin levyt ja palat. Samoin käyttöautossa. Ei toistaiseksi huonoa sanottavaa, yhdet levyt sain takuuseen kun antautuivat radalla parin ratapäivän jälkeen.
Bosch (78€/2kpl), TRW (80€), Zimmermann (80€), Textar (90€), Brembo (98€) ja ATE (110€)
Millä merkillä kannattaisi levyjen osalta mennä, eteen siis tulee ja miten, onko suurta hyötyä uritetusta levystä, reijitetty levyy ei oikein kiinnosta mahdollisen halkeilun vuoksi ja en radallakaan ajatellut ajaa (vielä).
Entäs palojen osalta:
Brembo (31€), TRW (33€), Textar (38€), ATE (45€)
Tosiaan, molempien osien merkit on laitettu halvimmasta merkistä kalleimpaan, tilaan yhdestä tutusta liikkeestä niin noista pitäisi valita.
Palat tulee varmaan aina tilatessa, että 4kpl paloja per paketti ? Parasta hinta-laatusuhdetta hakusessa...
Comment