Originally posted by Sisäänajettu
View Post
Castrol Syntrax peräöljy -> perään, Castrol Syntrans -> vaihdelaatikkoon, katso esim. Castrolin öljysuositukset: https://applications.castrol.com/oil...30i-(2000-2006) Korkissa lukee ATF, niin silloin ATF sinne. 83290429576 ei ole ATF, vaan se on CHF (lukee ihan siellä BMW-varaosaluettelossa).
Jos ne iskarin yläpään laakerit on hyvässä kunnossa, niin ei ole pakko vaihtaa. Itse kyllä aina vaihtaisin, jos ei ole tiedossa milloin on vaihdettu. Oli vaihtamassa sitten jouset tai jouset ja iskarit. Sama purkaminen molemmissa. Noiden yläpäiden vaihto kun vaatii aina sen iskari+jousi paketin irroittamisen ja purkamisen, niin aika työlästä homma vaihtaa pelkästään se yläpää, jos se alkaakin pitämään ääntä esim 5tkm jälkeen..
Jäähydytin nesteeksi sitä febin sinistä eli 83192211191, sitä saa tosin myös 5l tonkassa numerolla 22268. Litrahinta suunnilleen sama.
Nuo kaikki listatut kun vaihtaa, niin pääsee hyvillä mielin e46:n varsinaisen perusongelman pariin eli ruostumiseen. Itse en tekisi mitään pakollisia huoltoja enempää ennen kuin kori on siinä kunnossa, että ennakoivaa ylihuoltoa kannattaa jatkaa. En ole tavannut japanilaisia e46:ia lukuunottamatta yhtään mätäviatonta nelikutosta tällä vuosikymmenellä, joten uskoakseni tässäkin yksilössä sitä herkkua on jossain tarjolla, sikäli mikäli tämä ei nousevan auringon maasta ole kotoisin. Ei sillä, todella asiallista kirjoittelua ja asennetta langan aloittajalta, mutta mielestäni paukkuja ollaan käyttämässä liian innolla ennakoivaan ylihuoltoon ennen kuin auton peruskunto on kartoitettu.
Comment