Elikkä e46 320d 05 alko herjaa luistonesto vikaa eikä enää vastaa kaasuun ollenkaan ja kierrokset leijjailee 1-1,5k välissä kunnes koskee jarruun ja palautuu tyhjäkäynnille... löysätessä sama jatkuu kunnes sammuu. Toisinaan kaasu kuitenkin "toimii" mutta pätkimällä ihan ku ei sais kiisseliä? Vikakoodi 5E1A -CAN DME/DDE -signaalivirhe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Morjesta,
semmonen ongelma tuli bemariin(320i) että lämpömittari sekoilee. Lämmöt nousee mittarin mukaan nätisti puoleen väliin ja sit sen jälkeen vetää lämmöt punarajan yläpuolelle, sitten seilailee sinisen ja punasen rajan välissä. Ei sytytä missään vaiheessa punaista valoa palaamaan. Pystyiskö olemaan lämpöanturissa vika? Termostaatti vaihdettu ja vesipumpussa ei ainakaan tuntunu väljyyttä olevan.
Comment
-
-
Vikakoodien lukemisessa vähän ongelmia.
Vaggilaisten kanssa tullut jonkun verran vag comilla touhuiltua ja nyt sitten koittanut tuota inpaa ihmetellä.
Tällä hetkellä pääsen kyllä lukemaan moottorin vikakoodit (ja pääsen kylllä arvoja yms seuraamaan) mutta en pääse mihinkään muuhun yksikköön kiinni.
Nyt abs ja dsc valot palaa, talvirenkaiden vaihdon yhteydessä viikon verran renkkas luiston estoa päälle ja pois, välillä toimi, välillä ei. Nyt kuitenkaan ei toimi ollenkaan.
Veikkaan että on abs anturi kuskin puolen takarenkaassa ottanut siipeensä.
Mutta olis kiva inpalla todeta esim renkaiden pyörintä nopeutta seuraamalla mikä anturi oikeasti on viallinen.
Inpa on versiota 5.0 ja joku ebay kaapeli löytyy.
Onko tässä joku jippo tai kikka millä pääsee muitakin moduleita katsomaan inpalla? Väärä softa tms? Kyseessä 10/2000 ikänen M57 330d, DDE 4.0.
Ja onko inpassa joku komento jolla haetaan kaikki vikakoodit kaikista moduleista?F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Originally posted by Bnito View PostTällä hetkellä pääsen kyllä lukemaan moottorin vikakoodit (ja pääsen kylllä arvoja yms seuraamaan) mutta en pääse mihinkään muuhun yksikköön kiinni.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
10/2000 pitäisi olla jo 2001-mallinen?:think
Oma 330d on valmistunut tehtaalta 24.10.2000 ja se on 2001-mallinen johon on muuttunut yhtä sun toista vrt. linjalta alkuvuonna 2000 tulleeseen (mm. ohjaustehostuksen välitys, sport-ratti).
En ainakaan omasta ole löytänyt pyöreää pistoketta sieltä missä se vanhemmissa on. Täytyy käydä vielä tarkistamassa etten puhu pötyäBMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Okei, jossain tuossa rajoilla se menee, en ikinä muista tarkkaa kk/vv. Sitten seuraava varmistus vielä varuiksi, onhan 7&8 pinnit kolvattu yhteen diagnostiikkakaapelissa?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostTyhmä kysymys, mutta kytkithän OBD pistokkeen konehuoneen 20-pin liittimeen? Tuon ikäisessä on sisällä myös OBD2 pistoke, mikä ei anna kuin DDE:n yhteyden.
Originally posted by JarppiR View Post10/2000 pitäisi olla jo 2001-mallinen?:think
Oma 330d on valmistunut tehtaalta 24.10.2000 ja se on 2001-mallinen johon on muuttunut yhtä sun toista vrt. linjalta alkuvuonna 2000 tulleeseen (mm. ohjaustehostuksen välitys, sport-ratti).
En ainakaan omasta ole löytänyt pyöreää pistoketta sieltä missä se vanhemmissa on. Täytyy käydä vielä tarkistamassa etten puhu pötyä
Originally posted by Dualfun View PostOkei, jossain tuossa rajoilla se menee, en ikinä muista tarkkaa kk/vv. Sitten seuraava varmistus vielä varuiksi, onhan 7&8 pinnit kolvattu yhteen diagnostiikkakaapelissa?F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
-
Mites 320d 150hv mallisen koneen öljyntarkastus kuuluis mennä? Homma lähti liikkeelle siitä että eräs aamu tarkistin öljyt kylmästä moottorista ja öljytikku hädintuskin kastui. Lisäsin reippaan litran jolloin meni maksimiin. Ajoin noin 200km koulumatkan, ja seuraavana aamuna katsoin öljyt. Öljyt oli 2cm yli ylärajan. Ei siinä, öljynvaihtopumppua hakemaan motonetistä ja ylimääräset pois. Otin noin litran taas öljyä pois, ja öljyt oli maksimissa. Eli lisäsin öljyä ehkä reippaan litran ja otin noin litran sitä pois. Bmw:n ohjekirja neuvoo katsomaan öljyt lämpimästä moottorista. Eli nykysin moottoriöljyt on kylmänä 5mm yli alarajan, lämpimänä hetken seisseenä ylärajassa. Onko tosiaan niin ettei voi luottaa siihen mitä mittatikku näyttää kylmällä moottorilla ja mikä siihen on syy?Bmw e46 320d Touring
[EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTämän premium-merkin (jolla itsekkin ajan) nykyajan idiootti-insinöörit.
Kylmästä/pitkään seisoneesta moottorista niitä ei kai ole siitä syystä hyvä katsoa, että lähes kaikki öljy moottorista on palautunut öljypohjaan, jolloin voisi näyttää suurempaa määrää kuin todellisessa ajotilanteessa.
Ei näissiä öljymäärän tarkastus pitäisi olla yhtään sen kummempi kuin missään muussakaan vekottimessa. :think
Comment
-
-
Eli ymmärtääkseni ei voi luottaa, joten öljyt tulee siis aina katsoa ajon jälkeen? 🤔 Kuulostaa todella hölmöltä omaan korvaani koska itse katsonut volvossa aina öljyt kylmästä koneesta, tai sanotaan että joka autossa tähän asti. Ikinä ole ollut tapana katsoa lämpimästä moottorista ellei ole ollut kova tarve. Miten tää mittatikku sit toimii jos kylmällä koneella öljyt ”häviää” johonkin? Ihan mielenkiinon kysymys koska on aika ihmeellinen juttu 😬Bmw e46 320d Touring
[EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”
Comment
-
-
Originally posted by Miikka40 View PostEli ymmärtääkseni ei voi luottaa, joten öljyt tulee siis aina katsoa ajon jälkeen? 🤔 Kuulostaa todella hölmöltä omaan korvaani koska itse katsonut volvossa aina öljyt kylmästä koneesta, tai sanotaan että joka autossa tähän asti. Ikinä ole ollut tapana katsoa lämpimästä moottorista ellei ole ollut kova tarve. Miten tää mittatikku sit toimii jos kylmällä koneella öljyt ”häviää” johonkin? Ihan mielenkiinon kysymys koska on aika ihmeellinen juttu 😬e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment