Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhanie46
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 1
    • Ranua

    Elikkä e46 320d 05 alko herjaa luistonesto vikaa eikä enää vastaa kaasuun ollenkaan ja kierrokset leijjailee 1-1,5k välissä kunnes koskee jarruun ja palautuu tyhjäkäynnille... löysätessä sama jatkuu kunnes sammuu. Toisinaan kaasu kuitenkin "toimii" mutta pätkimällä ihan ku ei sais kiisseliä? Vikakoodi 5E1A -CAN DME/DDE -signaalivirhe

    Comment

    • Miikala
      BTCF Member
      • Nov 2018
      • 135
      • Rovaniemi

      Mitä jäähdytysnestettä ja kuinka paljon 320d e46:een?

      Comment

      • Juhhhify
        Newbiemmer
        • May 2013
        • 4
        • Vieremä

        Morjesta,
        semmonen ongelma tuli bemariin(320i) että lämpömittari sekoilee. Lämmöt nousee mittarin mukaan nätisti puoleen väliin ja sit sen jälkeen vetää lämmöt punarajan yläpuolelle, sitten seilailee sinisen ja punasen rajan välissä. Ei sytytä missään vaiheessa punaista valoa palaamaan. Pystyiskö olemaan lämpöanturissa vika? Termostaatti vaihdettu ja vesipumpussa ei ainakaan tuntunu väljyyttä olevan.

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1841
          • Karjaa

          Oletko tsekannut salavalikosta missä lukemissa lämpötila sen mukaan pahimmillaan huitelee?
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Bnito
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 334

            Vikakoodien lukemisessa vähän ongelmia.

            Vaggilaisten kanssa tullut jonkun verran vag comilla touhuiltua ja nyt sitten koittanut tuota inpaa ihmetellä.

            Tällä hetkellä pääsen kyllä lukemaan moottorin vikakoodit (ja pääsen kylllä arvoja yms seuraamaan) mutta en pääse mihinkään muuhun yksikköön kiinni.

            Nyt abs ja dsc valot palaa, talvirenkaiden vaihdon yhteydessä viikon verran renkkas luiston estoa päälle ja pois, välillä toimi, välillä ei. Nyt kuitenkaan ei toimi ollenkaan.

            Veikkaan että on abs anturi kuskin puolen takarenkaassa ottanut siipeensä.

            Mutta olis kiva inpalla todeta esim renkaiden pyörintä nopeutta seuraamalla mikä anturi oikeasti on viallinen.

            Inpa on versiota 5.0 ja joku ebay kaapeli löytyy.

            Onko tässä joku jippo tai kikka millä pääsee muitakin moduleita katsomaan inpalla? Väärä softa tms? Kyseessä 10/2000 ikänen M57 330d, DDE 4.0.

            Ja onko inpassa joku komento jolla haetaan kaikki vikakoodit kaikista moduleista?
            F11 525 3.0 -10

            Ex E46 330d Touring -00
            Ex 316/325 '85

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17845
              • PKS

              Originally posted by Bnito View Post
              Tällä hetkellä pääsen kyllä lukemaan moottorin vikakoodit (ja pääsen kylllä arvoja yms seuraamaan) mutta en pääse mihinkään muuhun yksikköön kiinni.
              Tyhmä kysymys, mutta kytkithän OBD pistokkeen konehuoneen 20-pin liittimeen? Tuon ikäisessä on sisällä myös OBD2 pistoke, mikä ei anna kuin DDE:n yhteyden.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • JarppiR
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2010
                • 284
                • Pori

                10/2000 pitäisi olla jo 2001-mallinen?:think


                Oma 330d on valmistunut tehtaalta 24.10.2000 ja se on 2001-mallinen johon on muuttunut yhtä sun toista vrt. linjalta alkuvuonna 2000 tulleeseen (mm. ohjaustehostuksen välitys, sport-ratti).


                En ainakaan omasta ole löytänyt pyöreää pistoketta sieltä missä se vanhemmissa on. Täytyy käydä vielä tarkistamassa etten puhu pötyä
                BMW 325i E91 LCI "330i" -09
                BMW 530i E39 M-Sport -01
                Alfa Romeo GT 3.2 -05

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17845
                  • PKS

                  Okei, jossain tuossa rajoilla se menee, en ikinä muista tarkkaa kk/vv. Sitten seuraava varmistus vielä varuiksi, onhan 7&8 pinnit kolvattu yhteen diagnostiikkakaapelissa?
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                  ½
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Bnito
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 334

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Tyhmä kysymys, mutta kytkithän OBD pistokkeen konehuoneen 20-pin liittimeen? Tuon ikäisessä on sisällä myös OBD2 pistoke, mikä ei anna kuin DDE:n yhteyden.
                    Eipä ole tullut koskaan etsittyä, olettanut että tuo kabiinin obd2 pistoke on ainoa, myös kertaalleen on kaveri ollut jollain ei bmw softalla tuossa autossa kiinni ja silloin kyllä sai kaikki modulit haettua (muistaakseni??).

                    Originally posted by JarppiR View Post
                    10/2000 pitäisi olla jo 2001-mallinen?:think


                    Oma 330d on valmistunut tehtaalta 24.10.2000 ja se on 2001-mallinen johon on muuttunut yhtä sun toista vrt. linjalta alkuvuonna 2000 tulleeseen (mm. ohjaustehostuksen välitys, sport-ratti).


                    En ainakaan omasta ole löytänyt pyöreää pistoketta sieltä missä se vanhemmissa on. Täytyy käydä vielä tarkistamassa etten puhu pötyä
                    Jaha hyvä tietää, aina arpomista varaosia hommatessa että onko tämä nyt 00 vai 01..


                    Originally posted by Dualfun View Post
                    Okei, jossain tuossa rajoilla se menee, en ikinä muista tarkkaa kk/vv. Sitten seuraava varmistus vielä varuiksi, onhan 7&8 pinnit kolvattu yhteen diagnostiikkakaapelissa?
                    Juuri purin tuon kaapelin auki ja eipä ole 7 ja 8 pinnit kolvattuna, täytyy ottaa kolvi käteen ja kolvata josko homma on tuosta kiinni.
                    Attached Files
                    F11 525 3.0 -10

                    Ex E46 330d Touring -00
                    Ex 316/325 '85

                    Comment

                    • Bnito
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 334

                      7 ja 8 pin yhdistämällä alkoi toimimaan kuten pitää.

                      Edessä vasemmalla abs anturilta ei tule signaalia joten senkin sai nyt varmistettua.

                      Kiitoksia avusta.
                      F11 525 3.0 -10

                      Ex E46 330d Touring -00
                      Ex 316/325 '85

                      Comment

                      • Miikka40
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 67
                        • Loimaa

                        Mites 320d 150hv mallisen koneen öljyntarkastus kuuluis mennä? Homma lähti liikkeelle siitä että eräs aamu tarkistin öljyt kylmästä moottorista ja öljytikku hädintuskin kastui. Lisäsin reippaan litran jolloin meni maksimiin. Ajoin noin 200km koulumatkan, ja seuraavana aamuna katsoin öljyt. Öljyt oli 2cm yli ylärajan. Ei siinä, öljynvaihtopumppua hakemaan motonetistä ja ylimääräset pois. Otin noin litran taas öljyä pois, ja öljyt oli maksimissa. Eli lisäsin öljyä ehkä reippaan litran ja otin noin litran sitä pois. Bmw:n ohjekirja neuvoo katsomaan öljyt lämpimästä moottorista. Eli nykysin moottoriöljyt on kylmänä 5mm yli alarajan, lämpimänä hetken seisseenä ylärajassa. Onko tosiaan niin ettei voi luottaa siihen mitä mittatikku näyttää kylmällä moottorilla ja mikä siihen on syy?
                        Bmw e46 320d Touring
                        [EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16464
                          • Asikkala

                          Originally posted by Miikka40 View Post
                          Onko tosiaan niin ettei voi luottaa siihen mitä mittatikku näyttää kylmällä moottorilla ja mikä siihen on syy?
                          Tämän premium-merkin (jolla itsekkin ajan) nykyajan idiootti-insinöörit.

                          Comment

                          • jj5
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1345
                            • pks

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Tämän premium-merkin (jolla itsekkin ajan) nykyajan idiootti-insinöörit.
                            Nykyajan idiootti-insinöörit taitaa olla niinkin idiootteja ettei nykyajan menopeleissä ole koko öljytikkua.

                            Kylmästä/pitkään seisoneesta moottorista niitä ei kai ole siitä syystä hyvä katsoa, että lähes kaikki öljy moottorista on palautunut öljypohjaan, jolloin voisi näyttää suurempaa määrää kuin todellisessa ajotilanteessa.

                            Ei näissiä öljymäärän tarkastus pitäisi olla yhtään sen kummempi kuin missään muussakaan vekottimessa. :think
                            sigpic

                            Comment

                            • Miikka40
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2015
                              • 67
                              • Loimaa

                              Eli ymmärtääkseni ei voi luottaa, joten öljyt tulee siis aina katsoa ajon jälkeen? 🤔 Kuulostaa todella hölmöltä omaan korvaani koska itse katsonut volvossa aina öljyt kylmästä koneesta, tai sanotaan että joka autossa tähän asti. Ikinä ole ollut tapana katsoa lämpimästä moottorista ellei ole ollut kova tarve. Miten tää mittatikku sit toimii jos kylmällä koneella öljyt ”häviää” johonkin? Ihan mielenkiinon kysymys koska on aika ihmeellinen juttu 😬
                              Bmw e46 320d Touring
                              [EX]Bmw e36 325 coupe "Feeniks Lintu”

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Miikka40 View Post
                                Eli ymmärtääkseni ei voi luottaa, joten öljyt tulee siis aina katsoa ajon jälkeen? 🤔 Kuulostaa todella hölmöltä omaan korvaani koska itse katsonut volvossa aina öljyt kylmästä koneesta, tai sanotaan että joka autossa tähän asti. Ikinä ole ollut tapana katsoa lämpimästä moottorista ellei ole ollut kova tarve. Miten tää mittatikku sit toimii jos kylmällä koneella öljyt ”häviää” johonkin? Ihan mielenkiinon kysymys koska on aika ihmeellinen juttu 😬
                                Seisomisen jälkeen siellä pitäisi olla enemmän öljyä kun ajon jälkeen. Ettei nyt olisi ollut auto vaan kaltevalla alustalla parkissa, vaikuttaa nimittäin todella paljon jos välillä on keula ylospäin ja välillä alaspäin kun katsoo öljyjä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎