Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mahtaisko niiden lambdojen esilämmitys olla hajalla ja kun lämpenevät alkavat toimia ?


    Toimiakseen oikein anturi vaatii korkean lämpötilan.
    Siitä jäisi vikakoodi.
    Kylmänähän lambda ei ole heti käytössä vaan tarvitsee jonkin aikaa lämmetäkseen tarpeeksi.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Siitä jäisi vikakoodi.
      Kylmänähän lambda ei ole heti käytössä vaan tarvitsee jonkin aikaa lämmetäkseen tarpeeksi.
      Mulla ei tullut vikakoodia millään testerillä ja lambda oli hajalla.
      Kaikkia muita vikakoodeja tuli, missfireä jne.

      Samoin nokkien ja kampuran asentotunnistimet ei usein anna vikakoodia kuten ei IMM vaan vikakoodi tulee muusta kun ecu koittaa korjata muita arvoja. Tai näin olen käsittänyt foorumeita luettuani ja onpa omalle kohdalle sattunut myös näitä mm IMM.
      Last edited by BMW525Xda; 02-03-2019, 09:47.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Mulla ei tullut vikakoodia millään testerillä ja lambda oli hajalla.
        Kaikkia muita vikakoodeja tuli, missfireä jne.

        Samoin nokkien ja kampuran asentotunnistimet ei usein anna vikakoodia kuten ei IMM vaan vikakoodi tulee muusta kun ecu koittaa korjata muita arvoja. Tai näin olen käsittänyt foorumeita luettuani ja onpa omalle kohdalle sattunut myös näitä mm IMM.
        Lambdan lämmityksen koodi on tietääkseni kyllä aika varma tapaus.

        Nuo IMM yms. mistä puhut ovat kyllä aivan noin kuin sanot. Niitä pitää vähän tulkita välillä oikeaan tulokseen päästäkseen.

        Comment

        • nevari
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 256
          • jyväskylä

          Mites puolien alapuolella ns sytytysjohdot? Mulla oli joskus pari kpl mitkä ei jääny tiukkaan. Voisko selkeästi vaikuttaa vain kylmänä :think

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6022
            • Sipoo

            Laitetaanpa tännekin.. Eli E46 M3:a vaivaa kummallinen käynnistymisongelma lämpimänä.

            Eli lämpimällä moottorilla auto käynnistyy joka kerta vasta toisella yrittämällä, saa sahata vaikka ikuisuuteen, mutta ei tapahdu mitään. Erittäin harvoin ei käynnisty toisellakaan, vaan vasta kolmannella. Tähän tarvis nyt vähän diagnosointiapua.. Itse veikkaan nyt kampuran anturia, mut jotenkin osien sokkona ostaminen ei kuulosta kivalta..

            Eli:
            - Ei vikakoodeja
            - MAFfi kunnossa
            - Bensapumppu vaihdettu ja se pyörii, kun kääntää virrat päälle, surisee muutenkin (väitän, että kipinäpuolen juttu)
            - INPAn mukaan auto tunnistaa avaimen ja tieto DME ja EWS välillä liikkuu (en nyt muista valikoita ja näkymiä ulkoa ja mitä niissä näkyi, kun tämän tutkimisesta on niin pitkä aika)
            - Startti pyörii avainta kääntäessä oikein iloisesti
            - Mahdollisesti haisee bensalle (ei katteja joten vähän hankala todeta, kun dunkkaa muutenkin)
            - Kylmänä käynnistyy aina täysin ongelmitta ja ekalla
            - Ei liity eFlexFueliin, ongelma oli jo sitä ennen

            Oisko nyt jotain muuta vielä, mitä voisin tutkia, ennenku alkaa heittää rahaa autoa kohti? Vikakoodien lukuun käytössä INPA ja DIS. Myös Testo löytyy livedataa varten, kun tietäisi mitä sieltä kannattaa katsoa.

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by kmn View Post
              Laitetaanpa tännekin.. Eli E46 M3:a vaivaa kummallinen käynnistymisongelma lämpimänä.

              Eli lämpimällä moottorilla auto käynnistyy joka kerta vasta toisella yrittämällä, saa sahata vaikka ikuisuuteen, mutta ei tapahdu mitään. Erittäin harvoin ei käynnisty toisellakaan, vaan vasta kolmannella. Tähän tarvis nyt vähän diagnosointiapua.. Itse veikkaan nyt kampuran anturia, mut jotenkin osien sokkona ostaminen ei kuulosta kivalta..

              Eli:
              - Ei vikakoodeja
              - MAFfi kunnossa
              - Bensapumppu vaihdettu ja se pyörii, kun kääntää virrat päälle, surisee muutenkin (väitän, että kipinäpuolen juttu)
              - INPAn mukaan auto tunnistaa avaimen ja tieto DME ja EWS välillä liikkuu (en nyt muista valikoita ja näkymiä ulkoa ja mitä niissä näkyi, kun tämän tutkimisesta on niin pitkä aika)
              - Startti pyörii avainta kääntäessä oikein iloisesti
              - Mahdollisesti haisee bensalle (ei katteja joten vähän hankala todeta, kun dunkkaa muutenkin)
              - Kylmänä käynnistyy aina täysin ongelmitta ja ekalla
              - Ei liity eFlexFueliin, ongelma oli jo sitä ennen

              Oisko nyt jotain muuta vielä, mitä voisin tutkia, ennenku alkaa heittää rahaa autoa kohti? Vikakoodien lukuun käytössä INPA ja DIS. Myös Testo löytyy livedataa varten, kun tietäisi mitä sieltä kannattaa katsoa.
              Jos epäilet, että ei tule kipinää, niin yksi puola pois ja siihen joku jämä tulppa. Kaveri starttaamaan ja katsot tuleeko kipinää. Jos ei tule kipinää, niin sitten tietäisi, että moottorinohjaus ei syystä x ole tyytyväinen. Tuollainen vika, jonka saa helposti esille on siitä kiva, että helpompi testata. Suuttimien kommennon voi testata noid valolla (mikä nyt olikaan se suomenkielinen nimi).
              Last edited by HTK12; 06-03-2019, 18:54.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Kaimu
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 464
                • Turun kupeessa

                Originally posted by kmn View Post
                Laitetaanpa tännekin.. Eli E46 M3:a vaivaa kummallinen käynnistymisongelma lämpimänä.

                Eli lämpimällä moottorilla auto käynnistyy joka kerta vasta toisella yrittämällä, saa sahata vaikka ikuisuuteen, mutta ei tapahdu mitään. Erittäin harvoin ei käynnisty toisellakaan, vaan vasta kolmannella. Tähän tarvis nyt vähän diagnosointiapua.. Itse veikkaan nyt kampuran anturia, mut jotenkin osien sokkona ostaminen ei kuulosta kivalta..

                Eli:
                - Ei vikakoodeja
                - MAFfi kunnossa
                - Bensapumppu vaihdettu ja se pyörii, kun kääntää virrat päälle, surisee muutenkin (väitän, että kipinäpuolen juttu)
                - INPAn mukaan auto tunnistaa avaimen ja tieto DME ja EWS välillä liikkuu (en nyt muista valikoita ja näkymiä ulkoa ja mitä niissä näkyi, kun tämän tutkimisesta on niin pitkä aika)
                - Startti pyörii avainta kääntäessä oikein iloisesti
                - Mahdollisesti haisee bensalle (ei katteja joten vähän hankala todeta, kun dunkkaa muutenkin)
                - Kylmänä käynnistyy aina täysin ongelmitta ja ekalla
                - Ei liity eFlexFueliin, ongelma oli jo sitä ennen

                Oisko nyt jotain muuta vielä, mitä voisin tutkia, ennenku alkaa heittää rahaa autoa kohti? Vikakoodien lukuun käytössä INPA ja DIS. Myös Testo löytyy livedataa varten, kun tietäisi mitä sieltä kannattaa katsoa.
                S50 moottori kyseessä, mutta täysin samanlainen ongelma, joka toistui säännöllisen epäsäännöllisesti.
                Korjattuani Vanoksen solenoidin juotokset, sekä kampuran asentotunnistimen vaihdon jälkeen (samalla kertaa tosin) vika poistui.
                Eli aika varmasti vika oli tunnistimessa.
                Tuota tuli jonnin verran etsittyä puolanvaihdoilla ym bensapuolen jutuilla, kun noihin vanhempiin ei oikein vikakoodinlukijatkaan pääse käsiksi.
                Jos sulla olisi sytytyksessä tai vanoksessa ongelmaa, niin eiköhän se jätä muistiin siitä tiedon:think
                sigpic

                E82 n55

                Comment

                • Juhosl
                  BTCF Member
                  • Mar 2019
                  • 7
                  • Vantaa

                  Ratin vaihto

                  Olin tuolta Ebaystä tilailemassa uutta rattia 99 vuoden autoon joss on tuo vanhempi ratti. Myyjä mainitsi M-sport ratin kuvauksessa että sopii malleihin 2000 ja uudempiin. Että onko myyjän merkinnällä jotain perää?
                  Attached Files

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6022
                    • Sipoo

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Jos epäilet, että ei tule kipinää, niin yksi puola pois ja siihen joku jämä tulppa. Kaveri starttaamaan ja katsot tuleeko kipinää. Jos ei tule kipinää, niin sitten tietäisi, että moottorinohjaus ei syystä x ole tyytyväinen. Tuollainen vika, jonka saa helposti esille on siitä kiva, että helpompi testata. Suuttimien kommennon voi testata noid valolla (mikä nyt olikaan se suomenkielinen nimi).
                    Tarkennetaan sen verran, että vika ilmenee todennäköisimmin vain silloin, kun moottori on ajettu lämpimäksi ja seisoo esim. 2 min tai pidempään paikallaan. Tämä kipinän tsekkaus nyt on varmastikin yksi juttu, pitää googletella tuosta valo-asiasta.


                    Originally posted by Kaimu View Post
                    S50 moottori kyseessä, mutta täysin samanlainen ongelma, joka toistui säännöllisen epäsäännöllisesti. Korjattuani Vanoksen solenoidin juotokset, sekä kampuran asentotunnistimen vaihdon jälkeen (samalla kertaa tosin) vika poistui. Eli aika varmasti vika oli tunnistimessa. Tuota tuli jonnin verran etsittyä puolanvaihdoilla ym bensapuolen jutuilla, kun noihin vanhempiin ei oikein vikakoodinlukijatkaan pääse käsiksi.
                    Jos sulla olisi sytytyksessä tai vanoksessa ongelmaa, niin eiköhän se jätä muistiin siitä tiedon:think
                    Jees, lisätään sen verran, että autoon on 6000km sitten tehty täysi vanos-huolto ja juuri viime keväänä vaihdettu kaikki puolat ja tulpat. Joku lambda-vikakoodi vilahti pari vuotta sitten muutaman kerran. Itse lambdan vaihtaminen on jäänyt vähän vaiheeseen, mutta se nyt ei liity varsinaisesti tähän ongelmaan mitenkään. Sytkäpuolella pitäisi olla kaiken kyllä kunnossa.

                    rpm-mittari kyllä pomppii starttauksen yhteydessä, joka kertoisi, että rpm tieto tulee ainakin. Eli jos rpm-tieto tulee mittaristolle, niin kampuran anturinkin pitäisi olla kunnossa? Vai tuleeko rpm-tieto mittaristolle jostain muualta, mistä muka? :think

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • Jana
                      BTCF Member
                      • Aug 2013
                      • 132
                      • Sjoki

                      Onko kukaan koittanut laittaa m43 318 disan tilalle esim. 316 imusarjasta peitelätkän? Itellä disa rallattaa ihan hyvääsesti eikä viittisi tonnin autoon rahaa lykätä hirveesti noihin kun ei korjaussarjaa ole saatavilla, ja kauanko käytetty taas kestää.
                      Että onkohan tuon poistamisella suurempia haittavaikutuksia?
                      E90 LCI 335iA Lemans-blau

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1832
                        • Karjaa

                        Originally posted by Juhosl View Post
                        Olin tuolta Ebaystä tilailemassa uutta rattia 99 vuoden autoon joss on tuo vanhempi ratti. Myyjä mainitsi M-sport ratin kuvauksessa että sopii malleihin 2000 ja uudempiin. Että onko myyjän merkinnällä jotain perää?
                        On perää, eroja on ainakin airbaggien osalta siten että ei mene kaikkiin vuosimalleihin ratit ristiin.

                        Miksi ihmeessä vaihtaisit tuon vanhemman hyvän näköisen slimmin ratin uudempaan muhkuun? :think
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • Juhosl
                          BTCF Member
                          • Mar 2019
                          • 7
                          • Vantaa

                          Originally posted by Wespa View Post
                          On perää, eroja on ainakin airbaggien osalta siten että ei mene kaikkiin vuosimalleihin ratit ristiin.

                          Miksi ihmeessä vaihtaisit tuon vanhemman hyvän näköisen slimmin ratin uudempaan muhkuun? :think
                          Ei oikeen omaa silmää miellytä, pitää sitten varmaankin tyytyä nykyiseen.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16421
                            • Asikkala

                            Originally posted by Jana View Post
                            Onko kukaan koittanut laittaa m43 318 disan tilalle esim. 316 imusarjasta peitelätkän? Itellä disa rallattaa ihan hyvääsesti eikä viittisi tonnin autoon rahaa lykätä hirveesti noihin kun ei korjaussarjaa ole saatavilla, ja kauanko käytetty taas kestää.
                            Että onkohan tuon poistamisella suurempia haittavaikutuksia?
                            Valitettavasti homma menee niin että jos haluaa suht. huolettoman tonnin auton pitää ostaa corolla, bemarissa tämä huolettomuus ei toteudu.

                            Comment

                            • Jana
                              BTCF Member
                              • Aug 2013
                              • 132
                              • Sjoki

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Valitettavasti homma menee niin että jos haluaa suht. huolettoman tonnin auton pitää ostaa corolla, bemarissa tämä huolettomuus ei toteudu.
                              Tämä asia on kyllä tiedossa, mutta disa asia ei niinkään.
                              E90 LCI 335iA Lemans-blau

                              Comment

                              • Georgios Terziakis
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 370
                                • Imatra

                                Käykö Sport-ratin nappulapaneeli M-Sport-rattiin?
                                BMW 335i coupe -06
                                BMW 330i coupe -00
                                Ja pari vanhempaa menOpeliä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎