Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >bemari<
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 239
    • P-karjala

    E46 purkaa akkua, tehnyt 3 kertaa kuukauden aikana randomisti. Akku vuoden vanha ja kesällä vielä pelas hyvin nyt temppuillut. Eilen kun ei lähtenyt käyntiin näytti 10.3 volttia vaan. Webasto löytyy mut sen käyttö ei tuntus olevan kytköksissä tuohon satunaiseen purkamiseen? Hlokeron ja kontin valot katottu ettei jää palamaan.

    Comment

    • Boogie62
      Bimmer Rookie
      • Sep 2018
      • 52
      • Rautajärvi

      318D Touring 2003 M47N Koneella, sahautti -8 pakkasessa aikalailla vaikka oli ns.lohkolämmittimen päässä pari tuntia. Nopea diagnoosi hehkuja pimeenä. Google kertoi että ainoastaan Berun hehkuja kyseiseen koneeseen ? Pitääkö paikkaansa?
      Cruisers never die.
      _____________________
      E46 318D Touring 2003

      Ex: E114 1600-2 1968
      Ex: E114 1502 1974
      Ex: E10 2002 1969
      Ex: E10 2002Ti 1969
      Ex: E28 518 1984

      Comment

      • halder1
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 26
        • hki

        Originally posted by Miikala View Post
        Kyllä se taisi siitä lasistakin syttyä merkkivalo, palaako kontissa valot?
        Palaa, otin ensiavuksi johdot irti kun auto seisoo välillä pitempiä aikoja.

        Jos joku jolla on farmariauto viitsisi tarkistaa asiaa? Olisin kiitollinen.

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1842
          • Lappeenranta, Finland

          Originally posted by halder1 View Post
          Jos joku jolla on farmariauto viitsisi tarkistaa asiaa? Olisin kiitollinen.
          Kojelaudan valo palaa, jos on ikkuna auki.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • Vesa_I
            BTCF Member
            • Nov 2012
            • 14
            • OULU

            Originally posted by 525iiäxä View Post
            Kuskin puolen takaoven ikkunan nostin sanoi sopimuksen irti. Kuului vain runks ja liike pysähtyi. Moottori käy, mutta akkuna liikkuu vain käsipelillä.

            1) Mikä noista tyypillisimmin pettää?
            2) Kuuluuko takaovien katkaisijoissa olla taustavalo?



            Moro!


            1) Mulla petti muoviosa jossa vaijeri on kiinni. Helppo ja halpa vaihtaa koko ikkunahissi.
            2) Ei pala mulla ainakaan

            Comment

            • QUASIMODO
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2542
              • Pirkkala

              E46 320i sedan -04 katsastuksessa huomautuksena ulompi alapallonivel.
              Miten vaihto? Viedäkö suosiolla johonkin vaihdettavaksi?
              sigpic

              Comment

              • 316bemi
                BTCF Member
                • Oct 2010
                • 216
                • Joensuu

                Originally posted by QUASIMODO View Post
                E46 320i sedan -04 katsastuksessa huomautuksena ulompi alapallonivel.
                Miten vaihto? Viedäkö suosiolla johonkin vaihdettavaksi?
                Pari pulttia ja pari mutteria auki. Sopivasti moukkua et pallot aukeaa. Uuteen tukivarteen pitää toki joko uus pusla laittaa tikkareineen tai irrottaa vanhasta tukivarresta. Eipä tuossa ihmeempiä vaihdossa sinållää jos perustyökalut löytyy.

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 938
                  • Mustio

                  Originally posted by QUASIMODO View Post
                  E46 320i sedan -04 katsastuksessa huomautuksena ulompi alapallonivel.
                  Miten vaihto? Viedäkö suosiolla johonkin vaihdettavaksi?
                  Koko alatukivarsi vaihtoon, jos tallitilaa löytyy niin ei kovin paha vaihtaa. Ulosvetäjä pallonivelelle tai haarukka on hyvä olla

                  E.hidas
                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • Lundersson
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2009
                    • 245
                    • Kerava

                    Originally posted by QUASIMODO View Post
                    E46 320i sedan -04 katsastuksessa huomautuksena ulompi alapallonivel.
                    Miten vaihto? Viedäkö suosiolla johonkin vaihdettavaksi?
                    Helppo vaihtaa (tosiaan alatukivarsi kokonaisuudessaan) mutta alapallojen kartiopinnat saattaa istua hyvin kiinni - varsinkin jos ne on joskus vaihdettu ja kirrattu fiiliksellä (ilman momenttiavainta). Vaatii myös pyörien suuntauksen, omassa meni ratti vinoon kun vaihdoin molemmat.
                    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                    ex 325 e30, 316ti e46

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      Originally posted by Vesa_I View Post
                      1) Mulla petti muoviosa jossa vaijeri on kiinni. Helppo ja halpa vaihtaa koko ikkunahissi.
                      Sama osa sirpaleina. Uusi hissi tilattu, vaikka pelkkiä muovijuttujakin olisi näköjään löytynyt maailmalta.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • jluoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 685
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Lundersson View Post
                        Helppo vaihtaa (tosiaan alatukivarsi kokonaisuudessaan) mutta alapallojen kartiopinnat saattaa istua hyvin kiinni - varsinkin jos ne on joskus vaihdettu ja kirrattu fiiliksellä (ilman momenttiavainta). Vaatii myös pyörien suuntauksen, omassa meni ratti vinoon kun vaihdoin molemmat.
                        Ehkä itse koin suurempana ongelmana nivelen pyörimisen mukana, kun yritti avata jämähtänyttä mutteria. Kunhan mutterit on saanut pois, niin sitten se tottelee haarukkarautaa ja voimaa. Helppohan uusia puhtaita osia on asentaa, mutta ensin on vanhat saatava pois.
                        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                        Comment

                        • Jesse93
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 938
                          • Mustio

                          Originally posted by jluoma View Post
                          Ehkä itse koin suurempana ongelmana nivelen pyörimisen mukana, kun yritti avata jämähtänyttä mutteria. Kunhan mutterit on saanut pois, niin sitten se tottelee haarukkarautaa ja voimaa. Helppohan uusia puhtaita osia on asentaa, mutta ensin on vanhat saatava pois.
                          tunkilla nostaa pallonivelen alta jos lähtee pyörimään mukana
                          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1832
                            • Karjaa

                            E46 on nyt vuoden sisään tehnyt kaksi kertaa niin että ykskaks yllättäen lämpöisenä ei enää edes yritä pyörittää starttia. Salavalikosta tsekattu molemmilla kerroilla että akun jännite ok, ja molemmilla kerroilla auto on kuitenkin sitten lopulta alkanut pyörittää starttia ja heti tulille, eikä sen jälkeen mitään ongelmaa. Ekalla kerralla puolisen tuntia asiaa ihmeteltyäni tein netistä löytyneiden ohjeiden mukaan avaimen uudelleenparituksen (kun epäilin avaimen synkan hävinneen) joka tuntui auttavan sillä kertaa (vai oliko vain sattumaa?) ja siitä lähtien olen pitänyt valet-avainta mukana autossa varuilta. No, tänään vian yllättäessä kokeilin sitten valet-avaimellakin, ja ihan sama ongelma. No siinä sitten parikymmentä minuuttia kiroiltuani ja vikakoodit luettuani (joissa ei näkynyt mitään, tietenkään) vetelin automaatin vaihteenvalitsinta vähän eestaas ja auto lähti heti tulille kun kokeili.

                            Tutkin netistä ja ilmeisesti laatikon kyljessä oleva vaihteenvalitsimen asentotunnistin (24107507818) voisi tuollaista ongelmaa aiheuttaa. Olisi kiva vaan saada vähän varmuutta asiaan, uusi osa nimittäin kustantaa näköjään päälle 300 euroa. Eli onko jollakulla ollut vastaavaa ongelmaa? En oikein enää keksi mikä muu voisi vikana olla, oireet täsmäisivät niin hyvin tuohon osaan, ja olisi aika hyvä sattuma että vaihteenvalitsimen vatkaamisella ei olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Wespa View Post
                              E46 on nyt vuoden sisään tehnyt kaksi kertaa niin että ykskaks yllättäen lämpöisenä ei enää edes yritä pyörittää starttia. Salavalikosta tsekattu molemmilla kerroilla että akun jännite ok, ja molemmilla kerroilla auto on kuitenkin sitten lopulta alkanut pyörittää starttia ja heti tulille, eikä sen jälkeen mitään ongelmaa. Ekalla kerralla puolisen tuntia asiaa ihmeteltyäni tein netistä löytyneiden ohjeiden mukaan avaimen uudelleenparituksen (kun epäilin avaimen synkan hävinneen) joka tuntui auttavan sillä kertaa (vai oliko vain sattumaa?) ja siitä lähtien olen pitänyt valet-avainta mukana autossa varuilta. No, tänään vian yllättäessä kokeilin sitten valet-avaimellakin, ja ihan sama ongelma. No siinä sitten parikymmentä minuuttia kiroiltuani ja vikakoodit luettuani (joissa ei näkynyt mitään, tietenkään) vetelin automaatin vaihteenvalitsinta vähän eestaas ja auto lähti heti tulille kun kokeili.

                              Tutkin netistä ja ilmeisesti laatikon kyljessä oleva vaihteenvalitsimen asentotunnistin (24107507818) voisi tuollaista ongelmaa aiheuttaa. Olisi kiva vaan saada vähän varmuutta asiaan, uusi osa nimittäin kustantaa näköjään päälle 300 euroa. Eli onko jollakulla ollut vastaavaa ongelmaa? En oikein enää keksi mikä muu voisi vikana olla, oireet täsmäisivät niin hyvin tuohon osaan, ja olisi aika hyvä sattuma että vaihteenvalitsimen vatkaamisella ei olisi ollut jotain tekemistä asian kanssa.
                              Kun vika on päällä, niin näkyykö mittaristossa mikä vaihde valittuna?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1832
                                • Karjaa

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Kun vika on päällä, niin näkyykö mittaristossa mikä vaihde valittuna?
                                Enpä tajunnut tuota varmistaa, mutta sellainen mielikuva on että ei näkyisi. Viitannee siis sekin osaltaan siihen että vika voisi olla tuossa osassa mitä epäilen?
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎