Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    Taitaa virallinen ohje kuulua että öljyn määrä kuuluu tsekata viisi minuuttia koneen sammuttamisen jälkeen, silloin on totuudenmukaisin tila luettavissa tikusta. Näissä kun kuitenkin on varoitusvalo erikseen liian alhaisesta öljyn määrästä niin enpä minä ainakaan ole kokenut ongelmana tuota että kylmästä koneesta ei tikulla näe onko määrä sopiva vai ei.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Juhhhify
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 4
      • Vieremä

      Originally posted by Juhhhify View Post
      Morjesta,
      semmonen ongelma tuli bemariin(320i) että lämpömittari sekoilee. Lämmöt nousee mittarin mukaan nätisti puoleen väliin ja sit sen jälkeen vetää lämmöt punarajan yläpuolelle, sitten seilailee sinisen ja punasen rajan välissä. Ei sytytä missään vaiheessa punaista valoa palaamaan. Pystyiskö olemaan lämpöanturissa vika? Termostaatti vaihdettu ja vesipumpussa ei ainakaan tuntunu väljyyttä olevan.
      vika löytyi, lämpöanturi oli kaput!

      Comment

      • viimeistelijä
        BTCF Member
        • Oct 2013
        • 133
        • kouvola,valkeala

        moottorin vikavalo m54

        Olisi tälläinen päin vastainen kysymys kuin yleensä... eli kävin ajatuttamassa omaan m54 moottorin (01vm) ns euro 2 softan..
        Ja moottorin vikavalo ei tee enää ns checkiä kun laittaa virrat päälle.. mittaristo testillä toki saa palamaan.. mietin vain että tuleeko katsastuksessa napinaa vaikka se jättää checkin tekemättä? olettaen kumminkin autosta luetaan obd koodit päästönjen yhteydessä..:think
        hitto vie,ja taksi tuo
        BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

        Comment

        • Bnito
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 334

          E46 330d m57 vm2000.

          Tänään töihin ajaessa ja työpaikan pihaan saapuessa, tyhjäkäynnillä heitti punasen öljyvalon palamaan, vaihdoin viikko sitten öljyt (suodatinta en vaihtanut). Vilkasin öljyt ja aika alarajalla oli heti ajon jälkeen.

          Katsoin inpalla josko öljyn paineita näkis, ei näe nähtävästi kuin tuon low pressure switchin tilan (pun öljy valo).

          Tyhjäkäynnillä käydessä, kun humppaa 750 - 850 rpm väliä, 750rpm ollessa vilahtelee punainen öljyvalo välillä, välillä ei ollenkaan, ja samoin inpalla katsoessa tuo oil pressure switch myös välähtelee.

          Anturi vika, öljyä liian vähän vai öljypumpussa vikaa?

          Vika koodeja ei ainakaan antanut öljynpaineeseen liittyen.

          Mitään ylimääräisiä ääniäkään ei koneesta kuulu.

          Käyn nyt ens alkuun hakemassa öljyä...
          F11 525 3.0 -10

          Ex E46 330d Touring -00
          Ex 316/325 '85

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            Originally posted by Bnito View Post
            Käyn nyt ens alkuun hakemassa öljyä...
            Ja toivottavasti myös uuden suodattimen, menee koko öljynvaihto vähän hukkaan jos sinne kuitenkin jätetään se vanha paskainen suodatin paikoilleen.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • AnttiR
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 819
              • Jyväskylä

              Samalla sitten vaihtoon ne pienet o-renkaat öljynsuodattimen kannesta. Voi aiheuttaa just tuota että tyhjäkäynnillä öljynpaineet liian alhaiset
              E61 535d -04

              Comment

              • Bnito
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 334

                Suodatin hommattuna myös, vähän väärä paikka säästää

                Lisäilin vähän öljyä, ja ei nyt toistaiseksi ole valoa vilkutellut, seuraillaan nyt miten käyttäytyy.
                F11 525 3.0 -10

                Ex E46 330d Touring -00
                Ex 316/325 '85

                Comment

                • Bnito
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 334

                  Kyllä se öljyvalo näköjään syttyy kuumalla koneella tyhjäkäynnillä, tai siis vilkkuu omiaan. Tai no ei syty aina mutta välillä syttyy. Taidan nyt ens alkuun vaihtaa tuon anturin, öljyt uudelleen ja sen hiton suodattimen mikä jäi vaihtamatta
                  F11 525 3.0 -10

                  Ex E46 330d Touring -00
                  Ex 316/325 '85

                  Comment

                  • viimeistelijä
                    BTCF Member
                    • Oct 2013
                    • 133
                    • kouvola,valkeala

                    Originally posted by viimeistelijä View Post
                    Olisi tälläinen päin vastainen kysymys kuin yleensä... eli kävin ajatuttamassa omaan m54 moottorin (01vm) ns euro 2 softan..
                    Ja moottorin vikavalo ei tee enää ns checkiä kun laittaa virrat päälle.. mittaristo testillä toki saa palamaan.. mietin vain että tuleeko katsastuksessa napinaa vaikka se jättää checkin tekemättä? olettaen kumminkin autosta luetaan obd koodit päästönjen yhteydessä..:think
                    Kun ei kukaan osannut vastata niin vastaan sit itse itselleni.
                    Tulee napinaa ja ongelma korjaantui muokkaammalla ohjelmasta cel valon takaisin toimintaan..
                    hitto vie,ja taksi tuo
                    BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

                    Comment

                    • Pave407
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 84
                      • Helsinki

                      Moro, pikainen kysymys, nyt kun on ollut kadunvarsipysäköijien lempisäät eli pakkasta ja sitten plussaa, niin nyt ensimmäistä kertaa kahden vuoden omistusjakson aikana e46 n42 on pitänyt vingahtavan äänen käynnistyessä. Ääni kestäntyt alle 1sek ja sen aikana kierrokset ovat myös pudonneet, mitä pidin vähän erikoisena. 1sel jälkee kone käy normaalisti. Lämpimänä ei ääniä eikä ongelmaa. Voiko tämä johtua pelkästään laturin remmistä/ ohjureista? En googlaamalla löytänyt sellaista kuvausta, missä äänen yhteydessä myös kierrokset sakkaisivat.

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1332
                        • pks

                        Originally posted by Pave407 View Post
                        Moro, pikainen kysymys, nyt kun on ollut kadunvarsipysäköijien lempisäät eli pakkasta ja sitten plussaa, niin nyt ensimmäistä kertaa kahden vuoden omistusjakson aikana e46 n42 on pitänyt vingahtavan äänen käynnistyessä. Ääni kestäntyt alle 1sek ja sen aikana kierrokset ovat myös pudonneet, mitä pidin vähän erikoisena. 1sel jälkee kone käy normaalisti. Lämpimänä ei ääniä eikä ongelmaa. Voiko tämä johtua pelkästään laturin remmistä/ ohjureista? En googlaamalla löytänyt sellaista kuvausta, missä äänen yhteydessä myös kierrokset sakkaisivat.
                        Voi johtua, joku jumittaa hihnaa niin rasittaa konetta sen verran että kierroksetkin voi vähän notkahtaa.
                        sigpic

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3264
                          • Siuntio

                          Osaisko täällä joku sanoa mikä tuohon nelikuutioon tuli kun mankasta ei kuulu mitään ääntä? Menee siis päälle normaalisti mutta mitään ei kuulu, ei radio eikä usb-tikku. Alunperin ollu business-navi ja hifipaketti, vaihdettu Pioneer-mankka. Kokeiltu kahella muullakin mankalla. Kontissa on cd-vaihtaja ja ilmeisesti joku navin ohjainyksikkö tmv, voiko siinä olla joku vika?
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • Miikala
                            BTCF Member
                            • Nov 2018
                            • 135
                            • Rovaniemi

                            Onko täällä kenelläkään kokemusta noista maxspeedingrods coilover alustasarjoista? Nykysellään alla ta-technix ja tämä ainakin vähän turhan jäykkä, mietin vaan kun tuossa "ebay spesiaalissa" ois 24 portainen jäykkyyden säätö :think

                            Pannaan vielä linkki kyseiseen alustaan:

                            Comment

                            • Pave407
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 84
                              • Helsinki

                              Originally posted by jj5 View Post
                              Voi johtua, joku jumittaa hihnaa niin rasittaa konetta sen verran että kierroksetkin voi vähän notkahtaa.
                              Makes sense. Haluan jotenkin vain uskoa, että kyse suuren lumimäärän ja pakkasen ja pluskelien vaihtelun aiheuttamasta kondensaatiosta.

                              Comment

                              • viimeistelijä
                                BTCF Member
                                • Oct 2013
                                • 133
                                • kouvola,valkeala

                                Originally posted by Miikala View Post
                                Onko täällä kenelläkään kokemusta noista maxspeedingrods coilover alustasarjoista? Nykysellään alla ta-technix ja tämä ainakin vähän turhan jäykkä, mietin vaan kun tuossa "ebay spesiaalissa" ois 24 portainen jäykkyyden säätö :think

                                Pannaan vielä linkki kyseiseen alustaan:
                                https://www.ebay.de/itm/Coilover-Sho...YAAOSwgz1b9asD

                                pirkka versio bc/d2.. ulkosilta mitoiltaan täysin vastaava.
                                ihan käypänen alusta katuautoon
                                tosin jos ta tuntuu ''jäykältä'' niin en tiedä saako tuotakaan sitte säädettyä niin pehmeäksi sun makuun..
                                hitto vie,ja taksi tuo
                                BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎